üzenetek

hozzászólások


Bandetad66
(csendes tag)

Bolyhosodik? A perforált bőr? Hubammeg....🤷🤣🤣🤣🤣🤣


Bandetad66
(csendes tag)

Az a te szegénységi bizonyítványod..
.🤫😉😃😃😃


Bandetad66
(csendes tag)

Hát de....nem valami" vegánbőrnek" nevezett műanyag..hanem bőr!


Hieronymus
(addikt)
Blog

A képleted az impulzus meghatározására szolgál ami a tömeg és sebesség szorzata.

De nekünk nem az impulzussal van dolgunk
A jármű motorjának munkát kell végeznie a jármű gyorsításához.

Az autó meghatározott sebességre történő gyorsításosához szükséges energia mennyiségét a mozgási energia képletével lehet kiszámítani .E = 1/2 m v^2, ahol E az energia, m a tömeg, és v a sebesség. Ez az energia megfelel annak a munkának, amelyet a tárgy nyugalomból a kívánt sebességig történő gyorsításkor kell elvégezni. Az energiát joule-ban mérjük.
Tehát a jármű termeli a forgatónyomatékot, amit a kerekek alakítanak át mozgási energiává. Ez a munkavégzés mennyisége. Ebből lesz teljesítmény, ha az munka elvégzéséhez szükséges időt is figyelembe vesszük.

Miután a jármű felgyorsult az adott sebességre, akkor értelmezhető az impulzus. Vagy nevezd mozgásállapotnak. Irányvektor mennyiség, ami nyilvánvalóan a mozgás irányában hat. A nagysága arányos a tömeg és sebesség szorzatával. Mivel a nyomatékot Nm-ben mérjük az impulzus mérték egysége Ns. De értelmezhető kg x m/s formában is ha jobban tetszik.
Megmaradó mennyiség impulzus és a jármű - út zárt rendszernek tekintendő. A jármű fékezésekor ezt az impulzus mennyiséget kell csökkenteni a jármű lassításkor. Az elektromos jármű és a hibridek visszatápláló rendszere alakítja vissza elektromos energiává.
A belsőégésű motorok esetében a fékek feladata a mozgási energia eliminálása.

Érdekesség.

Talán nem mindenki tudja.
A korábbi energiahatékonysági diagramon egy Tesla motor tulajdonságát mutatja. A tesla motorok érdekessége, hogy a forgórész állandómágnes. Nagyon alacsony fordulatszámon magas a vasveszteség ezért hűteni kell a forgórészt. Ez a megoldás hátránya. Az előnye az, hogy nem kell külön generátort használni a visszatápláláshoz.
Magas fordulatszámon a rézveszteség növekszik. Ez mindegyik motort érinti.


joysefke
(veterán)
Blog

Ja, hogy te a mozgási energiáról beszéltél. Ok, egyértelmű Emozgási = m x V^2/2
Előtte a párbeszédben kacifántos szólamok voltak az egyik oldalról meg Einstein is képbe került a másik oldalon /a mozgási energia képletét nyilván nem neki köszönhetjük/ ezért ezt hittem valahol félrement valami. :)

A képleted az impulzus meghatározására szolgál ami a tömeg és sebesség szorzata.

Nem. Ez a képlet pontosan azt csinálja amit mondtam.
Adott leadott pillanatnyi teljesítmény és pillanatnyi sebesség mellett visszadja a pillanatnyi gyorsulást. Valamiért a felvezetésből azt hittem, hogy ehhez kapcsolódóan van valami fogalomzavar, tehát a kigyorsításhoz kapcsolódóan.

Az autó meghatározott sebességre történő gyorsításosához szükséges energia mennyiségét a mozgási energia képletével lehet kiszámítani .E = 1/2 m v^2, ahol E az energia, m a tömeg, és v a sebesség. ...
..
De értelmezhető kg x m/s formában is ha jobban tetszik.

Igen, igen középiskolában nagyon figyeltem fizikaórán.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Szerinted. Amúgy nem.


Füleske
(addikt)

A márkajeltől nem látod a lényeget...


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Adott leadott pillanatnyi teljesítmény és pillanatnyi sebesség mellett visszadja a pillanatnyi gyorsulást."

OK.
a = P / (m * v), Sikerült kihagynod a tömeget.


joysefke
(veterán)
Blog

a = P / (m * v)

a képletbe beírtam, és mivel a tömeg nyilván konstans nem láttam értelmét ezzel terhelni a leírását, hogy mire való. elég egyértelmű


7Heads Drago
(veterán)

Mindent összeszedve, kb 50% az elektromos autók környezetszennyezési előnye. Ennyivel kevesebb szennyezést bocsájtanak ki, belsőégésű motorral hajtott járművekhez hasonlítva.
Te szerinted. Kár hogy ezt nem veszi be mindenki. Érdekes hogy ez az 50% javulás sehol se látszik a környezeten. Persze rá lehet fogni hogy ez csak az alacsony eladásoknak köszönhető. De 99,9% hogy 10-20-50 év múlva lényegesen szarabb lesz a levegő meg a víz minőség is mindenhol.
Az akkufejlesztés már elég régóta nagy biznisz. A nagyobb hatásfok mellett fontos lenne az is hogy mekkora környezet terhelést okoz az előállítás, meg az újrafeldolgozás. Ez csak egy pici gyár nálunk: [link]
El se merem képzelni hogy akkor máshol ahol semmi értéke az emberi életnek ott hogy megy ez. És ez a jövő??? Ez az 50%-os javulás? Persze kérdés honnan számítjuk... mert a gőzgéptől biztos megvan.
Jelenleg senkit nem érdekel a környezet. Ha érdekelne akkor tartós fogyasztási cikkek kerülnének előállításra, a Tesla nem 2 mp alatt gyorsulna 100-ra. Az ilyen fokú gyorsulás miben zöldíti a környezetet és kinek az érdekeit szolgálja? Mert a 70 éves mamikáét a zebrán biztos nem, meg persze az akkunak se tesz jót.
Az e-autó egy luxus cikk. Mint ahogy egy Hawaii nyaralás is, vagy egy jakuzzi is. És ezek birtokában meg néhány napelemmel a tetőn sokan azt hiszik hogy máris megmentették a földet. És amíg valami luxuscikk az nagyon messze van a föld megmentésétől. Nagy pofára esés lesz ebből nem oly sokára.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Mindent összeszedve, kb 50% az elektromos autók környezetszennyezési előnye. "

A részecske szennyezés kapcsán volt róla szó, városi közlekedésben. Nyilván van amiben 100%, mivel nem bocsájt ki szén oxidokat, nem bocsájt ki nitrogén oxidokat.

"Ennyivel kevesebb szennyezést bocsájtanak ki, belsőégésű motorral hajtott járművekhez hasonlítva.
Te szerinted. Kár hogy ezt nem veszi be mindenki."

A maradék 50% a gumik és a fékrendszer kopásából származó részecske szennyezés. Ami elkopik az nem nyomtalanul enyészik el.

"Érdekes hogy ez az 50% javulás sehol se látszik a környezeten."

Arra a gondolat kíváncsi vagyok, ami elvezet az 50%-al alacsonyabb járművenkénti részecske szennyezéstő a teljes környezetszennyezés 50%-ra csökkenés elvárásáig. Kizárólag az elektromos járművek segítségével.

"De 99,9% hogy 10-20-50 év múlva lényegesen szarabb lesz a levegő meg a víz minőség is mindenhol."

Vélhetően igazad van. Akkor most dobjuk ki az elektromos járműveket, azért mert nem csökkentik a környezetszennyezést kellő képen és maradjanak a szennyezőbb belsőégésű motorok?
Vagy hogyan gondolod?

Az akkumulátor gyártásban a politika fáziskésében van. Jobb esetben ezek az üzemek már alkalmasak lesznek a környezetbarátabb akkumulátor gyártására.
Jelenleg több alternatíva van fejlesztés alatt. Az egyik nátrium ionos megoldás. (kb. konyhasó) A kinai BYD Seagull szerény 305km utazó távolságával, Li mentes akkumulátorral, nagyjából 9 ezer eurós árával mindenképpen környezetbarát jármű lesz, ha átér Európába.

"Jelenleg senkit nem érdekel a környezet. Ha érdekelne akkor tartós fogyasztási cikkek kerülnének előállításra.."

A gyártók azt állítanak elő, amit el tudnak adni a vásárlóknak. A termék előállítók és forgalmazók szapulása meddő tevékenység. Egyedül a fogyasztók tudják szabályozni a piacot. Ha nem veszik meg a gagyi termékeket, nem fogják gyártani azokat.
Ha tenni akarsz a jövőért a vásárlók felvilágosítására fordítsd az energiádat. Az hatékony. Akkor fognak kizárólag tartós cikkeket gyártani.

"Tesla nem 2 mp alatt gyorsulna 100-ra. Az ilyen fokú gyorsulás miben zöldíti a környezetet és kinek az érdekeit szolgálja? "

A Tesla nem 2 mp alatt gyorsul. A Model 3: 3,3 - 6,1 másodperc a töltési szint függően.
Ez azért elméleti adat. Városi közlekedésben esélytelen ilyen értékkel gyorsulni.
De ettől még maga a Tesla jármű környezetbarát. Az elektromos autók esetében a gyorsulás sokkal kevésbé "energia pazarló" mint a hagyományos meghajtások esetében.

Ráadásul a vezetőnek mindig van választási lehetősége. Pazarlóan vezet vagy környezettudatos módon.

"Az e-autó egy luxus cikk. ... És amíg valami luxuscikk az nagyon messze van a föld megmentésétől. Nagy pofára esés lesz ebből nem oly sokára."

Nem lenne jobb az a megoldás, hogy olcsón és környezetkímélő akkumulátorra állunk át?
Akkor a luxus cikk már tömegtermék lehet.
Lásd a BYD Seagull példáját. Már csak a felébe - harmadába kerül, mint a ma forgalmazott hasonló képességű elektromos járművek.
Ezt a vonalat nem tartod elfogadhatónak?
Mert jó eséllyel tíz éven belül olcsóbbak lesznek az elektromos járművek, mint a hagyományosak. Ráadásul környezetbarátabbak is.


KicsiAnthony
(csendes tag)

Valamit villantani kell, különben a kutya nem veszi meg. Ha valaki 80 millát kiperkál egy autóra, az elvárja, hogy legyen egy megjelenése. A Föld megmentéséhez ennek az autónak nyilván semmi köze sincs.


KicsiAnthony
(csendes tag)

Szerintem a Föld megmentéséhez (vagy valami hasonlóhoz) az is elég lenne, ha holnaptól kizárólag 1.4-es benzines, 75 lóerős, 800 kg-os autókat gyártanának. Természetesen jól bevált, kiforrott, TARTÓS technológiát alkalmazva. Ha egy autó nagyobb hiba nélkül (vagyis minimális alkatrészcserével) elmegy 30 évet és közben 5-6 litert fogyaszt, azzal előrébb lennénk.


joysefke
(veterán)
Blog

VW Lupo, kb 25 éve ment gyári adat szerint 3L/100km fogyasztással...


opr
(veterán)

Vagy audi a2 3l. Ha jól emlékszem, kb ugyanaz a kettő, csak az audi picit minőségibb (szokásos recept).
Amúgy tudom, hogy tök egyedül vagyok vele, de nekem annak nagyon bejött a formája. Olyan aranyosan nyomi, vagy hogy mondjam. :B


KicsiAnthony
(csendes tag)

Pláne. Ha minden autó Lupo lenne, felére/harmadára csökkenne a közlekedés okozta környezeti terhelés.


beef
(őstag)

De egy Lupóval vagy A2-vel nem lehet kié a nagyobbat játszani és lásd be, ez vevői igény :D


KicsiAnthony
(csendes tag)

Ez emberi igény. És ez a kütyükre (telefon, laptop, tv, tablet stb stb) is vonatkozik. Ezekből is "fossák" ki a gyártók az egyre újabb, egyre jobb (?), egyre tartósabb (ja, azt nem...) modelleket. Véleményem szerint teljesen feleslegesen. Legalábbis nem úgy veszem észre, hogy ettől előrébb jutna az emberiség.


opr
(veterán)

Ha nem érzékeled, hogy előrébb jutott az emberiség az egyre erősebb hardwareek miatt, ott a hiba a szék és a monitor között lesz. :K


KicsiAnthony
(csendes tag)

Semmi problémám nincs a technológiai fejlődéssel. Nyilván VW Lupo sem létezne nélküle. A felhasználási módokkal nem értek egyet.

A Hubble űrteleszkóp lecserélése a Webbre, hogy jobban megismerhessük az univerzumot, az nem csak, hogy jó, de az egyik legnemesebb cél.

Vivike kontúrosabb tükörszelfit tud csinálni a frissen megjelenő telefonnal, ezért a régi telefonja elektronikai hulladék lesz - ez nem jó.

üzenetek