Canon MILC: EOS R és M topik - Digitális fényképezés fórum

üzenetek

hozzászólások


arn
(félisten)

Nalam is ez a szempont, azert vettem hozza 50 1.8at, meg 28 2.8at. Az egesz kisebb mint a korabbi fuji xt1 18-55 + 35.


Joco_77
(aktív tag)

Szia! Tesztelgetem a masinát egyelőre imádom(mondjuk az R10 et is imádtam), igaz nem volt még olyan elutazós egész napos fényképezés ahol láttam volna mit is bír valójában 1 aksi időben, mennyire gáz a helyzet. Ami miatt rádírok te hogy csinálod a 4k/60fps videóidat? Miután felveszi átdekódolod valamivel? Ha igen mivel és pontosan hogyan?
Csak azért kérdem mert 1 perc az kb 1.5GB ami elég combos(vettem is egy második SD kártyát biztos ami biztos) viszont nyilván nem szeretném ha a minőség jelentősen romlana átdekódolásnál.


Mephike
(senior tag)

Felveszem a videót 4K/30fps-sel (nincs értelme Youtube-ra 60 fps-el felvenni azt, hogy ülök a kamera előtt és magyarázok, vagy bemutatok egy terméket, nincs benne annyi mozgó tartalom, hogy kellene a 60 fps).
Majd megvágom és renderelem a végső videót szintén 4K/30fps-sel.


Joco_77
(aktív tag)

Értem és köszi de továbbra se tudtam meg, hogy mivel/melyik programmal rendereled a videót, mi az ajánlott, hogy a minőség jó maradjon 4k videónál, jelentős méretcsökkenéssel :) Utoljára Divxet rendereltem csak hogy lásd miért a kérdés és hogy milyen régen csináltam ilyet :D . Viszont ez már kicsit offtopic részemről, igaz talán mást is érdekelhet a témakör aki most vesz masinát és elkezd videózni.


Mephike
(senior tag)

DaVinci Resolve és Sony Vegas Pro, amivel dolgozok.
Az ajánlott beállítás nehéz dolog, mert attól függ hová és mit csinálsz. De én általában, MP4-be mentek, ahogy írtam 4K/30fps, az audio 192Kbps, 48 000Hz, 16bit, Stereo és AAC.


murdock25
(tag)

Én R6II-vel videózok néptáncos rendezvényeket, Mac-en, Final Cut Pro X-el dolgozom, nagyon kezdő vagyok. 4 perces műsor anyaga a kamerából kb. 3,6GB-os fájlként jött ki, majd 4K/30fps mellett, H.264, AAC mellett 2,1GB-os renderelt MOV lett a végeredmény.


Joco_77
(aktív tag)

Szia! Időközben utánajárogattam jobban a Davincinek és ajánlom neked a H.265 codec használatát. Kisebb fileméret mellett sincs minőségromlás H.265 és a H.264 között, sőt nagyobb felbontásokhoz jobban ajánlják a H.265 öt ahogy néztem.
Énis mondok számokat, igaz én MP4 be renderelem le nem MOV ba.

1 perc 4k/60FPS videó out of box, tehát egyből a fényképezőgépről kb 1.7Gb, ez egyébként valami 150000Kbps bitrátájú.

Énis AAC 192KBPS hanggal illetve 48000hz en Stereó hanggal, viszont a Videó fülön a "Best" re állítva azt vettem észre hogy valami 36000Kbps el renderel....az is csodaszép 4k/60fpsel, de mintha ittott (pl távolabb egy arcon az árnyékok) nem lennének teljesen tökéletesek(de lehet csak beképzeltem, egyébként 27 colos 4K IPS monitoron teszteltem), ezért Manuálisan 50000kbps re állítottam és variable bitrátára, így nem látok még nagyítóval sem különbséget. Tehát 4k/60fps 50000kbps MP4 H.265 el. Namost a lényeg, hogy így az 1.7Gb / 60másodpercnyi hosszú videó méretből lett 400mb, tehát kevesebb mint a negyede. Ez így nekem tökéletes lesz.

