Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.) - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


tboy93
(nagyúr)
Blog

érezhetően halkabb a hátsó mint az első


SafE84
(tag)

Ennek most örülök is meg nem is :)
Köszi, hogy foglalkoztál vele! :R


birozoli7800
(senior tag)

Sziasztok!

Nézegetem i30-ceed autókat 2010-es évjárat környékén. Olvasom, hogy a benzinmotorok nagyon lutrik.
Az 1.6 dízelllel mi a helyzet? Milyen gyerekbetegségei vannak? Olvasom h. nincs kettőstömegű, mennyire nyírja így a váltót, kuplungot? Turbofeltöltő mennyire hibásodik meg? Ha igen mennyibe kerül a felújítása cseréje?


Dzsolo
(senior tag)

Véleményem szerint a diesel rendben van, vállalható, ha derékfájós vagy akkor ez nem a te autód mert itt mélyen ülsz, szervizelés szempontból jól szerelhető. A 2010-es Euro IV-es ezért nem szerelték részecskeszűrővel. Turbó jó benne sokat kibít 3-400e is ha a C3-as olajat kapja, nem jellemző rá a meghibásodás. Levegő, pollen, olajszűrőt otthon is tudsz cserélni, az olajleeresztéshez már inkább akna ajánlott a haspáncél miatt (műanyag elem) de nélküle is megoldható. A fagyálót is könnyű benne cserélni, illetve a gázolajszűrő csere is kb 1 órás művelet. Fékolajat géppel érdemes cserélni különben az ABS kockába bennmarad a régi a váltó olaj is könnyen cserélhető csak előtte vedd meg az alumínium alátétet a csavar alá, mondjuk ez igaz az olajleeresztőcsavarra is. Láncos motor, ameddig nincs hangja lehet hajtani, ha cserélni kell az kb 200-250e Ft. Előforduló hibák: szívótorkot érdemes takaritani 200e km felett, könnyű hozzáférni, cserébe az izzitógyertya csere szívás mert a tűzfalnál található, ha régen cserélték akkor beleszakadhat a vége, de ha 3-4 évente cseréled akkor nem lehet probléma, a gyertya végére ráégett koksz miatt nehéz kiszedni, és ebbe szerintem jó az olcsó Bosch is. Az alkarész árak teljesen rendben vannak, nem drága hozzá semmi. Felújított izzitógyertya darabja kb.83e Ft ez is nagyon jó árban van. A karosszéria elemek sem drágák már sokat bontanak belőlük, a Kiánál a hátsó ajtó felső része szeret rohadni. Az I30 ban kék a kijelző meg minden is, nincs az a pénz amiért beleülnék, de kinek mi tetszik. Egy ismerősömnek volt éveken át egy 2011-es I30-a 5-5,5l fogyasztott nagyon szerették. Itthon javarészt a fapadosokat vették, szóval ha extrásabbat szeretnél akkor az importból kell válogatnod, azokat viszont érdemes átnézetni nehogy rohadjon az alja.

Teljesen élhető autók, és még jól szerelhetők is.


kisza25
(félisten)
Blog

A derék fájás és a mélyen ülés hogyan függ össze?
Nekem a hyundai/kia eddig nagyon kényelmes volt, pedig derékfájós vagyok


birozoli7800
(senior tag)

Köszönöm szépen, azt hiszem ilyen részletes jellemzést még nem olvastam a fenntartásáról.
2010-es verzióból mindhárom teljesítményű motor részecskeszűrő nélküli?
Évi 20.000 km-re is ajánlott ez a dízelmotor?


kisza25
(félisten)
Blog

20000km határeset, de elég stabil az 1,6 crdi


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

Dízelnél régen 25-30.000km+ volt az ökölszabály... de 14éves korban megvételnél teljesen szórnak az árak kb mind1.

