üzenetek

hozzászólások


Tiédetis
(senior tag)

Nem írtam sehol, hogy mindent kitiltanak. Első körben jönnek az eur5 alatti diselek, aztán a többi.
Szerintem 2-4 éven belül rendezni fogják az álzöld rendszámúakat is.
Tehát marad a ev mint bárhova is behajtható.
Azt gondolom a vidéki kistelepülések tovább fogják húzni, de a nagyvárosok lépni fognak és onnantól már értelmetlen lesz engedni bárhol is. Nyilván ez nem 5 éven belül, sőt.
Én köszi, tudok menni akkor is.
De egy kifogásnak elment, bár Te is érzed, hogy ez gyenge volt :)

Akkor még nem említettem, hogy már pereltek be városokat az egészséges élethez való jog megsértése miatt (levegőszennyezés) és ha rosszul tudom, nyertek is. Onnan már csak egy lépés a kormányok elleni keresetek.
Mondjuk itt alapból agyonveretnék azokat, akik ilyet akarnának. Aztán kilépnénk az eu-ból. mert brüssszzzeeel


Somatom
(veterán)
Blog

Nem olyan egyszerű ez. Ha nincs alternatíva, csak tiltás, az nem megoldás. Előbb az autómentes közlekedés lehetőségeit kell megteremteni. Másrészt ez ploitikai kérdés is. Nem véletlenül nem bolygatják. Technikailag a dugódíj bevezethető lenne. Az sem lenne jó, ha hirtelen nőne az EV -k száma, mert a tömeges töltéshez nincs megfelelő infrastruktúra.


Tiédetis
(senior tag)

"Ha nincs alternatíva, csak tiltás, az nem megoldás"
De ezt jelenleg is alkalmazza a hatalom, semmi új dolog nem lenne benne. Ha a taxisokat hagynák, zokszó nélkül menne át a dolog.
Dugódíj: nem érint a kérdés. De szerintem ez is csak egy bedobunk valamit, ami semmit nem fog megoldani dolog. Ha nem tudsz behajtani, az már gondolkodásra késztet.
Az a baj, hogy egy ideig az ment az ellentáborban:
- 2-3 év és szarrá megy az akku, hiszen a telefonban is így van (ez sem igaz)
- amikor kiderült, hogy ez kamu, akkor jöttek azzal, hogy kiégnek (sokkal kevesebb a százalékos öngyulladás mint belsőégésűeknél, ráadásul változik a kémiájuk is)
- aztán jött az hogy mire elég 2-300km (amikor napi 20-40km az átlagos táv)
- mire elég a 400km
- mire elég a 6-800km (aztán 800-1000)
- a töltési időre nincs időm (de pisi-kaki.kv-ra egyébként van)
- drága (még,, amíg kicsi a darabszám, de éppen a vezető márka nyomja le az árakat)

Ezek közül mind lehetne akár valós érv is, hiszen 3-4 éve, ha valaki 2-400km-t vezetett naponta, egyben (!) annak a hatótáv probléma lehetett a váltásra, ma már nem.
Aki nem akart "órákat" tölteni, az amikor 150-200-al tud tölteni, annak még arra sincs ideje, hogy pisi-kv.
Kétségtelen, hogy itthon minden drága, mindenkinek is, mégis rohadt sok már az EV. De akinek sok mondjuk használtra egy 5-7m, annak 1,5 is sok lesz egy 20 éves autóra is sajnos.

Tudod, én féltem tőle, aztán beleültem egybe, és kb. 600m-t vezettem, eldőlt a kérdés.
2 év alatt visszajött a hagyományos és az ev közötti árrés. Ez tény. Ráadásul még nem is buknék vele, ha eladnám.
De ha nyilvános töltő lenne csak, már más lenne a helyzet, ez is tény. Kedves MOL és MVM olyan árakon akar eladni, ami már szabadrablás ner módjára, nem is nagyon töltenek náluk. (250-350Ft/kwh, szemben egy kisebb szereplővel, ahol jóval 200 alatt vannak az árak)
Kint nem tudom mennyi.
Tehát ezért is mondtam, hogy neked megvan az álmaid autója. Jelenleg. Kérdés, mikor tesznek keresztbe és hogyan.


