Játékfejlesztés - Szoftverfejlesztés fórum

üzenetek

hozzászólások


Aaalbi
(tag)

Jól van, jól van.
Ezt kihagytam a felsorolásból. Bocs.


Half-Life
(tag)

Witchmaster engem érdekelni a dolog. 3DS Max-ba tudok szerkeszteni szinte mindent. És időm is lenne rá természetessen suli után:) Ha áll még az ajánlatod akkor írj a seggtracer@freemail.hu címre.

[Szerkesztve]


ReJim
(őstag)
Blog

írj a fórumjukba is, vagy írj neki levelet az info.bdg[kukac][ponty]hu-ra!
(és győzz várni! :) )


Sopi
(senior tag)

Helló!
Én épp most tanulgatom a C-t (hogy majd késöbb megtanuljam a C++ -t és mellette Assemblyt :) nameg OpenGL-t).
Csináltunmk a haverommal már 2játékot Game Makerben.
Aprócska, de aranyos játékok. Gondoltuk váltunk DB-re, de elvettettük az ötletet és inkább tanulunk még programozni, grafikázni.
És majd utána vágunk bele egy újabb játékba.


Witchmaster
(csendes tag)

Bocsi, hogy ritkán nézem a leveleimet. Átlagosan 1-3 nap.:D Half-Life csapattag lettél, grat.:DDD


Witchmaster
(csendes tag)

Egyébként mi az igazi neved HL? csak hogy felrakhassalak a bdgames.uw.hu-ra a csapattagok közé


Witchmaster
(csendes tag)

CSak szabadidőben csináljuk, mert azért tanulunk is. Elvileg. Ha már egésznap itt vok a koliban csinálhatok valami értelmeset is... És köszönjük szépen a jókívánságokat.

Nem akar valaki zenét kreálni a játékunkhoz? Mert az is kéne.

[Szerkesztve]


Half-Life
(tag)

Kösz hogy fel vettetek csapat tagnak. A polgári nevem :DDD Siegel Zsolt


GBX
(aktív tag)

kell a tapasztalat, kell a tudás?
tanuljá iskolában!!!!
pofára akarsz esni?
előző kettő nélkül legyél játékfejlesztő :)


Menthirist
(veterán)
Blog

Mit ád a sors, mi is játékot csinálunk. Mondjuk noha imádjuk az RPG-ket, de még az még durva lenne. Azaz lehet, hogy menne, de még ezzel is igencsak gondban vagyunk. A gondot a táv jelenti. Ja, amúgy egy felülnézetes Tyrian klónt csinálunk, kira kis shot em up-ot. A dolog bonyolultsága a full saját 3D-s engine készítése (amiért a két programozónk felel, de még keresünk embereket a környékükön), és a sok modell, amit viszont nekem kell megcsinálnom (én viszont a Maya-hoz értek, úgy ahogy:D ahhoz soha se lehet érteni normálisan. Mondjuk úgy, 1,5 éve tanulom már :D) Szóval még az elején tartunk a projektnek. Még 5-öd éven, multimédia fejlesztőn kezdtük, de nem fejeztük be (akkor még nem volt 3d-s, csak képek mozogtak, de introja már volt) a határidő rövidsége miatt. Most viszont, hogy mindenki fősulira vagy egyetemre jár (azaz most én nem, mert passzívon vagyok szeptemberig :( ), így foglalkozunk vele megint, és beszerveztünk még két embert. Így most öten vagyunk (2 programozó, egy igazánsemmitsecsinálódemajdremélemtextúráznifog lányka, egy honlapfelelős és én, a ''grafikus''). Amit egyenlőre lehet tudni a programról (értsd mi is ennyit tudunk róla :D):

3d-s motor. A játék felülnézetes lesz ugyan, mert az irányítást egy ilyen játéknál nem hiszem, hogy meg lehetne oldani 3d-ben (sok a gomb, sokmindent takar ki a hajó...), de tervezzük engine-es animok beszúrását is.

Király történet (még nincs), rengeteg vásárolható eszköz, amivel fel lehet majd tuningolni a hajónkat (összesen olyan 50-60-ra tehető a számuk), ja és persze: két játszható faj, mindkettő egyedi történettel (azért fedi majd egymást)
Most még nem túl sokminden van kész (csak egy kezdetleges OBJ beolvasó/megjelenítő motorrészlet OGL alá, de működik, csak még wire-t rajzol csak, és néhol pontatlan...), és egy pár ''concept art''. Szó szerint idézőjeles, mert rémes, hogy mennyire nem tudok rajzolni. És sajna a tehetségem a dologhoz is kérdőjeles bennem manapság, mert az utóbbi két napban semmi sem jött össze:O:O. De haladunk. Most még mindenki csak ír és ír, történetet, fegyverelképzeléseket, ötleteket... mindent. még tervezünk, mert ez NAGYON fontos. A két programozó tervezi, hogy hogy építsék fel a struktúrát, hogy össze tudjanak dolgozni. Én tervezem a modelleket, meg a design-t. Az eddigi elképzelések alapján csinálnom kell 8 különböző hangárt, körülöttük kis városkarészlettel az átvezető animok miatt..., 2 fő hajót, olyan 30 féle ellenfelet, fákat, aszteroidákat, földi ellenségeket, főellenségeket... És ezeket még textúrázni is. Meg animálni. Na ezért keresünk még hasonló embereket (főleg baráti körben...) Sajna addig nem igazán modellezhetek, míg nincs valami körülbelüli polyszám, amivel gazdálkodhatok... 15000 vertexet mindenesetre gond nélkül kiszámolt és forgatott.. :D

