üzenetek

hozzászólások


Füleske
(addikt)

A fogyasztásnál számold bele a belső égésű veszteségeit. A tiszta fogyasztás is kevesebb. A kapcsolódó veszteségek is. Most vagy ne nézzük a kapcsolódó veszteségeket egyiknél se, vagy nézzük mindkettőnél.
"figyelmen kívül hagyja az összes veszteséget ami a villamosenergia megtermeléséhez, szállításához és akkupakkba töltéséhez kapcsolódik"
Ugyanez megvan a belső égésűnél is. Már leírtam, minimum miket számolj. Hacsak a benzin nem a benzintankban képződik, magától.
"az atomenergia után"
Akkor miért nem atommal számolsz? Nagyságrendnyi a különbség. Linkeltem a pillanatnyi energiamixet...
"Semelyikre semmi szükség"
A legtöbben nem Fiat 500 - at akarnak venni. Az autógyárak meg eladni akarnak, meglepő módon. Ha így nézzük, semmire semmi szükség. Internet pl. minek? Utak, autók? REPÜLŐGÉP??? Számítógép??? Telefon??? Menjünk vissza a barlangba tüzet csiholni... Aztán álmodozzunk a teleportálásról, hátha egyszer elénk pottyan.


7Heads Drago
(veterán)

És akkor miért azt látom hogy a glecserek olvadnak? Talán mert egy kalap szart se ér az egész elektromos autó vonal a föld szempontjából?.... vagy ha nem itt történik a szennyezés akkor miért itt akarják behozni azt ami máshol történik? Mert a bevétel számít ami a zsebbe megy. És ezzel a reklám számokkal szépen be lehet etetni megint sokakat. Világ szinten jó ha van 1-2 vállalkozás akit tényleg érdekel a környezetvédelem. (nem Apple, nem Tesla) Ha a vállalkozásokon múlik akkor rövidesen kihall az emberiség.
Az atombomba gyártása is úgy indult, hogy egy új energia forrás lesz. Hiába volt a szándék jó a tudósnál. Ha ezt a tudást már egy vállalkozó vagy katona kezébe adod mindjárt más lesz belőle.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Ez részedről valami vicc, amit én nem értek? Remélem! :U


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Az atombomba gyártása is úgy indult, hogy egy új energia forrás lesz. Hiába volt a szándék jó a tudósnál."

Ez konkrétan nem igaz.

Németországban indult a kutatás, kifejezetten bombát akartak csinálni a németek. Nem tudták megcsinálni, már nem állt rendelkezésre megfelelő minőségű robbanóanyag a reakció beindításához.
A második VH végére Amerikában sikerült ez.

A polgári célú felhasználás melléktermék volt.

Elég elolvasni Szilárd Leó életútját, hogy érthető legyen. Hadieszközt akartak gyártani. Meg az is, hogy nélküle nem lett volna bomba és energia. Az akkori tudósok meggyőződésé volt, hogy lehetetlen megvalósítani a Földön.


7Heads Drago
(veterán)

Sőt, jegyezzük meg, nem Los Alamosban találták fel a spanyolviaszt. Henri Becquerel, Pierre és Marie Curie uránnal és a radioaktivitással kapcsolatos előremutató felfedezései; az említett Rutherford munkássága; a láncreakciót leíró és az első, chicagói atomerőművet Fermivel együtt megépíttető Szilárd Leó eredményei; és persze Albert Einstein, illetve az ő Franklin D. Roosevelt elnöknek írt, a nácik kutatásai miatt az atombomba-fejlesztést sürgető levele egyaránt kellettek ahhoz, hogy Oppenheimerék 1945-re összerakják az első nukleáris fegyvert.
Jóval hamarabb indult az egész. Nem bomba volt a cél. Ez csak a VH miatt került porondra. De én ezt most részemről zártam is.


7Heads Drago
(veterán)

Az a vicc hogy 2-3 tonnás autókat veszel és azt hiszed hogy így fog a föld megmenekülni. Legalábbis nekem a 237#-ből ez jött le. Remélem hogy tévedek.
Sajnos sokan hiszik azt hogy egy nagy eautó+jakuzzi+ meg pár napelem elég is és meg van minden oldva. Érdekes hogy közben meg egyre romlik a helyzet. Nyilván a sok dízeles/benzines miatt. :O

[ Szerkesztve ]


tibcsi0407
(félisten)
Blog

Ez a topik már ilyen Facebook-os kommentháború színvonalon mozog. Már csak az 1.9 TDI Smoke&Charm tulajok hiányoznak.


Füleske
(addikt)

Tévedsz. A Földnek tök mindegy. Az embereknek nem.
Te tényleg azt gondolod, hogy a jelenlegi 99:1 arányt érzékelni fogod? Képzeld el a fordítottját... Jelenleg az elektromos autónál jobbat nem tudsz mondani. A teleportálást még nem találtuk fel. A pár kilós 1000 km - es akkut se.


7Heads Drago
(veterán)

A 2-3 tonnás suv-nál csak jobb van. :) Már eleve legyártani se kellene egyet se, az tényleg kímélné a földet.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

Annyiban igazad van, a SUV teljesen felesleges.

Annyiban tévedsz, hogy az elektromos autók esetében a jármű tömege energia tároló egységként működik. A tömeg felgyorsítására elhasznált energia jelentős része, lassításkor vissza tölthető az akkumulátorba elektromos energiaként. A nagy tömeg csak minimális fogyasztás növekedést okoz.

A hagyományos járművek esetében a fékkel kell felemészteni a jármű mozgási energiáját.

Most kezdenek gondolkodni egy nagyon hatékony energiatároló rendszeren. Minden eddigi megoldással ellentétben 95% körüli hatásfokkal lehet energiát tárolni napi szinten.

Lendkerékbe tárolva a nappal megtermelt energiát, éjszaka is fel lehet használni. A 2-3 tonnás lendkerekek pont úgy működnek mint az elektromos autók.


Füleske
(addikt)

Olyan opció nincs, hogy le se kellene gyártani. Aki ilyen autót akar, az nem fog kisebbet venni.

üzenetek