eBay - Hálózat, szolgáltatók fórum

üzenetek

hozzászólások


Kisfundy
(aktív tag)

Milyen opció van hirdetés szerkesztésnél arra,hogy minél több ember "láthassa" a hirdetésem,van ilyen opció akár fizetős is amit aktválva ezt el tudom érni?


ProdiG
(tag)

Sziasztok!

Édesapám regisztráció nélkül rendelt egy alkatrészt e-bayről, konkrétan [link] ezt.
Kártyával kifizette ahogy kell, és kapott egy nagyon gyanús e-mailt, talán az eladótól. Nem ért angolul, rá se hederített. Elmondása szerint magától az e-baytől nem kapott e-mailt, amit én nagyon furcsállok. Eljött a nagy nap, megérkezett a csomag, benne egy fél dolláros fake Cartier eljegyzési gyűrű, mindez majdnem 20 ezerért. :DD Írtam egy üzenetet az e-bayen keresztül ennek a fish_n_spares nevezetű eladónak, de válaszra se méltat.

Nem teljesen értem, hogy az e-baytől miért nem kapott e-mailt az öreg, illetve amiket kapott sem értem, 100%-os kamu-átverés szagú e-mailek ezek. A tranzakcióról megvan az igazolás, valami szingapúri céghez ment a pezó. Milyen módon tudok ennek utána menni az e-baynél, illetve van-e értelme egyáltalán? [kép] [kép]

Előre is köszönöm a segítséget. :R


V/
(titán)

Sokat segít majd a reklamációnál ha van egy kicsomagolási videó, egyébként meg az Összefoglaló 3. és 4. pontjai segítenek.


HoppMaster
(aktív tag)

Akkor a jövőben teljesen más árszabást kell alkalmaznom, ha ott akarok eladni.
Érdekesség: Megnyertek egy licitemet a vevő fizetett is, kinyomtatom a feladási papírt, rendszer automatikusan beteszi a követési számot, erre ma jön az üzenet a vevőtől, hogy nem jó követési számot adtam meg. Közbe a rendszer adja a számot.


Golyobis
(aktív tag)

Heló,

Segítséget szeretnék kérni a következő ügyben:

Hibás, be nem kapcsoló zseblámpát kaptam az eladótól, indítottam is case-t, amit az eladó elfogadott, de nem küldött szállítási címkét, azt szerette volna, hogy én postázzam neki.
Elvileg a szállítást is nekik kellene megoldaniuk.
Sok-sok köntörfalazás után, most legutóbb azt találták ki, hogy zárjam a case-t és akkor utána majd küldenek egy új lámpát helyette.
Elegem lett belőlük, szerettem volna kérni az ebay közbelépését, de nem találom hogy hol lehet kérni a segítségüket.

Tehát most ott tart a folyamat, hogy elfogadták a panaszt, de nem akarnak szállítani, helyette mellébeszélnek, és én meg nem tudom az ebay segítségét kérni.


V/
(titán)

A case-nél jelenik meg pár nap után a továbblépési lehetőség, a segítségkérés, valami olyasmi amit az Összefoglaló 4.c pont leírásban látsz.
Egy dolog hogy mit ír az eBay help és egy másik a valóság. Valójában itt nincs az a fogyasztóvédelmi szabályozás amit magyar web-es üzleteknél megszokhattál.
Ha PayPal-al fizetted akkor ők 9300 Ft értékig (november 27-től ez is megszűnik) kifizetik a visszaküldés költségét, így csak egy címet kellene adnia amire visszaküldöd és csak pár napig előlegzed meg a magadnak a postaköltséget.


Golyobis
(aktív tag)

A gond ott van, hogy az eladó elfogadta a visszaküldést, gondolom azért nem volt ott az "ebay step in" lehetőség.
Az összefoglalóban lévő resolution centert nem találtam, az a guide régebben készült, gondolom azóta átalakították a felületet.

Helyette az oldal alján találtam egy menüpontot, "contact us" vagy valami hasonló néven, és ott lehetett velük chatelni, és akivel beszéltem megcsinálta nekem az "eszkalációt" egyénileg. Az illető azt mondta, hogy magamtól ezt nem tudtam volna megtenni.
Most várok, hogy az Ebay leboxolja a dolgot az eladóval.

