fűnyíró traktor - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Vegha
(senior tag)

Az Uzemanyag pumpat hogyan tudom letesztelni, hogy rendesen mukodik-e ?
Kb. 8-10 perccel a beinditas utan lefullad a motor. Csereltem ua. szuroket + kimostam a tankot (1 napos melo volt a ki-beszereles), de ugyanugy lefullad. Szerintem az uzemanyag lehet keves egy ido utan.
Vagy utolso lehetoseg a levegohiany lesz ?


Dr.Zoo
(senior tag)

Hát, az enyémben a karburátor oldalán van vmi vákuum vezérlésű benzin "pumpa", nem lehet hogy a karburátorban van vmi dugulás?
Gondolom addig megy, amíg a karbiból ki nem szívja azt a fél deci benzint, utána viszont valamiért nem tölt.
Én arra felé keresgélnék.


Vegha
(senior tag)

Ez diesel, itt nincsen karbi :)
Mashol volt a gikszer, de kozben megoldodott. Koszi.


Dr.Zoo
(senior tag)

Ja, lemaradtam. 😀
Akkor az adagolóra tippeltem volna, de ezek szerint megoldódott.


MKRISZ1001
(friss újonc)

Sziasztok

Van egy mtd trakim
Menet kozben megallt. Abszolut elektronika hibana nez ki. Benzint kap
Ugy is allt le, mintha elforditottam volna a kulcsot
Ötlet?


kisbodza
(tag)

Sziasztok! Van egy MTD trakim, de a váltó alu háza széttörött. A típusa 719-0313. Hirdetésben kerestem és kaptam egy ajánlatot, de a típusa 719-04358. Ha van itt olyan szaki, aki ért hozzá, kérem segítsen, hogy kompatibilis-e a két váltó. Köszönöm szépen!


Dr.Zoo
(senior tag)

Szia!

Nem testel le valahol egy drót?
Gyújtó trafó volt már cserélve? Gyújtó trafó kábelek nem szakadtak?
Gyertyát cseréltél már?

Így hirtelen ezekre tippelek, ha benzin ellátása tökéletes.
Esetleg a gyújtás kapcsoló.


Dr.Zoo
(senior tag)

Szia!

Próbáld meg leszedni a régit, és összenézni az újjal.
Le lehet hozzá tölteni robbantott ábrát, jellemzően Amerika fórumokon szokott fent lenni, de elég sokat kell kutatni.

[link]

[ Szerkesztve ]


gaborbol
(őstag)
Blog

A kerti kistraktorom tegnap elkoszont, iden inditottam be eloszor. Aksira nagyon picit toltottem, olaj, gyertyak minden ok, onindito kattogot, motor nem teker, nem indul. Picit megkocogtattam az oninditot, de semmi ,nem indult.

Rendeltem egy ujat, mondom az asszonynak nezd meg nem indul a kisjoszag, elforditom a kulcsot, pocc-roff indul, szepej jar varok vele egy percet, lassan elindulok mentem vele 30 metert es olyan csattanas jott a motobol meg elkeseredett csorompoles, majd teljes leallas, hogy be sem inditottam tobbet. Fix, hogy kikonyokolt a motor... Felrakom alkatresznek fillerekert, valaki majd biztos elviszi.

Most nem nem szanok ra 3000 dollart egy ujra,a hasznalt ezek utan nem jatszik, veszek egy onjaro Honda funyirot es meglatjuk, hogy azzal majd mire megyek, ha keves lesz akor megint elgondolkodom majd a lehetosegeken.

[ Szerkesztve ]


rihi1
(tag)

Milyen motoros volt a gép?


gaborbol
(őstag)
Blog

Kohler v-twin 22 loeros, de tevedtem a motor megy ures en gond nelkul.
Nem probaltam mast rajta, megvettem a kis Honda funyirot es boven eleg szerencsere.


Dr.Zoo
(senior tag)

Váltóban törhetett szét valami, ha a motor megáll, azt hamar észreveszi az ember. 🙁
Hondával nehéz mellé lőni, ha időben van benne olaj cserélve, és tiszán van tartva a légszűrő, kimegy a világból


Dr.Zoo
(senior tag)

Ma elment az MTD is. Motorja szórakozott, szétment valószínűleg a karbin a kilincs szerkezet, felmérgeltem magam, és eladtam.
Most utód keresésben vagyok.

[ Szerkesztve ]


Ferike81
(senior tag)

Na és mi lesz az utód? Milyeneket nézegetsz? Elég jó árak vannak. Én évek óta gondolkozom egy fűnyíró traktoron. Most én is közel állok, hogy lecseréljem a mostanit. Honda, John Deere, Stiga Park amiket nézegetek. Árban horror mindegyik, de talán a John Deere ami a legerősebb az árkategóriában. Viszont azon agyaltam, hogy az USA szériás traktorhoz mennyi lehet az alkatrész. Gondolom drágább mint az európai modellekhez.


