Canon MILC: EOS R és M topik - Digitális fényképezés fórum

üzenetek

hozzászólások


p_adam
(addikt)

Ja igen, de f/1.4 a maximum fényerő.
A Canon algoritmus ugyanúgy működik EF és RF objektívek esetében, csak ha jól olvastam, az RF blende sokkal gyorsabb és ez nem érzékelhető.

Eddig szerintem nem így működött, de ugye cserébe valószínű gyengébb volt kevés fénynél.

Érdekes, hogy amíg eddig túl komplikáltnak tartottam azt, hogy két különböző AF rendszer van a Canon új DSLR gépeiben, így már értem, hogy miért így csinálták és miért kell az új platform a továbbfejlesztéshez, nyilván azt akarják elérni, hogy ugyanúgy működjön, mint egy DSLR és használja ki az objektív fényerejét.


sztyui2
(őstag)

Köszi, hogy belinkelted :)
Hát igen, én az előzetes képek alapján arra készültem, hogy bár a specifikációk papíron nem annyira jók, de anyagminőségre és fogásra legalább egy igazi jó Canonos gépet kapok, de ehelyett egy sima béna kis játékgép :S
Egyelőre marad az 5DIII+5DII, és gyűjtögetek a Sony A7III vagy A7RIII-ra, amik az EVF-et és a kijelzőt leszámítva tökéletes gépek, és szépen megfelelnek a 2018-as elvárásoknak.
Azért egy olyan 28-70 f2 igazán jöhetne majd Sonyra is egyszer :))


konyi79
(addikt)

Ha már itt, köszi a gyorstesztet!
:R

[ Szerkesztve ]


sztyui2
(őstag)

Igazán nincs mit, én is nagyon kíváncsi voltam rá, és gondoltam hogy sokan vannak ezzel így. Még mindig sok a félreértés a fejekben, sok üzenetet kaptam hogy meglepődtek hogy nincs szemkövető fókusz, pedig ezt már 2018-ban teljesen alapnak gondolták a milc-eknél. Aztán egyesével kell kiábrándítanom mindenkit az üzenetekben, hogy bizony szinte egyedül a Sony tudta megvalósítani normálisan.
Még mindig az van a fejekben, hogy a Canon és Nikon jobb mint a Sony, így csomóan feltételezik azt, hogy ami a Sonyban benne van, az biztos hogy benne van a Canikonban is. Pedig sajnos a Canikon még csak konkurenciaként sem említhető a milc piacon egyelőre :S Bár tegyük hozzá, hogy még nem is kapható a gép, végsősoron a pénz beszél, meglátjuk mennyit adnak el belőle. Igazából a Canon és Nikon is a legtöbb pénz bevételüket az amatőr vázakből és objektívekből nyerik, nem a profi cuccokból. Szóval lehet ezért csináltak először egy amatőrebb vázat. Csak hát ugye az ár nem éppen amatőr, meg ha már amatőr a váz, akkor miért nincs hozzájuk olcsó objektív opció?

Na mindegy, lehet, hogy üzleti szempontból ez jó lépés volt nekik, de minket nem a Canon részvényei érdekelnek, mi fotózni szeretnénk, abból a szempontból viszont ez nem volt jó lépés sajnos :(


Cotty0
(kezdő)

Sikerult vegig olvasni a cikket, tenyleg hosszu lett... :)

azert van nehany dolog amit jobben lehuz mint ahogy kene, nekem is volt a kezemben a vaz mind a negy obival probaltam, kulonbozo szitukban, es azert ennyire nem rosz a helyzet...

kicsit subjektiv, es elegge csak az allokepes fotozasra koncentral.
Erdekes, hogy a pozitivumok kozt nem emliti a 10 bit 4:2:2 hdmi outputot, es a 4K-t is lehuzza, pedig rolling shuttert tekintve a Canon jobban teljesit, szoval minden csak nezopont kerdese...

mint ahogy az alabbi pontok is:
control ring az obin: klikkteleniteni lehet, ugyan ez tovabbi koltseg, de videozashoz jobb is hogy ha nem kattog az obi, es kis ido utan hozza lehet szokni hogy mennyit kell tekerni, hogy valtozzon az ertek. bar a kesessel egyet ertek, az soha nem szerencses... :(