Ha valóban nekem kell végül megszerveznem a csomagküldést, akkor inkább hagyom az egészet, mert már így is ráment egy csomó időm erre, ha még a szállítást is szervezni kell, akkor nem ér annyit az egész, pedig nem egy olcsó lámpáról van szó.

Korábban ha gond volt a csomaggal, akkor az eladók általában segítőkészek voltak, mindig felajánlották, hogy részben vagy egészben visszafizetik az árát.

[ Szerkesztve ]


inf3rno
(nagyúr)
Blog

Közben visszakaptam a pénzem. Egyáltalán nem számítottam rá, úgyhogy mégis jó ez az eladó. Fogalmam sincs, hogy mi történhetett a csomaggal. Na mindenesetre ennek örömére rendeltem két kábelt az USA-ból hasonló árban, az csak megjön.


Pöttön
(őstag)

Sziasztok!
Szeretnék majd a laptopomba egy alkatrészt venni, a probléma viszont az, hogy ide haza nem lehet kapni sehol se.
Ebay-en találtam kínából szármozót, 103k...
A kérdésem az lenne hogy mennyire dagadna várhatóan az ár mire kézbe kapnám a csomagot?
Illetve pár évvel ezelőtt hallottam olyasmi megoldásról, hogy nem a valódi értéket tüntetik fel a csomagon, hogy ne vámolják stb.
Ez a dolog még működhet?


inf3rno
(nagyúr)
Blog

Azt hiszem 27% ÁFA és 2% vám, de mintha legutóbb nekem csak vámot számoltak volna. Úgy emlékszem már eltörölték a 22 EUR limitet, és mindent vámolnak. De ezeket oszd el kettővel, nem követem már egy ideje a témát, fizetek, aztán kész. A laptopnál ha ennyire magasak az összegek, akkor jobb megkérdezni szakszervizt, hogy ők mennyiért tudnak szerezni, hátha olcsóbb vagy hasonló összeg, és akkor nem kockáztatsz ennyit.


Beni2360
(félisten)

Na kiegeszitem az előttem szólót. Már tavaly jul. 01 óta új szabályok vannak de nálad mivel 150€-nal magasabb az összeg itthon afaznak és vamolnak mivel 150 eu felett lép életbe a vám. Na és jön rá 5000 Ft kezelési költség. De keres rá a Posta oldalán mivel ők inteszik.
Ui: de majd jön a V/ mester és korrigálja pontosan.

[ Szerkesztve ]


gyulaszu
(senior tag)

Esetleg az összefoglaló 17-es pontját is tanulmányozd addig.


rednifegnar
(senior tag)

nem ertem, 1 het alatt 3 angol eladonak irtam, hogy megvennem a cuccat, mennyi lenne a postazasi dij. szallitanak ide csak nem adtak meg (pusz adtam egy offert egynek amiben beleirtam a kerdeseimet). egyik se valaszolt. mi van ezekkel, minek hirdetnek? :F


V/
(titán)

Volt magyarországi szállítás megadva? Ha nem, akkor ide nem akarnak eladni, csak az Egyesült Királyságba, ezzel semmi gond, hiszen nem kötelesek minden országba szállíttatni.
Valójában sokakat elriaszt a vámolásos elküldés macerája és az hogy messzire kell küldeni, ami rizikós.
Persze erre is van megoldás, ottani címre elküldik és onnan továbbítják, ez némi plusz pénz (2000 Ft a szállítási bróker díja) és fizeted az országon belüli postát és az ideküldési postát, ennél a helyi postázás lesz a + költség még, bár ez nem mindig drága) de neked kell lerendezni a vámolási eljárás, áfa fizetés témát, mert vám az ugyan nincs, de a vámeljárás keretében áfa fizetés az viszont van.


rednifegnar
(senior tag)

vegyes mindegyiknel volt nemzetkozi szallitas, csak nem mind adta meg az osszeget. meg van amelyik a szovegben is irja:
"This item will be sent within 2 working days after payment is received.
Also I'm using the global shipping programme for international buyers."

