gerner1 - Logoszféra fórum

üzenetek

hozzászólások


gerner1
(veterán)

▼ Firmware S.O.S. ▼

Direkt LINK -ek, a magyarországi hivatalos Firmware -ekhez -updato.com & sammobile.com

Gaklaxy S7 [SM-G930F] készülékhez

A korábbi firmware verziók is letölthetőek, az alábbi helyekről. Az ikonra kattintva az updato.com, míg jobb oldalt a szövegre kattintva a sammobile.com -os LINK -ek nyílnak:
-KLIKK- ... ⇒a független Magyar régiókdra (XEH) kiadott firmware letöltése az updato.com -ról. - Magyar független (XEH) 2017.07.23 -tól ⇒Single-CSC
-KLIKK- ... ⇒a Magyar Telekom régiókdra (TMH) kiadott firmware letöltése az updato.com -ról. - Magyar T-mobile (TMH) Single-CSC
-KLIKK- ... ⇒a Magyar Vodafone régiókdra (VDH) kiadott firmware letöltése az updato.com -ról. - Magyar Vodafone (VDH) Multi-CSC
-KLIKK- ... ⇒a Magyar Telenor régiókdra (PAN) kiadott firmware letöltése az updato.com -ról. - Telenor (PAN) Single-CSC

Vissza a téma összefoglalóhoz:

⁻⁽ˢᵐ⁻ᵍ⁹³⁰ᶠ⁾⁻ᵁᴾᴰᴬᵀᴱᴰ ²⁰¹⁸⁻⁰³⁻⁰¹

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

▼ Firmware S.O.S. ▼

Direkt LINK -ek, a magyarországi hivatalos Firmware -ekhez -updato.com & sammobile.com

Gaklaxy S7 edge [SM-G935F] készülékhez

A korábbi firmware verziók is letölthetőek, az alábbi helyekről. Az ikonra kattintva az updato.com, míg jobb oldalt a szövegre kattintva a sammobile.com -os LINK -ek nyílnak:
-KLIKK- ... ⇒a független Magyar régiókdra (XEH) kiadott firmware letöltése az updato.com -ról - Magyar független (XEH) 2017.07.23 -tól ⇒Single-CSC
-KLIKK- ... ⇒a Magyar Telekom régiókdra (TMH) kiadott firmware letöltése az updato.com -ról - Magyar T-mobile (TMH) Single-CSC
-KLIKK- ... ⇒a Magyar Vodafone régiókdra (VDH) kiadott firmware letöltése az updato.com -ról - Magyar Vodafone (VDH) Multi-CSC
-KLIKK- ... ⇒a Magyar Telenor régiókdra (PAN) kiadott firmware letöltése az updato.com -ról - Telenor (PAN) Single-CSC

Vissza a téma összefoglalóhoz:

⁻⁽ˢᵐ⁻ᵍ⁹³⁵ᶠ⁾⁻ᵁᴾᴰᴬᵀᴱᴰ ²⁰¹⁸⁻⁰³⁻⁰¹

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

A készülékünk gyári, tiszta, alaphelyzetbe hozása, például eladás előtt:

... - avagy, mire érdemes figyelni ezzel kapcsolatban ??

Lépések:

➊ Mentsük le a fontos, személyes dolgainkat a készülékről.

➋ A Beállítások ⇒Fejlesztői Beállítások¹ ⇒OEM-feloldás -t, állítsuk aktívra. Ez, ignorál minden olyan biztonsági beállítást, amely(ek) egy FR után ⇒FRP²-Lock -ot okozhat(nak).

Ugyanis nem csak attól lehet FRP²-lock, ha nem léptünk ki a készüléken a google-fiókunkból, vagy ha a fiókhoz társított készülék(ek) listájából nem töröltük ki a telefonunkat !

! KATT A KÉPRE, A NAGYÍTÁSHOZ !

➌ Töltsük fel teljesen az akkumulátort, lehetőleg lassú (normál) töltéssel.

➍ Kapcsoljuk ki teljesen a készüléket.

➎ Helyezzük Recovery Mode -ba a készüléket.
A telefont kapcsoljuk ki, majd hangerõ-FEL + Home + bekapcsoló gombokat megnyomjuk (ebben a sorrendben), és tartsuk nyomva őket, amíg a készülék rezdül egyet. Ekkor elengedjük őket.

A készülék, az alábbi képeket fogja mutatni, egymásután :

! KATT ⇒A KÉPRE, A NAGYÍTÁSHOZ !

....- itt várjunk (kb ~18-45sec), amíg megjelenik a Recovery Menüje. Amennyiben ettől több idő telik el, akkor a jobb alsó vissza kapacitív gombot érintsük, hogy beadja a menüt.

➏ Válasszük ki a wipe data partition és aktíváljuk, majd utána válasszuk a Yes -t, és ismét a Bekapcs gombbal aktíváljuk.

! KATT ⇒A KÉPRE, A NAGYÍTÁSHOZ !

➐ Miután a -os pontban megjelölt művelet lefutott, válasszuk ki a wipe cache partition -t és aktíváljuk, majd utána válasszuk a Yes -t, és ismét a Bekapcs gombbal aktíváljuk.

! KATT ⇒A KÉPRE, A NAGYÍTÁSHOZ !

➑ Miután a -es pontban megjelölt művelet lefutott, válasszuk ki a Power off -ot, és aktíváljuk.

Ezzel a készülék kikapcsol, és nem boot -ol be!

... - Tehát, ha ezt követően valaki bekapcsolja a készüléket, akkor az olyan állapotot fog mutatni neki, mintha most lenne a készülék első indítása. Minden beállítás a gyári alaphelyzetből indul, és éppen ezért a készülék első kérdése a nyelv választás lesz.
Fontos tudni, hogy amennyiben a -es pontban leírtat végrehajtottuk, akkor a készülék biztosan nem fog FRP²-Lock -ba kerülni! És így, magáról a készülékről törlődik a google-fiókunk, és az ahhoz beállított jelszavunk is, az összes többi -egyébb- biztonsági beállításainkkal együtt ! ... - Ebből következik, hogy miért felesleges a készüléken törölni a google fiókunkat....

➒ Biztos-ami-biztos alapon, PC -n lépjünk be a google fiókunkba, és ott töröljük a fiókunkhoz társított készülékek listájából a Galaxy S7 edge készülékünket. Ezt, tulajdonképpen később is elvégezhetjük, amíg a készülék nincs eladva. Szóval, adott esetben jegyezzük fel magunknak ezt a feladatot, hogy ne felejtsük el!

➓ Keressük meg a készülék összes dokumentumát, amely rendelkezésünkre áll/megvan. Amennyiben szolgáltatónál részletre vásárolt a készülék, akkor úgy korrekt, hogy a teljes fennmaradt hátralék kifizetését igazoló dokumentumokat is előkeressük, és mellékeljük az összes gyári tartozék (ami még megvan, és működik közülük..) mellé.

Ezzel végeztél is.

Így az új tulajdonos nem fogja emlegetni, és szebb éghajlatra kívánni a felmenőinket. Továbbá, biztosan nem kell újabb időpontot egyeztetni, kapcsolatot felvenni, stb, hogy "Ő" csinálhasson egy FR -t, beállíthassa gond nélkül a saját google-fiókját, stb. Úgy tudja majd birtokba venni a készüléket, mintha "Ő" lenne az első tulajdonosa.

Valljuk be! .. - Mi magunk is, ilyen használt készüléket szeretnénk vásárolni !

Így védhető módon, korrektek voltunk, és egyébb kellemetlenségektől is megkíméltük magunkat.

¹ Fejlesztői Beállítások menüpont aktíválása a készülék OS -ében:
Beállítások ⇒A telefon névjegye ⇒Szoftveradatok ⇒Build száma -t egymásután többször érintsd (6-os droidon ⇒6x, 7-esen ⇒7x, 8-ason ⇒8x), majd dob egy üzenetet, és utána már ott lesz a Beállítások listában.
² FRP : Factory Reset Protection. Amennyiben ezzel jutalmaz a készülék, akkor a fent leírtak közül valamit vagy elmulasztottunk, vagy nem jól csináltunk....

Ehhez való segítségkérés, vagy megoldás kínálása, a téma bármely szintű kitárgyalása -nyíltan- az összes topikban tilos !