[ Szerkesztve ]


Mephike
(senior tag)

A Canon úgy döntött, hogy a Sigmát és a Tamront beengedi az RF mezőnybe.
Ennek örömére mind a két cég bejelentett saját obit/obikat, amelyek mindegyike az RF mountos lesz és most még csak az APS-C szenzorhoz.
Tamron obi
Sigma obik
Már csak az a kérdés mikor jön FF szenzort támogató obi a két cégtől.


arn
(félisten)

Nah vegre… 50re nem artana vmi az 1.2 es az 1.8 koze


p_adam
(addikt)

Sajnos vagy nem sajnos, de azt valószínűleg a Canon fogja szolgáltatni, elvileg az év végén. Mivel a legfrissebb információk szerint RF 50mm f/1.4L lesz, ezért a Sony 50mm f/1.4 GM árazását tekinthetjük irányadónak.


arn
(félisten)

Mereterol vmi info? :)


p_adam
(addikt)

Upcoming “Hybrid Family” of L Primes
Canon RF 24mm f/1.4L USM
Canon RF 35mm f/1.4L USM
Canon RF 50mm f/1.4L USM

Részemről azt jelenti, hogy videósokkal is foglalkoznak ergonómia és focus breathing korrekció terén. Vagyis minden lesz, csak nem kicsi és olcsó ;)


arn
(félisten)

Akkor problem solved :DDD


p_adam
(addikt)

Igen, egyelőre nem látom, hogy a DG DN szériát csak úgy beengednék a bajonettre.
Ez a sok prémium fix meg a luxuson belül is luxuscikk kategória (mondjuk az értékvesztésük is pont ezért jelentős), lehet EF 50/1.2L-t is adaptálni, kevés megapixelre bőven jó az is - csak nem lelek jó áron ;)

Ennél a konstans f/2-es zoom-ok jobban érdekelnek, ezekből legalább 1 elég :) Ha igazak a pletykák, akkor a Canon jövőre a 28-70/2-t fogja jelentős diétának alávetni (meg optikailag is jobb lesz, de akinek a jelenlegi nem elég...), míg a Sony a mostani méretben és súlyban fogja kihúzni 24-70/2-re még a nyár folyamán. Mindkettő ígéretesnek hangzik.

Az AF már R6-on is olyan, hogy f/2L zoommal szinte semmi fényben fókuszt talál akár segédfény nélkül követő módban, ISO is mehet nyugodtan, akár még villantani is lehet néha-néha ;) - ezekkel az izmos vázakkal kicsit még nehezebb bizonyítani a még gyorsabb optikák létjogosultságát ilyen sokoldalú eszközökkel szemben.


arn
(félisten)

90%ban az 50eset hasznalom, arra koltenek, de csak akkor ha nem nagy. mankonak meg ott a 28 f2.8 meg a 85 f2, a 35ost szerintem el is adom.

az a 28as piszok jo obi lett, es nevetseges, hogy mekkora, a 85os is megfelelo nekem.

[ Szerkesztve ]


p_adam
(addikt)

Azért adaptált EF 50/1.2-essel is el lehet kattingatni. Van benne CA, meg nem is a legélesebb, de a színvilága és karaktere elég kellemes. Ideje lenne az OM 50/1.2 + OM 50/1.4-et valami ilyenre cserélnem - és akkor talán használnám is ;)


Beldar
(tag)

Úgy tűnik a szaftosabb, azaz magasabb árú FF szegmens még egy ideig marad a Canon berkein belül, kérdés, h ez a stratégia mit vált ki a júzerekből, akik fontolgatták a váltást más rendszerekre...


r3dsnake
(nagyúr)

Milyen más rendszerekre? :) 11 év Nikon után 2 hete vagyok Canon tulaj, és nem érdekelnek már más rendszerek…

Ilyen megbízható AF rendszert, amit az R6 II-vel kaptam álmaimban sem mertem volna remélni.

[ Szerkesztve ]


_seth_
(veterán)

Pár évig volt EF 50 1.2-m, anno nagyon tetszett, de a végeredménnyel nem mindig voltam elégedett, az EF 85 1.2 II hasonlóképpen, csak az sokszor még éles sem volt (5D3 vázon mindkettő). Ellenben az RF 50 1.2 már R vázon is jó volt, R6II-n pedig egyszerűen minden kép hibátlan, éles és persze ott éles ahol kell, persze van "némi" árbeli különbség, de az rf 50 1.2 az amire kb minden ef 50 1.2 vásárló vágyik :)


arn
(félisten)

Ez nem inkabb a fokusszal fugg ossze?

üzenetek