Autóápolás, karbantartás, fényezés - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


#00809728
(addikt)

Á ez egysezrü.Ha megvan a komoly pílirpaszta akkor azzal vizessen szivacsos koronggal átmész rajta.Olyan mintha megcsiszoltad volna a felületet 2000-es papírral.Ne félj nem fog kimattulni de ne ész nélkül csináld.Lakk nem 1 cm-es tehát oda kell figyelni főleg ha ívet vagy hajlatot csinálsz mert ott az élről könnyen leszeded.
Vs platinum jó kis anyag de valójában én amikor használtam nem polírnak hanem waxnak
nyomattam mert nem annyira intenziv mint amenőbb anyagok.
Vs platinum vagy esetleg rex anyag után a bogarakat simán le fogod tolni egyszerü vizes rongyal is.
Nem lesz a fellületnek tapadása.


#00809728
(addikt)

Hát Bp-n láttam egy technologiát akik csinálják de árrol nem tudok nyilatkozni.
Igazából fényezés kell neki ha őket nem találod meg vagy éppen sokkalod a kiadott pénzt rá.
De ha van egy ügyes lakatosod akkor fával ill finom kalapáccsal talán ki tudja igazgatni de nem hiszem,hogy válalkozna rá egy is.Türelem az tuti kell. :R


#00809728
(addikt)

Szasz!

Lehet valaki nem 2-3 évre veszi az autót és jobban örül ha 10éves autója ugy néz ki mint egy uj.
Ha nem sajnálsz rá kis pénzt akkor ezt a megelőzző karbantartással meg is tudod ovni ill csinálni. :))


#00809728
(addikt)

1 hát gombostűfejnyit probáld meg kicsiszolni 400-as papírral és sok-sok vizzel.
Utána tőrőld le csontszárazra.Hát én pici ecsettel azért csepegtetnék oda egy kis alapozot mielőtt a javító stiftel bekencéznéd.

2. kátránypötty: hát lehet poríllal is de lehet lakkbenzines rongyal is.Utána mindenképpen javasolnák ha már szép tiszta egy teljes waxot.Ha legközelebb is kátrányos lesz akkor már az enyhe samponos viz is le fogja hozni.

3 Rovar: Mint a 2 versionál csak itt már nem használnék lakkbenzines rongyot.


#00809728
(addikt)

Én a minap bekentem a szélvédőmet vs platinum polír anyaggal.Belementem a sztrádán egy légy invázioba kb 200méter után meg kelett állnom mert nem láttam ki.Hihetetlen sok dőg volt én még ilyent nem tapasztaltam.
Ablakmoso+ablaktörlő és láss csodát mind azon a részen lejőtt ahol a lapátok érték.
Annyira finom védőréteget von a szélvédőre ,hogy nincs tapadás és ez által egy egyszerü vizes szivaccsal is le tudod tolni.Javaslom. :R


Sianis
(addikt)
Blog

Tisztázzunk pár dolgot pls! :)

Tehát polírozás - > leszesedi a moshatatlan mocsot + ???, mit is csinálunk pontosan a felülettel ???
Wax -> Felület fényesítése, óvás az utólagos mocsok ellen

Jól értelmezem a dolgot?


golyani
(addikt)

polírozásnál egy nagyon vékony réteget leszedsz a lakkból.
waxnál meg ha jól tom akkor az apró karcokat tölti ki wax vagy vmi ilyesmi.
vagyis amikor én a bringa vázamat kentem át Turtle Wax-al akkor kb ez történt.


Sianis
(addikt)
Blog

És mit hívnak a szakik fényezésnek?


golyani
(addikt)

passz annak is köze vana polírhoz, de pontosan majd dodi megmondja.


#00809728
(addikt)

Szösszenet.

Megkeresett engem XY úr ,hogy 5-ős uj Bmw-jét a hátsó sárvédőt meghuzták és le szeretné javitattni.Mivel én sok-sok fényezőt ismerek Szfváron igy ajánlottam akiknek korszerü műhelyük van.Elment hozzájuk és a hátsó sárvédő komplett lejavitására mondtak neki 15.000ft.10millás autóról beszélünk.
Hát kicsit az XY úr sokalta és elment egy olcsó de fényező urhoz aki lehet jól fest stb... de nincs korszerüen felszerelt műhelye.
Neki is látott és az eredmény szép lett ára pedig 4000ft.Mindenki örült stb....
Igen ám de a kocsi hamar koszolodott és minden apró kosz ill sár ragaszkodott az autóhoz.
Samponos mosással sem jőtt le és érdes volt a fellület. :F
Nos amikor lakkozták vagy festették az autót nem takarták le mivel nem volt elszívás igy a könnyü lakk ami a levegőben szálldogállt oda is eljutott ahová nem kelett volna.
Lool egész autó érdes és mattos.
Kb egy tescos neylon ugy 20nm 300ft.Csak ennyi kelett volna.
Mit lehet ilyenkor csinálni :F sok-sok viz + polírpaszta+ 8-9óra amire kész lesz.D sajnos ezzel csak a kasztni fényezését javitottad de a gumik ill müanyag alkatrészekkel nem tud csinálni semmit.
Kb 2-3 év és a hőingadozása miatt ki fog repedezni a kider gumi ill a müanyag alkatrészek.
Szoval nem tudom megérte-e?????