Megoldása, szorgalmi feladata mindenkinek: Google, youtube, stb.... -ezek mindenkinek azonos minőségű barátai.. De leginkább javasolt, hogy készülékünkkel sétáljunk be valamelyik szervizpontba, ahol a tulajdonjog igazolását követően (díj ellenében) kinyitják nekünk.

Vissza a téma összefoglalóhoz:

⁻⁽ˢᵐ⁻ᵍ⁹³⁵ᶠ⁾⁻ ᵁᴾᴰᴬᵀᴱᴰ ²⁰¹⁸⁻⁰³⁻⁰¹

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

A készülékünk gyári, tiszta, alaphelyzetbe hozása, például eladás előtt:

... - avagy, mire érdemes figyelni ezzel kapcsolatban ??

Lépések:

➊ Mentsük le a fontos, személyes dolgainkat a készülékről.

➋ A Beállítások ⇒Fejlesztői Beállítások¹ ⇒OEM-feloldás -t, állítsuk aktívra. Ez, ignorál minden olyan biztonsági beállítást, amely(ek) egy FR után ⇒FRP²-Lock -ot okozhat(nak).

Ugyanis nem csak attól lehet FRP²-lock, ha nem léptünk ki a készüléken a google-fiókunkból, vagy ha a fiókhoz társított készülék(ek) listájából nem töröltük ki a telefonunkat !

! KATT A KÉPRE, A NAGYÍTÁSHOZ !

➌ Töltsük fel teljesen az akkumulátort, lehetőleg lassú (normál) töltéssel.

➍ Kapcsoljuk ki teljesen a készüléket.

➎ Helyezzük Recovery Mode -ba a készüléket:
A telefont kapcsoljuk ki, majd hangerõ-FEL + Home + bekapcsoló gombokat megnyomjuk (ebben a sorrendben), és tartsuk nyomva őket, amíg a készülék rezdül egyet. Ekkor elengedjük őket.

A készülék, az alábbi képeket fogja mutatni, egymásután :

! KATT ⇒A KÉPRE, A NAGYÍTÁSHOZ !

....- itt várjunk (kb ~18-45sec), amíg megjelenik a Recovery Menüje. Amennyiben ettől több idő telik el, akkor a jobb alsó vissza kapacitív gombot érintsük, hogy beadja a menüt.

➏ Válasszük ki a wipe data partition és aktíváljuk, majd utána válasszuk a Yes -t, és ismét a Bekapcs gombbal aktíváljuk.

! KATT ⇒A KÉPRE, A NAGYÍTÁSHOZ !

... a képen a Galaxy S7 edge Recovery menüje...

➐ Miután a -os pontban megjelölt művelet lefutott, válasszuk ki a wipe cache partition -t és aktíváljuk, majd utána válasszuk a Yes -t, és ismét a Bekapcs gombbal aktíváljuk.

! KATT ⇒A KÉPRE, A NAGYÍTÁSHOZ !

... a képen a Galaxy S7 edge Recovery menüje...

➑ Miután a -es pontban megjelölt művelet lefutott, válasszuk ki a Power off -ot, és aktíváljuk.

Ezzel a készülék kikapcsol, és nem boot -ol be!

... - Tehát, ha ezt követően valaki bekapcsolja a készüléket, akkor az olyan állapotot fog mutatni neki, mintha most lenne a készülék első indítása. Minden beállítás a gyári alaphelyzetből indul, és éppen ezért a készülék első kérdése a nyelv választás lesz.
Fontos tudni, hogy amennyiben a -es pontban leírtat végrehajtottuk, akkor a készülék biztosan nem fog FRP²-Lock -ba kerülni! És így, magáról a készülékről törlődik a google-fiókunk, és az ahhoz beállított jelszavunk is, az összes többi -egyébb- biztonsági beállításainkkal együtt ! ... - Ebből következik, hogy miért felesleges a készüléken törölni a google fiókunkat....

➒ Biztos-ami-biztos alapon, PC -n lépjünk be a google fiókunkba, és ott töröljük a fiókunkhoz társított készülékek listájából a Galaxy S7 készülékünket. Ezt, tulajdonképpen később is elvégezhetjük, amíg a készülék nincs eladva. Szóval, adott esetben jegyezzük fel magunknak ezt a feladatot, hogy ne felejtsük el!

➓ Keressük meg a készülék összes dokumentumát, amely rendelkezésünkre áll/megvan. Amennyiben szolgáltatónál részletre vásárolt a készülék, akkor úgy korrekt, hogy a teljes fennmaradt hátralék kifizetését igazoló dokumentumokat is előkeressük, és mellékeljük az összes gyári tartozék (ami még megvan, és működik közülük..) mellé.

Ezzel végeztél is.

Így az új tulajdonos nem fogja emlegetni, és szebb éghajlatra kívánni a felmenőinket. Továbbá, biztosan nem kell újabb időpontot egyeztetni, kapcsolatot felvenni, stb, hogy "Ő" csinálhasson egy FR -t, beállíthassa gond nélkül a saját google-fiókját, stb. Úgy tudja majd birtokba venni a készüléket, mintha "Ő" lenne az első tulajdonosa.

Valljuk be! .. - Mi magunk is, ilyen használt készüléket szeretnénk vásárolni !

Így védhető módon, korrektek voltunk, és egyébb kellemetlenségektől is megkíméltük magunkat.

¹ Fejlesztői Beállítások menüpont aktíválása a készülék OS -ében:
Beállítások ⇒A telefon névjegye ⇒Szoftveradatok ⇒Build száma -t egymásután többször érintsd (6-os droidon ⇒6x, 7-esen ⇒7x, 8-ason ⇒8x), majd dob egy üzenetet, és utána már ott lesz a Beállítások listában.
² FRP : Factory Reset Protection. Amennyiben ezzel jutalmaz a készülék, akkor a fent leírtak közül valamit vagy elmulasztottunk, vagy nem jól csináltunk....

Ehhez való segítségkérés, vagy megoldás kínálása, a téma bármely szintű kitárgyalása -nyíltan- az összes topikban tilos !

Megoldása, szorgalmi feladata mindenkinek: Google, youtube, stb.... -ezek mindenkinek azonos minőségű barátai.. De leginkább javasolt, hogy készülékünkkel sétáljunk be valamelyik szervizpontba, ahol a tulajdonjog igazolását követően (díj ellenében) kinyitják nekünk.

Vissza a téma összefoglalóhoz:

⁻⁽ˢᵐ⁻ᵍ⁹³⁰ᶠ⁾⁻ ᵁᴾᴰᴬᵀᴱᴰ ²⁰¹⁸⁻⁰³⁻⁰¹

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

Hívásproblémák

Mások is tapasztalnak/tapasztaltak már hasonlóakat, és mindenféle más gyártmányú készülékkel is előfordul. Az esetek túlnyomó részében ugyanis nem készülékhiba okozza, hanem egyszerűen maga a "fallback", amely a rendszerüzemeltetés technológiai sajátossága, vagy nincsen (megfelelő) térerő, vagy az adott helyszínen a kérdéses időpontban 100% -os a leterheltsége a toronynak, híváselterelés van -másik, már- amúgy is terhelt tornyokra, azokon rosszabb térerővel, stb, stb...

Lássuk a fallback -et:
...- Azaz, hogy ha nincsen VoLTE, akkor a készüléket a hálózat visszakényszeríti (és lépteti) 3G, vagy 2G -s rendszerre, és ezzel együtt gyakran másik cellatoronyra (amnelynek lehet rosszabb a térerője mint amelyikről lekényszerít a hálózatot vezérlő rendszer..) ...
Ezekről, nagyon is tudnak a szolgáltatók, de a "panaszvonalakat" hívva, erről biztosan nem kapunk még említést sem, nemhogy tájékoztatást. Míg a rendszer "hibátlanságát" biztosan bizonygatják, minden esetben.