Somatom
(veterán)
Blog

Akkumulátorgyárról mi a véleményed? Az is felfújt lufi, alufólia-sapkások tiltakoznak, mert valójában nincs környezetterhelése?
Amúgy a dugódíj sok városban működik és csak az összegén múlik a visszatartó ereje. Ráadásul a bevételből lehetne fejleszteni a közösségi közlekedést (ha nem lopják el).
Az pedig csak ábránd, hogy az állam benyeli a jövedéki adóbevétel csökkenését. Ha azt kiterjesztik a villanyautósokra, az meg fogja dobni az üzemeltetési költségeket. Szvsz. addig jó a villanyautó, amíg relatíve kevés van belőle.

[ Szerkesztve ]


flexxx2
(őstag)

meglepődtem, hogy az ólmos benzinre még emlékszik valaki :)
az emberiség sötét oldala, ólommal szennyezni a levegőt, ami idegrendszeri károsodást okoz (főleg a gyerekeknek)

[ Szerkesztve ]


Tiédetis
(senior tag)

akkugyárakról vélemény? szükséges, anélkül nem lehet akkut tenni a kocsikba, az viszont, hogy hol és mennyi lesz, már érdekesebb
amit előre lehetett látni: fő irány a gépkocsi gyártás, azonban az jelenlegi formájában biztosan átalakul, csökken a mostani formájában.
így aztán jött a nagy felismerés: kell kiszolgáló ipari tevékenység, akkugyár.
egyre nyilvánvalóbb, hogy nem fog pénz jönni az eu-ból, szerintem még jövőre sem, valahogy kompenzálni kell, ezért beengedünk mindekit, aki akkukat akar gyártani, ez ugye egyrészt kommunikálható, hogy új munkahely (nem nekünk, mert már nincs kit küldeni, tehát maradnak a jó migránsok) és milyen sok tőke áramlik be, ebben csupán az a bibi, hogy pl. a catl által benondott szám nagyobb része eszköz, gép, ez valójában nem számít az ország szempontjából. (éppen most jelent meg valami cikk is erről, nevet nem írok)
ami nagyobb probléma, hogy ez az ország számára olyan mértékű vízhasználatot jelent, amibe szomjan döglünk, nem beszélve a sivatagi részeket.
Tisztában vagyok vele, ha sok EV lesz, megváltozik a kedvezményi struktúra, de kisebb lesz a szennyezés is, remélhetőleg.


Somatom
(veterán)
Blog

De, akkor vajon hogyan gondolkodnak az "okosok"? Ha kaja nélkül két hétig bírjuk, víz nélkül két napig, levegő nélkül meg két percig, akkor a levegőn kell javítani a többi rovására? Ha nincs víz, akkor kaja sem lesz és nem csak ott, ahol az akkugyár van, mert lejjebb sem fognak tudni öntözni. A fényevés nem tápláló. Az alacsony vízhozam a víz hőmérsékletére is hatással van. Tavaly nyáron emiatt már riadót fújtak Pakson, pedig akkor még nem volt akkugyár. Ha nincs Paks, akkor áram sem lesz a villanyautók akkuinak töltéséhez.


Tiédetis
(senior tag)

Juj. Ez már bocs, de ....
Áramot tudunk importálni, termelni mással is, levegőt is?
Van 2/3, aki kb. a 50%, nekik magyarázd, hogy eladják az ország vízkészletét azért, hogy újabb 1-2 évet kihúzzanak, hátha lesz valami...
Nem sok más alternatív dolog van. Füstölünk mint állat, vagy teszünk ellene.
Végső soron sós vízből is lehet előállítani ivóvizet, de levegőt ami tisztább?
Bocs, parttalan lett és már offnak is off. Nekem fontos, hogy az unokám is tudjon egészségesen élni itt, másoknak nyilván nem annyira, sötétzödnek kiáltanak olyanokat, akik max. zöldebbek. Ez mutatja, hogy milyen sok a korlátolt elme aki gondolkodni sem tud, mert szereti ha helyette gondolkodnak.