“multi-function bar” az erre vonatkozo kritikaja is elegge egyedi, mert mindenkinek mas meretu a keze, nyilvan lesznek emberek, akiknek nem jon be, ez nem kerdes, de pont ezert szemelyre szabhato, letilthato, es az aktivalas modjat is lehet valtoztatni ;)

touch to focus is jobban le lett huzva a kelletenel, valoban lassucska, de ezt is lehet testreszabni, es nem feltetlen kell hogy ez ember orra elallitson dolgokat, mert ki lehet valasztani menuben, hogy mekkora teruleten es hol mukodjon a kijelzon a touch felulet, ezen felul a mukodeset is lehet valtoztatni, hogy abszolute vagy relative mukodjon, szoval szerintem van benne fantazia, csak megszokas kerdese... bar az igaz, hogy a jol megszokott joystik-rol valo valtas kenyelmetlen lehet egyeseknek...

kep stabilizalast is nagyon lehuzza, szerintem tulsagosan sokat foglalkoznak ezzel a fotosok, ha jobban utana nezunk, akkor tulajdonkeppen mindkettonek ugyanaz a lenyege, es kozel azonosan teljesitenek mindegy, hogy IBIS vagy OIS mindkettonek megvan a hatranya meg az elonye, es nyilvan mindenkinek megvannak az igenyei, annak megfeleloen erdemes valasztani technologiat, es kihasznalni annak elonyeit.

dupla memoria kartya foglalt... ezt sajnos soha nem ertettem, de lehet hogy csak azert, mert nem vagyok profi / fel-profi fotos, de nekem eddig meg soha nem volt gondom minosegi memoria kartyakkal, es oszinten kivancsi vagyok ra, hogy komoly fotosoknal hanyszor fordult elo, hogy jo minosegu kartyak megadtak volna magukat eles fotozas kozben?
amugy a beepitett tarolos otlet nem rosz, de annak szerintem komolyabb jogi okai vannak, gondoljatok csak bele, hogy szervizeleskor vagy tarolo cserekor mennyi gond lehet az adatokkal... foleg azok visszaallitasaval, stb. mert ugye itt nem csak az iPhonos otthoni anyukak gyerekeinek kepeirol van szo, hanem sokan munkaeszkoznek hasznalnak ezeket.

Az EVF frissitese is nagyon le lett huzva, mert ugye arra nem ter ki, hogy mas fenyviszonyok kozott maskepp reagal, nyilvan egy sotetebb tamanal, ahol alapbol kevesebb feny van lassabb lesz, de arra nem tert ki, hogy rendesen megvilagitottban hogy viselkedik, mert ez ugye igaz az osszes EVFre altalanossagban, es gondolom az uj 240fps-es EVF sem lez jo senkinek sem mert a komolyabb profi video kamerakban is szetcsuszik a kep, ha nincs eleg feny, mert nem tudnak mit kezdeni vele, ez ugyebar fizika. ha az input gyenge, abbol soha nem lehet tokeleteset csinalni, es mivel video alapokon mukodik, kis fenyben soha nem lesz olyan mint az OVF.

a markolat, ergonomia es meretek mind relativek, mindenkinek mas meretu a keze, nyilvan lesz aki imadni fogja, es lesz aki szeretni, ez megint csak nezepont kerdese. ;)

Obikra nezve pedig annyit tudok csak hozzatenni, hogy az RF kommunikacio illetve az uj konstrukcio remelhetoleg hoz meg nehany erdekes es izgalmas temat szammunkra, foleg, ha csak az alabbi kepet megnezzuk alaposan: kep
eleg sokmindent mutat ezzel a Canon, valoszinu, hogy nem keves uveget fogunk latni hamarosan. ;)

Ugyhogy osszegezve vannak dolgok amibenn igazat lehet adni neki a temaban, mert nyilvan ert hozza, de sokszor ugy ereztem hogy nagyon kielezett nehany negativ dolgot ami nem feltetlen okoz gondot sokaknak, sot biztosan lesznek olyan fotosok akik konnyeden hozzaszoknak az uj funkciokhoz es beallitasokhoz. :K


sztyui2
(őstag)

A videót azért nem említettem mert már így is eléggé hosszú lett, plusz én nem igazán videózok. De a croppolt 4K akkor is gáz, tekintve hogy a Sonynál nem croppolt.
A 10bit 4:2:2 csak külső rögzítővel elérhető, nyilván ha komolyan videózol akkor lehet hogy megveszed ezt a kb200-300ezres külső rögzítőt meg hozzá az SSD-t meg mittudomén, ebbe nem akartam belemenni.
Tényleg a videó annyira nem érdekes számomra, ez van. Ha esetleg majd Sonyra váltok, akkor lehet, hogy majd kisérletezek a videóval, de jelenleg 5D2+5D3-al nem próbálkozok a videózással mert az nagyon béna.

