üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Az, hogy az autók egyre nehezebben már eleve ezért sem lehetnek környezetkímélők... "

A járműhöz kapcsolódó paraméterek egyikét kiemelve ítélkezel.
"A Wikipédia szerint az Otto-ciklus termikus hatásfoka körülbelül 37%1. Az Autoszektor szerint az Otto-motor összhatásfoka körülbelül 25%"
A mai motor jobban teljesítenek, némileg magasabb a termikus hatásfok. Az össz. hatásfok talán 30%. A Diesel motorok össz hatásfoka elérheti a 40%.t.

Az autóban használt elektromos motorok hatásfoka 80-96%. Az akkumulátorok hatásfoka hőmérsékletfüggő nyáron 90% körül van. Télen ennél kevesebb.

Nagy közelítéssel átlagban az elektromos autók hatásfoka duplája az Otto motros járművekének.

A korábbi hozzászólásomban már leírtam.
Az elektromos autók fékezéskor visszatáplálják elektromos energiaként a jármű mozgási energia elveszésének egy jelentős részét. Amit aztán újra fel lehet használni az autó gyorsítására. A Tesla esetében a meghajtómotor gondoskodik a visszatáplálásról A hatásfok 80% felett van. Az akkumulátor veszteségét is beszámítva a jármű gyorsításába fektetett energia 70%-a nyerhető vissza.
Ez az arány nem függ a jármú tömegétől. Legfeljebb a fékezés erősségétől.

Összefoglalva.
Benzinre visszafordítva a fogyasztást. Az elektromos jármű fele annyi "liter benzint" energiamennyiségét fogyaszt, mint a benzin motor.

Fékezés esetén nagy közelítéssel/átlagban a mozgási energia 70%-t visszatáplálja az akkumulátorba a generátor. Ez tüntei el a nehezebb jármű hátrányát.

Belsőégésű motorok esetében a visszatáplálás 0%
A fékek emésztik el a mozgási energiát. Egyetlen megtakarítás a motorfék használata. Akkor nem fogyaszt üzemanyagot a hajtómotor.

Hibrid motorok esetében a visszatápláló motor/ generátor teljesítményéig igaz a 70%.
De nem igaz a teljes energia mennyiségre. Megoldástól függően 0 - kevesebb mint 70% százalék között van.

Európában a legkevésbé környezetkímélő energiatermelés a lengyeleknél van. Fullban nyomják a szénerőműveket. Ott egy elektromos autó, átlagos használat mellett 10 év alatt kerül környezet kímélési előnybe a benzines társaihoz képest. Értelemszerűen más országokban gyorsabban fordul át környezetkímélőbbé az elektromos meghajtás.


bteebi
(veterán)

Jól mondod. Te, a te felhasználási igényeidhez mérten látod, láthatod az előnyeit (de ez a legtöbb emberre nem teljesülne).

"Kevesebb szerviz"

Ez full legit. Addig mindenképp, amíg a kocsival semmi valódi probléma nincs. Balesetnél viszont könnyen megvan a GTK, ha meg az akkupakk sérül (persze nem kell sérülnie), akkor az belekerül pár kettős tömegű árába.

"ingyen közlekedek"

Addig, amíg minden nap hazamész. De ha elmész nyaralni, akkor már 16 kWh-val és 2-300 Ft/kWh-s elektronokkal számolva a menetköltség máris felugrik 32-48 Ft/km-re, ami most egy 5-7 litert fogyasztó autónál 640 Ft-os benyával 32-45 Ft/km. És ahhoz, hogy ingyen legyen a töltése, kellett egy saccra 5 misis beruházás - ami így persze sokkal jobban hasznosul. Mindenesetre ha van egy ICE autód, ahhoz nem kell saját benzinkutat beüzemelned, hogy tudd olcsóbban ÉS kényelmesen használni.

"Az üzemanyag jövőre már 700 fölött lesz. Évi 20 000 km-nél nem kis tétel."

Valóban így van sajnos. 7 litereres fogyasztással számolva 1400 liter üzemanyag, 980 ezer pénz. De az a 20 ezer nem olyan kevés. És azt is feltételezed, hogy mindig otthon tudsz tölteni, és ingyen.

Amúgy nagyon jó dolog tud lenni egy EV (még a kevés, akár elég jelentős hátrányuk mellett is), kár, hogy egyelőre brutál nagy a feláruk. Ami pláne amiatt igazán szomorú, hogy kevés év alatt brutál sokat drágultak az ICE autók is.


