üzenetek

hozzászólások


Noukoum
(veterán)

Elektromos motorokat raknak az autókba. Azért nem dízel vagy benzinest mert mindkettő őskövület.


Tiédetis
(senior tag)

ejnye-bejnye
Majd mindjárt megnézem az elmúlt pár évet, hogy mit mutat a rendszer, jah tudom
annyit termelek, amit elfogyasztok 1 év alatt....

Én most vettem a kerót 4 milláért, és nem füstül, dirreg-durrog
Szóval marad a kérdés, neked, mint opusssz tulajdonosnak rossz, ha nekem jó valami ugye? :) Mert már csak ez fájhat akkor a jelek szerint.
origo.hu? Te ott dolgozol, vagy az is a tiéd? Értem a csízijóót akkor már.


Zsolt,72
(aktív tag)

Értem, köszönöm a pontos kiegészítést.


Somatom:

Bizony, ebben egyet tudok érteni. Szemben a mostani (autó)motor felhozatallal, az én várható hátralévő életemre még ki fog szolgálni az öreg Benz; most van benne ~550 000 km és ha továbbra is megkapja tőlem a törődést, nem lesz vele gondom. Csak megy és megy.

ON: bár egy öreg dízelt hajtok és nem is tervezek váltani róla, ésszerű keretek közt nem vagyok az elektromos autózás ellen. Megvan, és a jövőben még inkább meglehet a hasznos szerepe (város). Majd meglátjuk.


Somatom
(veterán)
Blog

Ez nem lenne probléma. Nekem az autó ecccerű közlekedőedény. Tök mindegy, hogy mi hajcsa, csak megfeleljen az elvárásaimnak. Sajnos, pont ezzel van a baj. Az őskövület dízel tudja, amit elvárok tőle, de modern elektromosban nem tudok ilyenről. Hogy lehet az, hogy az őskövület jobb menetparaméterekkel rendelkezik, mint a modern elektromosok? Ebben én nem látom az előrelépést.


SkyLine3000
(addikt)

Az ev autók jelenleg fejlettségi szintben kb. ott tartanak, mint a belsőégésűek tartottak a 20. század elején, első évtizedeiben. Egyelőre leginkább városi, vagy rövidebb vidéki utakra valók. Az áruk még nagyon sok a magyar átlagembernek. Az ev autó önmagában elvileg nem károsítja a környezetet, de az előállító infrastruktúra már nem kevésbé. A majdan környezetben landoló tönkrement aksikról ne is beszéljünk. Minden bizonnyal lesz az ev autózásban is bőven fejlődés. Jobb aksik, sokkal hosszabb hatótávok, stb. Az átállás a belsőégésüről e-re jópár évtizedet igénybe fog venni. Illetve én inkább az üzemanyagcellás autókat pártolnám. Szintén e alapú, de nincs több 100 kg-os aksi pakk. Ugyanúgy kell "megtankolni", mint a hagyományos autókat. Csak egyelőre még drága a rendszer. A Toyota is nem véletlen nem erőlteti annyira az ev-t. Talán 10 év alatt letisztul a kép és esetleg lesz több alternatíva. Akinek telik rá, vegyen ev-t. A fenti szájkarate meg fölösleges. Egyik tábor sem tudja meggyőzni a másikat. Veszett fejsze... Majd az idő megoldja. De az biztos, hogy a legfontosabb a tiszta levegő és az, hogy ne vágjuk haza ezt a kék bolygót, ha már ekkora mázlink van, hogy itt élhetünk.
A fejlődés folyamatos. Valahogy el kell jutni a-tól b-ig. Szekér -> belsőégésű -> ev/üzemanyagcella -> ? Mindenestere ezek közül a legelső volt a legkörnyezetbarátabb, hisz a lószar is táplálta a talajt. :D
Béke veletech!

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

És a háttérhatalom gyíkemberei erőltetik csak az egészet!


