Futárcégek - Gazdaság, jog fórum

üzenetek

hozzászólások


ricshard444
(veterán)
Blog

Gondoltam nyitok egy ilyen topikot ahova az emberek leírhatják tapasztalataikat egy adott futárcégről és mondjuk osztályozhatják megelégedés szerint egy 5-s skálán.
Mindig mondják a rutinosabb emberek, hogy a futárok nem annyira megbízhatóak, mint mondjuk a posta, teszem azt 100ból 5-6 csomag elveszik, összetörik stb, míg a postánál ennél kissebb aránnyal dolgoznak.

Nekem aktuális is ez a téma, mert hétfőn vettem egy telefont, kedden kihívta az eladó a UPS futárt, szerdán megkaptam a "futárlevelet", hogy követhetem. 24 órán keresztül nem változott az állapota.
A kalkulátoruk, meg a promo szövegük szerint másnapra itt kéne lennie a csomagnak, azaz tegnapra. Fel is hívtam őket még tegnap délután, hogy mi a helyzet a csomaggal.
Egy relatíve kedves férfi vette fel, aki segítőkésznek bizonyult, de újat nem igazán tudott mondani:
A csomag még nem érkezett be a központba (80km-s táv több, mint 24 óra alatt nem volt megjárható?)
Ha ma beérkezik estig akkor holnap valószínűleg kiszállítják Önhöz. Azt mondtam rendben van, várok hátha valóban így lesz és reggel azt fogom látni, hogy a csomag LEGALÁBB BEÉRKEZETT, de NEM..., még mindig nem érkezett be, én mint laikus a témában azt kérdezném, hogy:
Hol az istenben van a futár 2 napon keresztül, hogy nem érkezik a központba se, amikor már itt kéne lennie a csomagnak, nem, hogy a központban sincs még??!!
A napjaim ezért variálom át, és várom a készüléket, mert csak Én vagyok itthon, de ez nem kivitelezhető örökké.

Fél kilós csomag, jó drága készülékkel, egyelőre eltéríthette a futárt egy meteor vagy el is veszthették a csomagom ( amitől szívbajt kapok, ha valóban :W ) mert egyszerűen semmit nem tudok a honlétéről!

Mi a tapasztalat ilyen téren a futárokkal? Létezhet, hogy ennyi idő alatt semmi nem történt és egy helyben áll a dolog vagy egyszerűen csak nem merik még megmondani, hogy elvesztették vagy nyugodjak meg megesik az ilyen, hogy lassan megy??

[ Szerkesztve ]


ricshard444
(veterán)
Blog

Mint utólag kiderült kiszállították volna ha lett volna mit.

A futárlevél ki lett töltve neten keresztül, de ennyi, nem lett feladva csomag.

Gratulálok magamnak, hogy évek tapasztalatával is csőbe tudnak húzni.


somé
(őstag)

DPD-s sztori következik:

Az elmúlt hónapban csomago(ka)t (hangfalpár, 21 kg/db) küldtem a DPD futárcég által Olaszországba, viszont az erős sérülést szenvedett, az átvétel másnapján reggel, a címzett küldte a fotókat és a kárigényt. Csomagolásról annyit, hogy sok-sok év tapasztalata áll mögöttem, tehát maximális, kifejezetten nagy figyelmet fordítottam az élekre, sarkakra, összesen 3 óráig tartott a 2 db csomagolása). Csomagolás előtt, közben és a kész csomagokat is fotóztam, mindezt és a megkapott fotókat a sérülésekről kérésre csatoltam a panaszbejelentéshez. Sérülések: sarkak leverődve, egy helyen pedig berepedt a fa. A hangszórót kivéve a vasmag hátuljáról leesve a felirat tábla, a központosításnak is annyi. Használhatatlan lett. Ilyen sérülések csak nagy külső és többszöri behatástól keletkezhetnek, ami a csomagoláson nem feltétlenül kell, hogy látszódjon.
Erre, és arra hivatkozva, hogy a futár előtt nem bontotta azonnal és nem készült jegyzőkönyv, a kárigényem nem jogos.

Minek van biztosítva a csomag 520-euróig minden csomag esetében, ha mégis úgy bánnak velük, mint a ronggyal, miért nincs külön "törékeny" opció sérülékeny(ebb) csomagra? (Feladáskor ezt kérdeztem, de biztosított az átvevő (csomagpontra vittem személyesen), hogy a csomagokkal finoman bánnak. Ezen kívül a vevőnek nem kötelessége egy kapott csomagot azonnal kibontani (vagy mégis?), átvizsgálni egy türelmetlen futár előtt, mi van akkor, ha nem is ő veszi át, mondjuk egy női családtag, gyerek, mert ő nincs is otthon, hozzátéve, hogy -mint olvastam-, nem értesítik a címzettet kiszállítás előtt, vagy ha igen, adott időben mégsem jön a futár.

Az ügyintézővel többször szerettem volna beszélni telefonon, nem tudom elérni, egyszerűen nem kapcsolják, hivatkozva, hogy majd visszahív. Nem hívott. A levelezés átment meddő vitába.

