Kamionok, fuvarozás, logisztika topik - Gazdaság, jog fórum

üzenetek

hozzászólások


Di Natale
(aktív tag)

Egyelőre rendesnek tűnik. Napi bejárós munka. Ponyvás és hűtős szerelvények. Két hétig nem hagyhatom el a telephelyet. Ez idő alatt megmutatják a kerékcserét, rakományrögzítést, pótkocsi fel-le akasztást, rámpára tolatást.


kzolisajnos
(csendes tag)

Ez nagyon korrektül hangzik

Tüzi: köszi! Ezeket ismertem majdnem mind, de egyik sem olyan ahol teljesen biztosan éjjel 1-kor is van hely


Qtya123
(őstag)

Nem a K&V? Ismerős nemrég ment oda beugrósnak és ott is elég alaposan vették a kezdeti betanítást.


KAMELOT
(titán)

Ha így van, akkor komolyan veszik a dolgokat.
Korrektül hangzik.
Kérjél hűtős pótot :)


Tüzi
(veterán)
Blog

Es irany Iran :D

[ Szerkesztve ]


Zolás
(addikt)
Blog

Kerékcserét? Mit mutogat rajta? Maximum egy parkolóban, ha biztos hogy nem csapódnak a szerelvénybe csinálnám meg, az meg elég ritka, hogy ott ereszt le a kerék. És még a parkolóban is inkább küldje a szakit akinek ez a dolga.
Igen tudom, régi szép időkben teheránban meg a szaharában megszerelték a régi kamionokat, azóta eltelt pár év, haladjunk előre. Plusz lett elég munka a nyakunkba varrva ezen kívül is, ezt tartsák meg maguknak.


Avicularia
(veterán)

Pont akartam is kérdezni, hogy otthon még mindig a sofőrrel akarják kicseréltetni a defektes kereket?


Zolás
(addikt)
Blog

Előző cégemnél is ez volt a divat, te vagy ott, oldd meg. Vett minden autóba nyomatéksokszorozót, aztán tekergesd. Én pont egy rosszat kaptam, és mindig elfelejtettem szólni, hogy cseréljék ki.


csibe1
(addikt)

Nem csak otthon, még Ausztriában is akad olyan cég; ha sikerül nekik. :D


KAMELOT
(titán)

Pontosan!
Ha van parkoló akkor ott kicserélem. Út mellett biztos nem. Majd jön a zsaru + szerviz és kicseréli.

Tüzi: Román határt én nem lépem át :)


Di Natale
(aktív tag)

Honnan tudtad? Igen, az :DD


Freiherr
(őstag)
Blog

Nem is kell, mi Jugó felé járunk ;] [link]

[ Szerkesztve ]


Qtya123
(őstag)

Onnan tippeltem, hogy kb pontosan erről számolt be kezdésnek ő is, mint amit Te leírtál ugyanilyen időtartamokkal, feladatokkal.


KAMELOT
(titán)

KésV jó helyre mentél. Majd élménybeszámolót kérünk! :)

Freiherr: Jugó fele sem megyek! :P


Tüzi
(veterán)
Blog

Hat jugonak mar ket-harom evtizede biztos nem :)


KAMELOT
(titán)

Nekem max SK-AT átlépés szokott lenni. Tovább nem megyek :)


Tüzi
(veterán)
Blog

[link]
Torok mar akkor is tudta hol a baj :DD
23:45nel


KAMELOT
(titán)

Problem hungarija :DDD :DDD
Én egyszer álltam így Kapikule határon. Borzasztó az a várakozás. 17:00 értünk oda a határra és másnap 12:00 mentünk át Törökbe. Ez még kicsi sor volt. közben meg araszolgatsz pihenő alatt.

[ Szerkesztve ]


Tüzi
(veterán)
Blog

stingy2
(senior tag)

Engem az első helyre felvettek szintén 0 kilométeresen, napizós munkára. Első néhány hét betanulás kollégával, utána (most) egyedül egy 3,5 tonnáson, hogy gyakoroljak. ADR már megvan, emelőgép/hátfal pár hét múlva. Ahogy az meg lesz, kapok egy 12 tonnást, hogy szokjam a méretet, utána, mikor már úgy érzem, hogy nem zúzom rommá, jön a nyerges.
Eddig olyan meló, amilyet szerettem volna: 0 stressz, admin része nekem nem kihívás (mondták, hogy 20-ból 18 új sofőr azért adja fel pár nap után, mert nem látja át az adminisztrációt, ami a veszélyes anyag szállítással jár.) Egyelőre ami hátrány, hogy lassú vagyok, még nincs meg a rutin. Általában elsőként indulok a telephelyről, és utolsóként érek be, bár már ez is javul, pénteken még 6-7 kolléga autója benn állt mikor már indultam haza.


