Hozzáértő profi csapat, a környéken rengeteg autóba szereltek.
Helyben vizsgáztatnak.
Gázüzemü autók - Technika, hobbi, otthon fórum
hozzászólások
![](/dl/faces/own/zazahoho.gif)
zazahoho
(őstag)
Az autó típusától is függ,milyen rendszert ajánlanak.Nekem eddig jó tapasztalataim vannak velük.Munkatársaim közül 5 embernek szereltek már gázrendszert,eddig nem volt gond,igaz max futásteljesítmény gázzal 45000 km volt.
2 év garanciát vállalnak .2000 km-nél megnézik állítanak rajta kicsit.30 ezer km-nél szűrőcsere kötelező garanciához. A lényeg ,hogy hozzád viszonylag közel legyen,nem érdemes 300 km távolságból műhelyt keresni.
[ Szerkesztve ]
Sziasztok
Látva az LPG árát, elgondolkoztuk az autónk gázüzeműre alakításán. A kérdés hogy lehetséges-e egy '92 évjáratú Opel Astra F kombi esetében és ha igen mennyibe fájna? Igazából már jó lenne lecserélni is, de arra sajnos nem mostanában kerül sor.
![](/dl/faces/own/zazahoho.gif)
zazahoho
(őstag)
Simán lehet,motort konkrétan nem ismerem,de minden rendszerhez lehet kapni gáz szettet .
Én is sokáig gondolkodtam ,de novemberben beszereltettem,és nem bántam meg minimális a teljesítménycsökkenés,+15 % a többlet fogyasztás gázból.
kb 180-200 ezer ft beszerelve típusengedéllyel .
![](/dl/faces/own/zazahoho.gif)
zazahoho
(őstag)
Itt vannak konkrét árak is,bár én nem náluk csináltattam.
![](/dl/faces/parrot2.gif)
Clapaucius
(tag)
Sziasztok!
Elég kihalt sajnos a fórum, de azért szerencsét próbálok.
Új autó vásárlása előtt állok. Nagyon szimpatikus nekem ez az egész gázüzemű meghajtás és szeretnék átváltani rá. 2006-os CHEVROLET LACETTI 1.4 16V Elite-ről lenne szó. (ha valakinek van tapasztalata konkrétan ezzel a típussal kapcsolatban, szívesen meghallgatom )
Viszont lenne egy kérdésem.
Olvastam, hogy nem igazán éri meg, ha rövid távon belül használjuk a kocsit.
Jelenlegi munkahelyem 3 km-re van tőlem.(igaz, hamarosan váltani szeretném és mivel dabasi vagyok, nagyobb eséllyel találok Pesten munkát. Az pedig 45km autókázás....)
Szóval a kérdésem az volna, hogy ilyen közeli, kis távolságban való közlekedésnél megéri a gázüzemű rendszer? Ha járatom 2-3 percet, felmelegszik annyira, hogy ne a benzint zabálja kis távon? Illetve nagyjából mennyi benzint is fogyaszt el ilyenkor az elején, amíg nem éri el a megfelelő hőmérsékletet a motor?
Persze tennék hosszabb futamokat is... Boconád(140km). Itt már minden bizonnyal jól járnék
Köszönöm annak aki válaszol!!!
Üdv
Ne vegyel gazost, jovore kinyirjak az lpg-t: [link]
![](/dl/faces/parrot2.gif)
Clapaucius
(tag)
Igazán jó hír .... Ennek ellenére szerintem még mindig megéri váltani. Igaz a jövőben rádobnak még kétszer 50%-ot és soha nem fog megtérülni ....
![](/dl/faces/own/zazahoho.gif)
zazahoho
(őstag)
Értelmezzétek is azt az adó emelést!!! Annak aki lusta utána nézni
Az emelés után is jelentős az ár különbség az lpg javára.Harácsoló kizsigerelő kormányunk ismét szembe megy a világgal, de még ezekkel az árakkal is megéri az lpg.
ludinho123 : Ismerősnek ugyanilyen kocsija van,beszerelés óta ( kb 2,5 év) semmi gondja nincs vele.Fogyasztás városban 8-10 liter között van gázból.
