[RIOS ERROR] Az új 5-ös BMW tisztán elektromos hajtással is elérhető - LOGOUT.hu Hozzászólások [RIOS ERROR]

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR]

hozzászólások

[RIOS ERROR]

Tiédetis
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Geri megteheti, hivatalból viszik (nincs jogsi) és ha menőzni akar, biciklizik.
Ha nem tehetik meg, akkor meg menjenek gyalog. Bicilkinek is van öko lábnyoma. Bocs, de ha nekem el kell mennem orvoshoz, kocsiba kell ülnöm, nem keró, nem roller és nem motor, tömegesen közlekedést meg ne is emlegessük.
Az autósok által fizetett adóból készült utat használod, úgy, hogy semmit nem fizetsz érte. (van rendszámod, kötelező biztosításod, súlyadód?)
Az a gond, hogy a fogyasztói társadalom nevű izé ezt hozta. A másik probléma, hogy a világ leg-leg gazdaságában nem tudjuk megfizetni az EV-t. Mondanám, hogy vidéken jobb a helyzet, mert kevesebb az autó, de több a kémény. Ami ebben az évben okádós volt, sokan a turis cuccot nem felveszik, hanem elégetik.


Somatom
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Nos, a cél az kéne legyen, hogy téged is rákényszerítsenek az autómentes közlekedésre. Ha mondjuk százezer Ft lenne a dugódíj, akkor neked sem lenne olyan fontos saját autóval orvoshoz menned.
Az autósok által fizetett milyen adóból? Ezekből mit fizet a villanyautós? Pont arról írtam korábban, hogy azokat az adókat (pl. jövedéki) a villanyautósoknak is fizetniük kéne, hiszen ugyanazokat az utakat használják.

[ Szerkesztve ]


bteebi
(veterán)
[RIOS ERROR]

"Az átállásnak befolyásolás nélkül kéne történnie, ahogy anno a lovasszekér esetében."

Ez egy ideális világban igaz lehetne, de egyáltalán nem olyanban élünk. És míg lovak évezredekkel ezelőtt is voltak, és évezredek múlva is lesznek szép számban, addig ez a kőolajról (gazdaságosan) nem elmondható...

Nem csak az számít, hogy mit szeretnél, hanem az is, hogy mire lesz lehetőséged. Hiába szeretnél unikornishúst enni gleccsertúrázás közben, ha az unikornisok és a gleccserek is kevés éven belül kipusztulnak.


hroberto
(veterán)
[RIOS ERROR]

[link]
Mássz már ki a burokból!


Tiédetis
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Nem érted. Van élet a fővároson kívül is. Orvoshoz menni 30km. Nem fontos, hanem létszükséglet. Fizetik, amikor oszlopon töltenek. Ha kimégy más országba tankolni, te sem fizetsz, csak más országban. Azok az adók olyan kedvezmények, amivel próbálták elérni, hogy csökkenjen az ország károsanyag kibocsájtása, ez nemzetgazdasági érdek. Ahogy a gyereknevelés is. Én, aki már max. unokázni tudok, miért tartsam el azt, aki 3-4-5 gyereket nevel és nem fizet semmi szja-t, egyéb kedvezményekről nem is beszélve. (nekünk mindent ki kell fizetni, de nekik miért nem?) Látod, seccperc alatt szembe lehet állítani valamit, valamivel (vagy kivel). Ha majd olyan mértékű lesz az EV, biztos, hogy törölni fognak a kedvezményekből, ahogy pl. a parkolásoknál is (kb. nem izgat a dolog)

Szemléletváltásra lenne szükség, de amíg bele nem döglünk ebbe, a többség megint arra vár, hogy mások gondolkozzanak helyettük, mert hát mozgatni az agyat nem megy

The Vége


Noukoum
(veterán)
[RIOS ERROR]

és minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie.

Te javaslod ezt nekem? Ha már ilyen szennyoldalt linkelsz, mint ha a facebookon lennénk...


hroberto
(veterán)
[RIOS ERROR]

Főleg, hogy nagyrészt éjszaka tölti az összes, mikor aztán rengeteg termel a napelem... :U


Somatom
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

De, a városok légszennyezése lokális probléma, amit lokálisan kell kezelni. Ha Te 30 Km -t mész vidéken villanyautóval, attól Budapesten nem lesz tisztább a levegő. Tovább árnyalja a szitut, ha szenet kell égetni a villanyautóhoz szükséges áram előállítására.
A gyereknevelés nemtom hogy jön ide, de ha már itt tartunk, az is lokális érdek, ami ellenkezik a globális érdekkel. Mihez van szükség 8 milliárd egyedre a bolygón? A fajfenntartáshoz biztosan nem. Ráadásul ott ösztönzik, ahol egy gyerek felcseperedése magas öko lábnyommal jár. Ez nem éppen ződ.

