AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk - Videokártyák fórum

üzenetek

hozzászólások


-Solt-
(veterán)

De, ha az NV nem hagyta, akkor, hogy nem lesz ebből AMD érdem? Ha el tudnak tőlem venni 12% piaci részesedést úgy, hogy én ezt nem akarom, nem hagyom akkor az ellenfelem pozitív eredménye az nem az ő érdeme és az én hibám?

A számok tükrében a sztori elég egyszerű. Adott egy elhibázott árpolitika amit a vevők azzal büntettek, hogy a konkurencia termékét választották, pont. Erre, hogy lehet azt reagálni, hogy nem az ő érdemük? Volt versenyképes termék? Volt. Jobb volt az ára? Jobb. Akkor a jobb árú versenyképes termék az adott pillanatban kinek az érdeme? A kérdés költői, hiszen már tudjuk, hogy az adott pillanatban jobb áron kínált versenyképes termék az nem érdem, hanem csak egy mezei következmény. :)

Az NV ugye azért bazidrága mert a szar AMD nem tud normális konkurencia lenni. Amikor a szar AMD mégis egy picit konkurencia lesz, az csak azért van, mert az NV bazidrága. Upsz, akkor itt most álljunk meg... tulajdonképpen akkor mégis csak az AMD érdeme, hogy egy kicsit konkurencia tudott lenni, hiszen az, hogy az NV bazidrága lett az az AMD-nek köszönhető! Ez ilyen megtévesztős hátulról mellbe taktika... direkt nem akartak konkurenciák lenni, hogy az NV jó drága legyen, mert ennek köszönhetően majd akkor érdem nélkül tudnak később konkurencia lenni! Micsoda trükk... és ezt ő tudta, tényleg zseni ez a pali.


Petykemano
(veterán)

"A számok tükrében a sztori elég egyszerű. Adott egy elhibázott árpolitika amit a vevők azzal büntettek, hogy a konkurencia termékét választották, pont. "

Szerintem nem akkora az átjárhatóság a márkák között. Ez persze részemről csak egy hipotézis.
Egyrészt ha minden igaz, az eladások nagyobb része mobilban történik, ott meg az AMD nem állított olyan jó hívogató versenytársat és arra,.hogy mi.mennyire és milyen gyorsan helyettesítő terméke másnak, arra is nagy befolyással bírnak az ismerten lomha és elfogult OEM-ek.
De még a desktop piacon sem hiszem, hogy a vevők többségének döntéseinek lefolyása az lett volna, hogy márkák között latolgatnak. A navi árazása nem volt "disturbing". Azt akarom mondani ezzel, hogy szerintem a márkák közötti átjárhatóság rugalmatlan, a felhasználók márkahűek.
Piaci részesedés eltolódás bekövetkezhet úgy is, amiatt is, hogy az nvidia túláraz, ezért az az nvidia márkát kedvelők kevésbé vásárolnak
Az AMD pedig előállt valamivel, ami az AMD márkát kedvelők között vonzó tudott lenni és vásárlásra sarkallta őlet.
De eközben az AMD valójában még mindig nem tudott ténylegesen piacozot szerezni az nvidiától.

Ez a fajta hullámzás megfigyelhető a régi piaci részesedés grafikonokon. Amikor valamelyik cég kiad egy kártyát, akkor megugrik a részesedése.
De ebből nem derül ki, hogy hányan váltottak nvidia kártyáról amdre. Vagy fordítva. Mármint rövidtávon.
Hosszútávú trendvonal szerint pedig a hullámzásból az nvidia került ki emelkedően.
Tehát azt, hogy ténylegesen sikerült-e piaci részesedést szerezni szerintem majd csak 1-2-3 év múlva lehet a trendből megállapítani.


paprobert
(senior tag)

"Következésképpen az NV ezt gyakorlatilag így akarta. "

Az NV azért nem lép ilyen helyzetben, mert többet ér egyben tartani a product stacket, mint megnyerni a piac legkevésbé kifizetődő szegletét a profit harmadolása mellett.