Hugomnak nézegettem ~1éve olcsó autót ~12+éves 1.4es dizel yarist is. Visszatekert végtelen kmek birodalma volt. Végül találtam neki yarisból elég jónak tűnő benzinest egy 6-8évet simán nagy költség néllkül elment volna de erre kiderült nem jó a yaris.... végül feladtam.

[ Szerkesztve ]


gippazoid
(senior tag)

Egy 14 éves autónál típustól függetlenül bármikor bármi. Mi másra számítasz?


racskobalazs
(senior tag)

Sziasztok,

Holnapra van időpontom Bosch márkafüggetlen szervízbe, a kocsiban 1 hét múlvára írja a szervíz időpontját, viszont márkaszervízbe leghamarabb május végén lenne időpont.
6 éves autó, mennyire lenne fontos márkaszervízbe vinni?
Bosch szervíz mennyivel normálisabb mint egy sima "szaki"?
Ha mindenképp márkaszervíz akkor abból nem lesz gond, hogy kicsúszik az írt időből bő 2-3 héttel?
Hyundai i20 2018-ról van szó.


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

"Ha mindenképp márkaszervíz akkor abból nem lesz gond, hogy kicsúszik az írt időből bő 2-3 héttel?"

Gari oldalról ha 1 nappal kicsuszik az is baj. Más szempontból meg kb mindegy hova viszed.


macilaci78
(nagyúr)

A kötelezőre a független szerviz is jó, illetve márkaszervizből is van több darab, akár másik városba is átmehetsz.
6 éves autón van 7 év, vagy 150k km gari. Én 6 éves autót vettem 200k+ km-rel, természetesen gari nélkül. Ami hibája volt, az kopó alkatrész (kerékcsapágy, szimering, abroncs).


zsigaa94
(csendes tag)

Pár hónapja meglett a hibaforrás, csak érdekesség képp megosztom. Egyik takarítás során amikor előre hátra tologattam az ülésesek eltűntek a hibajelzések, egyedül az esp lámpa maradt égve.
Azt obd-vel kiolvasva g-szenzor kalibrációt kért. Utána olvasva láttam, hogy a g-szenzor az anyós ülés alatt van, szóval ha jól sejtem valahogy szét csatlakozhatott.
Azóta az anyós ülést nem mozgattuk és hibakód mentes a kocsi.. :D

Egy másik kérdés miért lehet az, hogy voltam 3x szeged-pest előző héten, 5nappal később elmentünk városon belül vásárolni és 4km-rel indítás után elkezdett regenerálni.. elég mérges voltam mert előtte belement pályán egy csomó km és most le kellett állítanom regeneráció közben..


macilaci78
(nagyúr)

A kocsi nem tudja előre a menetrendet, így akkor regenerál, amikor szükségét érzi. Sajnos nincs lehetőség jelezni, hogy Pajtás, most lesz rá lehetőséged, de utána kuss a pofádnak...

Olyan ez, mint gyerekkel hosszú útra indulni.
- Apa, pisilni kell!
- Miért nem mentél el, amikor megálltunk a benzinkútnál?
- Akkor még nem kellett...


racskobalazs
(senior tag)

és @Dare2Live: Köszi, akkor elviszem inkább a héten a függetlenbe mint hó végén a márkába.
Ha jól olvastam a Hyundai oldalán akkor 5 év garancia van a kocsira, abből már kiesett tavaly. +1 évet adtak rá ott ahol vettem, de az pedig idén jár le, szóval lényegében nincs már gari rajta.

Gondolom akkor a lényeg, hogy ne "sufniba" vigyem semmiképp hanem normális megbízható szervízbe.

[ Szerkesztve ]


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

Ár dönt.

Illetve én szeretem nézni és paranojássá is tettek így olyat választanék ahol nézhetem.


Terentius
(őstag)

Sziasztok!