- Ezekről cikkekben olvashatunk ~hivatalosan, hogy szolgáltatói oldalról, fallback és annak speckója (speckó = jelen esetben a hívásfelépülési-idő maximális időlimitje a beállított tűrésekkel együttesen) miatt vannak "hívásproblémák", bizonyos helyeken.
Ebben a cikkben például egyértelműen kitér a szerző (is) a fallback miatti lehetséges hibákra:
"... Jelenleg ugyanis hiába csatlakozik 4G-s cellához egy készülék, egy bejövő, vagy kimenő hívás esetén a rádiós egységnek át kell váltania egy 2G-s vagy 3G-s cellára. Ez, vagy szakszóval a CS fallback rosszabb esetben csak tovább rontja a hívásfelépülési időt, ami a telefon szoftverétől és egyéb hálózati körülményektől függően akár oda is vezethet, hogy a hívott fél(I) készüléke időtúllépés miatt nem fogadja a bejövő hívást, hiába van bekapcsolva, és hiába csatlakozik a hálózathoz."
- Ebben cikkben pedig szintén írnak a "jelenségről", és első olvasatra olyan benyomása lehet az embernek, hogy "úgy általában" (csak) a készülék szoftverében van/volt a hiba (jelen esetben iPhone..), miközben benne van az alábbi mondat is:
"... Munkatársaink hálózati oldalon tudtak finomhangolást végezni bizonyos, 3G hívásfelépítéshez tartozó jelzésüzenetek kezelésében, így tudták javítani az iPhone 7 készülékeknek az iOS 10.3 esetén meglévő, nem megfelelő működését."
.... - amelyre nyilvánvalóan nem lett volna semmi szükség, ha a halózat, és annak paraméterezése valóban "hibátlan"...
- Ebben a blog bejegyzésben pedig, szintén arról kaphatunk ízelítőt, hogy a szolgáltató nem tájékoztat előre (és alapból akkor sem, ha arra rákérdezünk kulturáltan, a primer körben...), és pontoshoz közelítően is csak akkor, ha azt megelőzi egy kis "box". A bejegyzésben leírtak egyébként szintén a fallback -kel vannak összefüggésben, és nagy valószínűséggel a jövőben sem lesz ez másképp mindaddig, amíg az összes cellájukat felvértezik a VoLTE -val.
Kiemelve belőle ezt:
"Az ÁSZF-ben foglaltak kiegészítéseként szeretnénk megjegyezni, hogy a rádióátvitel korlátaira és a mobil rádiótelefon-hálózat működési sajátosságaira tekintettel nem minősül a szolgáltatás hibás teljesítésnek, amennyiben meghatározott területeken az alapszolgáltatás elérhetősége korlátozott vagy lehetetlen – akár azáltal is, hogy a Szolgáltató egyes bázisállomásait megszünteti.
"
.
⇒ Tehát, ha úgy gondolják, akkor egyik napról a másikra megszüntetnek bázisállomást, és ezzel együtt mindent, amit egy adott bázisállomás biztosítani tud az adott földrajzi helyen. A többi szolgáltatónál sem jobb a helyzet, és gyakorlatilag bármelyiknél előfordul ilyen, vagy hasonló, akárcsak az (ami mostanában egyre gyakoribb), hogy a kapacitásnövelés érdekében váltanak a magasabb B7 -es frekvenciára.

Hogy milyen időbeli különbségeket jelent/jelenthet a hívásfelépülésben a hálózat típusa (2G, 3G, VoLTE) és ebből adódik a fallback hiba lehetőségei is, arról itt olvashatunk bővebben, amelyből kiemelve a:
"VoLTE-VoLTE-kapcsolat esetén (két, egyforma Galaxy S7 készüléket, azaz azonos termináloldali környezetet használva) a legjobb hívásfelépülési idő 3,4 másodperc volt, míg a legrosszabb 4,5 másodperc. Ha a beszédhívást teljesen 2G-alapokra tettük, ennek az időnek szinte pontosan a kétszeresére, átlagosan 8-9 másodpercre volt szüksége a hálózatnak ahhoz, hogy a vonal túlsó végén felépüljön a hívás." -t jól látható, hogy szignifikáns különbségekről van szó, amely értékek a térerő gyengülésével tovább romlanak.

Hogy mennyire helyszín függő a problémakör, arra jó példa volt az egykori MTESZ székház lebontása miatt kialakult helyzet itt a budapesti belvárosban. De említhető a Ferenciek terénél a metró feljáró felszíni része és környéke, és lehetne sorolni a helyszíneket, pl: vasútvonalak (nem az alig használt mellékvonalak értendő...) mentén, stb,stb ... - ahol évek óta tapasztalható ez a hiba is.

! A példának felhozott cikkek, és az azokban olvashatóak nem azt jelentik, hogy ilyen, vagy hasonló probléma csak ott létezik, amelyről cikk/riport/stb jelenik meg !

Mindezeken felül, ehhez jön még az, hogy a szolgáltatók folyamtosan cserélik a frekvenciákat (nagyobbra, Pl a Telekom ⇒B7 -re) a 4G kapacitásnöveléshez, amelynek szintén van egy olyan fizikai tulajdonsága, hogy rosszabbul terjed ugyanazon adóteljesítménnyel & azonos távolságon belül mérve, és amelynek ellensúlyozása a cellatornyok számának növelése lenne.

Hívásproblémák a készülékoldalról (legyen az bármelyik gyártó típusa..) :
Ennek tényezője az egyes készülékek SAR értéke (néhány példa) is, amely befolyásolja egy-egy készülék vételi képességét, és ezzel együttesen az emberi szervezetre kifejtett elektromágneses terhelés mértékét is. Ez azért fontos, mert amely készülékek ilyen ergonómiai szempontból (is!) jók (ebben, a Samsung az élmezőnybe tartozik) azok más gyártók készülékeihez visszonyítva lehetnek rosszabb vételi képességűek, és ez is befolyással van a hívásfelépülési időre. A készülék szoftveres finomhangoltságán túl tehát, ez az ami még befolyással lehet az ilyen jellegű hibák esetleges előfordulásáért ("készülékoldal").
Ergo, ha olyan készüléket választottunk, ami ilyen szempontból jobban "vigyáz ránk" : ⇒akkor legyünk szívesek és kalkuláljunk az ezzel járó ilyen jellegű következményekkel is, ahogy a fordított eset következményeivel is !

Szóval, jól látható (⇑ !), hogy többszörösen összetett dologról van szó. Ahogy az is, hogy a problémák zöméért a szolgaltatói oldal jelölhető meg. Hogy ez utóbbi mennyire szándékos (ez volna a fillérkufirculás következménye: azaz hogy például nem növelik érdemben a cellatornyok számát, az adóteljesítményt, ahogy a hívásfelépülési speckón sem változtatnak érdemben, csak ha nagy márka panaszkodik, vagy nagyobb számú előfizető jelzi...) vagy nemszándékos (fallback sajátossága..), azt döntse el ki-ki maga.

Talán éppen ezek miatt is, nem árt, ha:
- előzetesen, kellően tájékozódunk a témakörrel kapcsolatban, tehát szélesebb merítést végzünk,
- beleovasunk, és erre vonatkozóan (is!) alapos kereséseket végzünk más telefontípusok topikjaiban is, amelyek sosem ~6-8 perces műveletek,
- vesszük a fáradtságot, hogy értelmezzük az olvasottakat, + továbbiakat is keressünk hozzá,
- félre tesszük a témával kapcsolatban általunk -eddig- ismert urban-legend -eket,
- amennyiben szükséges ⇒önkritikát gyakorlunk,
mielőtt fizikai, vagy virtuális billyentyűzet után nyúlnánk, hogy jól a "sárba döngöljünk" egy készüléket ilyen szempontból, egy (vagy több) bizonyos másikhoz képest... stb,stb,stb...- Csak azért, mert éppen velünk történt meg az, amit eladdig elképzelni sem tudtunk, hogy -az aktuális évszámot is figyelembevéve- megtörténhet...

Vissza az S7 Összefoglalóhoz:

Vissza az S7Edge Összefoglalóhoz:

ᵁᴾᴰᴬᵀᴱᴰ ²⁰¹⁸⁻⁰³⁻⁰¹

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

v1.3.45.2

!Éles tesztelésre vár !

Teljes mentés készítése Root nélkül (tehát az app -ok adatait is menti !)