igazabol nehez a cucc (kb 6kg) ezert nem mindegy mennyi lenne. meg a mukodese is erdekelne, rendben van e ahogy irja, nekem pl ez keves:
"Powers up fine
Good condition"
(bár union belul meg siman megvennem igy is)

ha utolag kiderul hogy megse jo akkor megszopom a vam es a visszaposta miatt. regen mindig valaszoltak egybol. max azt mondja nem postaz, vagy nem tudja hogy funkcionalisan jo e, ezt is elfogadom, de ez a kussolosdi uj modinak tunik.

pl nemreg vettem egy olasztol egy fura cuccot ami csupa fem volt, jo nehez, raadasul napoly mellol kuldte (megnezetem a streetviewen a falut, hat eleg pukkant, maffiozo helynek tunt), az pl visszairt, hogy nem tudja mennyi, utananez. eltunt 4 napra azt hittem tobbet nem hallok felole. aztan egyszer csak jott az uzenet. megvettem. megjott nagyon gyorsan. mintha fociztak volna vele ugy nezett ki, de bombabiztosan becsomagolta, rendben volt.


skyli
(senior tag)
Blog

Sziasztok!

Ebayen rendeltem egy 5600 Ft értékű csomagot, amire kifizettem a 27% áfát is, összesen 7100 Ft-ot fizettem. Ma hozta volna a postás ki, de 3500Ft-ot kéne neki fizetnem, merthogy elvileg megvámolták, de mire fel? Az Ebay levonta az áfát és bőven vámhatár alatti a csomag.

Ilyenkor mi a teendőm, ha nem akarom kifizetni a 3500Ft-ot?

[ Szerkesztve ]


skyli
(senior tag)
Blog


V/
(titán)

A 2600 Ft az Áfa, a szolgáltatási díj az mindenképp fizetendő.
Mivel a feladó nem jelezte hogy IOSS rendszerben lett megvásárolva, ezért erről nem tud a Posta és ezért lett az áfa náluk is felszámolva. Ez így rendben van. Egyébként nincs vámhatár az Egyesült Királyság viszonylatában, mert onnan minden vámmentes a EU-UK kereskedelmi egyezmény alapján, az áfa az van.
Ilyenkor egy dolgot tehetsz, az eBay által beszedett áfát visszakéred.
Az Összefoglalóban leírva maga a vámos, áfa téma 17. Vámügyintézésről néhány gondolat
és a visszakérés módja is. 17.A.1. Az eBay-től történő áfa visszakérés ha a Magyar Posta vagy a szállító újból beszedné.

Egyébként nem kaptál a Postától e-mail-t, sms-t hogy online fizesd be, (mert akkor nem lenne ott az 499 Ft-os online fizetési tétel), ha a postás viszi az bizony 899 Ft lesz és az lett.

[ Szerkesztve ]


waxos
(csendes tag)

Az angol címre küldéshez tudsz linket adni? A mailbox.de-hez kasonlóan működik?


V/
(titán)

Nem egészen, fogadják egy angol címen, te megvásárolod a szállítást Royal Mail regisztrációval vagy futárcégnél, kiküldöd a csomagcímkét a raktárba, rárakják a csomagra és elküldik. Annyit vegyél figyelembe hogy az eBay, PayPal garancia megáll az angol címre kézbesítéskor, mivel továbbított csomag mások a szabályok a reklamációnál. Nekem folyamatosan jönnek így és nem kellett reklamálnom egyik eladónál sem, de ez is benne van a pakliban ezért hívtam fel rá a figyelmet. A Mailbox.de szállításnál is így van természetesen a vásárlói védelem, lényeg az hogy nem közvetlenül a címedre kerül kiszállításra.
Ezen az oldalon részletesen elmagyarázva hogy ez a cég miként dolgozik, nem reklám, de nincs ennél olcsóbb megoldás ha az Egyesült Királyságból olyantól vásárolsz aki nem akar ide küldeni csomagot. Persze nem minden esetben használható ami nem fér bele a szállítási korlátozásokba azokra nem igazán van javaslatom.

üzenetek