SkyLine3000
(addikt)

Lehet. :) Vagy az ufók hozták a technikát. Hisz az ufóknak sincs hangjuk. Lehet elektromos az űrhajójuk. Az áramot meg a sötét energiából nyerik. :)


Noukoum
(veterán)

És soros pénzeli őket! Azért hogy legyőzzön minket magyarokat! De mi nem hagyjuk!

STOP VILLANY!


Somatom
(veterán)
Blog

Nem értem, hogy milyen táborokra gondolsz. Sztem senki sincs az elektromos autózás ellen. Felőlem fluxuskondenzátor is működtetheti az autómat, csak azonos árban, azonos menettulajdonságokkal rendelkezzen, mint most a dízelem. Ha emellett zéró a károsanyag kibocsátása, az fejlődés és örömmel átülök egy ilyen verdába (feltéve, hogy nem kell hozzá minden város mellé két-három szénerőmű). De, ahogy írod, ez a technológia még úgy is messze van ettől, hogy béklyót raknak a benzin/dízel fejlesztésekre. Értem én, hogy az EV a jövő, de miért nem lehet megvárni a váltással, amíg jelen lesz?

[ Szerkesztve ]


SkyLine3000
(addikt)

Például arra a két táborra gondolok, akik itt szájkaratéztak egtymással. Amíg az egyik fél teljes mellszélességgel kiáll az EV mellett, addig a másik pont az ellenkezője. Nem is azt írtam, hogy ellene van, csak egyelőre még sokan vannak, akik idegenkednek a villanyautóktől. Én sem fogok mostanában venni, mert nincs rá pénzem és még nem tudja teljes egészében kiváltani a belső égésű autókat. Túl hosszú töltési idők és ehhez képest aránytalanul rövid hatótávok. Biztos eljön az idő, amikor több alternatíva lesz és az EV is sokkal élhetőbb lesz. De ehhez még idő kell. Ha rohadt sok pénzem lenne és olyan városban élnék, biztos lenne egy városi használatra szán e-autóm. De egyelőre nem realítás. Ahol lakom, nincsenek nagy távolságok. A verda bent pihen a garázsban és szinte mindenhova gyalog, vagy bringával megyek.


Somatom
(veterán)
Blog

Hasonló a szitu. Azért van dízelem, mert külföldön melózok és azzal megyek ki. Erre jelenleg nincs EV alternatíva. Ha lesz, akkor majd azzal fogok kijárni. De, ahogy Te is írod, utazóautónak még nem alkalmas az EV. Épp ezért nem tartom reálisnak az ilyen 5 -ös méretű EV -ket, batár terepjáró űrhajókat. Túl nagyok, nehezek, nagy energiaigényűek. Főleg ide, Európába. Ez, így minden, csak nem ződ. Sztem is az EV -k a városi/rövid távú közlekedésben domborítanak. Ezért városi kisautókat kéne gyártani, ilyen batárok helyett. Attól, hogy vki EV -t vesz, még nem lesz ződ.

[ Szerkesztve ]


SkyLine3000
(addikt)

Én nem vagyok ellen olyan autózásnak, ami óvja a környezetet, csak még kissé gyerekcipőben jár a dolog. Idő kell neki, hogy kiforrja magát. Ez a fejlődés. Ahogy a nyomógombos "hordozható" Motorola telefontól eljutottunk a mai mobiltelefonokig, úgy az EV, vagy más alternatíva is fejlődni fog és sokkal élhetőbb lesz.


Somatom
(veterán)
Blog

Ez világos. De, induljunk ki az én példámból! 8 évesen vettem az autómat. 2.0 DCI, 150 LE, 200e Km. Ez fiatalabb, mint a hazai átlag 15 év. Nemrég rákerestem a Dacia Jogger -re. 7 személyes, egyféle motorral rendelhető: 1000ccm, 3henger, benzin, turbó. Kollégám vett egy Toyota Proace -t. Kisbusz méret, 1,2 benzin, turbó. Mi lesz ezekből nyolc év és 200e Km múlva? Az az EV is most új, amit 8 évesen tudok majd megvenni. Ha most nincs olyan, ami azt tudja, amit a 8 éves dízelem, akkor nem lesz akkor sem, amikor nyolc év múlva lecserélném a mostanit, ami egyébként akkor itthon átlagos korúnak fog számítani. Szép jövőkép.