-Solt-
(veterán)

Ez már az okok taglalása, én az érdem negligálására reagáltam. ;)


Yutani
(nagyúr)
Blog

Hiba lenne az NV-t mindenhatóak tekinteni. Vannak profit célkitűzéseik, el kell számolni a befektetők felé, nem tehetik meg, hogy csak úgy elengedik a profitot. Egyébként is (jóval) erősebb brand, mint az AMD, és a userek meg tudjuk milyenek, akkor is NV-t vesznek, ha az AMD-nek van egy jobb ajánlata (lásd RX 570 vs GTX 1050 Ti).

Az meg már egy másik történet, hogy az AMD részéről azért várnak egyesek árháborút, hogy aztán az általuk preferált NV terméket megvegyék. És tudod mit? Inkább ne menjen bele ilyenbe az AMD, hadd keressenek ők is a termékeiken, rájuk fér. Az NV pártiak meg így is megveszik az NV kártyákat, maximum 1 hónappal tovább spórolnak. :K


Busterftw
(veterán)

Szerintem is inkabb ez a valasz.
A 2xxx szeriara sokan nem valtottak Pascalrol, foleg az elejen, nem csak ar miatt, koztuk en is.
De nem rohantam 5700XT-t venni, inkabb megvarom a 3xxx szeriat, hogy nagyobbat ugorjak egy valtasnal.

AMD oldalon meg rengeteg Polaris tulajnak vegre jo alternativa a Navi.
A Vegasoknak is, miutan a csucskartya egy ido utan lekerult Nvidia kozepkategoriaba. (2060)

[ Szerkesztve ]


Yutani
(nagyúr)
Blog

Meglesz bőven az 1 év, mire kijön a big Navi, és még ki tudja hány hónap, mire megjelenik a Navi10 utódja, vagy az állítólagos Nav10 refresh.


Busterftw
(veterán)

Ez meg a masik, hogy az AMD nem kepes egy normalis portfoliot osszerakni.
Kettesevel jonnek a kartyak, 1 vagy masfel kategeroat fednek le, mikozben 3 generacio a piacon van. Tuti nem fugg ossze, de en nem csodalom hogy szar a driver helyzet.
Jott ket Vega, aztan jott meg Polaris, jott 1 darab Radeon VII, jott Polaris, jott 3 Navi (XT-t nem szamolva) amibol 1 ertelmetlen, es meg mindig toltak a Polarist (590 GE vagy mi volt).

A Polarist mar a Vega rajtkor kukazni kellett volna es lefedni a piacot.
A Radeon VII inkabb ki se adtak volna, hanem elobbrehozni a Navit es kukazni a Vegat.


Jacek
(veterán)

Alapvetően ez mért gond? Engem pl egyáltalán nem zavar. Ha VW akarok venni pl ott sem egyszerre jön az összes model, szepen sorban mindig legyen valami újdonság nem egyszerre. Ha szép ütemben követik egymást(na ez nincs meg :D) mindig tudsz cserélni amikor sorra kerül.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az, hogy nem érted, hogy semmit sem ér az azonos csíkszélesség, de még a modernebb sem. A FinFET annyira a határaihoz közelít, hogy az egyetlen értékes tényező a tapasztalat egy adott eljáráson, vagy annak származtatott node-jain. Bárhova mennek, első kört csinálnak rajta, vagyis ott lesznek, ahol az Intel állt a Cannon Lake-kel, vagy az AMD a Vega 20-szal. Aztán kell egy második kör, amiben modernizálják a dizájnkönyvtáraikat az első kör tapasztalatai alapján. Na ott lehet számítani először érdemi előrelépésre a perf/watt szintjén.

