üzenetek

hozzászólások


cucka
(addikt)
Blog

Toyota tobbszor jelezte, hogy szerinte ennek a jelenlegi, litium-ionos baszakodasnak nincs ertelme, a solid state (magyarul szilardtest talan?) akkuban latjak a jovot.

A Toyota már többször jelezte, hogy abban látja a jövőt, amiben ők épp jól állnak.
És azt tartja zsákutcának, amiben a konkurrencia csinál, de a Toyota le van benne maradva.

Nem kell ebbe többet belelátni. Ők is gőzerővel fejlesztik az elektromos autóikat, pont azt a technológiát, amit zsákutcának tartanak.


Kristof93
(senior tag)

Annyit költenek akku fejlesztésre, hogy semennyit sem gyártanak. A kínaiak messze előttük járnak, már most elérték azt a teljesítményt hagyományos li-ion akkuval, amit a toyota ígérget a solid state-el 5-10 éve. De annak a fejlesztésében is a toyota előtt járnak igazából.

Szenvedésnek pedig csak az mondja, aki nem próbálta. Teslával kompromisszum nélkül lehet erópában utazni, hosszú távon is, de a többi, 300km+ hatótávú EV is teljesen vállalható. Azokat pedig már nem Lexus áron adják, lehet 20k euró alatt is kapni alig használtat. Én most csináltam egy ~2000km-es, 6 országos utat egy öregedő e-2008-al.


opr
(veterán)

Es ez alapjan le is szurted, hogy a kovetkezo 12 evben nem is fognak tudni versenykepes elektromos autot csinalni. Nagyon tudsz valamit. Lotto szamok is megvannak evtizedre elore? :D

Hybridet addig tudjak eladni, amig nincs olyan szinten az elektromos infrastruktura, hogy mindenki szamara alternativa legyen a villanyos. Az alapjan, ahogy most allunk, meg amilyen iramban halad ez az egesz, meg 2034-ben is uj hybridert fog sorban allni a sok varosi ember. Most is viszik, mint a cukrot. (Lasd fentebbi eladasi statisztikak)

A mellett, hogy latom es ertem es egyetertek, hogy az elektromos a jovo, azert nem kene ennyire figyelmen hagyni a jelent es a kozeljovot. A jelen pedig az, hogy ezek a mai villanyos autok mar abszolut hasznalhatok teljes erteku, egyetlen autokent, ha olyan helyzetben van a vevo, hogy tudja otthon vagy a meloban fillerekert tolteni. En nem igazan latom, hogy gomba modra szaporodna az egyszeru, elerheto es megbizhato toltohalozat egesz europaban. Plane nem olyan szinten, mint ahogy most a benzinkutak vannak. Sot, meglepne, ha ez 2040 elott megvaltozna. Addigra tartom realisnak, hogy az infrastruktura utolerje az almokat. Addig meg marad a keseru realitas, ami ma a dizel meg a hybrid a (meg nyugaton is) nagyon kivaltsagosak kivetelevel mindenkinek.

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

Te valami egész más világban járhatsz.


ORCA58
(addikt)

Ez nem csak DC töltést tud?

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

Te tényleg nem tudsz olvasni.
A 2020-as 184e db-os adat lényegtelen 2023-ban, az csak azért van ott, mert Musk akkor mondta, amit.
Az idei, 2023-as adat a lényeg, 267e db Y vs 256e db Corolla.
Mit nem fogtál fel ebből?

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Es ez alapjan le is szurted, hogy a kovetkezo 12 evben nem is fognak tudni versenykepes elektromos autot csinalni. Nagyon tudsz valamit. Lotto szamok is megvannak evtizedre elore? :D

Ezt az elmúlt 30 év autóipara alapján szűrtem le. Abban igazad van hogy az egyik napról a másikra való csodafegyver megjelenését nem kalkuláltam bele. Lehet hinni benne, de ez messze áll tőlem.

Hybridet addig tudjak eladni, amig nincs olyan szinten az elektromos infrastruktura, hogy mindenki szamara alternativa legyen a villanyos. Az alapjan, ahogy most allunk, meg amilyen iramban halad ez az egesz, meg 2034-ben is uj hybridert fog sorban allni a sok varosi ember. Most is viszik, mint a cukrot.

Ezt az alapján írod hogy a világ legeladottabb autója egy tisztán elektromos autó? Fel kéne ébredni ebből a majd ha meséből, mert még akkor is ezt fogjátok mondani mikor már az összes autó tisztán elektromos. :)
Azt pedig megnézem hogy fognak 2034-ben hibridért sorban állni, mikor a legtöbb gyártó 2030 előttre lőtte be a teljes átállást ezeken a piacokon...