Lépések, sorrendben :
Az Android Studio telepítése,
Az Android Studio indítása, és a konfigban kivalasztani a Google USB drivert,

⦁ ! Fel kell jegyezni hol van (?) az SDK, és persze 8.0 legyen,
- ⦁⦁Példa: C:\users\%userprofile%\AppData\Local\Android\SDK

Samsung USB driverek telepítése innen,
A Fejlesztői módot bekapcsolni:
Beállítások ⇒A Készülék névjegye ⇒Telefon ⇒Szoftver ⇒Szoftver Információ ⇒Build szám -ra 8x "rányomni",
Lépjünk vissza a Beállítások főmenü gyökerébe, görgessük le a képernyőt a legaljára ahol most már látható a Fejlesztői beállítások menüpont,
A Fejlesztői beállításokban engedélyezzük az USB hibakeresést,
Csatlakoztassuk USB kábellel a telefonunkat a PC -hez, ehhez engedélyezzük a hozzáférést,
A PC -nken, C:\users\%userprofile%\AppData\Local\Android\SDK\platform\tools alól (vagy onnan, amit feljegyeztünk !...) ⇒nyissunk egy command promptot (cmd),
Írjuk be: 'adb devices'
- lehetséges hibák:
-ⓐ Amennyiben nem mutat semmit, akkor nem jól van telepítve az ADB driver,
⦁ A PC -n, az Eszközkezelő -ben, ott lesz a hibás ADB eszköz,
⦁⦁ Samsung ADB device a jó !
[/IMGIMG:https://prohardver.hu/dl/upc/2017-12/29/345701_ue9azfwltaqnpxgj_491958_ures_16px.png]-ⓑ Amennyiben adb unauthorized az, amit mutat ⇒akkor a Fejlesztői (Developer) mode alatt törölni kell az eddig engedélyezett eszközöket és újra felcsatlakoztatni az USB kábellel a telefont. Amennyiben aktív a biometrikus beállításunk, akkor rákérdez, hogy az adott ujjlenyomatot megbízhatóanak ítéljük-e: ⇒Igen, tartósan.
Amennyiben már kiírja a telefonunkat ( az 'adb devices' parancsra), akkor jöhet a backup,
Írjuk be ezt a parancssort:

'adb backup -apk -shared -all -f d¹:\backup.ab'

Ez (⇑) a készüléken megnyitja az alábbi programot:

KÉP

és teljes mentést készít az adatokról és a shared storage -ról, (az összes képről/zenéről/stb). Kér egy jelszót ⇒és mehet.

Elvileg, ez az egyetlen mód, amellyel teljes mentést lehet készíteni a telepített alkalmazásokról + azok adatairől együttesen (root nélkül).

Mentés közben listázza: melyik alkalmazást csinálja éppen, majd végül jön a Shared Storage.

Visszaállítás:

'adb restore d:\backup.ab'

amely megnyit egy hasonló ablakot, ahol elkéri a jelszót (amennyiben volt), és elkezdhetjük a visszatöltést.

Értelemszerűen, akinek csak névjegyek, és képek vannak ⇒annak elég a Smart Switch, vagy a Cloud backup is.

Amennyiben bele akarunk nézni a mentésbe, akkor az Android Backup Extractor -ral kell megbarátkoznunk, ugyanis a mentett állomány: egy titkosított *.tar file.

¹ A "d" egy, a PC -nkben lévő meghajtó logikai neve. Nem kötelező ha nincs, vagy másikat kívánunk megadni. Ergo, ha nekünk mondjuk csak "C" van, akkor azt írjuk oda, de ha mondjuk az "F" -re szeretnénk, akkor azt....

Vissza a téma összefoglalóhoz:

⁻⁽ˢᵐ⁻ᵍ⁹³⁰ᶠ⁾⁻ ᵁᴾᴰᴬᵀᴱᴰ ²⁰¹⁸⁻⁰³⁻⁰¹

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

13

v1.3.45.2

!Éles tesztelésre vár !

Teljes mentés készítése Root nélkül (tehát az app -ok adatait is menti !)

Lépések, sorrendben :
Az Android Studio telepítése,
Az Android Studio indítása, és a konfigban kivalasztani a Google USB drivert,

⦁ ! Fel kell jegyezni hol van (?) az SDK, és persze 8.0 legyen,
- ⦁⦁Példa: C:\users\%userprofile%\AppData\Local\Android\SDK

Samsung USB driverek telepítése innen,
A Fejlesztői módot bekapcsolni:
Beállítások ⇒A Készülék névjegye ⇒Telefon ⇒Szoftver ⇒Szoftver Információ ⇒Build szám -ra 8x "rányomni",
Lépjünk vissza a Beállítások főmenü gyökerébe, görgessük le a képernyőt a legaljára ahol most már látható a Fejlesztői beállítások menüpont,
A Fejlesztői beállításokban engedélyezzük az USB hibakeresést,
Csatlakoztassuk USB kábellel a telefonunkat a PC -hez, ehhez engedélyezzük a hozzáférést,
A PC -nken, C:\users\%userprofile%\AppData\Local\Android\SDK\platform\tools alól (vagy onnan, amit feljegyeztünk !...) ⇒nyissunk egy command promptot (cmd),
Írjuk be: 'adb devices'
- lehetséges hibák:
-ⓐ Amennyiben nem mutat semmit, akkor nem jól van telepítve az ADB driver,
⦁ A PC -n, az Eszközkezelő -ben, ott lesz a hibás ADB eszköz,
⦁⦁ Samsung ADB device a jó !
[/IMGIMG:https://prohardver.hu/dl/upc/2017-12/29/345701_ue9azfwltaqnpxgj_491958_ures_16px.png]-ⓑ Amennyiben adb unauthorized az, amit mutat ⇒akkor a Fejlesztői (Developer) mode alatt törölni kell az eddig engedélyezett eszközöket és újra felcsatlakoztatni az USB kábellel a telefont. Amennyiben aktív a biometrikus beállításunk, akkor rákérdez, hogy az adott ujjlenyomatot megbízhatóanak ítéljük-e: ⇒Igen, tartósan.
Amennyiben már kiírja a telefonunkat ( az 'adb devices' parancsra), akkor jöhet a backup,
Írjuk be ezt a parancssort:

'adb backup -apk -shared -all -f d¹:\backup.ab'

Ez (⇑) a készüléken megnyitja az alábbi programot:

KÉP

és teljes mentést készít az adatokról és a shared storage -ról, (az összes képről/zenéről/stb). Kér egy jelszót ⇒és mehet.

Elvileg, ez az egyetlen mód, amellyel teljes mentést lehet készíteni a telepített alkalmazásokról + azok adatairől együttesen (root nélkül).

Mentés közben listázza: melyik alkalmazást csinálja éppen, majd végül jön a Shared Storage.

Visszaállítás:

'adb restore d:\backup.ab'

amely megnyit egy hasonló ablakot, ahol elkéri a jelszót (amennyiben volt), és elkezdhetjük a visszatöltést.

Értelemszerűen, akinek csak névjegyek, és képek vannak ⇒annak elég a Smart Switch, vagy a Cloud backup is.

Amennyiben bele akarunk nézni a mentésbe, akkor az Android Backup Extractor -ral kell megbarátkoznunk, ugyanis a mentett állomány: egy titkosított *.tar file.

¹ A "d" egy, a PC -nkben lévő meghajtó logikai neve. Nem kötelező ha nincs, vagy másikat kívánunk megadni. Ergo, ha nekünk mondjuk csak "C" van, akkor azt írjuk oda, de ha mondjuk az "F" -re szeretnénk, akkor azt....

Vissza a téma összefoglalóhoz:

⁻⁽ˢᵐ⁻ᵍ⁹³⁵ᶠ⁾⁻ ᵁᴾᴰᴬᵀᴱᴰ ²⁰¹⁸⁻⁰³⁻⁰¹

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

14

Az összes SΛMSUNG mobil készülék, amelyek hivatalos megjelenésükkor 7.0 -ás (Nougat), vagy ettől újabb androiddal kerültek/kerülnek forgalomba, már az új CSC-select metódus szerint állítják be -maguknak- automatikusan a készülékek aktív-CSC -kódját és a SiM kártyákhoz rendeltet is, a telefonba helyezett SiM kártya honossága & és a firmware tartalom szerint. Az itt részletezett kódsorok megtalálhatóak a:

Beállítások ⇒A telefon névjegye ⇒Szoftver adatai ⇒"Szolgáltatói szoftverver". címsor alatti utolsó sorban (tehát onnan lefelé a 3.sorban látható...).