Nyilván ez a dolog nem könnyű. Az Intel és az AMD is csak szenvedett, pedig lényegesen jobb alapokkal dolgoznak a gyártástechnológiai IP-ket tekintve (főleg az Intel), mint azok a cégek, akiknek sosem volt egy szem gyáruk sem. És ezt a lényegesen jobb IP portfóliót és know-how-t egyikük sem tudta úgy felhasználni, hogy harmadik körnél korábban hozzanak olyan lapkát, amely hatékony az aktuális legmodernebb node-on. A legtöbb, tulajdonképpen gyártástechnológiai háttér nélküli, korábban is kizárólag bérgyártásra berendezkedett cég már alig várja a GAAFET-et, mert az újra egy-két kör ingyen ebédet jelent, de persze hatalmas kockázat is, mert ha a Samsung nem rakja úgy le az asztalra, hogy tömeggyártásra is alkalmas legyen, akkor meg bukják a teljes termékportfóliót.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Konkrétan nem láttam szenvedést a másik oldalnál az elmúlt 7 évben perf / watt terén 4 csíkszél váltás alatt.
Azt hogy mit értek és mit nem értek azt számok mutatják hamarosan, ősszel.Biztos kell tapasztalat, meg tervezés is hogy kiaknázzák az előnyét a csíkszélnek.,de a döntő az ár és ez miatt lesz - ha lesz- Samsung 8 nm az Ampere semmi más miatt.nem akarnak versenyezni a másik cégekkel ezen.
Az erős túlzás amit írtál a másik topikban hogy a csíkszél nem számít .

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Pedig van keményen. Senkinek sem jön ez a semmiből. Amit nem értenek sokan az az Ampere magas fogyasztása, amit pletykálnak. Ez részben az új node-ok nem ismeréséből ered, de nagyobb részt inkább abból, hogy az Ampere multiprocesszora fogja tartalmazni azokat a fejlesztéseket, amelyeket az elmúlt években kispóroltak az architektúrából. Majd figyeld meg mennyire ráerősítenek a cache-szervezésre. A cache-ekre levetített bájt/FLOP-ban elérik az RDNA1-et, ami őrületes fejlődés, ahhoz képest, hogy a Turing mennyire nem erre ment. Viszont ezek az extra erőforrások nincsenek ingyen, zabálják ám az áramot, viszont a konzolok az RDNA2 dizájn módosításaira épülnek, tehát az NVIDIA arra számít, hogy sokkal inkább lesznek az új shaderek a lokalitási elv szerint írva, amire az Ampere-ig nem is figyeltek, a Turing egyáltalán nem tolerálja ám, ha a WARP-ok számát csak azért manipulálod, hogy a shaderednek jobb legyen multiprocesszoron belül a cache-re vonatkozó hit/miss aránya. Ezt nem tartották reális iránynak, mert őszintén szólva a mostani konzolok sem annyira szívlelik ezt, de az új generációs konzolokat konkrétan erre tervezték. Nagyon csúnyán fogalmazva ez a GPU CPU-sítása. Nem lesz persze CPU, de az egy munkaelemre levetített teljesítmény sokkal nagyobb lesz, az RDNA1-es szint köré/fölé kerül. A régebbi dizájnoknak ez azért nem fekszik, mert nincs elég gyorsítótár-kapacitás a multiprocesszoron belül arra, hogy egyáltalán érdemes legyen arra építeni, hogy a szükséges adatért nem kell elmenni a memóriába, hanem ott lesz az L0-ban vagy az L1-ben (ritkán azért alkalmazták a GCN-re, de inkább volt ez kivétel, mint szabály). Az új generációs node-okból nyert legtöbb tranyót viszont erre költi az AMD és az NV, mert ha a kapacitást (regiszter/LDS/L0/L1) egy jó szervezéssel összességében közel a háromszorosára növeled, akkor a lokalitási elv sokkal kedvezőbben alkalmazható, és megnyitja a lehetőséget egy olyan optimalizálási irány előtt, amiről korábban még nem is lehetett álmodni sem. De ez az energiaigény tekintetében marhára nem jön majd ingyen, a több regiszter/SRAM, a hozzájuk tartozó szélesebb busz zabálja az áramot, viszont ezekkel egy multiprocesszor olyan dolgokra is képes, amire egy régebbi elvek szerint épített dizájn nem.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Ok, gondoltam ,hogy utol kell érniük a konkurenciát , és elérik az Amperevel az RDNA 1-t , mert az megint valami olyat tartalmaz, hogy.... :DDD :R
No offense, elhiszem amit írsz, de azért megvárnám a konzolok és az új kártyák megjelenését majd az azokra érkező multiplatform játékok és átirataik teljesítményét mondjuk a Turingokon és az RDNA 1 kártyákon is addig óvatosan hiszek bárminek ami a " jövőben beteljesülő,de jelenlegi fejlesztés"

