Garancia kérdés, fogyasztóvédelem - Gazdaság, jog fórum

üzenetek

hozzászólások


Topi bácsi
(csendes tag)

Szia Padre!

Nem tudom, aktuális-e még a válasz, hasonlót éltem át...
Nálam 3 hét után adta meg magát egy 40 GB-os notebook Samsung. Boltba vissza, gariba átvették, 15 napot jósoltak az ügymenetre. Érdekes, hogy az új törvényi szabályozás szerint már nincs kötelezően előírt maximális javítási idő, így elvileg évekig is a szervizben lehet garanciális javításon...

Két hét múlva közölték, hogy a nagyker nem tudja a hibát detektálni, visszaküldik a gyártónak, aki külföldön bevizsgálja, kb. két hónap... Hibajelenség ua, mint nálad, először lassan ment föl az adat, aztán nem bootolt róla a gép, később már nem is látta a Windows. Külsérelmi nyom nem volt rajta (nem is lehetett, ült a notebookban), a bolt is átnézte az átvételkor, sztem már ők is szóltak volna, ha van rajta fizikai sérülés.

Egy mázlim volt: a bolt nem találta meg a nagyker által kiadott garancialevelet, így saját kontójukra adtak egy másikat, de így is eltelt egy hónap.
Tanulság: gyakorlatilag ki vagy szolgáltatva, az a ''szerencse'', ha három napon belül adja meg magát a cucc, mert a cseregari akkor még él. A három év jótállás pedig nem hosszabodik meg a cserével, ami nekem elég furcsa, de a hozzászólásokat olvasva úgy látom, hogy ez így ''normális''.

üzenetek