A szenzorstabi viszont nagyon fontos, az tipikusan egy olyan vadiúj modern funkció ami csak működik a háttérben és nem veszed észre, nincs vele baj, csak szépen teszi a dolgát és segít. Nagyon nagyon sokszor jól jön. Kár, hogy nem rakták bele.
Az OIS lehet, hogy jó dolog, de nagyon megdrágítja az objektívek költségét és az objektívek méretét, és súlyát is összességében. Ha van 4-5 obim, miért akarnám kifizetni 4-5X a stabilizátor árát, mikor helyette egy alkalommal a váz árába beleépítve megkaphatom? Plusz a legtöbb fix obinak nincs OIS-e, mint ahogyan az új Canon obik közül is az 50-esnek és a 28-70 f2-nek sincs, tehát a két profi felhasználásra szánt obijukhoz semmilyen stabilizálás nem érhető el.
Arról nem beszélve, hogy videónál is nagyon jól jönne a stabilizálás. Az IBIS pont azért jó mert bármilyen obit raksz rá, akár vintage obit, akár gyárit, akár adapterezett akármit, mindig ugyanolyan jól működik.

A touch to focus és az ujjal vezérlés két különböző dolog. Tudom, hogy be lehet állítani, hogy csak a képernyő jobb felét érzékelje amikor húzod az ujjad, viszont a touch to focus attól még bekapcsolva marad az egész kijelzőn, mert az ugye azt jelenti, hogy ahová böksz az ujjaddal, hirtelen odaugrik a fókuszpont. És amikor odaemeled a szemedhez a gépet, akkor nem deaktiválja a kijelzőt elég hamar, így minden alkalommal pont megnyomod az orroddal, és elállítja a fókuszpontot.

Dupla kártya foglalat:
Nagyon sok profi ismerősöm van akinek volt baja a kártyával. Nekem is volt bajom már 3-4X is, profi kártyákkal.Volt amikor a kártya volt a hibás, volt amikor én voltam a hülye, volt amikor véletlen rossz kártyát formáztam, volt amikor farzsebbe raktam és egy jól sikerült meki burger után a számlát is beraktam a farzsebembe, majd az egészet kidobtam a kukába az utcán. Aztán otthon vettem észre hogy egy 128gb-os Lexar kártyát is kidobtam a kukába :D Na mindegy, amikor kártyahiba volt, akkor is megmentett a dupla kártya.
Lényeg az, hogy mivel a kártyahiba nem lehetetlen, hanem egy kicsi valószínűsége mindig van, ezért előbb-utóbb elkerülhetetlen. Azt szokták mondani, hogy még nem fotóztál eleget, ha nem volt még kártyahibád. Nem akarom mondani hogy nekem mennyi expó van az 5DIII-ban... :)
Szóval tényleg, ez egyszerű matek. A kártyahiba nem lehetetlen dolog, így a nagy számok törvénye alapján előbb-utóbb megesik mindenkivel ha eleget fotózik. Ha dupla kártyafoglalat van a gépben, akkor annak viszont már tényleg nagyon kicsi az esélye hogy egyszerre hibásodjon meg mindkét kártya.
Nyilván ha nem annyira fotózol nagyobb munkákat, nem érzed át, hogy sokszor a képek védelme fontosabb mint az egész felszerelés értéke.

EVF frissítéssel úgy vagyok, hogy igen, tűző napon nem próbáltam, de basszus egy ilyen bolt nagyjából reprezentálja az esküvői viszonyok 90%-át. A sötét kis ablakos szobákban öltözködések, a béna világítású házasságkötők, a sötét templomok, a még sötétebb, csak DJ fénye által világított táncterek, stb-stb...Ha itt ilyen, el sem merem képzelni hogy máshol milyen. Ne csak az ideális körülményeket nézzük!

