Játékfejlesztés - Szoftverfejlesztés fórum

üzenetek

hozzászólások


Tomi_78
(tag)

Én még 3.3.stable-t használok és az úgy látszik, nem támogatja. :(
Próbáltam így, ami a print()-tel rendesen kiírja, hogy "ő", de már egy Label Text-jének átadva semmit nem jelenít meg:
var kisbetu=("ő").to_utf8().get_string_from_utf8()


Golden9
(addikt)

Decemberi ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.

Easy Combo Buffering
Greek Island
LUSH: Stylized Environment Set
Procedural NPC Crowds V2
Modular Victorian House

Boldog Új Évet Kívánok!


Tomi_78
(tag)

Mégis sikerült kiíratnom, méghozzá úgy, hogy a betűkészletet az Objektumfelügyelőben húztam a Node-ra, nem pedig kódban adtam hozzá.
Igaz, előbbi megoldás kicsit kacifántosabban volt megtalálható (Font/Dynamic Font/Szerkesztés/Font Data...), de a lényeg, hogy most már működik. :K


savior
(őstag)
Blog

Godot 4-ben tudna valaki segiteni?
Olyan problemam van, hogy szeretnem ha a jatekos karakter mindig az egermutato iranyaba nezne, de sehogyse sikerul. Mar probaltam tutorialokat is, de nem mukodik amit mutatnak. Szerintem a Godot 3-ban meg mashogy volt. Egyebkent Rigidbody3D-t akarok forgatni 3D-ben, de ugy, hogy csak az y tengely korul forogjon.
Elore is koszi.


cog777
(senior tag)

2D-s peldat talaltam, valoszinuleg at lehet ultetni 3D-be az otletet.


savior
(őstag)
Blog

Köszi sikerült megoldani.
Most meg olyan problémával küzdök, hogy a main nodeba(scenebe) bepakolom a nodekat es ha szerkesztem ezeket a nodekat, akkor a main sceneben nem frissulnek. A main nodeban is atkell oket kulon szerkesztenem ha valtoztatni akarok rajtuk(pl scale, position, stb). Egyelore nem tudom mi okozza. Unityben pl ha egy prefabot modositok, akkor mindenhol modosul. Itt meg hol igen, hol nem.

[ Szerkesztve ]


cog777
(senior tag)

Nem kapcsoltad be a "Make unique" vagy "Make local"-t?


savior
(őstag)
Blog

De, mindkettot hasznalom. Az a gond?
Make local-t hogy lehet kikapcsolni?


savior
(őstag)
Blog

Unityhez ért valaki?
Olyan gondom lenne benne, hogy 2d játékban light2d fényforrás esetén szeretném, ha nem világítana meg mindent, hanem csak mondjuk a backgroundot, de nem tudom hogy oldjam meg. 2023.3as Unity. Más fényforrások esetén meg maradnia kellene a megvilágításnak, mert nem akarom teljesen eltüntetni a fényeket a többi spriteről.

[ Szerkesztve ]


cog777
(senior tag)

Bocs, valahogy nem lattam a hozzaszolasod.
Ezekkel az opciokkal egyedive teszed a peldanyokat amiket hozzaadtal.
Es itt most en is csak talalgatok, mivel en is csak tanulom, ezt talaltam.


savior
(őstag)
Blog

Köszi.


savior
(őstag)
Blog

Linux Mint alatt hasznalnam az Unityt, de a kodszerkesztovel(Visual Studio Code) nem nagyon boldogulok.
Ilyen problemaim vannak vele: dotnet6 and mono sdk not installed. you running in gnome environment but the os keyring is not available. .net core sdk cannot be located.
Valaki tudna segiteni ezeket megoldani?


Golden9
(addikt)

Február 19-ig ingyenes az RPG Maker XP.


