üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

Szted ez egy családi kombi? Néztél róla teszteket? Műszakilag visszalépés az MG4 -hez képest. Kisebb akku, gyengébb motor, rövidebb hatótáv. Hogy miért? Mert az MG4 egy EV alap, míg az MG5 nem az. Ez meglátszik a belső téren is. A rosszabb elhelyezésű akkupakk miatt szűk lett a hátsó utastér. Az MG4 alapjaiból kellett volna kombit csinálni. Meg aztán ez tulképp nem is angol és ahogy a kínai helyzet fokozódik, úgy lesz egyre bizonytalanabb a sorsa. Bár, tekintettel az EV -khez szükséges nyersanyagokra, sztem az egész technológia jövőjére rányomhatja a bélyegét a Kinával kapcsolatos politikai helyzet.


Somatom
(veterán)
Blog

Nekem ugyan nincs gyerekem, de a családosoktól azt hallom, hogy gyerek szempontból az igazi királyság a hátsó tolóajtó, ami nem épp a SUV kategóriára jellemző. Sajnos, az én egyterűm sem tolóajtós és főfalusiként ennek érzem is a hátrányát.
Ezek a SUV -ok városban talán praktikusak, de nagy a légellenállásuk, amire az EV -k sokkal érzékenyebbek, mint a dízelek. Az enyém is magas, többet fogyaszt pályán, mint egy hasonló műszaki tartalmú kombi. De, a 100 -as tempóhoz tartozó 1300Km körüli hatótáv 130 -nál csak 1200 -ra csökken, míg egy EV -nél ez a csökkenés sokkal nagyobb arányú. Pl. Nissan e-NV200. Alapból sem tud sokat, max. 250Km. Tempónál ez akár 100Km -re is csökkenhet, ami kevesebb mint a fele az 250 -nek.

[ Szerkesztve ]


Tiédetis
(senior tag)

Igen. Kombit kértél EV-ben. Ez az. Persze értem én, hogy ez nem octavia kombi, ami egyébként a maga nemében egy batár, de legalább nagy. Nézd meg miért nem gyártanak már az igényednek megfelelőt. Mert nem kell az embereknek. Anyuka rühelli, hogy a dereka leszakad, mire a gyereket ki-be pakolja. Aztán behuppan, majd kivágja a lábait, ha szoknyában van, még a tanga is kevés, hogy totál közelit láthasson az utca népe, hogy kodzsek vagy csubakka? (bocs a hölgyektől, de ez az igazság és elég gáz a többségnek)
A zöldségesek biztosan jól kitudják használni. Nekünk nagyjából egyidősek a gyerekek, tudom milyen az ilyen autóba őket pakolni és tudom milyen az, amikor egy szuvszerű kocsiba betenni a hátsómat, majd kitenni a bal lábom és erőlködés nélkül kiszállni. Álmon volt egy sportverda, de azt mondtam, mikor még kitudtam volna belőle szállni, még nem volt rá pénzem, most meg kell valaki aki segít belőle kimászni. Kösz nem. De ugyanez a helyzet édesanyámmal, szereti a lagunát, de azt mondta, fiám, a másikkal gyere értem.
Kína: nem kell pánikolni, csak a farokméregetés fog menni még sokáig. Látják, hogy a nato kombatilis fegyverek egy része is elég az oroszok ellen, tehát még idő mire elérik azt a szintet, és közben a másik meg semmit nem tesz.
Legalább 1 ország lesz, aki gyarmatként beengedi őket az eu területére, legfeljebb gyártani is fognak itt és jön sok milllijó kicikinaidolgozni is. Az EU gyártók rohadtul elaludtak.

Sebesség: minek rohanni? Ha használsz egy ilyet, nem fogod kitaposni a belét. Lagunával kint 110, ezzel 90. Nem spórolás, hiszen majdnem ingyen töltök, hála a szolgáltatónak, aki ingyen tárolja amit adok neki a nem létező akkupakkjaiban :) Nem érzem szükségét a száguldásnak. Néha még az is előfordul, hogy megyek 100-al, tényleg néha és néha elmegyek egy Tesla mellett, pedig az más kategória.

Hely hátul: nézd már meg, hogy mennyien utaznak egy autóban átlag az év 300 napjában. Max. ketten. Hátul max a kutya.


Squirrel
(őstag)

Eléggé ez a verzió a valószínű. 80 kw-os akkubol szerintem a 450 km is hátszéllel lejtőn lefele jön ki egy 2.5 tonnás (emberek, csomagok nélkül) dögből...


Tiédetis
(senior tag)

17,7kWh fogyasztás. Ez nem ördögtől való. Nyilván nem 150-es folyamatos tempó mellett. De ha jól tudom, a belsőégésűek is minél gyorsabban mennek, annál kevesebbet esznek. Tehát akkor igaz is lehet itt is :C
Lejtő és hátszél sem kell hozzá. Egyébként meg ahol lejtő, ott emelkedő is van. Egyik többlet, másik meg visszatermel.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Ez még szódával elmegy de több modellel amit a BMW művel... Mintha direkt elzavarták volna az értelmes formatervezőket olyan rondaságokat tudnak alkotni.