Néhány példa erre, 1 és 2 SiM -mes készülékek esetén:

Példák

ⓐ Alap változat:
XEH¹/XEH²/TMH³ kódsor értelmezése:
¹ - Készülék aktív-CSC kódja
² - SiM CSC
³ - Készülék eredeti (gyártósori inicializálás) CSC kódja ( Galaxy S8 -tól ⇒ez nem változik firmware cserével)

ⓑ Dual-SiM:
XEH¹/XEH²,XEH³/TMH kódsor értelmezése:
¹ - Készülék aktív-CSC kódja
² - SiM1 CSC
³ - SiM2 CSC
⁴ - Készülék eredeti (gyártósori inicializálás) CSC kódja ( Galaxy S8 -tól ⇒ez nem változik firmware cserével)

ⓒ Dual-SiM + e-SiM (5G ?) készüléktípusok:
XEH¹/XEH²,XEH³/EUX/TMH kódsor értelmezése:
¹ - Készülék aktív-CSC kódja
² - SiM1 CSC
³ - SiM2 CSC
⁴ - Készülék eredeti (gyártósori inicializálás) CSC kódja (ez nem változik firmware cserével)
⁵ - e-SiM kódja. Illetve -az- mely Gazdasági régióhoz tartozik [pl: EUX = European Union (ideiglenes kód!) ]

Például, adott egy Telekomnál vásárolt DS készülék, amelyben csak 1 SIM -et használunk, akkor az OXM multi-CSC (a legtöbb készülék esetében, ebben van a XEH is..) firmware telepítése után (a TMH helyett...), a kódsor ezt fogja mutatni:

XEH/XEH,AUT/TMH

* A SiM2 -es CSC -je (⇑) is egyszerűen állítható XEH -ra, ha például:
- a SiM2 -es foglalatba is egy magyarországi szolgáltató SiM-kártyáját rakjuk (mondjuk a microSD helyett..),
- a SiM1 -ből átrakjuk a kártyát a SiM2 -es foglalatba a SiM-tálcán (az integrált microSD -s foglalt..), majd bármelyik variáció estén, a készülék kér egy újraindítást. Újraindítás után, a szolgáltatótól függően még megjelenhet az APN2 választása (például vodás kártyánál: Voda vagy Tesco mobile...), és ezt követően már mindjárt az első három kód (a sorban) XEH lesz.

Ezt követen, bármikor visszarakhatjuk a microSD -t a SiM2 -es foglalatba, a hozzátartozó XEH kódot megtartja a készülék.

További 'kód' magyarázat:

¹ Aktív-CSC = A készülék, ennek a kódnak megfelelően állítja be a különböző engedélyeket/korlátozásokat (például, hogy van-e 'Hívás azonosítás', vagy az S-Helth -ben aktív lehet-e a: 'Stressz mérés' funkció, stb, stb...) az OS -ben & néhány Samsung specifikus app -ban. Valamint, ezzel a kóddal kérdezi le az OTA szervereket, hogy "van-e firmware frissítés ?".

² ᵃⁿᵈ ³ SiM-CSC = A SiM kártya -hoz rendelt kód alapján választja ki a készülék, például az adott SiM honosságához tartozó hálózati paraméterezést [az adott ország szolgáltatójának/szolgáltatóinak optimalizált hálózati paraméterezései, VoLTE opció aktív lehet-e a beállításokban(?), stb..], hogy annak használata, a készüléken futó firmware vonatkozó tartalma szerinti a "leg"-optimálisabb lehessen ( a firmware CP komponensének tartalma szerint...).

Eredeti-CSC kód = Azt mutatja, hogy a Samsung, a gyártósoron (tehát 0.0 Km -esen...) milyen régiókódra szállította (gyártotta) közvetlenül a készüléket. Ez, a szervizek munkáját könnyíti, mivel ezt, korábban, a szervizeknek összetett műveletekkel kellett lekérdezniük, amely nyilvánvalóan pörgette az elbírálásokra/javításokra szánt értékes 'szerviz-időt'. Ezzel, egyszerűbben tudják kiszűrni pl azt, hogy egy adott készülékre van-e érvényesíthető garancia abban az országban, amelyben az a szerviz üzemel, ahová a készüléket beadták garanciális-alaponjavításra.

Ez a kód, root nélkül, biztosan nem változtatható meg ⇒másik CSC-kódra kiadott firmware -re cseréléssel sem (például ODIN -nal...) !

e-SiM kód = Szintén korlátozni fog bizonyos országokban igénybevehető szolgáltatásokat, mint például a 'Samsung Pay' használatát ...

Ellenőrzése:

⁺ - Beállítások ⇒A telefon névjegye ⇒Szoftver adatai ⇒"Szolgáltatói szoftverver". címsor alatti utolsó sorban (tehát onnan lefelé a 3.sorban látható...).:

"Szemléltetési példa":
- 2 SiM -es készüléknél 4db kódot. Pl: XXX/YYY,WWW/ZZZ
- 1 SiM -es készüléknél 3db kódot. Pl: XXX/YYY/ZZZ

kódsor.

Szóval, az ott található kódsorban, mindegyik esetben, az utolsó 3db karakter (tehát a példákban a "ZZZ"..) annak a régiónak a kódja, amely piacra a Samsung eredetileg szállította, ergo itt lett első körben értékesítve (nagyker/kisker...).

Ez a kód (az S7/S7E -t kivéve), a gyári lehetőségekkel, ODIN -os firmware cserével sem változik !

A kinyert kódot, például, itt lehet 'beazonosítani': LINK , LINK....

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

15

S-Health programban biztosan nincsen (hivatalosan) stressz mérés, az alábbi országokban, amely a Samsung S-Health site -on olvasható:

LINK

ahol a lap aljára görgetve olvasható, a kiemelt helyen, itt:

Ezeken felül, elmondható, hogy az EU -s országok 'szolgáltatós CSC' kódjain lévő készülékeken szintén inaktív -így a hazai : VDH, TMH, PAN kódokon is- a funkció, míg a független régiókódosok többségén aktív (pl: ITV, XEU, XEH, DBT,stb,stb…).

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

16

APP működési hiba feltáráshoz check-list (+ az eredménye ismeretében: ~néhány "megoldási verdikt"), amelyen sorrendben megyek végig (nem szentírás...), ha valami "anomália" van:

1. Beütöm a gyári Samsung tárcsázóba ezt:

*#9900#

majd, az ottani lehetőségek közül kimentem file -ba (*.zip) a számomra relevánst (vagy akár az összeset), majd azt követően a kinyert adatcsomagok elemzésévél megpróbálom feltárni, hogy esetlegesen milyen folyamat/stb állhat(??) a háttérben. Amennyiben, a kiértékeléshez nem értek, akkor keresek (google) más fórumokat, típus-specifikus topikokat, ahol mellékelve a kinyert & vizsgálandó adatcsomagot: segítséget kérek.
2. Amennyiben 'haladó felhasználói tudással' bírok, akkor esetleg ADB* -vel megnézem, amit ""~tudok"".
* - Amennyiben nincs meg valami az ADB -vel kapcsolatban, vagy abból nem keletkezik használható, leszűrt eredmény, akkor folytatom (vagy eleve ezzel kezdem) a 3. ponttal...
3. Az érintett app gyorsítótár törlése.
4. Ellenőrzés (⇑)
5. Amennyiben van ilyen, akkor: az APP -hoz köthető "kiegésztítő app(ok)" gyorsítótár(ai) törlése.
6. Ellenőrzés (⇑)
8. Az OS-gyorsítótár törlése (ez csak Recovery alól törölhető). Amennyiben rendszeres Pistagramm / Pofakönyv, Waze, Spotify, stb használó vagyok, akkor erre akár hetente 2-3x alkalommal (vagy még gyakrabban...) is szükség lehet, az ezektől való "függés" mértékével ~arányosan. Ez (OS-gy.tár), számos APP-működési zavar forrása pl: nem indul, lefagy, kilép, hiba üzenettel jutalmaz, widget -nek csak a kerete látszik, hibás színek, biometrukus azaonosítás (ujjlenyomat, arcfelismerés, írisz) lassulása, stb,stb ..
9. Reboot + Ellenőrzés (⇑)
10. Az érintett app adatainak a törlése.
11. Ellenőrzés (⇑)
12. Amennyiben van ilyen, akkor: az app -hoz köthető "kiegésztítő app(ok)" adat(ai) törlése.
13. Ellenőrzés (⇑)
14. Az érintett app Frissítéseinek eltávolítása.
15. Ellenőrzés (⇑)
16. Amennyiben van ilyen, akkor: az app -hoz köthető "kiegésztítő app(ok)" Frissítéseinek eltávolítása.
17. Ellenőrzés (⇑)
18. Amennyiben microSD -t használok, akkor azt kiveszem.
19. Reboot (ha úgy távolítom el az m.SD -t, hogy a készülék nincsen full kikapcsolva) + Ellenőrzés (⇑)

20*. Amennyiben az 1 ⇒17 -ig, az eredmény= nincs változás, akkor mérlegelés után:
*a., Teszek rá, és nem foglalkozom vele.
*b., Elkezdem menteni az adataimat, és előkészülök az FR -re.

