üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

Azt pletykálják, hogy már csak a "felelős" miniszter aláírására vár a Kresz módosítás. Ez a roller tuti SMKP kategóriába fog tartozni. Onnantól jogsi, bukó, kötelező biztosítás, nuku bringautak.


polo493
(tag)

Akkor kell venni mindenki eladja féláron a rolit ;]


xsjado93
(senior tag)

Köszi az idézőjelet a felelősnél, anélkül nehezen lett volna értelmezhető :DDD nyilván, ha valóban az lenne, már rég elkészült volna a szabályozás.

A cikk alanya a nevével ellentétben meg valóban nem túl f@sza :DDD


Somatom
(veterán)
Blog

Ha csak símán a metró elé ugrasz, ugyanúgy elütteted magad, de ezer Erzsivel beljebb vagy. Jól írta Bog. Az autók között ezzel a tápláléklánc aljára kerülsz.

[ Szerkesztve ]


Plazmacucci
(félisten)
Blog

A nevével ellentétben ez NuNirin?


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Kukirin - ez ugy hangzik mint valami potencianövelő... :DDD


polo493
(tag)

igen de sokat számít a rutin és a nyugalom meg a sebbeség és az időjárás minnél többet használod a félelem elmúlik majd.


Reggie0
(félisten)

"gyanakkor viszont az ennél valamivel erősebb-gyorsabb gépek továbbra is a szürkezónában lesznek, mert motorkerékpár mivoltukhoz pár dolog erősen hiányzik, bringának pedig messze túl erősek, ahogyan ezt egyébként a KuKirin G2 Max is bizonyította a próba alatt."

Nem lesznek, az uj szabalyozas az erosebb rollereket is be fogja kategorizalni.


Somatom
(veterán)
Blog

A probléma az, hogy ezekre autós részről is szükség lenne.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem szívesen linkelek revolvermédiát, de a most ezt írták.
Ennek alapján az erősebb roller SMKP lesz/lehet.
De akárhogyan is, 60k roller van Magyarországon és még mindig nem sikerült őket szabályozni, ami szerintem szégyen.


joghurt
(addikt)
Blog

A "segédmotoros kerékpárokat" (amiből ténylegesen már csak a Dongó-motoros bringák élnek, az összes többi moped vagy kismotor) sem tudják leszabályozni, ld. rendszámtábla, és a rájuk érvényes 50 cm3 és 45 km/h-s max. tervezési sebesség számonkérése.
Kicsit durva, amikor az Árpád hídon 70-nél előz egy rendszám nélküli "robogó".


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Pontosan. Arra meg várhatunk, hogy rendszám kelljen az összes ilyenre...


adamklark
(senior tag)

Bár nem tudom miért ne lehetne szabályozni. Bérelhető rollereken is van tábla. Legyen egy türelmi időszak csak figyelmeztetéssel utána jó drága büntetés ha valakit rajta kapnak és újonnan vett rollert meg csak azzal lehetne vásárolni. Persze ez sem old meg mindent mert szokás szerint sokan kerülgetik a szabályokat lásd autósok vs KRESZ de valahol el kell kezdeni, büntiből tanulnak az emberek.

[ Szerkesztve ]


zsolt160
(tag)

Nos a Youtube videó alatt előjött a "A magyar KRESZ szerint: r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti."

Szerinte a kategória vonatkozhat erre is, hisz egy rollert (mint a bicajt is) lábbal rúgva hajtod előre (tehát emberi erő hajtja), villanymotor rásegít. Tehát ha összevetjük egy bicajjal, akkor ugyan azt az eredményt kapjuk, hisz mind a két esetben elég ha az induláshoz használunk emberi erőt, utána mehet az elektromos motor, amig bírja az akksi.
Más dolog a sebesség.
Mikor még nem nagyon voltak elektromos rollerek, 2017 táján az asszonynak munkába járás miatt lett véve egy kiskerekes elektromos roller, ami sík terepen ment 30 km/h-val. Kis kerekek miatt az út hibái, kavicsok nagyon érezhetőek voltak, könnyen lehetett vele esni, főleg nagy sebesség mellett. Így szerintem még ha nagyobbak és tömlősek is a kerekek, azért a maximum 30-40 km/h az ideális, illetve a bukósisak. Viszont tényleg jó ha van erő, és a kisebb (nagyobb) dombok leküzdhetőek legyenek. Hatótáv is jó szerintem, 20 km volt a réginek, ami sajnos egy éven belül pár száz km után véglegesen megadta magát.


Reggie0
(félisten)

Nem vonatkozik ra, mert segites nelkul is megy. Pont ezert elektromos kerekparnal is csak azt fogadjak el kerekparnak, ami csak rasegit a pedal hajtasra, de azt aminek gazkarja van es igy hajtas nelkul is ad le teljesitmenyt, azt nem.