Igen, a markolat szubjektív, azt mondom, hogy ha minden egyéb dolog rendben lenne a vázzal, akkor a markolat megszokható lenne. Mint említettem is a cikkben, a Sony gépeknél jobb a Canon R markolata. De mégis örömmel veszik sokan a Sony gépeket, mert a markolaton kívül minden rendben van velük.

[ Szerkesztve ]


Cotty0
(kezdő)

Az EVF-el kapcsolatban sztem meg mindig nem ertunk egyet, egyszeru pelda:
Mint tudjuk lehet kapni 4K-s HDR-es TV-ket, es mar jonehanyan azon nezik a ratyi minosegu broadcast adast, mert azt gondoljak, hogy a jobb tv-tol jobb lesz a kep is... (nyilvan ez egy kicsit extrem, de remelem ertheto pelda) :W :F
hasonloan ez kicsit igaz a kep frissitesre is, hiaba lesz 240fps a kijelzo frissitesi rataja, ha a 240-bol kb 50x ugyanazt a kepet villantja fel, mert fenyviszonyok miatt a video zar ido miatt a jel ami a szenzorbol jon, csak 1/25s vagy meg lassabb, mert nincs eleg feny, akkor ott is van a strobe effektus, tehat huzasnal mindenkep zavaro lesz gyenge fenyviszonyok mellet, vagy zajos, mint tudjuk, kompromisszum nelkul nincs fotozas/videozas, egyebkent a tobbi panasz valahol ertheto... :) es mar tovabitottam is a marketingeseknek :)) :P


sztyui2
(őstag)

(edit: visszaolvastam ezt a hsz-t, nagyon elmentünk tech nörd-be :D )

Nem tudom az az új EVF technológia hogyan működne, simán lehet, hogy később ki tudnak majd olvasni a szenzorból 240fps-nyi adatot fény vesztés nélkül.
Két lehetséges verziót látok:
1. Ha sötétebb lesz maga a beérkező jel a 240fps miatt, akkor magát az EVF világítását pont annyival megnövelhetik talán. Tehát ha ebbe a mikro OLED kijelzőbe ami maga az EVF, nagyobb fényerőt raknak, akkor az kompenzálhatja a 240fps miatti fényveszteséget.

2. Ne a videó zár sebességből indulj ki. Én azt gondolom, hogy a sony fogja szépen hozni a 4. generációban is az új szenzor techet. Nézzük meg a múltat:
1. generáció: MILC tech használata, elektronikus zár és hasonló funkciók bevezetése
2. generáció: Phase Detection AF pontok elhelyezése a szenzoron, Háttérvilágított szenzor (A7RII)
3. generáció: Háttérvilágított szenzor mostmár majdnem 100%-ban lefedve AF pontokkal(A7III), és ott a vadiúj szenzor technológia, a stacked szenzor, ami lehetővé teszi a rolling shutter nélküli, blackout mentes fotózást és a 20fps-t az A9-ben.
4. generáció: Elviekben a következő egy háttérvilágított szenzor lesz, ami teljes szenzoros kiolvasást fog tudni. Pont nemrég olvastam valahol, hogy a Sony legyártotta tesztüzemben már az első APS-C méretű, teljes kiolvasású szenzort. Ez ugyebár azt jelenti, hogy nem lefut a kiolvasás fentről lefelé, mint a hagyományos szenzorokon, hanem ténylegesen egyszerre ugyanabban az ezredmásodpercben olvassa ki a szenzor az összes pixelt. Ezzel az új technológiával teljesen eltörölhető lesz végre a mechanikus zár is, elektronikus zárral is lehet majd vakuzni, plusz a rolling shutter is megszűnik.

Szóval én azt gondolom, hogy ezt a 240fps-es EVF-et lehet, hogy egy teljesen új szenzortechnológiával fogják összekötve kiadni majd az új vázakban, és annak az új szenzornak már a kiolvasó sebessége is meglesz ugyanúgy 240fps.
Jelenleg a Sony A9, 1mp alatt 60X méri a fényt és fókuszál újra, ezáltal az egész ugyebár folyamatosnak tűnik, de jobb processzorral ez lehet majd még gyorsabb is.
A videóban beállított "zársebességet" ami 1/50 25 képkocka esetén, és 240fps-es videó esetén 1/500-nak kellene lennie, ezt szerintem ne keverjük ide, mert ez szerintem másra van hatással. Az elektronikus zár az egy virtuális zár, mint ahogy az A9-ben is már tud 1/32000-et az elektronikus zár. Ez csak azt állítja, hogy az a bizonyos lefutás, a kiolvasás a szenzoron mennyi idő alatt történik.
A teljes kiolvasós szenzorral ez annyiban fog változni csak, hogy a záridő majd azt jelenti, hogy a szenzor mennyi ideig aktív amikor rögzíti a képet. 1/500, vagy 1/1000 ideig vagy amit beállítasz neki.
Mert most ugyebár nem arról beszéltünk hogy milyen a videó, hanem hogy milyen a kereső, amikor nem rögzítünk felvételt, csak átnézünk rajta.