21. FR. Mérlegelés után, akár úgy, hogy másik CSC jelölésű firmware -re váltok.
22. Újra belakás.
23. Ellenőrzés (⇑)
24. Amennyiben ezek (⇑) sem hoznak eredményt, akkor elgondolkodás a szervizbe adás opciójáról, mert az otthoni körülményeimmel és végfelhasználótól elvárható tudás-szinttel nem tudtam megoldani, és lehet hogy hardveres a hiba (memória degradáció, modul hiba, alapalap hiba, stb).

Értelemszerűen, azt a tételt kihúzom a listáról (sorban, egymás-után...), amelyek ellenőrzése is megtörtént.

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

SΛMSUNG telefon üzemidő ellenőrzése a mobilhálózati rádiórésszel vizsgálva

Azaz, hogy egy korábbi firmware relese -hez képest, egy újabb, esetlegesen rontott/javított-e annak működésén ( = firmware: CP -komponense ) ?

. ELŐKÉSZÍTÉS
. MÉRÉS

Mivel ~3ó alatt újra be tudjuk (én) lakni, így végzek egy FR -t. A korábbi méréseim is minden esetben: OS alap-állapottal készültek 3rd party programok nélkül. Ezeknek megfelelően:

ELŐKÉSZÍTÉS :

⦁ A készüléket normál töltéssel, USB-kábellel feltöltöm (tehát nem gyorstöltés !) ⇒~91 -92% -ra.
⦁ Csak 1db SiM kártyát hagyok, a SiM-1 foglalatban, mert bármilyen fura, de a beállításokban kikapcsolt SiM is fogyaszt egy keveset, ha a készülékben van.
⦁ Amennyiben van, akkor kiveszem a microSD -t is.
⦁ A készüléket, FIX 2G¹ -re állítom.
⦁ Hangerőt fix 50% -ra állítom.
⦁ Kijelző kímélőt + aut-kikapcsolót OFF -ra állítom.
⦁ Minden más + lehetséges adat-szinkronizálást kikapcsolok, letiltok.
⦁ Teló fényerő is a korábban feljegyzettel azonos értékre állítva fix -re (adaptív nincs !).
⦁ A készülékre másolok egy ★.avi³ file -t. Minden tesztnél = ugyan azt, amit korábban is
⦁ Tokot leveszem (befolyásolhatja a hűtést, amely pedig az eredményt... ).
⦁ Próbálok a korábbi teszten mért környezeti, és készülék hőmérséklettel azonos körülményekre törekedni.
⦁ A korábbi méréskori, feljegyzett, azonos helyen, azonos FIX 2G¹ térerőn.
⦁ A korábbi méréskor felírt & azzal azonos teljesítmény módra állítva a telót ( ez, nálunk mindig a kérdéses teló OS általi legmagasabb, tehát véletlenül sem valamelyik energiatakarékos ),
* Minden egyéb funkció kikapcsolva (se BT, se GPS, se NFC, stb),. Tehát szigorúan, csak a FIX 2G¹ aktív .

MÉRÉS :

⦁ Ellenőrzöm, hogy a készülék ugyanazon a 2G -s frekin (E-GSM, vagy DCS) van, mint a korábbi teszten (mert ez sem mindegy ...) . Ehhez (⇑), beírom a gyári Samu tárcsázóba ezt :

X#0011#

⦁ Felhívok egy díjmentesen hívható számot², és kihangosítom,
⦁ majd, task -ot váltok a gyári Samu video lejátszóra,
⦁ elindítom az ★.avi³ -t ⇒teljes-képernyőre állítva + végtelen ismétléssel úgy, hogy annak a hangja le-némított legyen
Mindezeket (⇑), a korábbi méréskor feljegyzett sorrendben, és paraméterekkel (hívás-hangerő + teló kijelző felbontás is ),
⦁ Tehát, csak a 2G¹ -n hívott másik fél² hangja hallható a hangszórókból (a korábban feljegyzett értékkel azonosan + fut az elindított ★.avi ³ teljes-képernyőre méretezetten ! ) .
⦁ Ezek (⇑) után, megnézem, hogy 90 =⇒ 20% -ra merülve mennyi(?): a SOT.

~2014óta realizált, néhány tapasztalat ehhez (⇑) :

- Nekünk, eddig, ⅓-éven belüli fw-release -eket vizsgálva, mindig olyan eredmény lett, amely ±3% -on belül volt.
- Nagyobb eltérés, inkább éves/többéves viszonylatban mutatkozott, többnyire az, az időtartam alatt bekövetkezett akku-degradáció mértékével köszönően.
- Kiugró különbség pedig, akkor, amikor az akku, az adott készülékben cserés lett, hiba miatt.
* Tapasztalat az is, hogy akkucserrét követően, a vizsgált készülék első vizsgálati eredménye (akár több évvel az előtti..), és az új között is: rendre ±3% -on belül volt.

¹ FIX 2G:
Azért, mert ezen a Generációs hálózaton a legmagasabb az általános térerő, és annak szintje ezen ingadozik a legkevésbé, mobil-szolgáltatótól függetlenül.
+ Így biztosan nincsen fallback, és az azzal járó minden olyan sokismeretlenes tag, ahogy nincsen CA se, amelyek bármikor képesek lehetnek egészen más (főleg fail) eredményhez vezetni a tesztet.
² Hívásmegszakadás esetén:
Újratárcsázom, vagy másik díjmentesen hívható számot tárcsázok mindaddig ismételve ezt, amíg a tesztet futtatom (tehát "én" : 20% merültségig...) .
³ ★.avi:
Ennek lényege, hogy a kijelző úgy legyen bekapcsolt állapotban, hogy az ne egy statikus képen álljon, azzal beégést elősegítve...
2014 óta:
Galaxy S4, Note4, S5, S7 & S7e, A5 (2017), iPhone SE...
Mindkét érték mellé lehet érveket rakni. A 90 mellé az enyém plö az, hogy annak a pontossága -szerintem- inkább közelít az akkuban lévő valóshoz, mint amikor 100 -at ír ki.

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

Beégett NEM OLED & AMOLED kijelzők, azaz más kijelzőtípusok is beégnek ugyan úgy, ha statikus grafikai elemeket alkalmazó programokat használ valaki, tartósan + indokolatlanul magas fényerőn [a lista gyorskereséssel ( ~2-3 perc keresés eredménye) készült, a teljesség igénye nélkül ...] :

- OnePlus 7 Pro : KÉP / LINK
- Pocophone F1 : KÉP / LINK
- Xiaomi Redmi Note 4: KÉP / LINK
- iPHONE : KÉP , KÉP
- Nokia 8 : KÉP / LINK + KÉP / LINK (Felix33615 / June 2018 poszt -ja...)
- Sony Xperia E5 : KÉP / LINK
- Nintendo Switch : KÉP / LINK
-

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

AmazFit óra & karkötő adatainak összekapcsolása a Samsung S-Health -tel

Máshol, olyan visszajelzésekről lehet olvasni (pl, XDA, reddit, stb..), hogy ha a BT lehetőséggel hiányos adatokat eredményez, vagy egyeltalán nincs adat-csere, akkor megoldás lehet ez:

Első lépés, hogy az Amazfit adatait össze kell kapcsolni a Google Fit -tel. Utána, a Health Sync (van próba időszak, ki lehet próbálni, de a végleges használathoz meg kell venni, mert csak a fizetőssel maradnak aktívak a bállítások..) tudja az adatokat "kicserélni" a Google-fit ⇔ S-Health között.