Amit utólag vettem észre, a szállítólevélre a következő van írva:
"A külsőleg fel nem ismerhető károkat a DPD-nek a kiszállítást követő 7 napon belül írásban kell jelezni". Gondoltam én naív, mégis van valami lehetőségem a kárigényre, hát csalódnom kellett....:

Erre rákérdezve, ez alatt mit értsek pontosan, ezt a választ kaptam. "Az Ön által megküldött képek a küldemények kiszállítási állapotát tükrözik." valamint: "Kérem, legyen kedves egyeztetni a címzettel és visszajelezni felénk, hogy a küldemények kiszállítás utáni csomagolásáról tudnak e képet küldeni részünkre..". De minek?? Átvételkor/után nem történt csomag fotózás tudomásom szerint, ki vagy mi, vagy hol van az előírva, hogy a címzett ezt egyáltalán megtegye?

Tehát ott tartunk, hogy olyat kérnek, ami eleve nem is volt, tehát mindegy, hogy sérült volt-e a csomagolás vagy nem, nekik erről szerezzek képeket. Ez nem más mint mellébeszélés, ha van sapka azért, ha nincs sapka, azért verik meg a nyulat. Egyszerűen abszurdum.

(Azt még ide hozzátenném, hogy az én csomagfeladásom előtti héten ismerősöm ugyancsak ezt a céget bízta meg külföldre csomagküldéssel, az egyik rendben megérkezett, a másik műszaki cikk erősen rongálódott. A címzett 10 nap után jelezte a problémát fotókat is küldte, a csomagolás szintén bombabiztos volt, ennek ellenére a sérüléseket látva az a következtetésünk, hogy, bár a csomagban 26 kg-os műszaki cikk volt, azzal bizonyára fociztak, vagy ha nem, erős emberek ezzel próbáltak célba dobni. Ennek kapcsán is panasz és kárigény beírása történt a céghez, de azonnal elhárították, mondván, hogy nem bizonyítható, hogy a sérülések a szállítás alatt keletkeztek. ÁSZF szerint a csomagot a futár elött kell kibontani és ha sérülés van, jegyzőkönyvezni. Na de kérem, erre mindig biztosan van lehetőség, ugye? Ismétlem, akkor mit jelent az, amint feljebb írtam: A külsőleg fel nem ismerhető károkat 7 napon belül írásban jelezni kell, igaz, ebben az esetben ez nem történt meg, mert későn jelzett a címzett.)


il_v
(csendes tag)

Futárszolgálat általi küldés esetén van lehetőség rá, hogy kibontsam és megnézzem a csomagot aztán hogyha mindent rendben találok utána fizessek? Ha pedig nem, abban az esetben visszaküldjem?

Ha igen, akkor ez mindegyik cégnél lehetséges?


qdak
(addikt)
Blog

Van, nekem laptopot anya vette att nem ert hozza, gyerek mondta neki h bontsa ki, majd be is kapcsolta!
GLS nek adok 5/5 ot nagyon sok csomi jott toluk, mind rendben, telen a legnagyobb hoban is ide ert.
Amugy postaval sincs gondom, kuldeni azt hasznalom, nem volt panasz vissza, sztem nekik is jar az 5/5
Biztos volt mas ceg is mert eloszeretettel rendelek hazhoz, sokszor ha belekalkulalod az uzemanyag+ido+pakolas szivas+nalam utanfuto keres ha nagyobb dologrol van szo, olcsobban jossz ki.


somé
(őstag)

Sőt, kötelessége a címzettnek kibontani fizetés előtt, csak ezt nem szeretik hangoztatni.
Minden cég csak addig jó, amíg nem sérül valami, utána mossák kezeiket. Érdemes elolvasni a cégek ÁSZF dokumentumait erre vonatkozóan.

Én esetemben, bár időben jeleztem a dolgot, sőt,- mint írtam - 7 napon belül (csomagoláson nem látszott semmi), "A külsőleg fel nem ismerhető károkat a DPD-nek a kiszállítást követő 7 napon belül írásban kell jelezni.", mégis elhárítják a felelősséget, olyan banális indokkal, hogy a nem sérült csomagolásról nem készült fotó :Y

Most ott tartok, hogy a cég ügyvezetőivel (kettő!) levelezek, eddig csak ígértet kaptam, de az első levelem óta is eltelt már 1 hónap.....

Békéltető Testület megkeresését fontolgatom.

[ Szerkesztve ]


il_v
(csendes tag)

Köszönöm a válaszotokat. Elsősorban azért érdekelt, mert hogyha valakitől egy műszaki cikket veszek és nem olyan az állapota, amilyennek az illető beállította, vagy pedig nem olyan mint a képeken akkor ha módomban áll nem fizetem ki és visszaküldöm. Másodsorban pedig, igen hogy épségben kiszállítsák...

Szóval mindkét esetben megtagadhatom a fizetést és visszaküldhetem, oda ahonnan jött?


somé
(őstag)

Nem kell visszaküldened, visszaviszik maguktól. :) Részletkérdés, de ha a termék sérült, akkor nem kötelezhet a futár fizetésre, sőt, jegyzőkönyvet kell felvennie.


il_v
(csendes tag)

Értem. Köszönöm szépen! :)


Zetta
(csendes tag)

Sziasztok!