Somatom
(veterán)
Blog

A mondat így hangzott:
"Mutass most egy reális EV családi kombit!"
Kombinak kombi. Kb. mint az Alfa 156. Az is addig kombi, amíg nem kell bele pakolni. Ráadásul ez is csak 400Km -t tud és gyanítom, hogy nem autópálya tempóban.

Szóval, akkor sebesség sincs, mert minek rohanni. Megőszülnék, mire Ulmból hazaérnék 90 -nel.

Örülök, hogy ilyen optimista vagy Kínával kapcsolatban, de sztem nagy összeget nem mernél rátenni, hogy ezt megússzuk fájdalmas bojkott nélkül.

Ami az igényeket illeti, kb. ez az egyetlen kombi EV. Mondhatnánk erre is, hogy azért, mert nincs rá igény. Közben meg nem tudnak belőle eleget gyártani, csak ígérgeti az MG, hogy utóléri magát.
Szvsz. reális áron lenne igény egy olyan EV kombira, amibe kényelmesen befér 4 felnőtt plusz csomagok, 130 -as utazóval elmegy legalább 800Km -t, két tonna alatt van az önsúlya és el tud húzni legalább egy közepes lakókocsit.
Őskövület dízelből ilyet gyakran látok az utakon.

[ Szerkesztve ]


Tiédetis
(senior tag)

Ja értem, akkor keress meg itthon egy vállalkozást, és ők megalkotják neked álmaid autóját, ev-ben. Létezik ilyen is. De gyanítom, hogy neked az sem jó.
Jelenleg a súly nem kimondottan csak az ev-ket nyomja, hanem általában az autókat. Biztonsági berendezések, hő-és hangszigetelések, mert ha kint fingik egy légy, és 200-nál bent meghallod, akkor az ma a "fotelszakértők" szerint zajos. Ezt a fogyasztó elolvassa és magáénak teszi. Amiről Te beszélsz, az minden, de nem halk (koromnál fogva hidd el, van tapasztalatom).

"Őskövület dízelből ilyet gyakran látok az utakon. "
Igen, még. Én is látom őket, magam előtt 80-al száguldozva, kamion mögött, de legalább 1200km-t levezet egy seggel.
Abban igazad van, hogy tömeges igény van arra, hogy ilyen kombik legyenek. Max. 1400kg önsúly, 800kg-os lakókocsit húzzanak, utazótempó 150km/h, 7 személyes (2 masszőr lány a menetközbeni élmény fokozására) beltérrel és lehetőleg 4,5l-es átlag fogyasztással. Remélem korrektül összefoglaltam az igényedet? ;)
Ja és magyar fizetésekhez igazítva, max. 8 milla, 120 havi kamatymentes verzióban.
GM igéri hogy majd gyárt többet, de őszintén, minek, amikor a többit is elviszik. Ez kb. ilonkamuszk esete a szájbertankkal. Amíg a többivel elvan, minek erőltesse? Van, de nincs. Lehet eladna belőle 20ezret egy év alatt, közel 5-10%-os marzson, addig a többiből, erősen akciós áron lényegesen többet ad el, magasabb marzson. Szerintem.

Addig is, 15kWh fogyasztással, 30Ft/kWh áron számolva, az 450Ft/100km. Mennyi most is lityi benya/disel? (tényleg nem tudom) Évi kb. 20k km.
Lagunám 5.5-6l körül eszik diselből. (Ha mondjuk 500 a disel, akkor 6x500= 3000 vs 450)


Noukoum
(veterán)

Annyi csak a baj hogy esze ágában sincs autót venni, csak trollkodik. :))


Squirrel
(őstag)

Ja, akkor hozzateszem, tavasszal, legkondi, klima nélkül. Reálisan nyáron megállás nélkül max 350-400 km, télen 250-300. És 120-szal. Vicc, hogy mindenhova írják ezt az 5-600 km-es hatótávokat, mint a V8-as benzineseknel a 8-10 literes fogyasztást. A 75 kw-os teslám is elmegy olyan 15-25 fokos külső hőmérsékletnél 14kw/100 km-es fogyasztással. Aztán megállok egy órára, elkezdi hűteni az akksit, hirtelen -30 km-es hatótáv.
Maxra töltve kiír hatótávnak 460 km-t, ebből 350 körül a reális 120-as tempóval (annyival lehet nálunk menni). Télen annyit se.