Somatom
(veterán)
Blog

Nem vagy képes belátni, hogy az EV -nek is jelentős a környezetterhelése, annak ellenére, hogy az akkumulátorgyár szted is probléma.
"Ez mutatja, hogy milyen sok a korlátolt elme aki gondolkodni sem tud, mert szereti ha helyette gondolkodnak." :)


Tiédetis
(senior tag)

sokkal kevesebbet, mint az általad favorizált (nem állítottam sehol, hogy nincs lenyomata, aki ilyet állít, az egyszerűen hazudik)
jössz azzal, hogy víz, ami igaz, de éppen te írtad, hogy levegő nélkül hamarább kipusztulunk, mint víz nélkül. Te mondtad ki a lényeget, amit használsz, egy 300-as szög a koporsónkban, amit kínálnak pedig egy 100-as. (előbbit ha belenyomják, azt nem tudod felnyitni, egy 100-as nem olyan masszív, ha élni akarsz, kitudsz jutni)

Én azt gondolom látom mind a kettőt, de Te nem, azzal védekezel, hogy nem dugóban mégy ki és utána nem városban füstölsz, amit ott összegyűjtenek és elzárják egy dobozba, amit hetente kilőnek a marsra.
Továbbra is állítom:

"Ez mutatja, hogy milyen sok a korlátolt elme aki gondolkodni sem tud, mert szereti ha helyette gondolkodnak."

Továbbra is állítom, álmaid autójával közlekedsz és ezen nem is akarsz változtatni. Mert neked ez jó, a többiről meg nem veszel tudomást, oldja meg más.
Béke veled! Jó füstölést.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Te dugod homokba a fejed, ha nem látod az EV következményeit, miközben itt vannak a nyakunkon. Úgy beszélsz, mintha nem lehetne lélegezni, miközben erről szó sincs. Írom ezt főfalusiként.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Ezt toljátok már tovább privátban, mert nagyon masszívan offos kezd lenni...


Somatom
(veterán)
Blog

Nem tök mindegy? Tán zavarjuk az ontopik diskurzust? Szeretnél egy villanyfünferről társalogni? Ugyan mit? Halott topik.

[ Szerkesztve ]


Tschubi
(tag)

Szerintem tök jókat írnak, és elég kultúráltan vitatkoznak, ami ritkaság bármelyik más topikban is.
Ami fura, hogy egy jottányit sem engednek a sajátjukból. :)
Ebből is látszik hogy a tisztán elektromos hajtású autók még igencsak megosztják a társadalmat.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Tény, szórakoztató :D De amit írtál, valós. Nincs egyezség, megosztó a helyzet.


Somatom
(veterán)
Blog

Írtam már, hogy én egyáltalán nem ragaszkodok a dízelhez. Sztem ezzel eléggé kompromisszumképes vagyok. Annyira, hogy nekem nem kell semmilyen szankció ahhoz, hogy amikor csak lehet, akkor autó helyett rollert, bringát, motort használjak a városban. 40 éve motorozok, imádom. Viszont, az autó van értem és nem fordítva. Kéthetente két-három kollégámmal időre ki kell érnem Németországba. Nem turistáskodok, hanem délután ötkor tovább kell indulnom egy kamionnal. Plusz pénzért néha bevállalok egy trélerezést hazafelé. Ez a valóság. Ebből mit tudnék engedni, hogy EV -t használhassak?

[ Szerkesztve ]


Tschubi
(tag)

Nincs ezzel semmi gond. És még azt sem mondhatom hogy a tiéd réteg igény. Veled együtt elég sokan nem tudják még használni a mostani elektromos autókat, vagy csak kompromisszumok árán. Ugyanakkor akkor sokaknak meg épp az elektromos a jobb, hiszen azért vannak előnyei is.
A cikkben szereplő BMW, vagy bármely másik EV, ami 600+ LE-s (pl Tesla Plaid), nem arra való hogy a környezetvédelem zászlóshajója legyen. De a kategóriájában mindenképpen fejlődés.