[ Szerkesztve ]


yerico
(senior tag)

Legyen így, nincs ezzel gond, csak legyen, aki majd betartatja. Az 1KWh-s rolleren nem kapcsolom be a 3. fokozatot, mert életveszélyes vele, hiába 10-es kerék, meg normális rugózás, ha kicsit is beszitál a kormány, akkor az 55+-os sebesség mellett megfogni gyakorlatilag lehetetlen. Így most a 2-at használom, ott csak 32-36 a vége töltöttségtől függően. Mondjuk nem megyek vele bicikliúton, járdán, és van dedikált SMK jogsim is. Meg sisakom. Szóval részemről tök mindegy, de tény, hogy városban járdán egy élmény, mikor hátulról eltép az ember mellett egy roller hangtalanul és váratlanul olyan helyen, ahol egy gyalogos sem férne el.


yerico
(senior tag)

Azért egy Riga, Jawa Mustang, Babetta és társai mind büszkén az SMKP kategória tagjai, és nem fenyeget náluk a 45-nél nagyobb csúcssebesség. A Simsonok más kategóriák, de árban is már bőven felette tudnak lenni egy új robogónak.


polo493
(tag)

Pont ezeket lehet kiváltani ilyen roller-el új idők vannak +töredéke az áram költség miatt a használat kb 35ft 100km ,nem büdös káros a környezetre és a ruhád sem lesz büdös olaj benzin szagú befér a kocsiba buszon csak előnye van szerintem a simson lejárt! pont a 2t smkp kell betiltani ;)

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

A Simsonból csak a fojtott "NH" kivitel volt SMKP. A "B", az Electronic és az Enduro hivatalosan csak rendszámos MKP lehetett. Az más téma, hogy ezzel nem nagyon törődtek és az "NH" -ból is könnyű volt kivenni a fojtást. De, az biztos, hogy a biciklimen komolyabb fék és futómű van, mint bármelyik szoci SMKP -n.

[ Szerkesztve ]


CapriBoy
(tag)

Szerintem ez előny, mintsem hátrány :)


KicsiAnthony
(csendes tag)

Jó ez a roller fejlődés, csak lassan be kellene látni, hogy jogosítvány nélkül nem szabadna használni. Életveszélyes, ahogy közlekednek.


CapriBoy
(tag)

Így igaz, megy az eszetlen száguldozás!


worxland
(addikt)

Árpád-hídon sose megyek olyan lassan...


worxland
(addikt)

S51B-n rendszámot életben nem láttam.


Somatom
(veterán)
Blog

Nekem mindegy. Most is van a rolleremen rendszám, meg kötelező biztosítás.


worxland
(addikt)

:C :R


polo493
(tag)

Akinek van jogsi az is száguldozik motoron akár tiktokozik közben azt meghal mert nem figyel a jogsi nem védi meg egyszerűen embernek kell lenni.


Somatom
(veterán)
Blog

Nem túl általános megállapítás ez? Nekem egy Simsonom, meg egy Harley -m van. Egyik sem kifejezetten száguldozó jármű. :) A rollerem is a gyári 25 -öt tudja és nem is vágyom többre.


CapriBoy
(tag)

Ez így igaz, viszont ha jogsihoz kötik, akkor legalább a KRESZ fogalmával tisztában lesznek valamennyire.( a valamennyin volt a hangsúly) :))


KicsiAnthony
(csendes tag)

Pontosan erről van szó!


fehér_ember
(addikt)

Akkoris gáz a név (tuti leragasztgatnám); de ezenkívül tetszik :K.
Erő meg kell az emelkedők miatt illetve gondolom terepen is.

[ Szerkesztve ]


mindthecrap
(aktív tag)

Szerinted tenyleg azert megy at valaki a piroson mert nem tudja mit jelent? Szerencsere autosknak miota van jogsi nem szegnek szabalyt az utakon... ohh wait.


adamklark
(senior tag)

A jogsi olyan mint a kerítés, aki akar úgyis átugrik rajta de valamennyire azért szűr


Reggie0
(félisten)

Szerinted csak a piroson athajtas az egyetlen szabaly amit megszegnek?


KicsiAnthony
(csendes tag)

Szerencsére a rolleresek soha nem mennek 50-nel a járdán. Soha, de soha.


Reggie0
(félisten)

Es akkor senkinek sem kene kreszt tanulni, vagy megis mit akarsz mondani? Szerinted a kreszben csak a piros lamparol irnak, vagy csak par ures oldal dragan kimerve?

[ Szerkesztve ]


KicsiAnthony
(csendes tag)

Szerintem elég egyértelmű, mit akarok mondani, de leírom: baromira nem szabadna megengedni, hogy mindenféle vezetési rutin és a KRESZ ismerete nélkül elektromos rollerrel vagy bringával közlekedjenek a városban. Főleg ne a járdán, bár értem, hogy Magyarországon valami idióta kitalálta, hogy fessünk biciklisávot a járdára, de attól az még nem jó.