Dr.Zoo
(senior tag)

Hát, ravasz fogós kérdés.
Kicsit jobban belementem a gyártók "szokásaiba" és most úgy tűnik, 1MFT alatt kizárólag kínai motoros trakik vannak.
Példa, Husqvarna Loncin motorokat használ, MTD Zongseh XP motorokat, Cub Cadet ugyanaz mint az MTD. John Deere főleg Briggs, de az jelen forint árfolyamon 1,4MFT.
Maradt a Stiga, ami ugye svéd volt, de úgy 20 éve megvették át olaszok. Kutatás fejlesztés olasz, összeszerelés a 2. 3. szériában kínai. Mindenképpen hydros gép kell nekünk, (Fater azt tudja kezelni) és 12 lóerős kell. Igaz látok csuda dolgokat, miszerint 8-9 lóerős gép mindenre is elég, (2-3000m2-re javasolt) azonban egy évtized 16,5 lóerős gép használata 2350m2-en mást mutat.
Egyenlőre Stiga a befutó, ami 11 lovas és ST500-as motorral van szerelve, az jelen forintárfolyam mellett 1.050 MFT.
Semmiképp nem akarok kínai motort, mert hosszas fórum böngészés után nekem olyan érzésem van, hogy olyan q kínai motor, mint a régi Dacia. Amit szerdán raktak össze az fasza, amit pénteken az nem. Azért 1MFT körül nem szeretném ezt a tézist "kipróbálni". Illetve valami fura oknál fogva a kínai motoros gépekre legjobb esetben adnak 2 év garit.


Dr.Zoo
(senior tag)

Jav. ST500 motor 11.5ló.
Vagy 1.25MFT az ST 550 motorral (Honda) V-twin.
Megkövetem magam, találtam olyan webshopot ahol 36 hónap garit adnak az MTD-re.

[ Szerkesztve ]


Dr.Zoo
(senior tag)

Még ami érdekes, a YouTube teli van átépítős videókkal, főleg régi Briggs motorokat cserélnek jellemzően Zongseh XP függőleges motorokra. Van fenn 4-3 éves videó is, ezeket az átépítőket megkérdezném ennyi idő elteltével hogy mi a tapasztalat? Mennyi kotlott meg? És milyen szériás? Amiket beépítenek jellemzően "nagy" teljesítményű motorok, ami a Zongseh esetében együtt jár az olajszűrővel, és olajszivattyúval, ami hosszabb élettartamot feltételez részemről.
(Bocsi a sok hsz.-ért, telefonról pötyögök, és mire eszembe jut vmi újabb, lejár a szerkesztési idő :D )

[ Szerkesztve ]


Ferike81
(senior tag)

Nagyszerű. Én is itt tartok kb. Mondjuk én használtban gondolkodtam. A John Deere 656cm³ V-Twin OHV motor is kínai? Nem nagyon találok semmit róla.


Ferike81
(senior tag)

Na megvan. B&S motor. Vajon jó lehet?
Na és a Stihl fűnyírótraktor? B&S 7160 Intek OHV motorral van szerelve, 1,45M. Nem mellesleg 3 év jótállás.


Dr.Zoo
(senior tag)

Megmondom mi a bajom a használt géppekel. 4-500 körül vannak az "értelmezhető" darabok. Egyet kettőt felhívva kiderült, hogy patent a gép, csak visszadurrog a karburátorba, csak akad a hydro, csak szarokat a gumik, csak lóg a bele. Itt engedtem el a használtakat.
Ami még érdekes, kerülnek fel rendszeresen nagyon jó áron alig futott gépek, minimális üzemórával, kettőt bepróbáltam, egyik vissza is írt hogy megvan, szóval nem "bot". Ehez képest amikor konretizáltam volna a sztorit, eltűnt a hirdetés. Többször jártam már így, és 7-800 ezres gépről beszélünk, szóval hogy 3 másodperc alatt ünnepnap vki elviszi előlem az fura. Ember vagy ki volt kapcsolva, vagy kinyomott, vagy nem vette fel. Így jutottam arra, hogy új lesz.


Ferike81
(senior tag)

Kb. Én is ezt látom. A jófogás szerintem legalább 50% kamu. 40 % túlárazott, és a fennmaradó 10% az ami ár érték arányban jó lenne, de az.meg általában a világ másik végén van hirdetve.

Na és a Stihl márka a fűnyírótraktorok világában? Régebben Viking néven ment. Jó lehet? Nem hallottál róla?