Persze amikor ténylegesen rögzítesz például egy videót, akkor a videó rögzítése közben, amikor villog a piros pötty, akkor természetesen az általad beállított framerate-et szeretnéd látni a kijelzőn. Ezt is fogod látni, pont mint ahogy most egy iPhone-nál is ha slow motion módban vagy akkor sokkal gyorsabb fps-el látod a videót már felvétel közben is, de ha beállítod a 25fps 4K-t, akkor 25fps-el látod a dolgokat.


konyi79
(addikt)

Azért ezt a hozzászólásod olvasd vissza, kb marketing szöveggel véded a gyakorlati szempontból feltárt hiányosságokat.

Video 10bit, stb: ok, 1,74 croppal, ugyan milyen obit teszel rá? mekkora felbontásod marad? milyen látószöggel? Arról tudsz, a Sony inkább 2,5 pixelből csinál 1-et, ne vesszen el a fény?

Control ring, amit megszoksz: Hogy szoksz meg valamit, mennyit kell tekerni, ha nem ugyanannyit kell mindig?

Touch focus: ülj be egy autóba, aminél érintőpanelre tették a fűtőpanel vezérlését, és próbáld szeretni. Jó tud lenni egy érintőpanel dolgokra, de van amire nem való

touch focus: ennek a bénázását is biztos kijavítják tuti, de talán emlékszel, mennyit sírt az internet népe, a Sony nem képes pöcköt rakni a vázaira. Most van. A Canonon nem lett. Így szerinted majd mindenkinek jó lesz, mert a Canon csinálta?

Dupla kártya: goto previous
EVF: kifejezetten fel, nem le lett húzva, közel OVF fetisiszta oldalról (bocs Sztyui :P ), de pont belefér a másik oldal szempontjából.

Abból a képből, a háttérbe berajzolt üvegekből meg ne próbálj szerintem messzemenő következtetéseket levonni a rendszer fejlődési sebességét illetően. Egyébként sincs itt olyan nagy gond szerintem objektív fronton, mint induló rendszer. Kezdésnek tök mindegy, mi a az ára, iszonyat jó húzás volt az f2 alapzoom, meg a Sony hozzászoktatta a népet már, van élet a natív üvegeken túl.

Szóval bocs és ne érezd támadásnak, de nagyon hamar lett olyan érzésem a hozzászólásod olvasva, mintha azt a canon értékesítési managere írta volna :)


p_adam
(addikt)

A globális zártól még rettentő messze vagyunk, ez teljesen más fogyasztással bír, mint a rolling shutter, kisebb pixelszámú, lényegesen gyengébb ISO érzékenységű és aktív hűtést igényel, meg akkor már egy teljesen új processzor és videó codec és CFExpress kártya sem ártana, hogy ezt kihasználná, és persze még drágább, tehát ilyen kis gépekbe nincs semmi értelme, jelen állás szerint a Sony-nál már csak külön kérésre gyártják (PXW-F55) egyelőre a rétegelt BSI-CMOS szenzor, ami ide való.

Amúgy azt írod tökéletesek a Sony gépek, sajnos ez még távolról sem igaz, sok hiba van bennük, amiben ez a kamera sokkal jobb, csak a papíron leírt specifikációk, 4 év előny meg egy rövid próbák alapján nagyon könnyű ilyen következtetéseket levonni. Ez az egész mirrorless hype rá van erőltetve mindenkire. (Sokaknak ettől még ez lehet a jobb választás, de korántsem mindenkinek)


p_adam
(addikt)

Ha valaki munkára használja, akkor eleve úgy választ hozzá objektívet is (van miből), tehát nem olyan nagy gond, mint aminek leírják anélkül, hogy használták volna.
Persze ha folyamatosan váltani kell a kettő között, akkor távolról sem ideális meg persze a FF kinézet sem marad meg, de hobbi videókhoz a 1080p is tökéletes, a 4k élessége az A7SII-vel összemérhető, és kevésbé tömörített.
[1] [2] [3]
A többi pontot meg én is írtam korábban.