#00809728
(addikt)

Szasz!

Polírozás olyan mintha leszednél egy elhalt réteget a festék felső fellületéről.Mikronokban gondolkodj.
Wax azért kell mert meg kell ovnod az uj réteget az időjárástól ill bármi nemü ktrány,légy stb....
Kb ugy képzeld le mint amikor elész napozni és nem szeretnél pirospacsit csinálni a hátadból.

Igen jól! :B


#00809728
(addikt)

Ha a szaki azt mondja ˇ''fényezés'' akkor ott már festeni kell az autót vagy csak az adott elemet.
Ha fényesitést mond akkor az lehet wax utáni gyapju korong 3000rpm való átnézése.
Akkor olyan lesz mint a sok-sok autókíállitáson lévő autó. :R :C

[Szerkesztve]


tildy
(nagyúr)
Blog

Nekünk is 5 éves az accent, de alváz és üregvédőztetve lesz bizony. Fényezők szokták csinálni.

Dodi: nem kell modnanod, tudjuk:) Hidd el az emberem benne van a szakmában már 30(karosszérialakatos és fényező) éve, mondta, hogy nem fog peremet hagyni:U

Csak azt sajnálom, hogy nincsenek profibb körülményei.. Megérdemelné... Nagyon kedves ember, és jól is dolgozik , már amennyi kitelik tőle.
Egy komplett fényezést egyébként felétek mennyiért csinálnak?


Szöszenethez? Arrafelé nem leszerelve fényezik a karosszériaelemeket?:F :Y Egy sárvédőt logikusan úgy csinálnék:U

[Szerkesztve]


#00809728
(addikt)

Szia Tildy!

Nem csak neked irtam le hanem álltalánosságba.Ugyanis sok-sok helyen lent vidéken de szerintem még Bp-n is találnék pár olyan lakatost akit nem érdekli csak fizess.
Ismétlem nem a te lakatosodra és nem a te autódra gondoltam ezt csak ugy leírtam ki mire figyeljen. :U


Winner_hun
(félisten)
Blog

Akkor ezt szettben lehet venni?:F


#00809728
(addikt)

Szasz!

Nem minden esetben jó ha le van véve.Uganis az autó oldalát ha végig mustrálod akkor látod ,hogy kicsit narancsos azaz sporoltak vele.Nem a te autódra értem ne értsd félre. :o
Ha te leveszed a sárvédőt és nem függőleges pozicioba rakod hanem visszintesen akkor mint én is képes vagyok neked hibátlani ugy telibe fényezni mintha porcelán lenne.Igy egyből el fog ütni az autót tőbbi felületétől.Nem szinben hanem minőségben.
Ezt te egy visszintes fellületnél nem tudod megtenni ha nincs kamrád.Ugyanis megfolyna a festék.


#00809728
(addikt)

Hát sok esetben szetben árulják mert a metal szin felé mindenképpen kell a lakk.
Lakkon sokan mullik abból tuti jót vegyél.
Ha kicsit sporolni szeretnél akkor a szorókittből olyan szinüt veszel mint amilyen lesz az autód valós szine.Pld te eseteben ha ezüst kkor én szürke szorókittet ajánlanék kevesebb szin (ami drága) kell akkor ami eltakarja majd.
KB 1 kiloval körbe lehet fujni egy autót (szinnel)
Lakkból mivel nem tudom milyen makkora autó igy egy seatot vettem figyelembe :DD kb 2kilo lakk amiből jobb esetben lesz az edzővel ill higitóval 3.5 lotykó.
Jó minőségü lakkok 2:1,3:1 .4:1 keverhetőek az edzővel.


#00809728
(addikt)

Komplett fényezés most éppen egy calibrát festenek A-tól-Z-ig 250.000ft de ezt Ferrari pirosra kérték + uv-s lakkal ez egy kicsitt jobb már mint a hagyományos ,ellenállobb.
Csak a festék lesz ugy 85.000ft+ mivel kamra ami 60fokon is mükszik igy az is visz némi gázszámlát.
Mivel az autó kicsit el volt hagyatva igy bőven lesz dolguk.2db első sárvédő ami uj fekete.
2db komplett köszübb ami szntén uj fekete és a 2db hátsó sárvédő ív.ami szintén uj fekete.
+ komplett üreg-alvázvédelem.
Amit azért utolag leírnék.Olyan lesz mintha gyárból hoznád ki HIBÁTLAN.

[Szerkesztve]


Winner_hun
(félisten)
Blog

Miazaz edző:B


Sianis
(addikt)
Blog

Amúgy ezt a polír + wax-ozást nagy kunszt megcsinálni? Érdemes szakival csináltatni, vagy halandó ember is képes rá? :) Szóval, ha wax-ot felkentem...akkor lehet nekiesni korongosdival és újszerű csodálatos ragyogást adni a vas-nak? Meddig tart egy ilyen teljes ápolás? Gondolom nem szükséges állandóan polírozni, néha csak elég a wax is nem? Te vagy a szaki én csak elmélkedem! :)

üzenetek