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

A készüléken futó firmware valós CSC kódjának ellenőrzéséhez, gépeljük be a gyári Samsung tárcsázóba ezt:

*#1234#

Az (⇑) egymás alá kiírt kódsorok közül, a 'CSC:' -hez írt kódsorban, megkeressük az alábbi -vastagon kiemelt & aláhúzott- helyen írt ⇒3db karaktert :

példa !: ⇒ CSC: G935FXEH1DQG1

Ez (⇑) !! jelöli, a készülékünkön aktuálisan futó 'firmware valós CSC'-kódját !
3rd party PhoneINFO használatával , lehetőség van megnézni, hogy esetlegesen még milyen kódokat tartalmaz a készülékünkön aktuálisan futó firmware (amennyiben az: ' multi-CSC ' ), a firmware valós CSC kódján kívül... :

KÉP

... a képen, egy single-CSC -s firmware esete látható....

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

Galaxy S7 topik, korábbi összefoglaló mentése:


Keresni/kínálni/hirdetni tilos itt a topikban! Legyen az telefon, kiegészítő vagy szolgáltatás!

Példákkal ... -Mi számít hirdetésnek !

Az S7 [SM-G930F] Készülék

Tesztek, technikai adatok

Time saver review
Specifikáció

FAQ

Hardveres kérdések

Kétféle SoC
Az S7-ben a Samsung két rendszerchipet használt fel:a Qualcomm Snpadragon 820-at, illetve az Exynos 8890 saját gyártású modult. Az S820 az amerikai és ázsiai piacra szánt modellekben található meg, így hazánkban és Európában Exynos modellekkel találkozhatunk.

Ha mindenképp ellenőrizni szeretnénk, az AIDA64 app ad erről információt a Rendszer/Hardver pont alatt.

Némi összehasonlítás

Kétféle kameramodul
Ahogyan az S6 esetében is, idén is egy sony és egy saját kamera modult kínál a gyártó. A Sony IMX260, illetve az ISOCELL/BRITECELL kamera természetesen hasonló teljesítményt kínál.

Ha szeretnéd kideríteni, melyik került a készülékedbe, az AIDA64 programmal teheted meg. Ha az Eszközök/Hátsó kamera alatt SLSI_S5K2L1 található, a Samsung kamerája van a készülékben, ha pedig SONY_IMX260, akkor Sony modul.

Részletes összehasonlítás.

Akkumulátor
Az S7 3000MAh kapacitású akkumulátorral rendelkezik. Üzemidő teszt, különböző töltők, vezetékes és vezeték nélküli töltési idők összehasonlítása: Link.

Ártalmas a gyorstöltés az akkumulátorra nézve?
Nos, egyelőre nincs annyi ideje a piacon a megoldás, hogy biztosat lehessen mondani, de azért az eddigiek alapján nem ártalmas a gyorstöltés sem vezetékes, sem vezeték nélküli formában. A melegedés töltés közben természetes, ez sem csökkenti az élettartamot.

A töltés közbeni áramfelvétel jól szabályozott folyamat, a szabályzó nem bombázza a teljes töltési idő alatt az akkumulátort maximumon, hullámokban hol magasabb, hol alacsonyabb áramerősség éri a telepet.

Érdemes lemeríteni és feltölteni teljesen minden esetben?
Nem, sőt! Ez ártalmasabb az akkumulátorra nézve, mint a gyorstöltés. Az ideális állapot valahol 45-95% közötti töltöttségi szint fenntartása.

Ártalmas, ha éjszakára töltőn marad a telefon?
Nem, mert leszabályozza az áramfelvételt a telefon, így nem vesz fel több energiát a szükségesnél.

Újraindítás, ha lefagy a telefon
Mivel a készülék akkumulátora nem kivehető, így klasszikus hard reset megoldás nem elérhető. Ha nem reagál a telefon, akkor a hangerő FEL + bekapcsoló gomb segítségével újraindítható.

Miért nincs FM rádió az S7-ben?
Ez nem a Samsungon múlt alapvetően, a Qualcomm már nem integrál FM modult a high-end SoC-okba, így az S820 sem kapta meg. Ezt a gyártóknak maguknak kellene betenni. Az Exynosban lehetett volna, de mivel egységes képet kell sugároznia az S7 családnak, így mindekét variánsból kimaradt inkább.

Hivatalos Samsung Garancia

Milyen SD kártya ajánlott a telefonhoz?
Sebességben (specifikáció szerinti) és árban is csökkenő sorrendben az alábbiak jó opciónak számítanak. Általánosságban elmondható, hogy az UHS-I vagy UHS-II buszsebességű U1, illetve U3 kártyákkal nem nagyon lehet melléfogni. További segítség az osztályok és sebesség tekintetében: Link

Csúcskategória, viszont drága:
Lexar Professional 1800x
Read speed: up to 270MB/s
Write speed: 250MB/s

SanDisk Extreme PRO
Read speed: 95MB/s
Write speed: 90MB/s

Samung PRO+
Read speed: 95MB/s
Write speed: 90MB/s

Kingston
Read speed: 90MB/s
Write speed: 80MB/s

Samsung EVO+
Read speed: 80MB/s
Write speed: 20MB/s

Sandisk Ultra
Read speed: 80MB/s
Write speed: 20MB/s

PNY Turbo Performance
Read speed: 80MB/s
Write speed: 20MB/s

Egyeletlen színeloszlás, színtorzulás a kijelzőn
- Gyakori hiba az AMOLED kijelzőkkel, mely a gyártási folyamatból ered. A gyártás folyamán minél inkább a lap széléről vágják ki a telefonban használt kijelzőt, annál inkább látható a jelenség.
Garanciában cserélhető!

Szivárványos kijelző
- A kijelzőt fénybe fordítva laposan nézve szivárványosodást láthatunk. Ez nem hiba, ez csak fénytörés a kijelző üveglapján.
Nem cserélik!

Maximum fényerő mellett szürke csíkozódást látni a kijelzőn
- Csak automatikus fényerőszabályzásnál, maximumra húzott fényerőnél látható, ahol az automatika a "manuálisan állítható maximum" fölé húzza a fényerőt. Ehhez is az kell, hogy nappal szemben legyen a telefon/fényérzékelő szenzor. Lásd továbbá a Gyakori kérdések 2. pontjában.
Nem cserélik!

Szoftveres kérdések

Elérhető hivatalos ROM-ok
Minden elérhető verzió fel van sorolva az alábbi linkeken.
Magyar független
Magyar T-mobile
Magyar Vodafone

ROM telepítése
1, szükséges fájlok
- Ajánlott Odin verzió a v3.12.3 (annak ellenére, hogy van ettől újabb is).
- Samsung USB driver
- Samsung USB driver 2

A Samfirm programmal gyorsabban is letölthető a kívánt ROM, de ezzel csak az elérhető legfrissebb verzió tölthető le. A pontos használata itt olvasható. Amennyiben valamelyik régebbi verzióra van szükség, akkor az(ok) például a sammobile.com, vagy az updato.com oldalakról is elérhető(ek). Az updato.com -ról gyorsabban tölthető le -mint a sammobileról- és prémium előfieztés nélkül. Az updato.com -n, nem kell regisztrálni sem.

Fontos lépés (!) : A Beállítások →Fejlesztői beállítások →OEM-feloldás -t állítsuk aktívra, hogy véletlenül se kerülhessen FRP lock -ba a készülékünk, a ROM-flash -t követően!

2. Telepítsük az USB drivert, kicsomagoljuk a romot (amennyiben *.rar vagy *.zip formátumban töltöttünk le) majd kicsomagoljuk és elindítjuk, az ODIN-t!

3 /a. Amennyiben többfile -os változatban töltöttük le, akkor ahhoz ez a leírás ad további információkat.
3 /b. Az ODIN / AP részébe betallózzuk a G930F."rom".tar.md5 fájlt.

! PiT file nem kell, mert a v3.10.1 -től az Odin mindent beállít magának a CSC file -ból !

(az 1 file -os verzióban is benne van...)