Vettem egy 5 éves i30 fastbacket. Márkakereskedésben vettem. Azt mondták ha nem márkaszervizbe viszem akkor nem valószínű, hogy lesz szakértelme vagy megfelelő szerszáma a másik fajta szervíznek és gyári értékekhez sem férnek hozzá kiolvasáskor. Ez mennyire igaz? Van értelme garanciaidőn túl is ott szervizeltetni, azt leszámítva hogy eladás esetén jobban mutat a szervizkönyvben? Azért kérdezem mert pl ismerek olyan nem márkaszervizt (audi), ahova a tizen-huszonmilliós kocsikat viszik.


kisza25
(félisten)
Blog

Én nekem mondjuk 2013-2014- es i30 am volt 3db (1,4 mpi, 1,6 mpi, 1,4 crdi)
Ezeket már nem márkaszervizbe vittem, annyi hogy csak gyári alkatrész van egy csomó dologból, de ha a szerelőnek van hozzák kontaktja, akkor meg tudja szerezni. Az enyémnek van


racskobalazs
(senior tag)

Köszi mindenkinek végül kedden került szervízbe a helyi Bosch-ba.
103k lett végül, olaj, olajszűrő, pollenszűrő csere, generál átvizsgálás, és fékerő mérés alapján féktisztítás és átnézés mert valami nem volt rendben. (Valamilyen rezgéscsillapító be volt gyűrődve a jobb hátsó fékhez, azt megcsinálták, de cserélni nem kellett)
Szerintem egész korrekt ár, másik helyről 65k-s ajánlatot kaptam, kiszámolva itt is 70k körül volt csak az olajcsere + a fékek dobtak rá még 30-at.


SafE84
(tag)

Hát így hirtelen azt mondanám, hogy márkaszervizben is meglett volna ennyiből kb.
Nekem 53.000,-Ft-ért csináltak olajcserét szűrővel márkaszervizben (4.2 liter 0W-20) pár hete.

[ Szerkesztve ]


jbnd-007
(tag)

24 éve vettem utoljára autót, most próbálom lekövetni azt a néhány apró változást, ami azóta történt. :) 2017 körüli i30/ceed vonalon keresgélek, bár a szerelőm azzal fenyegetett, hogy sokat fogunk találkozni, köhögjek ki inkább többet egy Aurisra. Igaza van a szerelőmnek?

Nem megyek sokat, évi 10 ezer és általában hosszú utakra, bevásárlásra van egy kis Suzuki. Eddig azt szűrtem le, hogy a dízel lenne a jó választás, vagy második helyen a szívóbenzines, mert a turbós motor állapota nagyon függ attól, hogy helyesen vezették-e. Szerintetek?


macilaci78
(nagyúr)

Az 1.6 CRDI (D4FB) a mai napig a konszern legstabilabb motorja, az 1.4 benzinest (D4FA) szidják, de gondos gazdánál azzal sincs gond.
Hosszú utakra a dízel, nekem is az van augusztus óta. 2017 szeptemberi, 205k km-rel vettem, évi 10-12k km jellemzően, minimum fele autópálya, 6 sebességes manuális váltó.
Haveromnak 2010-es van, eggyel régebbi generációs 1.4 dízel, valamivel 20k km felett megy vele egy évben, főleg vidékre. Neki sincs külön gondja vele. Most a generátor térdelt le, cserélték újra. Előtte futóműállítás volt, féklámpa jeladó, stb. Semmi olyan gondja nem volt, ami egy ilyen korú autón furcsa lenne, de semmi kardinális.

A láncos vezérlés elvileg élettartamra szól, de a feszítők szeretnek elgyengülni, 50k km-enként érdemes ránézni a láncra. A többi szokásos dízel dolgok.
A műszerfal jelzése szerint szeret korán felváltani és ilyen 1,1-1,2k rpm-re érkezni, akár hegynem felfelé. :N

Ceedvadász oldalán érdemes tájékozódni, sok motort, váltót kiveséz pusztán informális jelleggel.


jbnd-007
(tag)

Köszi, nézegetem amit csak lehet, de nem vagyok egy nagy autószakértő, egy extra pohártartóval hamarabb el lehet adni nekem egy autót mint valami motorjellemzővel. :)

Amin mostanában meghökkentem, az a motorok természetes olajfogyasztásának mértéke. Hogy két olajcsere között ha belemegy 5-10 liter az normális. Na most én az öreg Volvómon 24 év alatt háromszor néztem szerintem olajszintet, ebből kétszer a múlthéten, mert most először lett alatta olajfolt.