Noukoum
(veterán)

Túlkombinálod, én olvastam a neten:

autók egyre nehezebbek = nem lehetnek környezetkímélők

Ez olyan mint aszondja a sok libsi értelmiségi hogy a föld nem lapos hanem gömbölyű, há persze, osztán akkor hogy áll meg a rajta a dízelem, mé nem gurul el he? Sok idióta aki tanul, olvas, tájékozódik ahelyett hogy vedelne egész nap a tv előtt mint ahogy minden normális magyar férfi csinálja ch. Környezetvédelem mi, ezek a mai fiatalok már azt se tudják mit kezdjenek magukkal, bezzeg az én időmben nah.

:))


GoldhandRent
(őstag)
Blog

"Fékezés esetén nagy közelítéssel/átlagban a mozgási energia 70%-t visszatáplálja az akkumulátorba a generátor. Ez tüntei el a nehezebb jármű hátrányát."
ez a rész azért korántsem ilyen fekete fehér. nem tudod akkora ütemben tölteni az akkut, mint amekkora energia fékezéskor keletkezik.
szívesen néznék egy tesztet, hogy miliamperre pontosan 0-100-ra mennyibe kerül felgyorsulni, majd 100-0-ra (akár különböző gyorsulási értékkel) mennyit tud visszatölteni az akkuba.
majd ha szuperkondik lesznek az akku és a motor közötti visszatöltéshez, akkor esetleg közelíthet ahhoz a 70%-hoz, amit írtál.


#76500480
(aktív tag)

Megosztotta akkor az embereket mert hagyományokat tört meg a BMW, de visszasírom az i8at. Ezt a modellt nem tudom hova rakni, hogy mire jó, milyen extrát ad.(ilyen fényezéssel “Mad Max autó” :F Egy babakék színü Mach-et jobban megnéznek, Fiat e500 kiváló p.namágnes, Lexus RZ rendelhető steer by wire kormányával életveszélybe sodorhatjuk magunkat, Tesla 1 szem kijelzőjével, árban visszatáncolt a helyére.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

10 év múlva ezt is visszafogjuk sírni. Az emberek már csak ilyenek.


mepet
(addikt)

Eloben szerintem sokkal szebb, mint kepeken.

Megis a "nem kene" gondolat jart a fejemben a cikk olvasasakor. Egeszen eddig a mondatig: "Ezeket a hangeffektusokat egy bizonyos Hans Zimmer komponálta és a Bowers & Wilkins hangrendszerből hallgathatjuk őket." Miutan ezt elolvastam, tudtam, hogy uj celt nyert az eletem, vegre van mire sporoljak. :D Viccen kivul, szamomra ez a legextrabb extra ebben a verdaban.


csongi
(veterán)
Blog

Az emberi kipusztulás egyik gyöngyszeme, és egyre több az "értékes" gyöngyszem a bolygón.


Hieronymus
(addikt)
Blog

OK.

Ha optimális körülmények vannak akkor a 100-ra történő gyorsítás energia mennyiségét a nullára történő lassításkor el kell nyelni a fékeknek vagy a visszatáplálásnak. Az energia megmaradás törvénye itt is érvényes.

Bő féléven át egy VW e-Up autóval jártam. A maximális 4. szintű rekuperáció mellett. Bármely sebességről, a fékpedál megnyomása nélkül lehet megállítani az autót. Figyelni kell hátra, mert ha közel van másik autó, akkor könnyen megtolhat, ha figyelmetlen a vezető és nincs ráfutásgátló rendszer.
A mozgási energiát a visszatöltés emészti el. Az autó méri a hajtásra és a visszatáplálásra felhasznált energiát. Rövid ideig akár 100KW-ig mehet fel a kijelző visszatápláláskor. Töltésnél, ennek a felét sem volt képes tartósan felvenni az akkumulátor.

A jármű mozgási energiájának vissza töltéséről van szó. Ez nem azonos az autó gyorsítására elhasznált energia mennyiséggel. Finoman gyorsítva kevesebb energiát kell befektetni, mint a gázpedál tövig nyomása esetén. Az utóbbi esetben nagyobbak a veszteségek és alacsonyabb a hatásfok.

A visszatöltésnek leginkább városi forgalomban van jelentősége. Folyamatosan kell lassulni és gyorsulni a forgalom ütemében. Autópályán nulla a hozadéka. Ha sebességtartó elektronika használatával például 130-al, 200 kilométert tesz meg az autó, a sebesség megtartásába fektetett energia jóval nagyobb, mint a mozgási energia visszatáplálható mennyisége. A légellenállás leküzdése a legnagyobb, folyamatos energiaigényű feladat a motor számára. A jármű súlya nem lényeges tulajdonság a folyamatos sebesség tartás esetén.
Az elektromotor magasabb hatásfoka viszont számít.


Plug Life
(senior tag)

Ritka ocsmány, még BMW mértékkel is 😂


cucka
(addikt)
Blog

Szerintem menő lett ez az autó. Volt egy víziójuk, hogy mit akarnak közölni a dizájnnal, és azt tökéletesen megvalósították. És jól látható, hogy feljebb akarják pozicionálni a 7-es szériát, az is sikerült.

