üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

Azt pletykálják, hogy már csak a "felelős" miniszter aláírására vár a Kresz módosítás. Ez a roller tuti SMKP kategóriába fog tartozni. Onnantól jogsi, bukó, kötelező biztosítás, nuku bringautak.


polo493
(tag)

Akkor kell venni mindenki eladja féláron a rolit ;]


xsjado93
(senior tag)

Köszi az idézőjelet a felelősnél, anélkül nehezen lett volna értelmezhető :DDD nyilván, ha valóban az lenne, már rég elkészült volna a szabályozás.

A cikk alanya a nevével ellentétben meg valóban nem túl f@sza :DDD


Somatom
(veterán)
Blog

Ha csak símán a metró elé ugrasz, ugyanúgy elütteted magad, de ezer Erzsivel beljebb vagy. Jól írta Bog. Az autók között ezzel a tápláléklánc aljára kerülsz.

[ Szerkesztve ]


Plazmacucci
(félisten)
Blog

A nevével ellentétben ez NuNirin?


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Kukirin - ez ugy hangzik mint valami potencianövelő... :DDD


polo493
(tag)

igen de sokat számít a rutin és a nyugalom meg a sebbeség és az időjárás minnél többet használod a félelem elmúlik majd.


Reggie0
(félisten)

"gyanakkor viszont az ennél valamivel erősebb-gyorsabb gépek továbbra is a szürkezónában lesznek, mert motorkerékpár mivoltukhoz pár dolog erősen hiányzik, bringának pedig messze túl erősek, ahogyan ezt egyébként a KuKirin G2 Max is bizonyította a próba alatt."

Nem lesznek, az uj szabalyozas az erosebb rollereket is be fogja kategorizalni.


Somatom
(veterán)
Blog

A probléma az, hogy ezekre autós részről is szükség lenne.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem szívesen linkelek revolvermédiát, de a most ezt írták.
Ennek alapján az erősebb roller SMKP lesz/lehet.
De akárhogyan is, 60k roller van Magyarországon és még mindig nem sikerült őket szabályozni, ami szerintem szégyen.


joghurt
(addikt)
Blog

A "segédmotoros kerékpárokat" (amiből ténylegesen már csak a Dongó-motoros bringák élnek, az összes többi moped vagy kismotor) sem tudják leszabályozni, ld. rendszámtábla, és a rájuk érvényes 50 cm3 és 45 km/h-s max. tervezési sebesség számonkérése.
Kicsit durva, amikor az Árpád hídon 70-nél előz egy rendszám nélküli "robogó".


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Pontosan. Arra meg várhatunk, hogy rendszám kelljen az összes ilyenre...


adamklark
(senior tag)

Bár nem tudom miért ne lehetne szabályozni. Bérelhető rollereken is van tábla. Legyen egy türelmi időszak csak figyelmeztetéssel utána jó drága büntetés ha valakit rajta kapnak és újonnan vett rollert meg csak azzal lehetne vásárolni. Persze ez sem old meg mindent mert szokás szerint sokan kerülgetik a szabályokat lásd autósok vs KRESZ de valahol el kell kezdeni, büntiből tanulnak az emberek.

[ Szerkesztve ]


zsolt160
(tag)

Nos a Youtube videó alatt előjött a "A magyar KRESZ szerint: r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti."

Szerinte a kategória vonatkozhat erre is, hisz egy rollert (mint a bicajt is) lábbal rúgva hajtod előre (tehát emberi erő hajtja), villanymotor rásegít. Tehát ha összevetjük egy bicajjal, akkor ugyan azt az eredményt kapjuk, hisz mind a két esetben elég ha az induláshoz használunk emberi erőt, utána mehet az elektromos motor, amig bírja az akksi.
Más dolog a sebesség.
Mikor még nem nagyon voltak elektromos rollerek, 2017 táján az asszonynak munkába járás miatt lett véve egy kiskerekes elektromos roller, ami sík terepen ment 30 km/h-val. Kis kerekek miatt az út hibái, kavicsok nagyon érezhetőek voltak, könnyen lehetett vele esni, főleg nagy sebesség mellett. Így szerintem még ha nagyobbak és tömlősek is a kerekek, azért a maximum 30-40 km/h az ideális, illetve a bukósisak. Viszont tényleg jó ha van erő, és a kisebb (nagyobb) dombok leküzdhetőek legyenek. Hatótáv is jó szerintem, 20 km volt a réginek, ami sajnos egy éven belül pár száz km után véglegesen megadta magát.


Reggie0
(félisten)

Nem vonatkozik ra, mert segites nelkul is megy. Pont ezert elektromos kerekparnal is csak azt fogadjak el kerekparnak, ami csak rasegit a pedal hajtasra, de azt aminek gazkarja van es igy hajtas nelkul is ad le teljesitmenyt, azt nem.

[ Szerkesztve ]


yerico
(senior tag)

Legyen így, nincs ezzel gond, csak legyen, aki majd betartatja. Az 1KWh-s rolleren nem kapcsolom be a 3. fokozatot, mert életveszélyes vele, hiába 10-es kerék, meg normális rugózás, ha kicsit is beszitál a kormány, akkor az 55+-os sebesség mellett megfogni gyakorlatilag lehetetlen. Így most a 2-at használom, ott csak 32-36 a vége töltöttségtől függően. Mondjuk nem megyek vele bicikliúton, járdán, és van dedikált SMK jogsim is. Meg sisakom. Szóval részemről tök mindegy, de tény, hogy városban járdán egy élmény, mikor hátulról eltép az ember mellett egy roller hangtalanul és váratlanul olyan helyen, ahol egy gyalogos sem férne el.


yerico
(senior tag)

Azért egy Riga, Jawa Mustang, Babetta és társai mind büszkén az SMKP kategória tagjai, és nem fenyeget náluk a 45-nél nagyobb csúcssebesség. A Simsonok más kategóriák, de árban is már bőven felette tudnak lenni egy új robogónak.


polo493
(tag)

Pont ezeket lehet kiváltani ilyen roller-el új idők vannak +töredéke az áram költség miatt a használat kb 35ft 100km ,nem büdös káros a környezetre és a ruhád sem lesz büdös olaj benzin szagú befér a kocsiba buszon csak előnye van szerintem a simson lejárt! pont a 2t smkp kell betiltani ;)

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

A Simsonból csak a fojtott "NH" kivitel volt SMKP. A "B", az Electronic és az Enduro hivatalosan csak rendszámos MKP lehetett. Az más téma, hogy ezzel nem nagyon törődtek és az "NH" -ból is könnyű volt kivenni a fojtást. De, az biztos, hogy a biciklimen komolyabb fék és futómű van, mint bármelyik szoci SMKP -n.

[ Szerkesztve ]


CapriBoy
(tag)

Szerintem ez előny, mintsem hátrány :)

üzenetek