A mellett, hogy latom es ertem es egyetertek, hogy az elektromos a jovo, azert nem kene ennyire figyelmen hagyni a jelent es a kozeljovot. A jelen pedig az, hogy ezek a mai villanyos autok mar abszolut hasznalhatok teljes erteku, egyetlen autokent, ha olyan helyzetben van a vevo, hogy tudja otthon vagy a meloban fillerekert tolteni. En nem igazan latom, hogy gomba modra szaporodna az egyszeru, elerheto es megbizhato toltohalozat egesz europaban. Plane nem olyan szinten, mint ahogy most a benzinkutak vannak. Sot, meglepne, ha ez 2040 elott megvaltozna. Addigra tartom realisnak, hogy az infrastruktura utolerje az almokat. Addig meg marad a keseru realitas, ami ma a dizel meg a hybrid a (meg nyugaton is) nagyon kivaltsagosak kivetelevel mindenkinek.

Ezzel csak az a baj hogy a te látásoddal teljesen szembe megy a valóság. Ez pedig az hogy omlik össze a belsőégésű eladás, a villanyos meg gomba módon nyer teret. Míg te az infrastruktúrára vársz, a világ elmegy melletted.

Kinder: sokaknak nem tetszik, szerintem ezzel semmi gond nincs. És valóban jellegtelen, letisztult, minimalista a dizájn. Mondjuk extravagánsból nem is egyszerű eladni (tíz)milliókat...

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

2040?!
2035-ben NEM lesz más, csak elektromos új autó, de több autógyártó cég is önszabályozó módon 2028-2030 tól már nem gyártanak mást, pl az OPEL. De ők biztos tökhülyék, nem értenek hozzá.
A Toyota majd kapaszkodik, de meg fogja oldani.
Bár érezni kissé a Nokia szellemét.


ORCA58
(addikt)

Halott ötlet. A hidrogén hajtásnak borzasztóan rossz a hatásfoka ha a teljes láncot nézzük. Itt lehet róla olvasni. [link]


Noukoum
(veterán)

Azon a totalcaron ami 3 éve még azt nyomta hogy a hidrogén a jövő, az akkus meg zsákutca. :))

Persze hogy halott ötlet. Nagyon hasonló a PHEV-hez: papíron nagyon jól hangzik, csak aztán beüt az a fránya valóság. Pedig jó lett volna ha tudnak valami alternatívát jelenti az elmúlt évtizedekben és nem pedig arra használták volna hogy "nézzétek ez a jövő, de addig is vegyétek a dízelt".


sfefe
(őstag)

Szerintem hagyd...
Neki csak villany fűnyíró kell... Hiába is írsz bármit... Mindenhol ezt tolja....


sfefe
(őstag)

Kezdesz unalmas lenni...


.Szaki.
(addikt)
Blog

"Nem kell ebbe többet belelátni. Ők is gőzerővel fejlesztik az elektromos autóikat, pont azt a technológiát, amit zsákutcának tartanak."

Mondjuk ez szerintem azért nem teljesen helytálló. Miért ne tarthatnák zsákutcának? Ettől független bele vannak kényszerítve az elektromos autó fejlesztésébe, mert ott van például a 2035-ös EU-s szabályozás, és azt hiszem Californa állam is meghozta már talán a döntést, hogy csak elektromos autók helyezhetők forgalomba záros határidőn belül. Ergo hiába tartják zsákutcának, ha értékesíteni akarnak ezen a területen, akkor mindenképp versenyképes alternatívát kell nyújtaniuk ezen a területen is. A Toyota új vezetője egyébként egészen másképp áll az elektromos autókhoz.

Én is úgy gondolom, hogy nehéz idők várnak a Toyotára.

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

"a minap jelentette be a Ford"
A link egy teljesen mást taglaló mobil linkes cikkre irányít.

Úgy hogy EU-ban kötelező a Type 2-t használni és minden Tesla és Tesla töltőállomás Type 2, nem igazán van miről beszélni. Az hogy észak-amerikában mi van, Európában érdektelen, ahogy az itteni eszmecsere is erről ahogy nézem.


Füleske
(addikt)

"Toyota tobbszor jelezte, hogy szerinte ennek a jelenlegi, litium-ionos baszakodasnak nincs ertelme, a solid state (magyarul szilardtest talan?) akkuban latjak a jovot."
:DDD :N
A szilárdtest is lítium-ionos "baszakodás". [link]
Kérdés, hogy mit jelzett valójában a Toyota, mert ha azt, amit leírtál, akkor nagy a baj arrafelé. :C
Másrészt a Toyota a szilárdtest akkut a 2020 - as olimpiára ígérte [link] .
Most is ígérget minden akkugyártó mindenféle csoda és szilárdtest akkut, majd ezeket akkor kell komolyan venni, ha megvehető tömegtermék autóban is látod az utakon.


cucka
(addikt)
Blog

Tarthatják zsákutcának, de én meg tarthatom kamunak ezt.

