Formula–E - Sport, életmód, utazás, egészség fórum

üzenetek

hozzászólások


pepe091
(MODERÁTOR)
Blog

Elindult a Formula-E első szezonja!

A Formula–E egy elektromos autóverseny kategóriája, szabályait a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) határozza meg. A Formula–E célja, hogy a legmagasabb szinten versenyezzenek az együléses elektromos autók.

Főbb tudnivalók:

- 10 csapat vesz részt a bajnokságban, 20 pilótával és 40 autóval
- Minden csapatnak 2 versenyzője van és 4 autója
- A bajnokság a 2014/2015-ös idényben 10 városban kerül megrendezésre
- A pályák hossza 2,5 és 3 kilométer közt van, utcai helyszíneken
- 3 másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100-ra, végsebességük 220 kilométer per óra körül van
- A hangerő kisebb, mint más versenyautók esetében, körülbelül 80 decibel

Versenyszabályok:

- Reggel szabadedzéssel kezdenek, majd következik az időmérő edzés
- Az időmérő edzésen a pilóták 1-1 mért kört tesznek meg mindkét autójukkal
- Az időmérő edzést egy kétórás szünet követi, mely során feltöltik az autókat
- A futam során egy bokszkiállást teljesítenek a versenyzők, amikor autót cserélnek
- A bokszkiállás során a lemerült autóból átülnek a második, feltöltött versenygépbe

Pontozás:

1. hely -> 25 pont; 2. hely ->18 pont; 3. hely -> 15 pont; 4. hely -> 12 pont; 5. hely -> 10 pont; 6. hely -> 8 pont; 7. hely -> 6 pont; 8. hely -> 4 pont; 9. hely -> 2 pont; 10. hely ->1 pont.
Pole pozíció -> 3 pont; Leggyorsabb kör -> 2 pont.

2014/2015-ös versenynaptár:

Kína - Peking - 2014. szeptember 13.
Malajzia - Putrajaya - 2014. november 22.
Uruguay - Punta del Este - 2014. december 13.
Argentína - Buenos Aires - 2015. január 10.
Egyesült Államok - Miami - 2015. március 14.
Egyesült Államok - Los Angeles - 2015. április 4.
Monaco - Monte-Carlo - 2015. május 9.
Németország - Berlin - 2015. május 30.
Nagy-Britannia - London - 2015. június 27.

Csapatok és versenyzők a 2014/15-ös évadban:

Trulli Formula E Team
Nemzetiség: Olasz
Versenyzők: Jarno Trulli & Michela Cerruti

China Racing Formula E Team
Nemzetiség: Kínai
Versenyzők: Nelson Piquet jr. & Ho-Pin Tung

Andretti Formula E Team
Nemzetiség: Amerikai
Versenyzők: Franck Montagny & Charles Pic

Dragon Racing Formula E Team
Nemzetiség: Amerikai
Versenyzők: Oriol Servia & Jerome d'Ambrosio

e.dams-Renault
Nemzetiség: Francia
Versenyzők: Nico Prost & Sébastien Buemi

Amlin Aguri Formula E Team
Nemzetiség: Japán
Versenyzők: Katherine Legge & Antonio Felix da Costa

Audi Sport ABT Formula E Team
Nemzetiség: Német
Versenyzők: Lucas di Grassi & Daniel Abt

Mahindra Racing Formula E Team
Nemzetiség: Indiai
Versenyzők: Karun Chandhok & Bruno Senna

Virgin Racing Formula E Team
Nemzetiség: Britt
Versenyzők: Jaime Alguersuari & Sam Bird

Venturi Grand Prix Formula E Team
Nemzetiség: Monaco
Versenyzők: Nick Heidfeld & Stéphane Sarrazin

Forrás: Wiki

[ Módosította: Barthezz2 ]


Eastman
(őstag)
Blog

Paks - 2022. május 6.