*Ropi*
(félisten)

A lényeget a többiek leírták, én csak a dupla kártyához szólnék hozzá:

"dupla memoria kartya foglalt... ezt sajnos soha nem ertettem, de lehet hogy csak azert, mert nem vagyok profi / fel-profi fotos, de nekem eddig meg soha nem volt gondom minosegi memoria kartyakkal, es oszinten kivancsi vagyok ra, hogy komoly fotosoknal hanyszor fordult elo, hogy jo minosegu kartyak megadtak volna magukat eles fotozas kozben?"

A saját tapasztalatom: havi szinten átlagosan 2-3 esetben keresnek meg, hogy le kellene menteni félig vagy teljesen holt kártyákról az adatokat: a CF korszakban töredéke ilyen történt, csak az SD kártyák térnyerésével kezdett hatványozódni, mert sok boltban csak micro SD-t árulnak mondván, hogy átalakítóval bármiben lehet használni - szerintem csak az használjon átalakítózott microSD kártyát, aki 16 golyóval a tárban szeret orosz rulettezni, ugyanis 8 lába van egy átalakítónak, ami ugye 16 kontakt hibalehetőség. A memóriakártyák nem megbízhatóak, sőt mi több: egyre megbízhatatlanabbak, főleg amióta azok is TLC NAND flash alapon működnek (akárcsak az újabb SSD-k) - a hamisított kártyákról meg aztán főleg ne is beszéljünk...Vannak megbízható kártyák, mint pl. az industrial grade SLC típusok, de ezekből kevés van és azok is aranyáron mennek. Egyértelműen az (is) a redundanciára, tehát valóban professzionális munkára tervezett fényképezőgépek egyik ismertetőjele, hogy 2 memóriakártyát fogadnak, amire párhuzamos tükörmentésben kerülnek a raw fájlok, így ha az egyik kártya megsérül, akkor a másikon még mindig megvan az anyag. Egyébként a CF kártyák 50 tűje sokkal biztonságosabban csatlakozik (főleg, hogy a lényeges pontok többször is ki vannak vezetve), mint a költséghatékonyabb (micro) SD szabvány 8 érintkezési pontja. Sokan azon a véleményen vannak, hogy "attól még nem lesz jó a kép, ha a felszerelés méregdrága", nem kell mindenből a legdrágábbat megvenni - van, amiből pedig meg kell: mert amit eleve arra fejlesztenek, azoknál jóval nagyobb az esélye, hogy túlélik a képek a nem várt esést / ázást / hideget / meleget / kártyahibát / stb. is. Amikor munkánál a képek biztonságáról van szó, akkor a maximum az elvárható minimum: ha az élet citromot dob, akkor egy redundáns biztonsággal dolgozó fotós nevetve kever limonádét belőle. :)

[ Szerkesztve ]


p_adam
(addikt)

Egyetértek, de annyit azért hozzátennék, hogy józan paraszt ésszel gondolkozva és úgy használva a (maximálisan hozzávaló) kártyát, név szerint:
-rendszeresen kamerában formázva
-kamerák között nem váltva
-kikapcsolási időt megvárva
-képeket kamerában nem törölve
-tárhelyet nem maximálisan kihasználva
nagy mértékben csökkenthető ennek az esélye, és hiba esetén is elég jó esély van rá, hogy az adatok túlnyomó része helyreálljon. És igen, CF kártyáknál ez valamivel gyakrabban előfordult, de lehet, hogy csak azért, mert sok-sok évvel ezelőtt a gyártási minőség még nem olyan volt, mint most.


*Ropi*
(félisten)

Elmondom, én hogyan csinálom:

- minden anyagátadás után Win 7 alatt teljes formázás a kártyán, az alapbeállításait használva,
- utána át bármelyik, éppen kéznél lévő vázba és gyorsformázás, hogy a fájlrendszert felírja (annyi a közös bennük, hogy mind Canon).

Ennyi. És soha nem volt kártyahibám 13 év alatt (mondjuk minőségi kártyákat veszek: tavaly szezon előtt kis híján fél Misit költöttem csak kártyákra - Lexar CF-ek és Sandisk SD-k).


konyi79
(addikt)

De most tényleg...