8th
(addikt)
Blog

Viszont, az autó van értem és nem fordítva. Ezt az egyszerű alapvetést nem értik itt oly sokan. (Dehogynem értik csak, na ... ) Örülök, hogy ők lefedik a napi közlekedésüket az éjszakai töltögetéssel vagy hébe-hóba útközben egy rátöltéssel. Én nem. Ha dolgom van az ország másik végében akkor nem szeretnék másfél óránként lehajtani a pályáról és minimum félórát egy töltőnél elvesztegetni mert ennyi idő alatt lemerül a kocsi. Én nem városban autózom. Engem nem érdekel, hogy mennyit spórolhatok a dízelhez képest ha az időmmel kell fizessek érte. Az autó inkább a pénzem vigye mint az időmet. Előbbi pótolható, utóbbi nem.


bteebi
(veterán)

"Az autó inkább a pénzem vigye mint az időmet. Előbbi pótolható, utóbbi nem."

Jogos észrevétel. De egyébként a pénzed is viszi, nem csak az idődet. Ha mondjuk 100 ezer km-re számolsz egy autóval, akkor mostani üzemanyag árak mellett, 7 literes fogyasztással a közlekedésed 7000 liter üzemanyaggal lefedhető, ami mostani áron kb. 4 millió Ft (40 Ft/km). Ha ettől többel olcsóbb a belső égésű motoros autód, akkor nem is feltétlenül éri meg anyagilag se.

Mert oké, hogy van "ingyen töltés" (már ha van, mert van napelemed x millió Ft-ért, meg vagy félmilláért kiépített töltőd), de olyan is van, hogy nem tudsz ingyen tölteni.Ha meg alkalmanként kénytelen vagy 2-300 Ft/kWh-ért tankolni (NEM tudom biztosra a mostani "nem teslás" árakat, de sok), akkor már a ~16 kWh/100 km-es fogyasztással is ott vagy a kb. 32-48 Ft/km-nél. Vagyis akár többe is fájhat, mint a belső égésű motoros autók töltése. Amik fogyaszthatnak akár 5 liter alatt is, ha olyanok a körülmények. Ha simán a hálózatról töltöd, mert nincs napelemed, akkor nagyon alsó hangon is 6-7 Ft-tal csökken a Tesla üzemanyagár-előnye.

Oké, az összevetés nyilván nem ennyire egyszerű, mert szervizköltség (olajcsere-nemcsere), meg minőség (nem feltétlenül pl. a Tesla javára...), meg ingyen parkolás. Viszont messzire gyakorlatilag nem lehet utazni vele. És nem is feltétlenül olcsóbb messzire utazni vele, miközben sokkal macerásabb és egyértelműen lassabb IS. Egy "klasszikus" autóval 1000 km autópályán azért megtehető 9 óra alatt (megállással, tankolással, ideálisan sofőrcserével), egy elektromos autóval viszont ez egyértelműen több idő. Pláne akkor, ha már az indulás előtti "teletankolást" is beleveszi az ember. ;]


8th
(addikt)
Blog

2,5millió forintért korrekt állapotban lévő 1-2 tulajos Fabia III 1.6 tdi-t kapni. Egy tucatot megnéztünk az utóbbi időben, anyósnak azt vettünk (2,3M volt egygazdás sérülésmentes kombi). Az a legmegbízhatóbb modernkori vw dízel motor. 90-nél sík úton 2.9-et 130-nál 4,4 litert fogyaszt, városban klímázva stabil 5,5-öt. Szervizigénye minimális, az alkatrész olcsó hozzá az értékvesztése zömét az előző tulaj már megfizette. Nincs hatótáv para lehet benne ezerrel fűteni klímázni zenét ordíttatni, teljesen mindegy neki a hatótávot érdemben nem befolyásolja. 20 évesen is annyit fog elmenni egy tankkal mint most. Egy használt elektromos autóval több a macera és az olcsóbb üzemeltetési költségei messze nem fedezik a bőven 100% feletti vételár különbözetet (használt árra értve természetesen). :N

[ Szerkesztve ]


bteebi
(veterán)

Nekem (most még) egy 2005-ös :Y Mazda 6-om van, 2 literes szívóbenzines. Viszonylag rövid távon (15 km) használom, vegyes jellegű használatban 8-8,5 liter körül fogyaszt. Autópályán be tud menni 7 liter alá, városban, dugóban araszolva bőven 9 fölé is (de 9-es átlag fölötti tankolásom nem nagyon volt, azok is inkább csak télen).