Dr.Zoo
(senior tag)

Magáról a márkáról nekem személy szerint jó tapasztalataim vannak. Egy 034AV-t vettem úgy 15 éve használtan, és a mai napig olyan kompresszió van benne, hogy ha nem figyelek letépi az ujjaim. Hogy van-e saját fejlesztésű gépe, vagy valaki bérgyárt neki, az passz. A képeket nézegetve stabil masszív gépek, öntött első híd, csapágyak mindenhol, olajszűrővel és szivattyúval szerelt B/S motorok, szóval jónak tűnik. Az ára az húzós, ehhez képest az alkatrész árak is valószínűleg húzósak. John Deere dettó.


Ferike81
(senior tag)

Nekem is ez a véleményem. Viszont a Stiga még ami szimpi lenne, de ott a 17-20 lóerő körüliek drágábbak a Stihlnél. A 17Le Stiga motor 1,75M a 20Le Honda motoros 2.275M Ft
Annyi, hogy a Stihl B&S motor, és tuti nemmsaját fejlesztés a váz sem.

[ Szerkesztve ]


Dr.Zoo
(senior tag)

Hát, van "B" opció. Igaz nem gyűjtős, de Stiga, v2, és japán olajszivattyúval/szűrővel a motorja.
TORNADO SPECIAL Honda GCV 530

Ez jelenleg 1.25 MFT.

Eléggé masszív jószág, kb. kompromisszummentes.

Szerk.: 10kW a motor teljesítménye. Azaz 13.6 LE.

Szerkszerk.: ajánlott placc 6500m2-re.

[ Szerkesztve ]


Malaguti1
(csendes tag)

Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni , adott egy Alko by Solo traktor ami elektromoskés indítású és kb 1 óra munka után nem akar behúzni az elektró mágnes olyan mintha csúszna. Viszont ha behúz akkor működik rendessen . Mi lehet a gond.
Köszönöm


Dr.Zoo
(senior tag)

Szia!

Több oka is lehet, kontaktust át kell nézni, kontakspay-el befújni. Lehet valami addigra melegszik át, aztán nem tudja bent tartani. Elsősorban azokat nézném meg, maga a kapcsoló is lehet kontaktos, ha nagyobb a baj, akkor maga a kuplung szerkezetben fáradt el nagy valószínűleg szerint a tekercs. Ha új a gép, akkor szakszervíz. Ha öregebb akkor is javasolt egy kisgép szervíz.


Malaguti1
(csendes tag)

Köszönöm szépen. 6 éves a gép.


Laczkó 1004
(friss újonc)

Sziasztok. Van egy Husqarna Cth 172 fűnyíró traktorom. Nem mai darab,de nagyon jó karban van. Az utolsó használat alkalmával sajnos nem tudtam elvegezni a munkát vele. Mikor már jól bemelegedett,nyírtam vele 2-300 méter hosszan,elkezd fulladni,rázni. Ha leveszem róla a kasza meghajtást, semmi baja lehet vele menni jobbra -balra,ami jó,csak nem arra szeretném használni. Valami ötlet hogy merre keressem a hibát? Köszönöm


Dr.Zoo
(senior tag)

Szia! Teher alatt fullad, első körben üzemanyag ellátási probléma valószínű. Gyertya kép milyen? Fekete, barna, fehér? Üzemanyag szűrő és gyertya cserével kezdenék. Második körben (vagy akár elsőben is) karburátort szét kell szedni, és kipucolni. Nem maradt benne "öreg" benzin? 95-ös oktán számú hajlamos betaknyosodni állásban. Régi benzint célszerű lenne leendegni és 100 oktán számúval felönteni. Így hirtelen.


Laczkó 1004
(friss újonc)

Köszönöm szépen. Gyertya kicsit fekete volt,de finom vékony réteg volt rajta,szűrő nincs tele benzinnel,az gond lehet? Karbiból a fúvókák nem tudom kiszedni,elküldöm ultrahangos tisztitasra,az megoldás lehet?


Dr.Zoo
(senior tag)

Karburátor tisztítás után meg kell próbálni hogy mit mutat. Gyertyát is cserélném, illetve a benzin szűrőt. Vannak trükkös gyártók, van amiben kettő szűrő van, az típus szám alapján tudod csekkolni, a legtöbb gépről van fenn a neten robbantott ábra.

Szerk:jó kérdés, attól függ mennyire borítják szét a karburátor. Ilyenkor illik darabokra szedni, tömítés készletet cserélni, fúvókákat kipucolni. Ha csak berakja egybe egy ultrahangos tisztítóba, az halottnak a csók.

Ha te akarod otthon szétszedni, javaslom vedd fel videóra, mert annyi pici alkatrésze van, hogy ember legyen a talpán aki fejből elsőre összerakja. Csavarokat is meg kell jegyezni hogy hány menetet volt benn a helyén, mennyire kell visszatekerni. Ha még nem csináltál ilyet, inkább add oda egyben egy kisgép szerelőnek, hogy ujítsa fel, tömítés készlet, fúvóka, rugók.

[ Szerkesztve ]

üzenetek