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ez a konzolok miatt van. Az előző generációban a GCN néha működött, ha a találati ablakra optimalizáltál, és a fejlesztők alkalmazták is ezt a módszert, de az összes shadernek kb. a 10%-át tette ki az így megírt kód. Ezt a 10%-ot benyelte az NVIDIA, mert összességében a végeredményt mégis a maradék 90% fogja meghatározni. Tehát maga az adatlokalitás a multiprocesszor szintjén nem újdonság, de mint írtam, ritkán alkalmazott optimalizálás. Az RDNA viszont teljesen erre az ötletre épít, mert végeredményben jobb teljesítményt ad, ha a multiprocesszoron futtatott wave nem utazik a lassú memóriáig az adatért, hanem csak betölti legrosszabb esetben a multiprocesszora utolsó szintű gyorsítótárából. Egy munkaelemre levetítve ez a feldolgozási modell sokkal gyorsabb. Viszont a GCN-nél, és a többi dizájnnál ez nehezen alkalmazható, mert lehet, hogy sokan csak az ALU-k számát látják, de ha megnézed mi van a motorháztető alatt, akkor a GCN-en belül 64 ALU-ra jut 64 kB LDS, 256 kB regiszter és 16 kB L1. Ezzel szemben az RDNA-nál 64 ALU-ra jut 128 kB LDS, 512 kB regiszter, 16 kB L0 és 128 kB L1. Kapacitásban sokkal inkább ki van gyúrva az adatlokalitásra, még akkor is, ha az ALU-k száma nem módosult, itt már lehet bőven alkalmazni azt a módszert, amely az előző generációs konzoloknál csak a shaderek kis részében működött. És emiatt megy erre az új konzolgeneráció, amihez viszont igazodni kell a PC-s dizájnokkal, mert a throughputra optimalizált shader szimplán jól fut a tárkapacitásban izmos multiprocesszorokon, miközben a latency-re optimalizált shader csak ezeken fut jól. Nem nehéz módosítani a meglévő dizájnokat ilyenre, de ez a sok extra erőforrás áramot és tranzisztort igényel, nem keveset.

[ Szerkesztve ]


Yutani
(nagyúr)
Blog

De várom már az év végét, hogy lássam mindkét oldalt! :K

És azt is, hogy neked mi a hit/miss ratio-d! :DDD ;)


TESCO-Zsömle
(félisten)
Blog

Lehet én látom rosszul ,de ezek a dolgok mindig csak kb 4-5%-on érvényesülnek, akik vagy reprezentatívak, presztízsből tolják, vagy valami partneri programon keresztül keni őket vmelyik GPU-gyártó. Aztán van még egy 10-20%, akik követik a dolgot annyira, hogy a licenszelt motook lehetőségeit kihasználják, a többi meg még azzal sem él, ami készen elé lett rakva a motorban, mert vagy nincs manpower vagy szándék, mert egyszerűen olcsóbban jönnek úgy ki.


Kupszi
(aktív tag)

Amíg a játékfejlesztők nagy százalékat az Nvidia uralja,mindegy milyen technológia újítást tervez az AMD, mindig jobbak lesznek. Sajnos a 21.század pénzpolitikája ilyen, akinek több van annak hatalmas is magasabb lesz, legyen az bármi.
Elég csak a nagy tripla A címekre gondolni, Cyberpunk. RTX támogatás, és mint minden CD RED game, 20-30 FPS többlet ugyanazon kategóriájú kártyán. Ja az hogy drágák a zöldek...igen, de akkor is nagy reklám Jóskagyereknek ha jobban fut, ezért bemegy a boltba és tudja mit fog venni.
Sajnos az AMD helyzete még így is nagyon nehéz hogy konzolokba AMD lapka van, az az igazság a konkurenciának PC-n meg pénze van, ami kárpótlás. Valamint ez a konzol-PC AMD kedvezés se nagyon kedvez az AMDnek.

üzenetek