Élőben egyébként teljesen más a hatása a dizájnnak, mint fényképen. Valóban nem klasszikus szépség, de az is biztos, hogy nem fogod összetéveszteni egy feleennyibe kerülő 5-ös bmw-vel. És ha ezt meglátod az autópályán a tükörben, akkor le fogsz húzódni a külső sávba.

A bmw-nél már rég rájöttek, hogy a vevőknek kell tervezzék az autóikat, nem a bmw rajongóknak a fórumon. A Bangle korszak óta mindenki az autóik dizájnjára panaszkodik, erre meg az eladások egyre csak javulnak. Szóval valaki fordítva ül a lovon, és nagyon úgy tűnik, hogy nem a BMW az.

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

Ennyiért legfeljebb egy "fapados" Maybach-ot tudsz venni. A Bentley-k ennél drágábbak.
A Rolls-nál a legolcsóbb modell induló ára 400.000 euró körül van, abból tudsz venni két ilyen fullextrás BMW-t.

És ugye luxusautóról van szó, ezeket senki se veszi fapadosan. Egy Rolls-ra simán el tudod költeni ennek a BMW-nek az árát csak extrákra, a 400.000 eurós vételáron felül. És akkor még mindig csak egy Ghost-ban ülsz.

[ Szerkesztve ]


Elk_hound
(tag)

Múltkor egy márkaszervizbe betévedve láttam, hogy különbözik a benzines és az elektromos járművek szerviz óradíja. Na melyik a drágább?
A hajtásláncnak nincs időszakos szervizigénye, bukta. Valahogy pénznél kell maradni; ha elállítódik a futómű, cserés az ablaktörlő, szorul a zár, kiég egy izzó behozzák rajta... :W

[ Szerkesztve ]


moleculez
(veterán)
Blog

Ok, megmondom őszintén a forintos árakkal nem voltam tosztában, a 80 mill meg soknak hangzott, szóval így futottam alá. De hogy ne jöjjek ki annyira szarul, és mentsem ami menthető: ha már ez a szekér belefér, akkor valszeg egy RR is össze tudok kuporgatni, és akkor inkább az.


buherton
(őstag)
Blog

Nekem egyébként tetszik az angol urizálás, amit az RR és Bentely képvisel, még ha sem angol, sem gazdag nem vagyok. És egyébként ez is tipikus angol és nekem nagyon tetszik: [link]. De a szememben ez a BMW egy korcs, ahol az angol urizálás találkozik a német keménységgel. Viszont ez nem jelenti azt, hogy később ne lenne sikeres az irány, de látszódik hogy ez volt az első.


titi12
(tag)

Te megteheted, nyilván. A többség pedig nem.
(Valamikori számolgatásaim szerint kb. 300.000 megtett km-nél térül meg, manapság valószínűleg jóval kevesebb – pláne napelemmel.)


opr
(veterán)

Nagyon nem. Teljesen mas felfogas, nyugaton lizingelni szokas az elso tulajnak 2-5 evig, aztan eldobja es jon a kovetkezo. Kb gondolhatunk ra ugy, mint egy folyamatos auto-elofizetesre.
Egy RR havi szinten ennek a duplaja.

Szoval itt nem arrol van szo, hogy osszekuporgatja, hanem arrol, hogy milyen a cash flow. Senki nem veszi ezeket teljes aron, hulye lenne.


titi12
(tag)

A közlekedés porszennyezésének kb. 70%-a nem az üzemanyag-felhasználásból adódik…


cucka
(addikt)
Blog

Ebben a BMW-ben semmi brit urizálás nincs. Ez az élre vasalt német technológia-fókuszú luxusautó. Az Audi is ezt a vonalat nyomja, és a Mercedes is egyre inkább. A BMW annyit ad pluszba, hogy dizájnban sokkal merészebbek.

#94moleculez
Igazából eurós árak. A német prémium trió luxusmodelljei (S osztály, A8, 7-es BMW) kb. 100 ezer eurótól indulnak és kb. 200 ezernél érnek véget.
Szóval ez a BMW nem kiugróan drága, ha ugyanezt akarod Merciből vagy Audiból megvenni, az is ennyibe fog kerülni. Az Audi talán a legolcsóbb ezeknél, már ha az "olcsó" jó szó arra, ha a 80 millás BMW helyett vehetsz egy hasonló A8-ast 70 milláért.


moleculez
(veterán)
Blog

Nyilván nem arra gondoltam én sem hogy bemegy egy sporttáskányi készpénzzel (plusz egy talicska apró :DDD ), hanem hogy annak a rétegnek akinek ez belefér, annak egy igazi autó is a felső kategóriából, itt most a fizetési konstruktció lényegtelen.

üzenetek