AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk - Videokártyák fórum

üzenetek

hozzászólások


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Természetesen a raszterizálás is real time render, meg a nagyon szar minőségű sugárkövetés, csak gondolom hibrid sugárkövetésre gondolt X2N, vagyis nem olyanra, ami marha ronda egy full statikus környezettel. Nem olyan egyszerű ezt megoldani. A legfőbb probléma az efféle modellen ugyanaz, ami a raszterizálásnál. A geometria kezelése teljes lesz, tehát lehet, hogy az effektek, illetve a raszterizálás szintjén csak a kép negyedét számolod, de minden másban a négy kártya egyszer-egyszer kiszámolja ugyanazt. A legjobb módszer ennek az elkerülésére az, ha szétválasztják a leképezést és az árnyalást a motor szintjén, és akkor lesz egy GPU a leképezésre, és be lehet fogni egy rakás másik GPU-t árnyalásra. De ezzel meg az a probléma, hogy nagyon speciálisan írt motor kell ám hozzá. Nem kétlem, hogy erre elmehet az ipar, hiszen a Nitrous már így dolgozik, csak ez nagyon sok fejlesztés kérdése, a fejlesztés pedig idő.

[ Szerkesztve ]


Jack@l
(veterán)

"nagyon szar", nem igazán vagy képben miről beszélek... Nem hybridről, de ott is be lehet fogni simán többet. Nitroust hagyjuk, házi pincsi, abból se a túl okos fajta. Rég éhan haltak volna ha játék, motoreladásból kellene megélniük

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ami nem hibrid az vagy nagyon szar minőségű, vagy nagyon lassú. A kettő közé hozták a hibridet.

A Nitrous csak egy példa. Lehet írni olyan működésű motorokat másnak is. De mint írtam a gond az, hogy ez időbe kerül. Ellenben addig nem tudod a GPU-k között szétosztani az árnyalási feladatokat, amíg a motor szintjén nem szeparálod el ezt a leképezéstől.

Az Oxide egyébként kizárólag a Nitrous motor eladásaiból él. Nincs semmi más technológiájuk.

[ Szerkesztve ]


paprobert
(senior tag)

Ezeket a projekciókat milyen időtartamra várod?

Meglátásom szerint az új konzolok életciklusában lesz egy fordulópont, amikor pont hogy visszavágják a meglévő RT effektek számát, mert a kezdeti teljesítménybőség el fog illanni hamar.

Azaz ha nincsenek a láthatáron ezek a feature rich hibrid motorok már most, akkor mire oda jutnánk, nem is lesz értelme a konzolon az RT megoldásokat tolni fejlesztői szemmel.
Csak azok az RT funkciók maradnak implementálva, amik a hátukon viszik a látvány nagy részét, vagy egyszerűen hatékonyabbak a helyettesítő effektnél.

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A konzol lényegtelen a több GPU szempontjából.

Az a mester-szolga modell a GPU-knál, amit felvázoltam, már ma is működhet. Ehhez nem kell se új hardver, se új API, csak írni kell egy olyan leképezőt, ahol az árnyalás függetlenített a leképezéstől. És akkor egy GPU utóbbit megoldja, a többin pedig arányosan elosztod az árnyalási feladatokat. Ehhez minden megvan most a PC-ben. Akarat nincs a fejlesztés oldalán hozzá. Elsődlegesen az a baj, hogy viszonylag nagy változásról van szó, és az sok pénzbe és időbe kerül, amit pedig ha felvezetsz a vezetőségnek, akkor rácsapnak az asztalra, hogy lófa... vagyis nyugodtan interpretálják, hogy erre nincs pénz és idő sem.

Szóval én olyan nagyon nem várnám a több GPU-s Kánaán visszatértét, de persze örülnék, ha mégis jönne.

[ Szerkesztve ]


X2N
(senior tag)

Nem, a raszterizálás az még mindig nem sugárkövetés. Real time alatt azt értem hogy van az a kártya mennyiség aminél már olyan gyorsan renderelsz hogy nem kell várni a képre sugárkövetésnél. Mint itt 4db Titan X-el. Most már ott kellene tartanunk hogy ugyanezt 4db RTX2080Ti valós időben csinálja mindenféle zajosodás nélkül amikor mozgatod a viewportot a dedikált rt rész és a denoiser miatt. Persze ez nem game engine, de ezt akarnák elérni a játékfejlesztők, és itt nincs lebutítva semmi a sugárkövetésnél. Mivel jelenleg nincs elérhető teljesítményű vga ami ezt egymaga megoldaná, így kézenfekvő lenne a több gpu.

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Azt nagyon sokára fogják elérni a játékfejlesztők. Talán 2030-ban. És valószínűleg segítene, ha rakhatnál mondjuk 8 GPU-t egy gépbe, de ehhez tényleg kell egy Nitrous-szerű motor. És akkor újra ott vagyunk, hogy pénz és idő.

[ Szerkesztve ]


X2N
(senior tag)

Persze itt a végtelenségig vannak számolva a sugarak, amit le kellene korlátozni, meg van egy pont ahonnan már nincs is értelme tovább renderelni mert nem kapsz lényegesebben jobb képet csak egy nagyon kicsit kevésbé lesz zajos, ezzel kb eltelik a renderelési idő fele... nem kell fény hullámhosszokal számolni, se caustic-ot, tükröződést sem a végtelenségig és még ott van az ai denoiser is ami sokat gyorsíthatna a frame-k renderelésénél.