[Szerkesztve]


GBX
(aktív tag)

Hát skacok, ha lelkesesdés már ilyen magas ( és ügyebár értelme nem lenne ha azt mondanám, hogy '' kevés vagy te ekkora feladathoz pici csikó'') felajánlanám segítségemet tudás témában. Összeállítottam egy egész dvd-nyi anyagot (csak legális cucc!!!) ami a netről letöltött anyagokat tartalmazza játékfejlesztéssel kapcsolatban.
Leginkább a grafikára öszpontosít (azonbelül Openl-ra) de igazából nagyon sok infó/cikk/FORRÁS(C/C++)/fólia/prezentáció/segédprogi van aminek nagy hasznát veheti sok lelkes csemete és nem csemete egyaránt.

Tehát mivel én amondó vagyok, hogy először légy okos , aztán tervezd meg mit akarsz csinálni, és csak aztán programozzál HC módban.

Akit érdekel a dvd az írjon mailt.
Általában a nyugati westend vízesésnél ill az árpádhídi buszállomáson találkozhatunk.

Figyelem, ha lehet egy fejlesztőcsapatból csak egy ember kérjen lemezt és akkor csapaton belül majd másoljátok magatoknak ahogy akarjátok.
Kíméljenek a komolytalan emberek/fejlesztők:((, ne raboljátok az időmet;]

átalános témák a lemezen amire hírtelenjében emlékszem:

Ati developer oldal (www.ati.com) majdnem összes anyaga
Nvidia developer oldal (www.developer.nvidia.com) majdnem összes anyaga
jópár GDC Sigraph és hasonló rendezvények anyagai

további általános témák:
OpenGL
DirectX
Raytracing
Global illumination
Quad-tree,octtree, KD-tree/BSP-tree
Scenegraph
csomó ingyenes de viszont GNU-s (vagy hasonló licenzhez kötött) engine
fizikai szimuláció
csomó demó forráskóddal, oktatási anyagok
és még sok érdekes olvasnivaló

én maximum csak ezzel tudok segíteni.



[Szerkesztve]

[Szerkesztve]


ReJim
(őstag)
Blog

:O
kár hogy nem pesti vagyok! :(


GBX
(aktív tag)

OKé a Dunakeszi is belefér, de ha valaki jár a budapest vác máv járataival akkor azt is meg lehet oldani hogy egy megállónál találkozunk .


fonktso
(csendes tag)

Üdv mindenkinek!

Witchmaster! Csak érdekelne, hogy elsősorban miket kéne modellezni és, milyen 3d progit fogadtok el használatra? Csak MAX-al toljátok, vagy Maya-t is?


Witchmaster
(csendes tag)

Te döntöd el, mivel nyomod.
karaktereket, tárgyakat, épületeket kéne csinálni.


fonktso
(csendes tag)

Az király, az egész vonzón hangzik, csak ez a ''hobbiszinten űzés'' nem szimpi, de ettől függetlenül, ha akad időm, szívesen csinálok nektek ezt-azt, persze nem tudom, milyen komolyságú kivitelezésre gondoltatok, az őszintét megvallva, nem vagyok egy profi, de photoshopban is segíthetek, azt jobban kenem, de még sose készítettem konkrétan textúrákat.
Na bye!


update
(csendes tag)

Sziasztok!

Engem Excelben készített stratégiai játékok érdekelnének!
Illetve az, hogy egy ilyet hogyan lehetne csinálni! Lehetséges-e egyáltalán!

Már belefogtam egy ilyenbe, de VBA és makrókból kicsit gyengus vagyok...
Szóval, ha valaki készített ilyett, az plz küldje el nekem, érdekelne pár megoldás!

Ha excelben nem kivitelezhető, akkor hol lehetne egyszerűen összerakni egy ilyen játékot hiányos programozási ismeretekkel...
Olyasmire gondolok, mint a Hódító, Lemuria stb... csak nem on-line, hanem off-line... :):)

KÖSZI!!!


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Próbáld meg inkább normál visual basicben (tehát nem vba-ban) szerintem.


Gilby
(csendes tag)

Szevasztok! Gilby vagyok, hobbi szinten fejlesztek játékokat, egyedül, azaz nem teljesen, mert mostanában egy amcsi srác csinálja a zenét és a hangokat. Néhány játék letölthető a Bővebben: link címen. Környezet: Freepascal+SDL+BASS, grafika POV-Ray vagy AutodeskAnimator. 3d nincs.


Witchmaster
(csendes tag)

Hali!
Most úgy tűnik, hogy hagyjuk a DB-t. A RealmForge Gdk, amit GBX tanácsa alapján megnéztem, nem működik. Ha valaki ért ehhez a motorhoz, lécci segítsen!
A probléma az, hogy amikor megpróbálom elindítani az editort, nem kezelt kivétel hibaüzenetet ír ki.
Egyébként az editorban lehet scriptelni, vagy azt egy külső szerkesztőben kell-e csinálni, és ha igen, jó-e a Dev C++?
pls segítsetek.
:(
Ja és keresünk c++programozókat.

üzenetek