Ajánlanátok futár céget ? Egy "könyv méretű" csomagot kellene eljuttatni Pestről Hajdúszoboszlóra, de úgy hogy, délután kapom meg a csomagot, és másnap reggelre ott kellene már lennie.

Köszi! :R


rayoliviero
(veterán)

A DPD futárcéget senkinek nem ajánlom, a legrosszabb, amivel idáig találkoztam!!!


#31600896
(senior tag)

A DPD-t én sem ajánlom senkinek sem, inkább gyalog hozom el a csomagot komolyan mondom... egy pöpec hifitornyot törtek össze a bénák...majd nem akarták elismerni és próbáltak lerázni.


INMOTEP
(őstag)
Blog

Üdv mindenki ,valaki tudna mondani egy normális futárcéget akivel eltudnék küldeni Videkről -Vidékre 1 garnitúra Alufelnit gumival együtt ? A DPD vel 4 csomagban menne ez el mivel kötve van csomagmérethez....Igy kb 4400 Ft bol kijönne ami nemis rossz .De nem szeretnék 4 csomagot feladni ,ha van rá lehetőség legalább 2 csomagból szeretném megoldani ,valaki tud ilyet ?


Edorn
(aktív tag)

Ha szabad, figyelmetekbe ajánlanám az alábbi futárcéget, hátha felkelti valaki érdeklődését:
http://bolthely-futar.hu/

Amit kiemelnék:
- Rugalmasság
- Külön figyelem a törékeny csomagokkal kapcsolatban
- Nagy/nehéz dolgok szállítása
- Címenként és nem csomagonként megy a számlázás (azaz akárhány dobozban lehet a cucc, az összsúly számít)


INMOTEP
(őstag)
Blog

Kár hogy csak Budapest vonzáskörzetében vesznek át csomagot


sisu2
(tag)

pedig van egy pár jó futárcég igaz inkább motoros..


maci1234
(tag)

Üdv.
Korábban ezt olvastam:
"Futárszolgálat általi küldés esetén van lehetőség rá, hogy kibontsam és megnézzem a csomagot aztán hogyha mindent rendben találok utána fizessek? Ha pedig nem, abban az esetben visszaküldjem?
Ha igen, akkor ez mindegyik cégnél lehetséges?"

Szeretném kérdezni, hogy ezzel kapcsolatban hol találok valamilyen jogszabályi előírást????


Dani3457
(tag)

Üdv

az lenne a kérdésem melyik a legjobb belföldi futár cég, mert postázni szeretnék egy komplett gépet , és annak azt alkatrészeik dobozait. :Y :Y


csampei
(senior tag)

+1 a DPD mármint hogy az egyik legszarabb amivel volt szerencsétlenségem találkozni! a Telefonos egyeztetést egyszerűen nem ismerik,vagy ha igen akkor felárral (állítólag)! A mai világban kissé nevetséges hogy valakit arra kötelezzenek hogy "8:00-18:00-ig" otthon b@ssza rezet,még ha nem dolgozok akkor sem,hátha még melózik! Két nap alatt kétszer beszéltem a diszpécserükkel hogy egy k@rva telefont engedjenek már el kézbesítés előtt manapság ez sem egy nagy kérés,főleg céges telefonról. Persze magyarázkodás elzárkózás,vagyis magasról sz@rnak az ügyfélre! Odáig jutottam hogy mikor ezt a kommentet írom elég jelentős anyagi kár,de még nagyobb nem anyagi kár ért! Úgyhogy mivel nincs mit veszteni marad a polgári per (tapasztalat hogy a fogyasztóvédelem is sz@rik rájuk,meg egyébként is minden bejelentésre,csak ha már mondjuk média ügy van belőle,róluk is ennyit...)! A poén az egészbe hogy bármely nagyobb vagy kisebb futárcég zokszó nélkül rám csörög hogy itt járok a környéken otthon vagy vagy hova vigyem,a GLS,DHL,MPL,Royal Sprint,Trans-O-Flex,stb a DPD az nem! Hát mi a f@szt gondol magáról ez a szájbab@szott cég????? Mivel mi is egy cég vagyunk így most kurva jó emberbe "álltak bele"!!!

Összegzés aki csak teheti kerülje őket nagyon nagyívbe,mert egy kalap sz@rt nem ér az egész cég! Flegma lekezelő,diszpécser központ átlag 20 perc fél óra várakozás idő,hivatkozások,magyarázkodások kibúvók keresése,de a megoldásra nem törekednek!

Vásárlásaink,beszerzéseink 90%-ban az interneten történnek,van tapasztalat bőven,de ennyire rossz még nem volt,de nem is lesz többet! :W :W :W


VIBO
(őstag)
Blog

Sziasztok

Bp-rol Nyíregyházára kuldenék kb 25 kilós csomagot. Hétfőre oda kell hogy érjen. Mit javasoltok?

üzenetek