1. Kihagytad, hogy tábortüzet gyújtva minden esküvő előtt azt egylábon 7-szer jobbra, majd 11-szer balra körbeugrálva. (amúgy mind1, csak prímszám legyen)

2. Idézek Ropitól: CF korszakban töredéke ilyen történt Ez azt jelenti, azokkal a kártyákkal ez sokkal kevesebbszer fordult elő. Még azt is leírta, mi az egyik oka.


p_adam
(addikt)

Nem értem ezt a belekötést, nem mindenki használja így, de bocsánat, hogy hozzászóltam.

Pontosan értem, hogy mit írt, de a kártyahibák egy része nem ettől függ, hogy hány tűs a csatlakozója, hanem hogy eredetileg hogyan volt legyártva...elvileg az SSD-k élettartama is rövidebb, de a gyakorlatban jóval tovább bírják, mint a hitelesített írási/olvasási ciklusuk.

Korábban amikor még nem is létezett dupla kártyahely, akkor CF volt benne, tehát ott okozott ez tényleges problémát. (5D Mk2, ami ugye az egyik leggyakoribb esküvős kamera vs 5D Mk3)
Most pedig már nem kötelező ilyen gépet választani, akinek ez egy fontos tényező.

[ Szerkesztve ]


Cotty0
(kezdő)

Ne értsetek félre, nem vagyok marketinges, csak nem szeretem, mikor műszaki pontatlanságot látok, és próbálom tény -szerűen megközelíteni a témát. Főleg, ha hozzám közel álló márkát emiatt lehúzzák.

Az egyik ilyen bosszantó terulet pont a 4K video.

"1,74 croppal,"
Igen... azt tudtatok, hogy a filmes teruleten a super 35mm az valojaban egy sokkal kisebb kepkocka, kvazi kisebb szenzor méret, amit a mozi filmes profi videokamerákban is mai napig is hasznalnak? Minden komolyabb cine-filmes méret croped az FF allokepes formatumhoz kepest. Itt egy pelda: [link]

"ugyan milyen obit teszel rá?"
Nagyobb látószögűt ezért adták meg a crop méretet, hogy lehessen vele számolni.

"mekkora felbontásod marad?"
Az egyik kedvenc kérdésem, :W merthogy tovabbra is 4K rol beszélünk es mivel 1:1 lekepezes van meg lesz ugyanugy a felbontasod, 4K UHD azaz 3840 × 2160, csak a 30 megapixeles szenzornak a kozepere eső 4K területét olvassa ki. Ebből adódóan még a minőség is jó, mert ugye így az üvegnek azon részét használja ahol a legjobb minoseget legkevesebb torzitassal, aberracioval tudja nyújtani, es még vignetting sincs.

"milyen látószöggel?"
Lasd fentebb.

"Arról tudsz, a Sony inkább 2,5 pixelből csinál 1-et, ne vesszen el a fény?"
Igen, lehet jobban dolgozni több infobol, de az idoveszteseggel jár ami látható is a lassabb kiolvasásból adódó jelentosen nagyobb rolling shutter efektuson is. Ez ismét egy olyan terulet, ami valakinek fontos másoknak meg nem, szoval oda bizom, hogy ki melyiket preferalja ezek alapjan.

"Control ring, amit megszoksz: Hogy szoksz meg valamit, mennyit kell tekerni, ha nem ugyanannyit kell mindig?
Touch focus: ülj be egy autóba, aminél érintőpanelre tették a fűtőpanel vezérlését, és próbáld szeretni. Jó tud lenni egy érintőpanel dolgokra, de van amire nem való"

A megszokasrol csak annyit: ha most valaki ajándékba adna neked egy Teslat csak ugy ingyen, nem hiszem, hogy sokat panaszkodnál az érintős vezérlés miatt :p nyilván ez nem ingyen lesz, es nem is teljesen ugyan az a kettő de pont ezért irom mindenhova, hogy lesz akinek bejön es lesz akinek nem de azért nem kell mindenkinek elvenni a kedvét tőle, csak mert más gyártók már regebb ota mossák az emberek agyát :) :p