Jönne egy SUV 150kw feletti akkuval, cserélném is a családit rá. Azzal reális lehet az 550-600 km talán. Kár, hogy a RAM 1500 EV vagy Cybertruck nem jön ide :(

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Úgy írod, mintha az igényeimet vmi fantasy -ből szedtem volna, miközben ilyen autóm van és pontosan arra használom, amire való. Havonta egyszer, reggel hétkor veszem fel a kollégákat Budaörsön és du. 2-3 között szoktunk kiérni Ulm -ba. Két hét múlva hazafelé ugyanez. Az nem éppen 80 -as tempó, hanem GPS 130. Ha az EV jobb, mint az őskövület dízel, akkor hogy lehet, hogy még ezeket a paramétereket sem tudja?

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Tévedsz. 10 év, 240e Km. Szívesen cserélném újabbra, akár EV -re is, de mire?
Ha a trollkodás alatt azt érted, hogy nem fogok ilyen e-fünfert venni, akkor sztem itt kevés nem troll hsz. van. :)


Tiédetis
(senior tag)

:))
Neked megvan álmaid autója, tehát nincs szükséged másikra, mert az csak rosszabb lenne, hidd el.
De legalább kettő elégedett ember van itt, egyik Te, másik én :)


Somatom
(veterán)
Blog

Te nem olvasol? Minden amortizálódik, egy idő után cserélni kell. Az autó is ilyen. Ha a mostani autómból tudnék venni újabbat, kevésbé használtat, akkor lennék elégedett. De, ilyen nem lesz. A probléma az, hogy mivel a változás nem természetes, hanem kierőszakolt, az EV -k még nem tudják ezeket a paramétereket, a dízeleket pedig már megfojtották a károsanyag kibocsátási korlátozások. Írtam korábban, hogy egy szakadék keletkezett az avulási láncban.

[ Szerkesztve ]


Tiédetis
(senior tag)

DE olvasok. Továbbra is azt mondom, megvan az álmaid autója. Nem tudsz jobbat. A gyártók saját maguk fojtották meg a belsőégésű autókat. Folyamatosan hazudtak, csaltak. Ezek után sírnak és lobbiznak tovább ezekért. Tudod a másik probléma, hogy engem, mint vásárlót is átvertek. Én örülnék, ha 3 éven belül 1 új belsőégésűt sem engednének piacra, semmilyen alternatív üzemanyaggal, mert ha ezt tényleg megcsinálják hipp-hopp, akkor eddig miért nem? Felelőssek azért, mert itt tartunk, ahol. A politikusokkal egyetemben, akiket megvettek kilóra (mondjuk a miénkkel szarul jártak) .

Ahogy írtam is, itthon létezik cég, aki tud neked építeni olyan EV-t, ami megfelelne, persze a súlykorlátod, már eleve kizárja a teljes azonosulást. Ez kb. olyan, mintha azt akarná valaki, hogy átrepüljön a Holdra, üzemanyag nélkül.


Somatom
(veterán)
Blog

Ezt csak a fejlődésre reagálva írtam. Ha a régi technológia többre képes, mint az új, az nem fejlődés. Mint írtam, az autók légszennyezése alapjában véve lokális probléma, amit lokálisan kéne kezelni. Euro 4 fölött, súlyos megkötések árán, minimálisan csökken a károsanyag kibocsátás. Ennek nem látom értelmét. 2Km -re lakom a BAH -tól. Dugó előtt indulok, hajnalban érkezem. A munkahelyemig egyetlen városba sem hajtok be. Ott leállítom az autót, majd két hét múlva ugyanez vissza. Mennyit szennyezek városban? Ha hétköznap napközben behajtok a városba, akkor mérjenek rám egy kalap dugódíjat! De, egyébként miért kell engem korlátozni?

[ Szerkesztve ]


Tiédetis
(senior tag)

Azt állítani, hogy a régi többre képes... :D
Sok autó van, ha egyik sem megy, egy sem szennyez. Ha megy, szennyez. Hol van ráírva a kocsidra, hogy csak a szaharában közlekedik? De ha ott, akkor az már nem szennyezés? Azzal jön a másik tábor, hogy a töltéshez, gyártáshoz felhasznált energia, anyagok is szennyeznek, ami igaz, de az is igaz, hogy a füstülő mindenhol is szennyez.

Lesznek behajtási tilalmak, idő kérdése. Egyéb korlátozások is lesznek. Idő kérdése. Lehet elbuknak a tervek pár ország miatt, a többi viszont korlátozhat ettől függetlenül. Kiszorítják saját törvényeik alapján.

Marad a tömegkölekedés, nem kocsiba ültök, hanem vonatra pl.

Figyelj, én értelek, ragaszkodsz valamihez, de nagyon, keresed a kifogásokat, nem szeretnék ebben továbbra is részt venni. Több, mint 20 évig volt olyan szakmám, ahol a kifogáskezelés alap volt, álmunkból keltve is, 3 havonta tréningelve, kamerás kiértékeléssel. :)
Használd egészséggel a kocsidat.


Somatom
(veterán)
Blog

Érdekes meglátás. De, nem pont Te írtad, hogy neked autóval kell járnod? Hogy lesz az, ha egy autó sem mehet és csak a tömegközlekedés marad?

[ Szerkesztve ]

üzenetek