[ Szerkesztve ]


SkyLine3000
(addikt)

Ha leírom, milyen verdám van, az EV tulajok sikítanak. :D Na jó, leírom. Skoda Octavia 1,9TDi 90 paci. Üresre járatva 1100-1200km hatótáv. Éves viszonylatban 4,5l átlag fogyasztás. 2004-es. Sokáig ingáztam hetente többször két város közt. Már nem kell. Évi kb 5-6e km-t megyek úgy, hogy ebben benne van egy évi Adria nyaralás, ami oda vissza kb 1300 km mindennel együtt. A világból kimegy, nem eszi az olajat, nem füstöl, költeni alig kell rá. Ilyen autókat már nem fognak gyártani soha. Ezek a mai 1,2-es turbó motorok meg maga a vicc kategória. Szétpörögnek és pillanatok alatt feladja a motor.
A használtautók drágák, az újakról nem is beszélve, az EV meg pláne. Nem veszek mostanában semmit Erre az évi pár 1000 km-re. Fogalmam sincs, mit tudnék venni helyette. Mire eladósorba kerül, talán az EV kocsik is élhetőbbek lesznek. :D


Somatom
(veterán)
Blog

Lehet, de nem azok, amiket akkor meg tudunk majd venni. Azokat kb. most gyártják és azokból sem ez a BMW 5 -ös űrhajó kategória lesz a mi autónk. Mutass most egy reális EV családi kombit! Ezekkel az emissziós normákkal egy űrt képeznek az avulási láncban, ami akkor is probléma lesz, ha nem omlik össze az EV jövőkép.

[ Szerkesztve ]


Tiédetis
(senior tag)

No, szájkarate: látom csak sikerült folytatnod a szájkaratét. Nagy tévedésben vagy, sehol nem írtam le hogy teljes mellszélességgel kiállok mellette. Valamit nagyon benéztél. Alapból volt egy napelemes rendszerem, ami túltermelt, és nem fogom a csüngőhasúnak odaadni 3ft-ért, ezért is vettem egy EV-t. A másik oka, hogy a meglévő Laguna 1.5Dci helyi közlekedésre nem éppen ideális, az ismert okok miatt, ami minden korszerűbbnek nevezett dizel sajátja. 2 éve megvan és rohadtul megszerettük, annyira, hogy a Laguna 2 év alatt kb. 500km-t ment összesen. Tehát megvan még most is. Ha valaki utazóautót akar, megtalálja az EV-k között azt, amivel 5-800km megtehető, sőt az újak töltési sebessége sem kevés, persze utána kellene nézni. Gyerekcipőben jár? Persze, ha ezt akarod hallani, akkor igen. Bár ha azt nézem, hogy a sárgák negyed óra alatt akuupakkot cserélnek és már meetsz is, hát tényleg még gyerekcipő. Drága? Igen. Nem lesz mondenkinek: Így van. Nem is való mindenkinek. Ingázok vele? Igen. A beteg, idős, egyedül élő édesanyámhoz aki 80km oda-vissza. Heti 1-2 alkalommal. Bevásrolni, kezelésekre, orvoshoz, sajnos rendszeresen. Az is 60km oda-vissza. Sőt, olyan településre megyek vásárolni ahol ingyen lehet tölteni, nem sokat, de az utazásom ingyen van és jók az árak. Jó hogy pl. nincs kuplung, már sokszor az is nehezemre esett. Jó hogy nem kell télen járatni hogy fűtés legyen, hanem beülök és már meleg az ülés, és szinte azonnal nyomja is a meleget? Rohadt jó. Pláne ha nem a garázst kell utána szellőztetni. Senkit nem akarok meggyőzni hogy vegyen. Minél kevesebbnek van, annál tovább lesznek a kedvezmények, amiket láthatóan idegesítenek olyanokat, akik azzal sem lenne több, ha fizetnénk. Egy dologgal biztosan egyet értünk, az ilyen harckocsikra nem lenne szükség, de eljön az idő, amikor majd ezeket is szabályozzák. Tudnék én is itthon keróval járni de hülye lennék, mikor szinte ingyen van :)
Az autószerelőm, aki a Lagunát csinálta, panaszkodik, hogy mennyi szar füstölős van, mennek szarrá és misi alatt szinte nem tudják felújítani ha mondják mennyi lenne, egy részük nem csináltatja már meg. Szóval régen, amikor lovaskocsikkal közlekedtek és bejött az autó, mit is mondtak? Na ja, most ugyanaazt mondják az ev-re. Nem tudom ez lesz-e a jövő, de biztos nem a füstölős. Toyota meg egyszerűen nem tud EV-t építeni, megbuktak benne. Sokáig lesznék még belsőégésűek, ahogy a kétüteműek se koptak még ki, igaz, már nem kevernek nekik benzint, magad uram :)
Ezek nem fogják megoldani a szennyezést, hiszen egy szállítóhajót többet szennyez, mint ezek. De az a tengeren, ezek meg közvetlenül minket, de sebaj, sok gyógyszert lehet már szedni a "tiszta" levegő okozta károsodásra. Majd hordunk legfeljebb megint maszkokat,