Komplikato
(veterán)

Na végre valami érdekes.
Ha valakinek van fent Cascadeur animációs program a gépén, akár régebbi free változat, akár fizetős, de lejárt Basic változat ... Ha most ráfrissít valaki a 2024.1 verzióra, akkor a GDC ideje alatt a HELP menüben találhat egy Claim Indie License menüt.
Ha erre rákattint, majd utána a Sync License menüre, akkor kap 2 éves Indie liszencet. Azaz 2026 márciusáig INGYEN használhatja a programot, ami amúgy 200 dollár lenne.
Természetesen új regisztrálóknak NEM jár, tehát 2024 március 1. előtti regisztráció az kell hozzá.
:R

[ Szerkesztve ]


savior
(őstag)
Blog

Unityben tudna valaki segiteni?
Maskokat hasznalok egy kep reszleteinek lathatova tetelere es szeretnem megtudni, hogy melyik pixel latszodik a kepen(tehat ami nincs kitakarva), de nem nagyon akar sikerulni. Szazalekosan akarnam kiirni, hogy mennyi lathato mar belole, es ehhez kellene valahogy lekerdeznem, hogy melyik lathato.


cog777
(senior tag)

Ismer valaki jo game asset 2D kep AI generatort? Nem baj ha fizetos.


savior
(őstag)
Blog

Helló.
Én most találtam rá a layer.ai-ra és eddig megelégedéssel használom.
Előtte a scenario.com -t használtam, de oda pontkorlátokat vezettek be.
Ha valaki tud esetleg másik jót vagy jobbat, akkor ne tartsa magában.


cog777
(senior tag)

:)) Koszi, megnezem.


savior
(őstag)
Blog

Valakinek nincs kedve csapatban fejleszteni valamit?
Egyedul rauntam. Szoval most vagy pihentetem a dolgot par honapig, vagy csapatba verodve valakivel megprobalom a fejlesztest.
2 grafikussal is probalkoztam nemregiben, de az egyik szo nelkul abbahagyta, a masik meg 1 honap alatt 1 modelt keszitett, igy en leptem ki.
eddig ezek a feltoltott projectjeim: [link]

[ Szerkesztve ]


Tomi_78
(tag)

Szia Savior!
Éppen most nézegetem a honlapodat; nagyon jópofa játékoknak tűnnek az alkotásaid.
Egyébként kit vagy kiket keresel a csapatodba? Csak grafikusokat?
Lehet, hogy tudnék neked ajánlani egy tehetséges grafikus srácot, akinek mostanában én készítek egy játékot, ő pedig annak grafikai elemeit rajzolja. Bár ő tudtommal csak 2d rajzokat készít.
Egyébként nekem ez a honlapom: [link] Ha időd s kedved van, majd nézd meg. Én is ott teszem közzé a játékprogramjaimat.


savior
(őstag)
Blog

Hello.
A te jatekaid is jonak tunnek. Jo kis oldschool hangulatu a honlapod is.
A grafikus erdekelne. Nagyreszt 2d jatekokat keszitek egyebkent. Foleg az elmult 1-2 evben. Unityben rakom ossze oket.
Milyen jatekot keszitetek?


Tomi_78
(tag)

Igen, a honlapom eléggé ódivatúnak tűnik, mert csak Jegyzettömbbel dobtam össze HTML kódok alkalmazásával.
Akkor majd megemlítem a grafikusnak, hogy te is érdeklődsz a munkái iránt, bár nem tudom, hogy ráér-e plusz feladatra, de próba szerencse.
Most egyébként egy kis lövöldözős-gyűjtögetős jellegű játékon dolgozunk, amely elsősorban Android rendszerű eszközökre készül.
És igen, láttam, hogy Unity-val készítetted a játékaidat. Egyszer én is nekiugrottam, hogy elinduljak vele a játékfejlesztés útján, de nem jutottam sokra. Első látásra túl bonyolult volt nekem, pedig azt hiszem, a 2d-s részt próbáltam, és a 3d még összetettebb.
Úgyhogy most az említett játékhoz Godot-ot, meg néhány saját projekthez Lazarus-t (FreePascal) használok.


savior
(őstag)
Blog

Oké. Köszi.
Én az Unreal enginevel vagyok úgy, hogy akármit akarok benne csinálni, mindenhez egyetemi oktatás kellene :)
A Unityt megszoktam az évek alatt, de kezdetben tényleg nem túl egyszerű. Youtube-s videókból sokat ellehet lesni.
Sok sikert a gyűjtögetős játékodhoz.


Tomi_78
(tag)

Értekeztem akkor a grafikussal és azt mondta, hogy érdekli a dolog.
Tudnál adni valami elérhetőséget, amelyen felveheti veled a kapcsolatot?


savior
(őstag)
Blog

Köszi.
Irtam itt privátot.

üzenetek