X2N
(senior tag)

De mivel nem kell véglegesre renderelni a frame-ket ezért megoldhatónak tartom, persze emiatt a sugárkövetéses játékokban mozifilm szerű zaj mindig lesz. Hacsak nem tolnak rá zajszűrőt de akkor meg részleteket buksz, én meg olyan denoiser-t még nem láttam ami annyira jól működött volna, hogy részletek nem vesznek el, beleértve itt a DLSS-t. Amivel nekem nem is lenne gondom csak a többség raszterizált grafikán szocializálódott és furcsa lesz nekik látni a nem tűéles képet.

[ Szerkesztve ]


Jack@l
(veterán)

Hibrid render 7-8 éve volt téma.
Ma már ezek mennek. Ezt fél órája csináltam, random demo project + "szar minőségű" path tracing.

Meg úgyis azt mondtad a ps5 széttépi a mostani rtx generációt RT-bren, akkor meg minek kell hibriddel bohóckodni?

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Még úgy is sok terhelés sajnos. Majd úgy két generáció múlva.

(#47109) X2N: Még nincs olyan denoiser, de a Microsoftnak rengeteg aktív projektje van az Xbox Series X-hez, amelyek még nincsenek kész. Ezek között AI felskálázó és denoiser is van. Ezek természetesen direkten menthetők PC-re is. Szóval annyira nem reménytelen a helyzet. :)

(#47110) Jack@l: Olvasd el, amit X2N írt. Ezek miatt a raszterizálás egy ideig marad. Évekig még. Az effektek szintjén azonban a sugárkövetés aktívan alkalmazható.

Mint írtam a PlayStation 5-ből nem szabad kiindulni. Annak az API-ja olyan algoritmusokat enged meg, amelyekre a DXR 1.1 sincs felkészítve a compute shaderből szabadon konfigurálható BVH bejárás hiányában. Ekkora szoftveres hátszéllel könnyű arcoskodni, de valójában az egész csak szoftver. A PC-s hardverek is képesek lennének ugyanerre, ha lenne hozzájuk megfelelően megszabott specifikáció az API oldalán. De mint írtam a gyártók egyelőre nem egyeztek meg arról, hogy legyen egységes BVH adatstruktúra-formátum, így pedig nehéz szabványosítani a Microsoft számára, mert többféle különböző adatstruktúra-formátumra nem tudják felhúzni a teljesen konfigurálható BVH bejárást.
A hibrid RT nem kötelező. A PlayStation 4-re is van csak sugárkövetéssel dolgozó, nulla raszterizálást alkalmazó játék. Valószínűleg lesznek olyanok, akik az új generációban is megpróbálkoznak ezzel, de mindenképpen limitációkat jelentenek a mai hardverek. Meg a pár generáció múlva érkezők is.

[ Szerkesztve ]


Petykemano
(veterán)

Kering egy pletyka a Navi 2x-ről:
2080Ti + 50%
72CU
427mm2
300W

Eddig wccf-nél láttam és MLiD jelentett róla
A legviccesebb, hogy állítólag az info az nvidiától származik. Utóbbi időben elég sok furaság jött onnan, vagy állítólag onnan, eddig elsősorban saját termékekre vonatkozólag. Tehát simán lehet dezinformáció is.


Alogonomus
(őstag)

Ha csak annyira igaz is, mint a 350W-os Ampere pletyka, akkor érdekes ősznek nézünk elébe, mert az Nvidia bemutatóját követően az AiB partnerek akár 50W-ot húzhatnak is még az AMD GPU-n 5-10% további teljesítményért, és még mindig csak az Nvidia fogyasztásánál tartanak majd, amit Nvidia-szintű hűtővel ugyanúgy hűthetnek.

A PS5-höz beígért 4K/120fps is egyre elképzelhetőbbnek tűnik, ha belekalkuláljuk a PS5-ön elérhető speciális lehetőségeket.


Jacek
(veterán)

Meglesz a PS5 4k/120 FPS persze a menűben mindig hozni fogja... 4k/60 lesz egy játékban akkor már lehet tapsikolni.


Petykemano
(veterán)

annyi leak jött már (ugye akár szándékos dezinformálás céljából is), hogy az egyik biztos igaz, vagy legalábbis a leak-ek részleteiből össze fog majd állni, hogy itt az lett igaz, ott meg az.

[ Szerkesztve ]


awexco
(őstag)

Mennyi 4K/120hz es tv van a piacon ? 🤔


Crytek
(veterán)
Blog

Kb az összes létező értelmes Qled ,Oled tv ilyen...


awexco
(őstag)

Philips Ambilight 4K Oled tv 60hz .... szerintem nagyon kevés megfizethető árú 120hz es tv van a piacon ...


TESCO-Zsömle
(félisten)
Blog

Én meglepődnék, ha tényleg minden TV tudná.

Mondjuk a konzolok fényében lehet benne valami, de azokon kívül gyakorlatilag nincs 120Hz-es tartalom TV-re.

[ Szerkesztve ]

üzenetek