Tiédetis
(senior tag)

cucka
(addikt)
Blog

Azért nem gyárt szinte senki elektromos családi kombit, mert
- a családos vevők suv-ot vesznek, ami pont ugyanazt tudja, mint egy kombi. Könnyebb beszállni, könnyebb berakni a gyereket, könnyebb berakni a csomagot, nagyobb a tér. Miért venne bárki mást?
- az akkupakk kb 15 centit elvesz a belmagasságból, tehát ígyis-úgyis magas építésű lesz az autó

Mittudomén, az elektromos Skoda Octavia kombit úgy hívják, hogy Enyaq. Ha az Octavia kombiba beletoldod az akkupakk magasságát, akkor megkapod az Enyaq külső méreteit.

A linkelt MG5 és az Enyaq között 5 centi a különbség magasságban. Ha raknának rá pár fekete műanyag dekorációt, rá lehetne mondani, hogy suv.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Súly az egyik legnagyobb baj a mai autóknál... Olvass utána...

Az "olvass utána" (bármiféle egyéb konkrétum megadása nélkül) azt jelenti magyarul, hogy "igazából fingom sincs".


cucka
(addikt)
Blog

Ja és hogy ontopik is legyen.

Ez az új 5-ös BMW is ezért néz ki bénán, mert túl magas. A cikkben is ott van, hogy ez volt az első számú dizájn feladatuk, és hát szerintem annyira nem sikerült jól.
Ugyanaz a baja, mint minden elektromos autónak - ha laposra akarják építeni, nem fognak benne elférni az emberek, ha magasra építik, akkor meg a suv forma fogja csak kiadni a dizájnt, szedánként nem lesz jó.
(Első problémára jó példa, a Tesla model 3, amiben olyan hátul ülni, mint ha egy bilin ülnél. A második problémára meg a Peugeot nemtudomhányas, ami suv-szedán akar lenni, és bár vannak szép részletei, összképében kiégeti a retinádat)

Konkrétan a 2-es bmw-hez hasonlít, ami szintén túlságosan magas ahhoz képest, hogy milyen széles. Ezért van az, hogy egymás mellé rakva egy régi 5-öst és egy 2-est, akkor az 5-ös elegáns és lapos, a 2-es meg béna.

[ Szerkesztve ]

üzenetek