Szóval lesz mit megtanulnom, és emiatt kicsit félek is a dízeltől, mert az még nem volt és nem biztos, hogy ott felismerem a jelét, ha valamivel foglalkozni kellene. Mint például az izzítógyertya, amire pont a ceedvadász írja, hogy még hibakódot sem ad, ki kell szerelni megnézni néha.


racskobalazs
(senior tag)

Régi családi Daewoo-n szerintem a 21 éve alatt kb 2x-3x volt olaj cserélve. :N Ahhoz képest sose volt vele semmi gond, csak egyszer már olajcserén nem olaj volt benne hanem iszap :DDD Nem tudom miből rakták össze de ilyen mostohán bánva vele is ennyit kibírt minden gond nélkül azért az elég jó teljesítmény szerintem. S most még mást boldogít. :)

[ Szerkesztve ]


jbnd-007
(tag)

Hát igen, úgy tűnik, az autóipar nagyon szenved, hogy olyan motort gyártson, ami megfelel a mai normáknak. Bár épp tegnap találtam egy dátum nélküli írást, miszerint a kávédaráló mégse váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Nem tudom, tényleg igaz-e, hogy véget ér a turbós korszak.


jbnd-007
(tag)

Ha már ceedvadász, ez az írása eléggé elvette a kedvem a dízeltől is meg a TGDi-től is. Meg úgy általában az egész EURO6-tól a részecskeszűrő regenerálással együtt. Melyik évjárattól vannak az EURO5-ös motorok? :)


macilaci78
(nagyúr)

Olajfogyasztás - Hm, nem volt még VAG autód semmilyen évjáratból? :D
Ott tanultam meg, hogy egy motor termelni is tudja a motorolajat... :N
Na de a fontos: 1500 rpm alatt nem használunk nyomatékos motort, lejjebb kell váltani.

Nekem Euro6 van (ami nem egyenlő az EuroVI-tal), 2017 faceliftes JD Ceed, nincs AdBlue, se start-stop, se ledfényszóró. :K

A főleg autópályás használat miatt nagy gondod nem lesz vele, de persze kis gonddal is le lehet szerelőnél hagyni.


jbnd-007
(tag)

Automata váltó mennyire kockázatos manapság szervizelés szempontjából? Az váltana helyettem a megfelelő fordulaton. :) Amúgy is lusta vagyok már váltogatni, régóta szerettem volna automatát.

Na meg az is vonzó, hogy akkor több száz hirdetés helyett csak ötöt kell átnéznem.

[ Szerkesztve ]


macilaci78
(nagyúr)

VAG autóról váltottam, ott úgy van hangolva a váltó, hogy az említett alacsony fordulaton nyöszteti a motort. Át kell váltani sport módba, hogy magasabban tartsa a fordulatot, később váltson fel. Sok tudatos vásárlónál merül fel a kérdés, hogy az új, vagy pár éves autónál bele szabad-e nyúlni a váltó programozásába garanciavesztés nélkül.

A koreai konszerni is ugyanez: a károsanyagkibocsájtási normáknak alacsonyabb fordulatszám mellett könnyebb megfelelni, ezért az automata váltót is ennek szellemében hangolják. Így az autó környezettudatosabban működik abban a rövidebb időszakban, amíg működik. :W


tboy93
(nagyúr)
Blog

Figyelj, én a motortól nem félnék. 200e+ km VAG DSG-s motoroknál nincs a szokásos kokszon meg technológiai faszságokon kívül baj, nem a váltó miatt eszi új korától a 2.0TDI sem az olajat :D Azért van oda hangolva, mert 1500-nál nyomatékcsúcs van.

