Kerékpárosok, bringások ide! - Sport, életmód, utazás, egészség fórum

üzenetek

hozzászólások


Hasaggymeg
(veterán)

Nekem a legközelebbi terep is sok-sok km aszfalt,...akkor felmerül a kérdés, minek terepkerékpár. :F


mauimagic
(aktív tag)

"iparis"-nak nevezed a zárt csapágyat
úgy érted, az egysoros mélyhornyú golyóscsapágyat? ;]
Ez olyan, mint a sarokcsiszoló=flex, zavaró, de lehetetlen megváltoztatni.


torma1981
(veterán)

Szia. Ez jó bicaj? Ahogy nézem egész jól felszerelt bicaj.


Lacerta
(aktív tag)

Csak a topic tolvajnyelvét használom a közérthetőség kedvéért. :)

Ipari = szabványosított, katalógusból választható, kereskedelmi forgalmazású gördülőcsapágy.
Az ipari csapágy nem okvetlenül zárt, sőt, léteznek olyan kialakítások amiket nem is lehet zárt kialakítással elkészíteni.
Sőt maga a "zárt" kifejezés sem helytálló, mert léteznek nyitott-, porvédőlemezes-, és tömítőtárcsás csapágyak.

Ha most megnézem a Deore kónuszos agyaimat, azok önmagukban nyitott, kosárszerkezet nélküli ( =telegolyós ), egyedi méretű ferde hatásvonalú golyóscsapágyak. Ugyanakkor teljes értékű külső tömítőrendszerrel van ellátva az agy ( ajakos súrlódó tömítőtárcsa + labirint porvédő ), tehát innen nézve zárt, csak nem a csapágyba van integrálva a tömítőrendszer, hanem az agyba.


Ringman
(nagyúr)
Blog

Ez gyorszaras, ugye?


Weareus
(addikt)
Blog

De, kb. az. Nagyon köszi. Akkor már csak egy szakit kell szerezni, aki kibányássza a beletört részt.
Szerencsére van összeköttetés.

Más: ha minden igaz, most hozza a futár a Formula R1-es fékjeimet, ami a Hope tech evo 2-őt fogja váltani..., igaz, ez utóbbi egy atomvillanás, ahogy fog, de súlyban is... :U


Hasaggymeg
(veterán)

+#289262
mauimagic...tehát a kónuszos és zárt csapágy megnevezés lefedi a kerékpár kerékagyakban használatos 2 rendszernek 95%-át és sokkal közelebb áll a valósághoz mint az ipari megnevezés...vagy nem? :F A flex az más, amint a nikecell, vagy ytong, ahol egy túlterjengős márkanév helyettesíti a termék valós megnevezését. Az angoloknál pl. minden porszívó húvör, sőt a porszívózás igét is a Hoover márkanév kölcsönözte nekik. :D

#289265
Ringman...az...de 200e forintért mit is akarnánk? :F ...ugyanakkor ha így haladunk lesz karbon is annyiért. :DDD

[ Szerkesztve ]


Weareus
(addikt)
Blog

A képen a 2-es jelű tört bele. Most nincs nálam, de majd otthon megnézem, ill. teszek mèg fel fotót. :R

Bocs a dupláért.


User_2
(tag)

ehhez hozzátenném, hogy nem minden kerékpárban használt iparinak mondott csapágy kapható kereskedelmi forgalomban.

ez inkább az alacsonyabb árazású kerékpárok középcsapágyában található, ami sokszor monoblokk-nak mondott. kb 3-5000 ft-os áron.

kinézetre ipari, zárt, talán szabványosított is. pár mm-rel tér el az általánosan bevett ipari sztenderd méretektől. bár semmi nem indokolja a speciális méretet.
a csapágy önállóan kereskedelmi forgalomban nem kapható.

cserébe a két darab csapágynál magasabb áron, a teljes kazetta, csapággyal, tengellyel, csészével kapható.
amúgy két pillanat lenne cserélni csak a csapágyat a tengelyen, de nem kapható.
sehol máshol nem használják ezt a méretet, csak a "kerékpáripar"ban.