Az akkumulátoros elektromos autó az utóbbi 15 évben kvázi a nulla piaci részesedérsől indulva lett életképes és népszerű alternatíva. Ez az ami szerintük zsákutca.

Ami szerintük nem zsákutca, az
- a solid state akkumulátor, ami jelenleg nem létezik megvásárolható formában
- a hidrogén technológia, amivel 10 éve próbálkoznak és semmilyen piaci siker nem fűződik hozzá
- a hibrid benzines technológia, amit a politikai vezetés az összes nagy piacukon igyekszik beszántani

Szóval ezért kamu az egész, amit mondanak.
Ezért kellett közben gyorsba kihozni a BZ4X-et, ami sajnos nem egy jól sikerült termék. A konkurrenciához képest kevesebbet tud, nincs killer fícsöre, cserébe drágább azoknál.

Elvileg azt ígérték, pár éven belül kijön 10+ elektromos modelljük, azért remélem, azok jobban fognak sikerülni, mert különben a Toyota a mostani autóipari pozícióit nehezen fogja megtartani.

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Igen, el is engedem, egyszerűbb.


Noukoum
(veterán)

Lennék én olyan kényszerítésben ahol a piaci folyamatok miatt évekkel előtte be kell tartanom azt a szabályozást. Sehol nem olyan tökös a politikai vezetés hogy szembemenjen vele, mert ott azonnal megbukna.

A Toyotával is ez a baj, az egyszerű emberek csak a dátumokat nézik, de a valóság az hogy ha lehet kapni Toyota Priust Tesla Model 3/Y árban akkor a kutya sem fogja az előbbit venni. Mint ahogy az iphone mellett sem vette senki a gombos nokiát...


Noukoum
(veterán)

Sok sikert kívánok a Toyotának! :)


In 2022, 79.3 percent of all new cars sold in Norway were 100 percent battery-electric powered vehicles.

in 2016, the Norwegian Parliament committed to a goal that all new cars sold by 2025 should be zero emission (fully electric or hydrogen).

déjà vu

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Szerintem igen, 2040-re lesz ott az infrastruktura, ahol igazabol mar par even belul kene lennie.
Azert gondolom ezt, mert:
- Jelenleg meg nagyvarosokon belul is iszonyatosan keves a gyorstolto
- Ami van, azokkal a mai napig folyamatos megbizhatosagi problemak vannak; Ami oszinten szolva meglepett, 5 eve azt hittem, mostanra ez mar csak egy keseru emlek lesz. Persze lehet, hogy csak itt UK-ban ennyire elmaradott a dolog, de... Van a cegunknel salary sacrifice cafeteria, amivel relative olcson lehet elektromos autot kihozni (mindenfele kedvezmeny van ra), emiatt sok kollega valtott. Folyamatosan a toltohalozat minosegere, megbizhatosagara, gyakorisagara panaszkodnak. Az altalanos velemeny az, hogy szinte kategoriatol fuggetlenul valami zsenialis dolog lenne az elektromos auto, HA letezne hozza az infrastruktura, ami ki is szolgalja.
- A fentieken felul nagy problema meg, hogy ha nem tudsz otthon tolteni, ha gyorstoltot hasznalsz, konkretan dragabb, mintha a benzines kocsidat tankolnad. Ha lassu toltot hasznalsz, akkor meg 1-2 hetente ott allsz valahol orakig. Nyug az egesz.
- Az iszonyatos mennyisegu eladott elektromos auto ellenere nem igazan erzodik az infrastruktura fejlodese. Tele vagyunk olyan 20k plusz lakossagu telepulessel, ahol nulla darab publikus tolto van, nemhogy gyorstolto.
- 2035-tol kezdve valoban csak elektromos uj autokat lehet majd venni, viszont a 2034-ben vett nem elektromos autoknak a tipikus 5 eves lizingje 2039-ben jar le. Nem en vagyok az egyetlen, akinek az a terve, hogy 2034-ben meg majd gyorsan lecsapjon egy hybridre, hacsak valami hatalmasat nem valtozik valami.
- Amig nem oldjak meg a megbizhatosagi kerdest, nem lesz nagy beruhazas.

Ezek miatt mondom a 2040-et.

üzenetek