Cyberpunk 2077 - PC játékok fórum

üzenetek

hozzászólások


oriic
(HÁZIGAZDA)
Blog

"-Rövidebb eladási idő lesz így, de összességében nem számítanak sokkal kisebb bevételre a csúszás miatt."

Ez netto hulyeseg. 21 nap azert nem keves, tisztes mennyisegu peldanyt lehet ezen idoszak alatt eladni. Ez most mind kiesik. Egy jatek eladasainal az elso hetek-honapok sokat szamitanak.

A forditaset big thx amugy, de ez mar csak blabla a szamomra.

Oszinte leszek, en csalodtam, ennyi halasztas utan en 100%-ra vettem a novembert. A hype ezek utan nalam minimalisra csokkent, jon amikor jon, annyira mar nem izgat.

[ Szerkesztve ]


duvi
(nagyúr)

Ismét köszönet a gyors és objektív tájékoztatásért! :R
Mivel a Blizzard játékain edződtem, ezért részemről csak ennyi a tegnap történtekről:
"when it's done"


.LnB
(titán)
Blog

1. nem tudod, hogy mennyi nekik a "sokkal kisebb"
2. a kezdeti lelkesedés alig fog csökkenni az első napokban. Később persze majd esik az eladási "görbe". De ez ugyan így lett volna a novemberi kiadás után is. Csak a dátum változott.

Nem esik itt ki semmi, csak áthelyeződik dátumban. Max a negyedéves jelentésben lesz most kevesebb. A játék élettartamát számolva, aligha.


oriic
(HÁZIGAZDA)
Blog

"1. nem tudod, hogy mennyi nekik a "sokkal kisebb""

Nyilvan nem. De ha ha jol emlekszem az esetek 99%-ban arrol szokott nagy hir lenni ha elso napokban rekordokat dontenek az eladasok.

Csak egy pelda a jozan paraszti eszemmel (kitalalt szamokkal nyilvan)

Cp2077 ha novemberben jott volna, akkor mondjuk 3-4 nappal kesobb johetett volna hogy eladtak 1+ milliot. A 2. Heten mondjuk ket milliot, a harmadik heten 2,8 milliot.

Na ezek a mennyisegek most fixen kiesnek es en ezt nehezen hiszem hogy nem lenyeges mennyiseg.

Ok a decemberi premiernel lehet hozzak a hasonlo szamokat, de osszessegeben akkor is kevesebb eladasuk lesz mondjuk az ev vegeig, vagy a kovetkezo penzugyi negyedevig.

Arrol nem is beszelve h a karacsony is bekavarhat, hiszen nem biztos h sokan jatekot vesznek majd(nyilvan azert lesznek ilyenek is :D) hanem az unnepi bevasarlasokat intezik.

[ Szerkesztve ]


Bad Pritt
(félisten)
Blog

A december 10 azért szerencsétlenebb egy kicsit, mert már pont beleesik a karácsonyi időszakba és sokaknak (átlagemberekre gondolok Cyberpunk szempontból, nem jelen topik állandó lakóira :D) lehet, hogy inkább az ünnepi költségek lesznek a prioritás, nem a játék.
Nem véletlen halott hónap a december minden évben játék megjelenések szempontjából.

[ Szerkesztve ]


nubreed
(veterán)

Igen, novemberben még talán jobban költöttek volna az átlag emberek egy játékra (nem a topic lakók :D) de decemberben már a negyvennyolcadik tök felesleges ajándék megvétele a priorítás.


Mans20
(addikt)

Kíváncsi leszek a sosem látott élményhez. Lehet jó lesz de akkor sem 60 euroért.


Bad Pritt
(félisten)
Blog

Ennyi a lényeg. :)

A CDPR tuti nagyon hálás a sok fannak meg minden, de őszintén nekik nem a platinára hajtó játékosok számítanak, akik majd megszerzik az összes acsit és benne lesznek a top 5%-ban, hanem az olyanok, akik a Witcher 3-ban épp csak a Lilac and Gooseberries acsiig jutottak (85%-a a játékosoknak).
Belőlük jön bevétel és ők azok, akiknek lehet lesz más fontosabb dolog, amire elverhetik a pénzt december közepén.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

"-A szituáció jelentősen eltér a korábbi csúsztatásokhoz képest, a PC változat kész és az új generációs konzolokon is jól fut, a cég pedig véglegesíti a jelen generációs konzolokra vonatkozó optimalizációkat. (Ez alig burkoltan a jelen generációs konzolokra mutat, mint a csúsztatás okára - Cifu)"

Ebben csak az a vicces, hogy amikor elkezdték fejleszteni a játékot, akkor már pontosan tisztában voltak a jelen gen konzolok hardware képességeivel. Szóval bőven volt idejük a PS4, One szériára csiszolgatni. A fenti idézet alapján pedig felettébb visszás, hogy a Microval karöltve adtak is ki limited edition-t a One X-ből.

A new gen-re meg már optimalzálták, ami most jött ki nem olyan rég. Na hagyjuk már. Lóf@sz volt ott nem optimalizálás, valószínűleg mákjuk volt és a tesztek során kiderült, hogy powerből megoldja a PS5 meg a Series család a jaték fluid futtatását.

[ Szerkesztve ]


McW1
(tag)

Friss hírek:
"CP2077 delayed till March 2021" :(

;]


nubreed
(veterán)

Most trollolo vagy vagy tényleg?


LK
(addikt)

Csuklasz már?