Qtya123
(őstag)

Érdekes, ismerős is pont az adminisztrációra panaszkodik. Nemrég kezdett beugrósként, pont a napokban hívtam fel, megkérdezni, hogy milyen a munka?

Arra panaszkodott, hogy adminisztráció. De hát mondom mit kell annyit adminisztrálni? Nekem a menetlevél kitöltése volt, meg annyi, hogy bélyegző a CMR-re, ha átakasztás van, akkor a pótba rakni a papírokat. Semmi több. Kérdem tőle, hogy nálad miben több? Erre mondja, hogy nem több, hanem ezek és hát ez milyen rossz, hogy a pót papírjaira figyelni, stb... Nem is értem. A fő munkájában bőven van papírmunka, meg 10-11 féle számítógépes rendszerben kell rögzítenie mindenféle adatot, határozatokat készíteni, engedélyeket kiadni. Jogszabályokon eligazodni. Csodálom, hogy neki is a papírmunka a mumus.

Nekem azért nagyon nem a 0 stressz volt az érzésem, amikor kezdtem. Igaz nem is voltak lépcsőfokok, hanem rögtön nyerges. Hát egy darabig volt zabszem. Főleg, hogy már a legelején finom helyeket kaptam.
A teljesség igénye nélkül, az alábbi helyeket nagyon hamar, lényegében pár napnyi gyakorlat után megízlelhettem. Az első linken szereplőt az első önálló napomon. Finom hely egy teljesen kezdőnek. Orral bemész és megállsz ott, ahol a piros téglalappal jelöltem. Utána kitolatsz seggel, csinálsz egy Y-t a sárgával jelölt részen és úgy jössz ki. (kis gyakorlat után már semmi nehézség nem volt benne, de azért első napra... :DDD )
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]

Ezekből némelyik olyan, hely, hogy mikor megláttam hová visz a GPS, többször végigmentem az úton a google Street View-al, mert anélkül kb be sem mertem volna menni az ilyen 100-ad rangú mellékutakra.

Szóval volt zabszem az elején sokszor. De sosem törtem a szerelvényt szerencsére. Pont addigra jöttem bele egyébként, mikorra be kellett fejeznem ezt a beugrózást, mert H-P munkára váltottam és amellé nem fért bele. Ha jól emlékszem 2 év alatt összesen 88 napot dolgoztam kamionosként. Úgy az 50. nap után kezdtem azt érezni, hogy egész jól megy és ha mentem egy új lerakó/felrakóra, akkor nem stresszeltem már, hogy ott hogyan lehet rámpára állni, mennyi hely van, mert addigra ment úgy, hogy tudtam, nagy valószínűséggel könnyen megoldom a helyzetet, nincs min idegeskedni. Na onnantól happy és kirándulás volt az egész. Jó, nyilván hogy az, ha havi kb 3-4 alkalommal ülsz kamionra. Akkor nincs fáradtság, egymás utáni 15 órás műszakok, stb.

[ Szerkesztve ]


kzolisajnos
(csendes tag)

Ezekből némelyik olyan, hely, hogy mikor megláttam hová visz a GPS, többször végigmentem az úton a google Street View-al, mert anélkül kb be sem mertem volna menni az ilyen 100-ad rangú mellékutakra.

Ezt 10 ev utan is gyakran megcsinálom mert utálok bolyongani.


stingy2
(senior tag)

Nálunk több az admin: mivel veszélyes anyag, ezért tölteni kell sz lapot, adr mellékletet, szállítót, göngyöleges szállítót, ha kell fémtörvényes megállapodást. Ki kell találni, hogy sz lapon lévő megnevezés mit is takar valójában, mi az UN száma, szállítási módja.
Van, amit csak zárt, minősített csomagolóeszközben hozhatok, és van, amit nyitottban ha nem veszélyes, vagy ha az, akkor körbe táblázni, mert úgy a jármű lesz a küldeménydarab.
Ha vmit benézek és kiszednek, akkor sokszázezres bírságokat is osztogathatnak, szóval oda kell figyelni, de szerencsére a kollégák segítőkészek.

üzenetek