...amúgy várom. Az F-1 "túlsztároltsága" nekem már unalmas. Más kérdés, hogy a boxba csak villanyszerelő-bakancsba' lehet majd belépni, és szigetelt csípőfogóval hadonásznak majd "tankolásnál". Olajcégek meg kenhetik! ...a csapágyakat. De röhögnék, ha pl. a Shell reklámfelületet venne.

Mindegy, várom mert új. Meg amúgy is villamossal járok. Örülök mindennek ami legyorsulja a combinót.

;)

[ Szerkesztve ]


AMD Power
(titán)

Nagyon jó ötlet volt a topic nyitás. Figyelemmel kísérem majd! Köszönjük! :R

Én mint Brit rajongó természetesen a Virgin Racing Formula E Team drukkolok. :R

[ Szerkesztve ]


tboy93
(nagyúr)
Blog

wow van ilyen topik? kedvencek között a helye :R


Yayoh
(aktív tag)
Blog

Az első futam nekem bejött , biztosan nézni fogom a többit is :)

Közvetítés alatt csak engem idegesített a zene ?

[ Szerkesztve ]


-Mike-
(addikt)

Ha nem lett volna zene, akkor nem lett volna semmi, semmi háttérzaj, valami kellett. Gondolom országonként más-más helyi slágert fognak betenni. :)


pepe091
(MODERÁTOR)
Blog

Én utólag itt néztem vissza, nincs alatta semmi zene.


tboy93
(nagyúr)
Blog

szép csattanás volt a végén :(


pepe091
(MODERÁTOR)
Blog

Prost meg is kapta a 10 rajthelyes büntetést a következő futamra.


tboy93
(nagyúr)
Blog

A másikat ez nem vigasztalja.


AMD Power
(titán)

Szerintem jó hangjuk van! :)

A büntetés a minimum mami járt neki.


tboy93
(nagyúr)
Blog

Szerintem az lenne a poén ha mindegyikben lehetne egyedi hang-generátor :DDD pl. V12 hangorkán


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Mint a Capturban?! :DDD


Enzolord
(addikt)

Majd csinálnak hozzá hangmodokat.. :)


tboy93
(nagyúr)
Blog

Jaja :K


Švejk
(őstag)

Bár az autók cseszett lassúak, érdekes kezdeményezés és nekem bejön :)
A legjobban talán a DRS hiánya tetszik. A DRS egy autósporthoz méltatlan baromság. Nem szabadna léteznie.
Tehát alakul ez, kiélezett csaták, miegyéb. Még a hangjuk is bejön valamiért. :))
Pörgessük be egy kicsit a topikot. Kinek hogy tetszett az első futam? (10/?)
Számomra egy 10/6,5-t megérdemel mindenképpen. Lehetne több csata, és a pekingi pályától sem voltam elájulva de összességében korrekt futam volt.


pepe091
(MODERÁTOR)
Blog

Én is egy 10/7-et mondanék. A pályának ugyanaz volt az előnye és a hátránya is: szűk. Amikor előzések voltak, akkor jó volt látni, hogy nagyon ki van centizve minden, de a Prost-Heidfeld ütközést leszámítva nem volt nagyobb gond.


Yayoh
(aktív tag)
Blog

Azért nem mondanám olyan lassúnak , 3 mp alatt vannak 100-on ,mint a GP2-es autók.

Nekem első futam 10/8 .Nem tudom hogy a többi is ugyanígy fog-e tetszeni , mert azért az elsőnél még megvolt a varázsa , hogy ez egy teljesen új cucc :DDD

[ Szerkesztve ]


-Mike-
(addikt)

300LE, 900kg, bordázott gumik, 100ig lehet hogy gp2-es szint de utána. Ha jövőre lenne mondjuk már 400-450LE akkor pár év és komoly bajnokság is lehet belőle, ahhoz az erőhöz slick gumi stb, úgy már ok.


tboy93
(nagyúr)
Blog

az akksik nem birjak, azokat kellene rohamosan fejleszteni

üzenetek