Hogy on is legyek, nekem a cégesbe DCT van én szeretem, de nem ez a legokosabb duplakuplungos a piacon. Száraz, ami papíron kevésbé megbízható mint a nedves DCT/DSG, de tömeges probléma nincs velük, 1-1 problémásabb esetről hallani Kia fronton a facebook csoportban, amit javítanak is garanciában. Én gariidőben simán vennék magáncélra is, de talán egy fokkal biztosabb a VW féle DSG, szerintem kiforrottabb.


jbnd-007
(tag)

Megjött az ítélet a szervizből, szerencsére csak kuplung oldali szimeringet kell cserélni, nem kell elkapkodnom a vásárlást.

Ez már a harmadik váratlan probléma 24 év alatt, botrány. :D

(De komolyan, marha nagy mákom volt ezzel a kocsival szerintem, pedig már Angliában szerelt Volvo S40, nem svéd.)


SafE84
(tag)

Hát ez szerintem pont nem így van. Legalábbis is a KIA DCT7 váltóinál. Nekem pont az nem tetszik, hogy feszt visszavált a váltó, pont a károsanyag kibocsátás miatt.


tboy93
(nagyúr)
Blog

Gyakorlatilag folyamatosan gangol :K Néha még 130-nál is dobálgatja 6-7 között, mikor hogy az optimálisabb. Engem mondjuk nem zavar, csinálja a dolgát.


SafE84
(tag)

Nagyjából már megbarátkoztam vele én is. Bár mikor egy hosszabb emelkedőn végig oda-vissza pakolgatja, azt azért nehezen nézem el neki. Erre mondták azt a szervizben, hogy ha nagyon zavar, akkor rakjam át kézibe a váltót, de akkor is volt olyan, hogy belenyúlt és visszavágta 7-ből 5-be... Így inkább rá hagyom...
A kedvencem az, mikor 120-ról 145-re való gyorsításnál visszavált 5-be SCC-vel.


tboy93
(nagyúr)
Blog

Engem ez tényleg nem zavar. Jobban zavarna ha vánszorogna 7.-ben amíg eléri a 145-öt :) Érje el minél gyorsabban :D

Elmondjam engem mi irritál? A kurv@ klíma. Araszolásnál ha megy a klíma, akkor az alapjárat ingázik 500-750 között. Állsz, auto-hold. Egyszercsak beremeg az egész autó, mintha le akarna fulladni, beesik a fordulat 500-ra, majd észbekap és feltolja az automatika 750 körülre. 2 másodperc pihi, majd kezdi elölről. Ha kinyomom a klímát akkor nem csinálja.


jbnd-007
(tag)

Mintha az én Volvómat írnád le. Nagy melegben állva vagy alapjáraton gurulva a klíma ugyanígy majdnem lefullad, aztán meg bőszen túráztatja a motort. Annyi különbséggel, hogy nem 750-en, hanem 2000-en. Sőt, néha pirosnál le is fulladt már. Gurulva meg a klíma képes annyira lefojtani a teljesítményt, hogy részben elmegy a szervó a fékből és taposni kell. Volt már, hogy a horvát határhoz érve már attól tartottam, még lelőnek itt nekem, ahogy bömbölő motorral gurulok oda.

A hatodik évben jött elő. Ez az egy bosszantó gyári hibája van, bár állítólag szoftverfrissítéssel javítható lenne. Csak ezeknél a régi modelleknél még 1:7 az esélye, hogy nem sikerül a frissítés és akkor komplett motorelektronika csere a megoldás. Legalábbis márkaszervizben. Lehet, hogy egy tuning cég meg tudná oldani.

[ Szerkesztve ]

üzenetek