4. Helyezzük a készüléket Download (Odin) Mode -ba, majd csatlakoztassuk a telefont, a PC -hez, USB -n: kapcsoljuk ki a készüléket, majd a hangerő le + Home +bekapcs gombokat egyszerre nyomjuk meg, és tartsuk úgy, amíg a készülék nem rezdül egyet. Ekkor engedjük el a gombokat (ez ~kb, a Samsung logó megjelenéséig értendő)

Itt egy választó menü tárul elénk, ekkor nyomjuk meg a hangerő fel gombot:

5. Csatlakoztassuk a számítógéphez a telefont, az ODIN majd kiírja, hogy melyik portra csatlakozott (mindenképp hátlapi, vagy notebook esetén egyedülálló USB portra csatlakoztassuk)

6. Ezután a Startra nyomunk, máshoz nem nyúlunk a flasher programban

Ha végzett és ezt látjuk, akkor a telefon el fog indulni, ekkor lehúzhatjuk a kábelről és várjuk meg még bebootol, innentől kezdve használható a frissen felrakott ROM:

Van-e már root S7-re?
Van, de úgy tűnik nem lesz egyszerű a kernel módosítása, mert a rendszert DRM kulcsok védik. További információ itt található az Exynos és a Snapdragon modellekhez egyaránt.

S7 Bootloader explained

CSC lecserélése
Ha a telefonon már van custom recovery, akkor az alábbi flash-elhető zip fájl kínálatából válogatva változtatható a CSC. CSC lista és utasítások itt érhetőek el.

Debloater
Avagy a bloatware, gyárilag telepített alkalmazások tiltása/törlése
A gyári alkalmazások tiltására két módszer ismeretes:
- Debloater - nem kell root
- Titanium Backup - mobilra telepíthető, root szükséges A Titanium Backup-ot nem tárgyaljuk itt, mert a használata telepítés után magától értetendő.

A Debloater használata a következő: Mobilon is lehetséges ezzel az alkalmazással.

Ami kell hozzá, ha nem a fenti programot szeretnénk használni:
- Windows PC
- USB Debugging bekapcsolása [Beállítások - Fejlesztői opciók alatt] - Debloater program

Használata: - Először is kapcsoljuk be az USB Debug opciót
- Indítsuk el a programot a PC-n
- Dugjuk a telefont a gépre
- Ekkor megjelenik egy figyelmeztető ablak. Kattintsunk az OK gombra.
- Kattintsunk a Read Phone Package gombra
- Ekkor a program beolvassa a mobilon található összes *.apk fájlt. A Filter opción belül tudunk manuálisan szűrni, vagy a listán szimplán kikeresni a zavaró programot.
- Pipáljuk ki a szűrni kívánt programokat, majd kattintsunk az Apply gombra. Ekkor letiltja a kijelölt programokat.
- A biztonság kedvéért olvastassuk újra be az *.apk listát, hogy lássuk a tiltás tényleg megtörtént-e.
- Mindent befejezve érdemes a telefont újraindítani, mert instabilitás következhet be.

Kiegészítés: törlésre itt nincs lehetőség, csak tiltásra. Tehát, ha valamit mégis rosszul csináltunk volna, vagy meggondoljuk magunkat, azt könnyedén aktiválhatjuk újra, mintha mi se történt volna!

Tippek, trükkök

SD kártya kezelése belső memóriaként [adoptable storage]
Lehetséges, bár nem lehet simán a beállításokban megcsinálni. Nem kell root hozzá, csupán adb hozzáférés a telefonhoz. A leírás itt található.

Mozgó fotó készítése - ahogyan az iPhone csinálja
Egy fotó készítésének pillanata előtt pár másodpercnyi videót is tud rögzíteni a telefon, így elérhető ugyanaz a hatás, amit az Apple vezetett be saját rendszerén. A képek így "életre kelnek". A funkció beállításához a kamera beállításait kell előhozni és ott a "Mozgó fénykép" vagy "Motion photo" csúszkát aktiválni. Szemléletesebben Ha ezeket a pici videókat is meg szeretnénk osztani, nem találunk Samsung megoldást rá egyelőre, de a következő app segíthet ebben is: Motion Photo Sharer for Galaxy S7

Utoljára frissítve : 2017.04.11. by Crisp Rat

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

SΛMSUNG telefon csak akku-üzemidő ellenőrzése, csak WiFi -vel vizsgálva

Azaz, hogy egy korábbi firmware relese -hez képest, egy újabb, esetlegesen rontott/javított-e annak működésén?

. ELŐKÉSZÍTÉS
. MÉRÉS

Mivel ~3ó alatt újra be tudjuk (én) lakni, így végzek egy FR -t. A korábbi méréseim is minden esetben: OS alap-állapottal készültek 3rd party programok nélkül. Ezeknek megfelelően:

ELŐKÉSZÍTÉS :

⦁ A készüléket normál töltéssel, USB-kábellel feltöltöm (tehát nem gyorstöltés !) ⇒~91 -92% -ra.
⦁ Hangerőt ⇒fix 0% -ra állítom. (Felesleges, mert ebben a tesztben, inkább csak a SOT -ot vizsgálom..)
⦁ Kijelző kímélőt + aut-kikapcsolót OFF -ra állítom.
⦁ Teló fényerő is a korábban feljegyzettel azonos értékre állítva ⇒fix -re (adaptív nincs !).
⦁ SiM kártyá(ka)t kiveszem, mert bármilyen fura, de az(ok) akkor is fogyaszt(anak), ha a beállításokban ki van(nak) kapcsolva, de a készülékben marad(nak) .
⦁ Amennyiben van, akkor kiveszem a microSD -t is.
⦁ Minden más + lehetséges adat-szinkronizálást kikapcsolok, letiltok.
⦁ Tokot leveszem (befolyásolhatja a hűtést, amely pedig az eredményt... ).
⦁ Próbálok a korábbi teszten mért környezeti, és készülék hőmérséklettel azonos körülményekre törekedni.
⦁ A korábbi méréskor felírt & azzal azonos teljesítmény módra állítva a telót ( ez, nálunk mindig a kérdéses teló OS általi legmagasabb, tehát véletlenül sem valamelyik energiatakarékos ).
* Minden egyéb funkció kikapcsolva (se BT, se GPS, se NFC, stb),. Tehát szigorúan, csak a WiFi aktív.

MÉRÉS :
⦁ A korábbi méréskor feljegyzett paraméterekkel (lehívott lejátszási felbontás + teló kijelző felbontás is ) azonosan, elindítom a gyári böngészőből új fület nyitva ⇒youtube -ról ugyan azt a videót, mint korábban.

Tehát, véletlenül sem a Youtube APP -ot használva !

⦁ Ezek (⇑) után, megnézem, hogy 90 =⇒ 20%² -ra merülve, mennyi(?): a SOT.
⦁ Végül, megnézem a router opciói közt, hogy a teszt alatt, ennek a kliensnek (a teló) mennyi(??) volt az adatforgalma. A korábban feljegyzetthez képest, a % -os különbséget (reklámok mennyisége változtatja) figyelembe veszem a korábbi eredménnyel való összehasonlító-elemzéskor.

~2014¹óta realizált, néhány tapasztalat ehhez (⇑) :

- Nekünk, eddig, ⅓-éven belüli fw-release -eket vizsgálva, mindig olyan eredmény lett, amely ±3% -on belül volt.
- Nagyobb eltérés, inkább éves/többéves viszonylatban mutatkozott, többnyire az, az időtartam alatt bekövetkezett akku-degradáció mértékével köszönően.
- Kiugró különbség pedig, akkor, amikor az akku, az adott készülékben cserés lett, hiba miatt.
* Tapasztalat az is, hogy akkucserrét követően, a vizsgált készülék első vizsgálati eredménye (akár több évvel az előtti..), és az új között is: rendre ±3% -on belül volt.

¹ 2014 óta:
Galaxy S4, Note4, S5, TAB S5e , S7 & S7e, A5 (2017), iPhone SE
² Mindkét érték mellé lehet érveket rakni. A 90 mellé az enyém plö az, hogy annak a pontossága -szerintem- inkább közelít az akkuban lévő valóshoz, mint amikor 100 -at ír ki.

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

A "BL" érték ellenőrzése:

Beállítások ⇒A telefon névjegye ⇒Szoftver adatai ⇒Alapsáv verziója -nál írt kódban, az alábbi -vastagon kiemelt & aláhúzott- helyen írt szám/betű-érték:

példa !: ⇒ N960FXXU3CSF9

[ Szerkesztve ]


gerner1
(veterán)

24


gerner1
(veterán)

25


gerner1
(veterán)

26

üzenetek