Reggie0
(félisten)

Mondjuk konkretan a jardazason semmit sem segitene a kresz ismeret. Azert mennek ott, mert szarnak a szabalyokra es nem azert, mert nem tudjak, hogy tilos. A kresz ismeret az egy fokkal komplexebb kozlekedesi szituaciokban nyujt segitseget, mint pl. bekanyarodasi, behajtasi, elozesi szabalyok, kotelezo haladasi irany stb.. A kerekparosok nem kis reszenek van jogsija is, ettol meg mennek a jardan.

[ Szerkesztve ]


xsjado93
(senior tag)

Hatalmas +1, elég sok balesetet meg lehetne előzni vele. Amúgy a járdára felfestett bicikli sáv nem rossz ötlet, csak elég széles járda, meg normális közlekedési kultúra kell csak hozzá :DDD


KicsiAnthony
(csendes tag)

Nyilván, ha normális tempóban mennének rajta, az más. De ha valaki akkora kulturálatlan barom, hogy elsodorja a bicikliútra tévedő időseket (minek ment oda, ugye...), mert neki JOGA VAN ott száguldozni, az úgy nagyon nincs rendben. Normális országokban, ahol az emberek figyelembe vesznek saját magukon kívül másokat is, ez természetesen működhet.


xsjado93
(senior tag)

Ugyanakkor ott a másik véglet, a bringasávban szédelgők, akik a jól látható útburkolati felfestésekre fittyet hányva (pedig hely az lenne) a bringasávot is gyalogosnak tekintik (kicsit kiemelve itt az időseket, mert nekik ne mondják meg mert “ötvenévesemvoltbiciklisávakkorsemlettsemmibaj” vagy “idősebbvagyokmintafelfestésezértnekemkülönjogaimvannak”). A hangsúly itt tényleg a kultúrán van, minden oldalon vannak arrogáns f@szkalapok. Őket meg kell bírságolni, meg elküldeni egy “Nem körülöttem forog a világ avagy hogyan közlekedjek ember módjára?” kurzusra


KicsiAnthony
(csendes tag)

Igen, bár az idősek szerintem nem gyalogosi öntudatból szédelegnek a bicikliúton, hanem azért, mert idősek. Meg azért visszatérve az eredeti problémára: járdára bicikliutat festeni nem vall túl sok intelligenciára. A sebességek közötti különbség alapján ennyi erővel nyugodtan lehetne bicikliút bármelyik autópályán.

[ Szerkesztve ]


xsjado93
(senior tag)

Mondjuk az sem, hogy létrehoztak egy olyan állapotot, amikor is a biciklis és a gyalogos is a járdára van szorulva, mert az utakat ellepték az egyemberes autók. Bár közlekedés szervezéskor nagyobb prioritást is kaptak a személyautók. Ha már az alacsony intelligencia, én már inkább itt kezdeném :DDD


KicsiAnthony
(csendes tag)

Az, hogy egy ember ül egy autóban, az nem egy döntés eredménye, nem "létrehozták", hanem létrejött.


mindthecrap
(aktív tag)

Csak mondtam egy példát. Én 19 éve vezetek de ha bringázok és sietek valahova, bemegyek szembe az egyirányúba akkor is ha nem szabad, ha jön szemből kocsi akkor persze lehúzódom. Vagy ha van egy piros a bicikliúton de nem jön autó és nem veszélyeztetek senkit akkor átmegyek.

A mondandóm lényege az volt, hogy a szabályszegések 95%-a mögött nem a szabályok nem ismerete hanem ignorancia áll. A KRESZ oktatással kitörőlheted, az autósok 98%-ának van KRESZ vizsgája mégis tesz a szabályokra nagyon sok autós.


xsjado93
(senior tag)

Ha azt vesszük, az is egy (bár egyéni) döntés, hogy én nap mint nap, a kollektív érdek teljes mellőzésével, hatalmas egóval beszállok az autóba (mert az ÉN időm és az ÉN kényelmem fontosabb a többiekénél). De ha úgy nézzük, akkor amúgy létre is hozták az állapotot a személyautó használat szabályozásának mellőzésével és a társadalom teljes ignoráciába való taszításával. De ez már csak szavakon lovaglás :DDD a lényeg, hogy ez a jelenség itt van köztünk, és valamit tenni kell ellene.


Reggie0
(félisten)

Pontosan. A megoldast a jarmuvokon levo rendszam es a szorgos feljelentes fogja hozni, nem a kresz vizsga. Az majd csak ahhoz kell, hogy kevesebb buntetest vigyenek haza a nap vegen.
A rollereket a kerekparokkal egyutt fel kene rendszamoztatni.

[ Szerkesztve ]


KicsiAnthony
(csendes tag)

Így, ebben a formában ez igaz. De ezt továbbvezetve oda jutunk, hogy a teljes emberi civilizáció alapvetően rossz. Nyilván az egész dolgon az is segítene, ha nem 8 milliárdan lennénk.


xsjado93
(senior tag)

Meg az is, ha valójában a józan ész vezérelne minden felsőbb döntéshozatalt, nem pedig a kenőpénz.

üzenetek