1,25 millióért vettem még 2020-ban, "kötelező" szervizeken kívül (olajcserék, szűrők; plusz volt gyertya, biztos ami biztos, illetve kopott fékek/gumik cseréje). Tök kényelmes, elég nagy, viszonylag jól is megy. 1-2 dolog hiányzik belőle csak (pl. Bluetooth a zene miatt :DDD, de amúgy megoldható lenne az is; egy FM transmitter így is van, de az igazából szar). Alapvetően egy egyterű kellene nekem (szeptemberben jön a 3. baba), mert bár még vele is csak 5-en leszünk, de lennének alkalmak, amikor 6-7 embert is utazna egyszerre.

Új autón is gondolkoztam, már csak azért is, mert a használtak is brutál drágák (6-8+ millió egy jobb). Aztán meg belegondolok, hogy mit kapnék cserébe kb. 15 (tizenöt) millióért, vagy talán többért: új, csillivilli kasztni, pár, többnyire felesleges biztonsági extra (sávelhagyás figyelő asszisztens, adaptív tempomat), BT, valamivel jobb audio (ez mondjuk nekem nagyon fontos), meg persze LED világítás. És persze 1-3 literrel kisebb valós fogyasztás. De ezek együttesen se igen érnek meg plusz tizensok millát, miközben a fenntartása nem sokkal lenne olcsóbb a mostaninál (összetörni, "töretni" viszont sokkal-sokkal drágább lenne). Miközben évi talán 1x ezer km-eket megyek most. :U

Az a Fabia amúgy szimpi. Egy angol kolléganőmnek egy 1.2-es turbós benzines Fabiája volt. Ahhoz képest, hogy csak egy Fabia (=kiciócó), meglepően jó volt az is. Jól ment, keveset fogyasztott, és ugye a Blútúsz is. :DDD


Somatom
(veterán)
Blog

Én egy Baseus BA01 -et használok a kamionban.


bteebi
(veterán)

Köszi! :R Jó lenne... de az a gáz, hogy fogalmam sincs hogy/miért, a régi Mazdán nincs Aux in (emésszük ezt meg). Ha lenne, akkor nem túlzottan érdekelne a BT, használnám a jacket, nekem gyakorlatilag tökéletes lenne.

Korábban az LG V30-amat - egy másik régi Mazda 6-ossal - a jack kábelen keresztül használtam az FM transzmitterrel (már hogy a transzmitterre kötöttem jackkel). Aztán kipróbáltam BT-vel is, és mivel eleve viszonylag szar volt a hangminőség, ezért a BT már semmit se rontott rajta. Viszont mivel kényelmesebb volt használni, ezért leszoktam a kanócról.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

A transzmitterekkel az a baj, hogy szabványban van korlátozva a teljesítményük. Országúton rendszeresen elnyomják a rádióadók. Egy fokkal jobb az olyan transzmitter, aminek van egy antenna in és out csatlakozója és így közvetlenül a fejegység antenna bemenetére küldi a jelet. Ha jól emlékszem, akkor van rajta egy kapcsoló, ami megszakítja a kütyü antenna bemenetét, így a rádióadók nem tudják elnyomni a transzmitter jelét.

[ Szerkesztve ]


bteebi
(veterán)

Külső antennás FM transzmitterről nem hallottam, köszi. Próbáltam annak idején normálisabb minőségűt keresni, de konkrétan nem találtam. Sehol. A legjobbak a 10-12k körüliek voltak, amik legalább fogadtak mindent (jack, micro SD kártya, 2 USB gyorstöltő). Nyilván gagyi rádió van bennük, és ez a gond, de antenna in/out csatlakozósat egyáltalán nem láttam soha, sehol. Pedig jó lehetett volna.

Alternatívaként felmerült amúgy a fejegység cseréje (sőt, a hangszóróké is, hogy még jobb legyen a hangminőség), de valószínűleg most már <~1 évet lesz még meg ez az autó (bővül a család, meg amúgy is régi már), szóval most már nem érné meg.


Somatom
(veterán)
Blog

Pl. iSimple IS31.

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Mert a 2019-es swiftem csak 840kg, és a fizika nem válogat. Ha egy 2.5 tonnás vas nekem jön, akkor full nulla esélyem van.


haxiboy
(veterán)
Blog

Szerintem 50 év múlva sem lesz CSAK villany. Az elektromos hálózatok alkalmatlanok erre...

üzenetek