Rövid távra semmiképpen nem ajánlott, mert a reduktor csak bemelegedés után vált gázra.Ami nyáron 2-3 km, télen ennek a duplája is lehet.
Úgy számolj, hogy a benzin fogyasztásod 0.6 - 0.9 liter lesz a gáz mellett, mert hidegen csak benzinnel indul.
Kérdezzetek bátran, amiben tudok segítek.(eddig 40 ezeret mentem gázzal)
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/c13.gif)
plaschil
(aktív tag)
Helló!
Én azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy hogyan működik a gázrendszer kapcsolása. Ma néztünk egy Nissan Almera-t használtan 470-ért alufelnivel, csomagtartóban lévő tartállyal, 1 év műszaki, 2 év még a gázra. És nem volt kapcsoló az autóban. A kereskedő azt mondta, hogy 2 gázfröccs indítás után, és átvált gázra. Ez így is működhet? Én még csak kapcsolósról hallottam. És ha kifogyóban van, automatikusan átkapcsol benzinre a rendszer?
szerk.: ja és Lovato rendszer van benne, nem tudom ez mond-e valakinek valamit (jót v. rosszat).
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/own/zazahoho.gif)
zazahoho
(őstag)
Az autó motorjától is függhet, központi vagy hengerenkénti.
Döntően szerelnek kapcsolót, hiszen ha nem megy a benzines rész az autóban gázról is lehet indítani, ill.néha csak benzines módban is kell használni.
Átváltani bizonyos víz hőmérséklet után (30-40 celsius) vált.
Amikor kifogy a gáz automatikusan vált át benzinre ill. , a kapcsoló villog ill. sípol.
A lovato mint rendszer jóféle, de ezt is karban kell tartani.szűrő csere esetleges reduktor felújítás.
Forgalmiban benne kell legyen a gázátalakításról egy bejegyzésnek.A gáztartályról pedig lenni kell egy tanúsítványnak, mert 10 évente nyomáspróbának kell alávetni.
![](/dl/faces/c13.gif)
plaschil
(aktív tag)
Hát ezt beindították nekünk, de indítás után rögtön kapott 2 gázfröccsöt és át is kapcsolt gázra.
![](/dl/faces/own/zazahoho.gif)
zazahoho
(őstag)
Központi befecskendezős lehet ,-20 fokban azért érdekes lehet ez a megoldás.
Ha elromlik valami a gázrendszerben , hogyan állítod vissza benzinre?
![](/dl/faces/c13.gif)
plaschil
(aktív tag)
Mi is egyből a téli indítással kezdtünk, de a kereskedő nem vágta egyáltalán a működését.
De gondolom mindig benzinnel indul, és indítás után az első 2000-res fordulat (hasamra ütöttem) után átvált és úgy is marad.
Ha pl. kifogyna a gáz, én szerintem automatikusan át áll benzinre. Beb@szna ha nem így lenne. Mert akkor le kéne állítani és benzinnel indítani újra. De lehet egy gázszervíz-ben meg tudják mondani, hogyan is működik ebben az autóban a gáz. De elég körülményesnek tűnik kapcsoló nélkül.
Mert ha kapcsolós, akkor úgy van, hogy vagy benzin állásban van, vagy pedig automatikus? Automatikus alatt azt értem, hogy hőfoktól függően vált benzinről gázra.
![](/dl/faces/own/zazahoho.gif)
zazahoho
(őstag)
A hűtővíz hőmérsékletétől függ az átváltás.Nem értem miért spóroltak ki egy 3 ezer ft-os kapcsolót .Lehet utólag is be tudják szerelni gázos szervizben.Egyébként meg nem árt ha néha mész vele tiszta benzin üzemmódban is 50-100 km-t