Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.) - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


tboy93
(nagyúr)
Blog

érezhetően halkabb a hátsó mint az első


SafE84
(tag)

Ennek most örülök is meg nem is :)
Köszi, hogy foglalkoztál vele! :R


birozoli7800
(senior tag)

Sziasztok!

Nézegetem i30-ceed autókat 2010-es évjárat környékén. Olvasom, hogy a benzinmotorok nagyon lutrik.
Az 1.6 dízelllel mi a helyzet? Milyen gyerekbetegségei vannak? Olvasom h. nincs kettőstömegű, mennyire nyírja így a váltót, kuplungot? Turbofeltöltő mennyire hibásodik meg? Ha igen mennyibe kerül a felújítása cseréje?


Dzsolo
(senior tag)

Véleményem szerint a diesel rendben van, vállalható, ha derékfájós vagy akkor ez nem a te autód mert itt mélyen ülsz, szervizelés szempontból jól szerelhető. A 2010-es Euro IV-es ezért nem szerelték részecskeszűrővel. Turbó jó benne sokat kibít 3-400e is ha a C3-as olajat kapja, nem jellemző rá a meghibásodás. Levegő, pollen, olajszűrőt otthon is tudsz cserélni, az olajleeresztéshez már inkább akna ajánlott a haspáncél miatt (műanyag elem) de nélküle is megoldható. A fagyálót is könnyű benne cserélni, illetve a gázolajszűrő csere is kb 1 órás művelet. Fékolajat géppel érdemes cserélni különben az ABS kockába bennmarad a régi a váltó olaj is könnyen cserélhető csak előtte vedd meg az alumínium alátétet a csavar alá, mondjuk ez igaz az olajleeresztőcsavarra is. Láncos motor, ameddig nincs hangja lehet hajtani, ha cserélni kell az kb 200-250e Ft. Előforduló hibák: szívótorkot érdemes takaritani 200e km felett, könnyű hozzáférni, cserébe az izzitógyertya csere szívás mert a tűzfalnál található, ha régen cserélték akkor beleszakadhat a vége, de ha 3-4 évente cseréled akkor nem lehet probléma, a gyertya végére ráégett koksz miatt nehéz kiszedni, és ebbe szerintem jó az olcsó Bosch is. Az alkarész árak teljesen rendben vannak, nem drága hozzá semmi. Felújított izzitógyertya darabja kb.83e Ft ez is nagyon jó árban van. A karosszéria elemek sem drágák már sokat bontanak belőlük, a Kiánál a hátsó ajtó felső része szeret rohadni. Az I30 ban kék a kijelző meg minden is, nincs az a pénz amiért beleülnék, de kinek mi tetszik. Egy ismerősömnek volt éveken át egy 2011-es I30-a 5-5,5l fogyasztott nagyon szerették. Itthon javarészt a fapadosokat vették, szóval ha extrásabbat szeretnél akkor az importból kell válogatnod, azokat viszont érdemes átnézetni nehogy rohadjon az alja.

Teljesen élhető autók, és még jól szerelhetők is.


kisza25
(félisten)
Blog

A derék fájás és a mélyen ülés hogyan függ össze?
Nekem a hyundai/kia eddig nagyon kényelmes volt, pedig derékfájós vagyok


birozoli7800
(senior tag)

Köszönöm szépen, azt hiszem ilyen részletes jellemzést még nem olvastam a fenntartásáról.
2010-es verzióból mindhárom teljesítményű motor részecskeszűrő nélküli?
Évi 20.000 km-re is ajánlott ez a dízelmotor?


kisza25
(félisten)
Blog

20000km határeset, de elég stabil az 1,6 crdi


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

Dízelnél régen 25-30.000km+ volt az ökölszabály... de 14éves korban megvételnél teljesen szórnak az árak kb mind1.

Hugomnak nézegettem ~1éve olcsó autót ~12+éves 1.4es dizel yarist is. Visszatekert végtelen kmek birodalma volt. Végül találtam neki yarisból elég jónak tűnő benzinest egy 6-8évet simán nagy költség néllkül elment volna de erre kiderült nem jó a yaris.... végül feladtam.

[ Szerkesztve ]


gippazoid
(senior tag)

Egy 14 éves autónál típustól függetlenül bármikor bármi. Mi másra számítasz?


racskobalazs
(senior tag)

Sziasztok,

Holnapra van időpontom Bosch márkafüggetlen szervízbe, a kocsiban 1 hét múlvára írja a szervíz időpontját, viszont márkaszervízbe leghamarabb május végén lenne időpont.
6 éves autó, mennyire lenne fontos márkaszervízbe vinni?
Bosch szervíz mennyivel normálisabb mint egy sima "szaki"?
Ha mindenképp márkaszervíz akkor abból nem lesz gond, hogy kicsúszik az írt időből bő 2-3 héttel?
Hyundai i20 2018-ról van szó.