[ Szerkesztve ]


Tiédetis
(senior tag)
[RIOS ERROR]

figyelj, miért nem veszel Te is egy EV-t és tölthetsz Te is éjszaka, miután telepítesz pár milláért egy rendszert :)
Tudod nem írigykedni kell, hanem használd ki Te is akkor. Mi akadályoz meg ebben? Nappal kölcsönadom a szolgáltatónak, éjszaka meg vissza. Többi meg lózung :)


Somatom
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Kölcsönadni akkor lehet valamit, ha van rá igény. A szolgáltatónak nappal nincs rá igénye, az állam kényszeríti az átvételre. A szolgáltatónak éjszaka kéne.


hroberto
(veterán)
[RIOS ERROR]

Irigykedni?! Ne röhögtess már! Ingyen sem kellene elektromos autó. Kizárólag abban az esetben ha még aznap eladhatnám!
Viszont, mivel nem a levegőben közlekednek velük, hanem a benzines és dízel társaikhoz hasonlóan a közutakon, elvárható, hogy ugyanúgy kivegyék a részüket a költségekből is.
A napelemes rendszerekre visszatérve. Télen, mikor alig termelsz valamit, akkor mit adsz kölcsön a szolgáltatónak?!


hroberto
(veterán)
[RIOS ERROR]

Nem az oldal a lényeg ahol le van írva, hanem az, hogy 2035-től tervezi ezt az EU. Amire azt írtad, hogy nem igaz.
De úgy látom szándékosan nem akarod megérteni az olvasottakat. Persze ezen meg sem lepődöm. ;]
De attól a lényeg még az, hogy az EU be akarja tiltani a belső égésű motorokat (azóta szerencsére már annyiban módosult, hogy a szintetikus üzemanyagot használó autók kivételek lesznek).
Mi ez ha nem az elektromos fos erőltetése?!


Noukoum
(veterán)
[RIOS ERROR]

Még mindig nem akarja betiltani az eu a belsőégésű motorokat.

Egyébként, de az oldal a lényeg. Nem véletlen állítasz ilyen baromságokat, ha ilyen oldalakról tájékozódól. Persze valószínűleg ez a tyúk tojás esete.

[ Szerkesztve ]


Tiédetis
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Ja értem, szóval nem jut rá :C
De akkor legalább telepíts rendszert, állapodj meg egy vállalkozóval, akinek eladod az áramot. Jó üzlet ám az is. Ne maradj már ki mindedn jóból!
Ez ugyanaz, mint az, hogy az se jusson adókedvezményhez, akik gyereknevelés címszó alatt az én adómból teszik ezeket zsebre.
Napelem: szóval eddig éjszaka volt a probléma, most a télre. Egy jó rendszer nem sokkal termel kevesebbet, mint nyáron. Azzal is bőven megvan a fogyasztásom. Legfeljebb nyáron lekapcsolom majd ha változtatnak rajta, nehogy mán a sok ingyenélő járjon jól vele.
Te egyébként tulajdonosa vagy a szolgáltatóknak ugye, azért fáj ennyire?
Én mondjuk bevezetném a füstölési adót a füstölőkre, mert ugye ha már egyik nem füstől, akkor a másik meg fizessen. :)

Na füstölögj tovább.

Noukoum: én soha nem nyitok meg ilyen linkeket :)

[ Szerkesztve ]


hroberto
(veterán)
[RIOS ERROR]

Tipikus példája vagy annak, hogy amikor nincs észérv, akkor jön a mindenbe belekötök stílus!
Fikázni egy weboldalt, amit csak példaként hoztam fel?! Keress rá (ha egyáltalán tudod, hogyan kell), és látni fogod, hogy szinte mindenhol szó volt róla a 2035-től tiltani akarják a belső égésű motorokat. Ha nehezen megy az értő olvasás, akkor kérj meg valakit aki magasabb intelligenciával rendelkezik nálad, hogy magyarázza el neked hátha megérted (nem hiszem, de egy próbát megér). :P


hroberto
(veterán)
[RIOS ERROR]

Nos... Ha paraszt stílus, akkor legyen...
Nem szokásom más és a saját anyagi helyzetemről beszélni sehol, de csak a pár hónapja vett motorom ára közel 9 milla volt... Szóval telne rá.
Ha szerinted egy napelem nem sokkal kevesebbet termel télen, mint nyáron akkor javaslom, hogy nézz ennek utána. De igazából elég lenne hozzá józan paraszti ész is. Télen jóval kevesebb a napsütéses órák száma (ugye ezt még a gyerekek is tudják), rövidebbek a napok, és úgy általában több a felhős nap mint nyáron. Januárban jó esetben a harmada a júniusinak a termelés. Az én szememben ez jelentős különbség... ;]
Száz szónak is egy a vége : olvasgassátok az origo.hu-t Noukoum barátoddal, az nektek való! :D ;]


Noukoum
(veterán)
[RIOS ERROR]

Csak kíváncsi voltam miből tájékozódnak a dízelfanatikusok. De amúgy én se szeretem megnyitni, mert ezzel elérem a céljukat.

Szerencsétlen annyira tolja ezt a kitiltják dolgot, nyilván mivel leírták neki így egy az egybe visszamondja.

Csak mégis annyira felháborító hogy ezt itt meglehet csinálni. Persze én vagyok naiv.

[ Szerkesztve ]


Zsolt,72
(aktív tag)
[RIOS ERROR]

Talán abból ered a félreértés köztetek, hogy az EU 2035-re tervezett tiltása az új gyártású és üzembe-helyezésű járművekre vonatkozik. Tehát valóban nem egy generális betiltás esete forog fenn :D , például az én aláírásomban szereplő öreg vas nem lenne benne érintett.


Noukoum
(veterán)
[RIOS ERROR]

A széndioxid kibocsátást kell csökkenteni 100%-ban, nyugodtan lehet dízel meg benzines autót forgalomba helyezni.

Félreértés meg aligha volt közte meg köztem.


Somatom
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

A baj az, hogy az elenyésző károsanyag csökkenés érdekében hozott korlátozások ellehetetlenítik a benzines, dízel fejlesztést. Nézd meg, hogy milyen motorokat raknak a mostani autókba! Kis köbcenti, kevés henger, turbó. Ha most veszel egy használt vasat, az még lehet autó párszázezerig. 2035 -ben, ugyanennyi idősben már csak ilyen fostalicskák lesznek, amik 100 ezer után kifinganak.

[ Szerkesztve ]

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR]