Egy (((elektromos))) szedánnál biztosan ez az optimális forma? Értem én, hogy nem szabad beleszólni a mérnökök dolgába, de az erőteljes hatótávcsökkenés nagyobb sebességnél mond valamit az autó légellenállásáról.
hozzászólások
cherubion08
(aktív tag)
Te se értesz hozzá Hát az ilyenekkel mentjük meg a világot Mindjárt beindul a szokásos komment cunami, jönnek a világmegváltó elektronyosok
nordo
(tag)
80 millió Ft, és a 9.képen már most bolyhosodik a vezető oldali ülés.
Füleske
(addikt)
Ez az autó nem az optimalizálás jegyében született. Magamutogató jómódú kínai vásárlóknak készült. Kínai prémium elektromos autó: (ha nem nézem a márkajelet, simán lehetne BMW ) [link]
Pipó
(őstag)
Az a csúnya műanyag "hűtőmaszk" borzasztó. Ha lenne százmillióm, nem vennék ilyet nyolcvanért. Mennyinek kéne lennie, hogy ilyet vegyek? Ez komoly dilemma. Ha mégse műanyag, elnézést kérek.
[ Szerkesztve ]
#52931072
(senior tag)
Ándi ijjen a mijenk is?
Pipó
Valahogy ki kell szedni a pénzt gazdagékból is, különben aranyba fektetik és ráülnek.
[ Szerkesztve ]
KAMELOT
(titán)
Ezek a kocsik már inkább milkós kínaiaknak készülnek.
AZ a hatótáv meg inkább kevesebb optimális esetben, de ha kicsit jobban van használva a kocsi inkább 300km.
66M-ért ekkora hatótávot?!? Ez minden csak nem jó.
Nem baj már a második hajó gyulladt ki egy EV végett, természetesen leégetve elég sok kocsit. Messziről kerülöm ezeket a kocsikat.
Átlag embereknek még mindig nincs elérhető EV. 10-20k € környékén. AMeddig ilyen árak lesznek, ne nagyon számítsanak itt Elektromos forradalomra.
Ja és akkor még nem beszéltünk a faxa töltőhálózatokról. 60 aplikáció, várakozás stb.
Elektrosokk
(addikt)
Ez mi alapján lehetne BMW, amit linkeltél ?
Nekem kimondottan tetszik, pedig az utóbbi pár évben nem nyűgöztek le a formatervek.
#9KAMELOT AMeddig ilyen árak lesznek, ne nagyon számítsanak itt Elektromos forradalomra.
Most is gyártanak autót kevés pénzért meg sok pénzért is. De inkább az igényekre kell szabni ezt a kérdést.
[ Szerkesztve ]
Igen, ilyen 2,7 tonnás autókra van nagy szüksége a bolygónak és az emberiségnek.
Noukoum
(veterán)
Nem baj már a második hajó gyulladt ki egy EV végett, természetesen leégetve elég sok kocsit.
Főleg hogy a legutóbb is az összes elektromos sértetlen maradt, valószínűleg hagyományos meghajtású gyulladt ki. bohócemotikon
AMeddig ilyen árak lesznek, ne nagyon számítsanak itt Elektromos forradalomra.
A világ legeladottabb autója tisztán elektromos. bohócemotikon
bteebi
(veterán)
Az a kínai autó ocsmány. Tök olyan amúgy, mint a Rolls-Royce Phantom. Ami szintén ocsmány. Akár csak ez a BMW (kívülről).
#7: "Ha mégse műanyag, elnézést kérek."
Pont tök mindegy, hogy miből van, ha szarul néz ki, és bazári hatást kelt. Ilyen szempontból lehetne titán vagy épp polipropilén is.
[ Szerkesztve ]
"...a plafonról lehajló, 31 inches multimédiás kijelzőt..."
Valld be Bog, hogy szivatsz, ennyire a BMW sem lehet kreten...
Egyebkent meg az auto elejen mar nem vesek vannak, hanem hodfogak.
"A világ legeladottabb autója tisztán elektromos. bohócemotikon"
Úgy érted, a világon a legnagyobb példányszámban értékesített autómodellje?
Kíváncsi lennék a forrásra ehhez, ugyanis 2022-ben egyes kimutatások szerint a Toyota Corolla volt az, míg mások a Rav4-et hozzák ki győztesnek, de semmiképp nem egy EV-t. a Tesla a legoptimistább mérések alapján is max a 3.
[ Szerkesztve ]
Noukoum
(veterán)
2023 H1-ről beszélek. Tavaly a Toyota Corolla volt, valóban.
LosBlancosRM
(senior tag)
Juj de szívedre vetted. 😂 Ide kéne igazán az az emotikon.
Nagyon ocsmányak lettek az új BMWk. De nem is baj, így jobban kifejezik a sofőr személyiségét. Tisztelet a kivételnek.
[ Szerkesztve ]
"...ilyen 2,7 tonnás autókra van nagy szüksége a bolygónak..."
Ennek az autónak jóval alacsonyabb a környezetterhelő hatása, mint egy hasonló benzines vagy gázolajos autóé, ami jóval (?) könnyebb.
A belsőégésű motorok hatásfoka jelentősen alacsonyabb, mint az elektromos motoré.
Figyelmen kívül hagyjátok a rekuperációt. Fékezéskor a jármű felgyorsításába befektetett munka egy jelentős részét visszafordítja a generátor elektromosárammá és visszatölti az akkumulátorba. Én elautózók úgy, hogy napokig a fékre sem kell lépnem, a legnagyobb vissza töltési hatásfok választása esetén. A gázpedál állásával tudom a fékerőt is szabályozni.
Egy hagyományos belsőégésű motoros jármű mennyi energia visszatöltésére képes?
Nem kell gondolkodni. Nulla a visszaforgatható energia. A fékek emésztik el a felesleges mozgási energiát.
A hibridek esetében, ha van rekuperáció, akkor az elektromos hajtás teljesítményével arányos.
Városi, indulok - megállok, torlódásos forgalomban az elektromos autók fogyasztása alacsony. Az Otto motornak folyamatosan kell üzemelnie. Álló helyzetben is szennyez. A sok indulástól litereket nőhet a fogyasztása. A start-stop rendszerek, ha egyáltalán van az autóban elég hamar feladják a harcot. A kocsihossznyi út alatt a torlódásban nem képesek visszatölteni az akkumulátort. Az akku védelmében gyorsan áll le az automatikus rendszer. Hét másodpercnél rövidebb várakozás esetén amúgy sem gazdaságos a motor lekapcsolása.