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

"Ha mindenképp márkaszervíz akkor abból nem lesz gond, hogy kicsúszik az írt időből bő 2-3 héttel?"

Gari oldalról ha 1 nappal kicsuszik az is baj. Más szempontból meg kb mindegy hova viszed.


macilaci78
(nagyúr)

A kötelezőre a független szerviz is jó, illetve márkaszervizből is van több darab, akár másik városba is átmehetsz.
6 éves autón van 7 év, vagy 150k km gari. Én 6 éves autót vettem 200k+ km-rel, természetesen gari nélkül. Ami hibája volt, az kopó alkatrész (kerékcsapágy, szimering, abroncs).


zsigaa94
(csendes tag)

Pár hónapja meglett a hibaforrás, csak érdekesség képp megosztom. Egyik takarítás során amikor előre hátra tologattam az ülésesek eltűntek a hibajelzések, egyedül az esp lámpa maradt égve.
Azt obd-vel kiolvasva g-szenzor kalibrációt kért. Utána olvasva láttam, hogy a g-szenzor az anyós ülés alatt van, szóval ha jól sejtem valahogy szét csatlakozhatott.
Azóta az anyós ülést nem mozgattuk és hibakód mentes a kocsi.. :D

Egy másik kérdés miért lehet az, hogy voltam 3x szeged-pest előző héten, 5nappal később elmentünk városon belül vásárolni és 4km-rel indítás után elkezdett regenerálni.. elég mérges voltam mert előtte belement pályán egy csomó km és most le kellett állítanom regeneráció közben..


macilaci78
(nagyúr)

A kocsi nem tudja előre a menetrendet, így akkor regenerál, amikor szükségét érzi. Sajnos nincs lehetőség jelezni, hogy Pajtás, most lesz rá lehetőséged, de utána kuss a pofádnak...

Olyan ez, mint gyerekkel hosszú útra indulni.
- Apa, pisilni kell!
- Miért nem mentél el, amikor megálltunk a benzinkútnál?
- Akkor még nem kellett...


racskobalazs
(senior tag)

és @Dare2Live: Köszi, akkor elviszem inkább a héten a függetlenbe mint hó végén a márkába.
Ha jól olvastam a Hyundai oldalán akkor 5 év garancia van a kocsira, abből már kiesett tavaly. +1 évet adtak rá ott ahol vettem, de az pedig idén jár le, szóval lényegében nincs már gari rajta.

Gondolom akkor a lényeg, hogy ne "sufniba" vigyem semmiképp hanem normális megbízható szervízbe.

[ Szerkesztve ]


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

Ár dönt.

Illetve én szeretem nézni és paranojássá is tettek így olyat választanék ahol nézhetem.


Terentius
(őstag)

Sziasztok!

Vettem egy 5 éves i30 fastbacket. Márkakereskedésben vettem. Azt mondták ha nem márkaszervizbe viszem akkor nem valószínű, hogy lesz szakértelme vagy megfelelő szerszáma a másik fajta szervíznek és gyári értékekhez sem férnek hozzá kiolvasáskor. Ez mennyire igaz? Van értelme garanciaidőn túl is ott szervizeltetni, azt leszámítva hogy eladás esetén jobban mutat a szervizkönyvben? Azért kérdezem mert pl ismerek olyan nem márkaszervizt (audi), ahova a tizen-huszonmilliós kocsikat viszik.


kisza25
(félisten)
Blog

Én nekem mondjuk 2013-2014- es i30 am volt 3db (1,4 mpi, 1,6 mpi, 1,4 crdi)
Ezeket már nem márkaszervizbe vittem, annyi hogy csak gyári alkatrész van egy csomó dologból, de ha a szerelőnek van hozzák kontaktja, akkor meg tudja szerezni. Az enyémnek van


racskobalazs
(senior tag)

Köszi mindenkinek végül kedden került szervízbe a helyi Bosch-ba.
103k lett végül, olaj, olajszűrő, pollenszűrő csere, generál átvizsgálás, és fékerő mérés alapján féktisztítás és átnézés mert valami nem volt rendben. (Valamilyen rezgéscsillapító be volt gyűrődve a jobb hátsó fékhez, azt megcsinálták, de cserélni nem kellett)
Szerintem egész korrekt ár, másik helyről 65k-s ajánlatot kaptam, kiszámolva itt is 70k körül volt csak az olajcsere + a fékek dobtak rá még 30-at.


SafE84
(tag)

Hát így hirtelen azt mondanám, hogy márkaszervizben is meglett volna ennyiből kb.
Nekem 53.000,-Ft-ért csináltak olajcserét szűrővel márkaszervizben (4.2 liter 0W-20) pár hete.

[ Szerkesztve ]

üzenetek