Hasaggymeg
(veterán)

+1, kormánycsapágyat nem tudtak nekem sem adni a Gördülő kft.-nél, mondjuk az elég speciális is, nagy átmérőjű és alacsony. [link]

[ Szerkesztve ]


Tin
(veterán)

We fixed an issue with the recently updated Upcoming Elevation Graph, where going off-route and returning to the route could cause the graph to stop correctly tracking your progress along the route.

Vagy nem tudom, milyen climberre gondolsz. Nekem pont ez volt a bajom, amit elvileg javítottak. Fel még nem tettem, és kipróbálni sem tudtam.


.LnB
(titán)
Blog

Ez nem Climber-t érinti. Ezt a grafikát a data page-re tudod kitenni alulra. Itt látható: [link]
A Climber meg ugye külön felugró opció. [link]
Ez csak az elsőre javítás.

Letesztelem mindjárt a Climber-t azért. ;)

[ Szerkesztve ]


Lacerta
(aktív tag)

Nem egészen, mert attól hogy egy csapágy "ipari", még nem okvetlenül zárt, mert előszeretettel építenek be sima porvédős csapágyakat is egyes helyekre, és az a legkevésbé sem tekinthető zártnak.
Illetve váltógörgőknél pl. előfordulnak nyitott csapágyak is külső, szerelt porvédő tárcsával.
De ettől ezek még szabványosított méretű, egységes nemzetközi jelöléssel leírható ( ="ipari" ) csapágyak.

Az "ipari" megnevezés helyett helyesebb volna a "szabványos"t használni, de valahol az is sántít, mert a Shimi kónuszok is szabványosak - csak nem nemzetközi szabvány szerint, hanem a Shimi sajátja alapján.

Ha őszinték akarunk lenni, akkor nagyon hasonló ferde hatásvonalú golyóscsapágyak léteznek "ipari" kivitelben is, csak azoknál nem menetes a belső gyűrű, és van nemzetközileg egységes jelölésük.


Tin
(veterán)

Ja oké, igen, nekem ezzel az előrejelzővel volt bajom, tervezett úton mindig nézem, hogy mire számítsak.

A Climber minden menetemnél feljön, mi vele a gond? Sose láttam gondot. Kicsit néha késik vagy siet, de a GPS már csak ilyen.

[ Szerkesztve ]


Tin
(veterán)

Pont tegnap rendeltem meg asszonynak a Riverside 500-at, ezt inkább nem mutatom meg neki :D


monster95
(tag)

Sziasztok
Van valami értelme annak a megoldásnak hogy a kormányszárat úgy rakom fel hogy amelyik fele a kormányt rakja az felfelé fog állni?Így nem kell annyire rádőlni a kormányra.Vagy ez tiszta hülyesség?
Oúti kerékpár egyébként.


Lacerta
(aktív tag)

Hát ja, erről mesélhetnék, dolgoztam autóiparban, ott elterjedt k*cs*gség, hogy fognak egy teljesen sztenderd méretű csapágyat, majd leszerződnek valamelyik nagy csapágygyártó céggel, hogy akkor ebből kellene csilliárd darab, de úgy, hogy a belső gyűrűn a furat 1mm-el kisebb / a külső gyűrű 1mm-el nagyobb átmérő / a szélességből leveszünk 1mm-t a szabványos méretsorhoz képest.
És akkor a paraszt meg kell hogy vegye ugyanazt a 6203-ast csak egy 0-val nagyobb összegért. :(((

A Hollowtech középcsapágy is ilyen példa, csak már annyian álltak rá az OEM gyártásra, hogy a keskenyített 6805 kapott saját jelölést 6805N néven, és már az is szabványos. :D


velizare
(nagyúr)

ó, ott ennél sokkal nagyobb disznóságok is vannak. méretpontosan ugyanaz az alkatrész, eltérő brandeléssel. a németnek külön szava is van rá, gleichteil. :(((


Roland861010
(addikt)
Blog

23-as Solo 2-t vettem itthon 180-ért . Szinte 0km-es volt.


gabro0
(őstag)

Az Aqua-ban vmi hűségponttal 130k az 540.

üzenetek