.LnB
(titán)
Blog

Szerintem meg átlag ember/szülő bemegy a plázába, konzolboltba, aztán megveszi karácsonyra, mert a boltokban úgy is agyon lesz reklámozva. Ráadásul szép rikító színű a borítója, jobban megakad rajta az átlag emberek szeme. :D Az év végi dömping sokkal több vásárlót eredményezhet mint egy novemberi, mert nagyobb a nyüzsi, a forgalom mindenhol. Akár. Nem mondom, hogy így van, de elképzelhetőnek tartom.

szerk.:

"Nem véletlen halott hónap a december minden évben játék megjelenések szempontjából."
Ja, ezt nem tudtam. :)

[ Szerkesztve ]


Cifu
(félisten)
Blog

Szigorúan saját vélemény, de ha az ember végigveszi a fejlesztés történetét, láthatja, miért volt minderre szükség: mert a projekt pénzügyeihez és fejlesztéséhez szükséges volt a hype.

2018-ban mutatták be az első videót a játékból, a trailerrel együtt. Arra voltak kíváncsiak, hogy mi a visszajelzés, és a visszajelzések alapvetően nagyon-nagyon pozitívak voltak (a 48 perces játékmenet-videó ütött, ahogy az első trailer is).
Ráébredtek, hogy ez a játék tényleg nagyon betalálhat, ezért elkezdtek előre menekülni. Magasabbra rakták a lécet, ehhez pénzre volt szükségük, így többek között a cég részvény-kibocsátásba is fogott (korábban arról beszéltek, hogy a The Witcher 3 több, mint elegendő bázist ad az új játék finanszírozására).

2019-ben egy sor téren szintet léptek, megnyerték Kenau Reeves-t szinkronszínésznek és marketing-arcnak. Jelentősen bővítették a marketing-csapatot a világ minden részén (Anglia, Japán, Oroszország, Dél-Korea, Brazília, Mexikó, stb.). Ezek egyik feladata az érdeklődés fenntartása. A játék is sok változásokon esett át közben. Bejelentik augusztusban a 2020 áprilisi megjelenést. A CP2077 eddig is nagyon jó várakozásokat hozott, de ez újabb lökést adott a projektnek. Új technológiákat kezdenek beépíteni, mivel az egyik legvártabb AAA játék lett a piacon (RTX, DLSS).

2020, a magasra rakot lécet egymás után harmadszor verik le. A hype legalábbis október végéig folyamatosan fokozódott, a digitális, TV és most már OOH marketing miatt nincs lassan olyan ember, aki nem halott a játékról. Ez ugyanakkor iszonyatos nyomást is jelent, nem engedhetik meg maguknak, hogy rossz játékot adjanak ki a kezükből. Itt nem fér bele az, hogy a fő megjelenési platformokon (PS4, XBox One) 10-20 FPS-re beszakadjon a játék egy-egy mozgalmasabb pillanatban (lásd Control). Ráadásul bejöttek az új konzolok is a képbe...

Összességében a helyzet az, hogy feltehetően az eredeti (kevésbé ambíciózus) terveket meg lehetett volna talán valósítani, be lehetett volna érni kevésbé ismert arcokkal (az eredeti Johnny Silverhand egy szőke, sima képű rocker, sokkal inkább emlékeztetett az olyan énekesekre, mint Billy Idol, Axl Rose vagy Steven Tyler) és a többi. De ehhez kellett a nagy hype.

Szóval szerintem a CDPR nem tehette volna le azt a játékot, amit most le fog tenni, ha csendben, felhajtás nélkül dolgoznak a játékon. Azzal együtt, hogy talán mind jobban járunk, ha így cselekszenek...

[ Szerkesztve ]


.LnB
(titán)
Blog

Cifu! ne írd már ezt : "Ráadásul bejöttek az új konzolok is a képbe..."
Basszus, ezek a konzolok nem csak hip hopp kiugrottak a bokorból és jól rájuk ijesztettek! :) Nincs az az isten, hogy ne konzultáltak volna folyamatosan a Sony-val és a Microsoft-tal.


Bad Pritt
(félisten)
Blog

Ugyanezt akartam írni, ezt a mondatot inkább 2019-hez írnám, mert ha 2020-ban kaptak csak devkitet az régen rossz. És szintén az ő hibájuk lenne. :D


.LnB
(titán)
Blog

Te is erre a bokros dologra gondoltál?! Az cuki. ;)
"#Két testben, egy lélek" jeligére keresem a párom.
Ja már meg is van. :DDD


Cifu
(félisten)
Blog

Csakhogy nem mindegy, hogy mikor és hogy készülnek rájuk.

Gondolj bele, ha áprilisban vagy akár szeptemberben jött volna a játék, akkor lett volna bőven idejük az új konzolokra való rákészülésre. Tehát addig félre tudták rakni a velük kapcsolatos munkát.
Nyilván kevesebb munkát jelent egy ilyen kompatibilitás-check, mint egy teljesen különálló fejlesztés, de ha mondjuk csak 3-5 tesztert és időnként 2-3 fejlesztőt rabolnak el az ezzel kapcsolatos feladatok, akkor máris azt jelenti, hogy a meglévő konzolokkal kapcsolatos tesztelési feladatoknál kiesik 3-5 ember alsó hangon. Látszólag apróság, de nem elhanyagolható extra ez...

[ Szerkesztve ]


Bad Pritt
(félisten)
Blog

Pont ugyanerre a bokros dologra gondoltam, csak nem versenyezhettem a gyorsaságoddal. :(

#Két testben, egy lélek" jeligére keresem a párom.
Ja már meg is van. :DDD
Lájkolnám, ha lájkolhatnám. :D


Bad Pritt
(félisten)
Blog

Igazad lehet, de így is úgy is ott vagyunk, hogy valahol túlvállalták magukat. Vagy a játék lett túl erőforrásigényes a jelen generációhoz, vagy túl sok erőforrást vontak el az új generáció+Stadia miatt.

[ Szerkesztve ]

üzenetek