EVF-re visszatérve, tovabbra is csak a muszaki hátterét próbálnám magyarázni, hátha mindenki jobban átlátja, hogy miert lassuak, es hogy miert nem lesz soha kozel sem olyan mint az OVF. (Főleg sötétben.) Ahogy Sztyui is irta 1/500 sec lenne az optimalis ha valoban 240fps valos mozgo kepet szeretnenk megjeleniteni. Azt ugye minden fotós tudja, hogy ez mire eleg, es hogy nappali kültéri fenyben hasznaljuk, hogy gyors esemenyeket fagyasszunk vele, de mindezt ugy, hogy bőven van feny hozzá. Kérdem en, egyszerű logikaval, hogy mekkora ISO kell az 1/500 hoz, hogy hasznalhato keped legyen? Még ha f2 vagy f2.8 al dolgozol is zajos lesz a keped főleg ha sötét esküvői jelenetet fotozol ahogy azt mar emlitettetek, es ha azt még tovabb erősíted, hogy kenyelmesen vilagos keped legyen a keresoben, csak tovabb romlik a minőség.
Es ertem en, hogy keresőről beszélünk, de az tulajdonkeppen egy kis monitor ami a szenzorbol erkezo videojelet jeleniti meg élőben, tehat folyamatos videozas megy csak nem kerul rogzitesre kártyára, ebbol adodoan ugyanugy ervenyesek a video alapok, mintha felvétel történne.
Ezaltal az majdhogynem mindegy, hogy 240 szer, vagy 1000- szer frissited a keresőnek a tartalmát, ha az a tartalom nem valtozik olyan gyorsan. Mivel a szenzorbol kenytelenek lesznek legalabb 1/25, vagy hosszabb zaridovel kiolvasni a kepeket masodpercenkent 25szor, vagy ritkabban ha nincs eleg feny, akkor tulajdonkeppen egy masodperc alatt a 25 kepet 240 felfillanassal jelenitik meg, akkor az azt jelenti, hogy kb 10 felvillanas alatt semi nem fog valtozni, es ha a koztes mozgast interpolaltan vagy akarhogy mashogy szamoljak, sem lesz jobb a helyzet, mert mindenkepp lesz elmosodas, vagy strobe effekt. :(

Visszatérve a célom nem a marketink, :DDD hanem hogy segitsek a muszaki háttér pontosabb értelmezésében, es ezzel realisabb kepet kialakitani az olvasokban, akiknek, lehet hogy csak hetkoznapi hasznalatra lesz a gep, de legalabb ertik, hogy miert ugy mukodik ahogy, ami lehet hogy tovabb segiti oket még akar a hasznalatban is. ;)


konyi79
(addikt)

Na most nem tudom hogy kérdezzem óvatosan, ne sértse a fórumon az anonimitásod, de csak jó lenne tudnunk. A munkáltatódnak, munkádnak, van bármi köze a Canonhoz, esetleg a termékeihez kapcsolódó kereskedelemhez?


*Ropi*
(félisten)

"Visszatérve a célom nem a marketink, :DDD hanem hogy segitsek a muszaki háttér pontosabb értelmezésében, es ezzel realisabb kepet kialakitani az olvasokban, akiknek, lehet hogy csak hetkoznapi hasznalatra lesz a gep, de legalabb ertik, hogy miert ugy mukodik ahogy, ami lehet hogy tovabb segiti oket még akar a hasznalatban is. ;)"

Azt látjuk, hogy nagyon lelkes vagy és technikailag korrekt infókat írtál, viszont a technika csak az egyik oldala, a másik legfontosabb a hatékony kezelhetőség: az átlagfelhasználókat nem érdekli, hogyan működik, csak stabilan működjön és gyorsan, pontosan kezelhető legyen - ezek, ebben a formában nem valósulnak meg. A profikat érdekli, hogy mi hajCCSa a gőzgépet, de ők tudják is, hogy milyen célszerszámot válasszanak a saját munkájukhoz, amivel a leghatékonyabban tudják elvégezni - a Teslának én örülnék: azzal a lendülettel adnám is el, és vennék az árából egy olyan autót ami jobban passzol az igényeimhez, plusz még fotós cuccra is maradna belőle. :DDD

[ Szerkesztve ]


Cotty0
(kezdő)

Van ennek jelentősége? :B
Miben befolyásolna a hozza állasotokat ha igen, és mi lenne ha nem? ;]
A műszaki témában leírtakat ez úgysem változtatná, nem? :P

üzenetek