üzenetek

hozzászólások


body007
(addikt)
Blog

Az eseményen Olaj Scholz német kancellár... - ez vmi freudi elszólás akart lenni? :D


bambano
(titán)
Blog

úgy elképzeltem, ahogy a trendi főnök kiáll a megnyitón, fején egy vr sisak, abban fut egy beszédíró ai, és felolvassa, amit az ai ír:
most egy 4.5 milliárd értékű akksigyár megnyitóján vagyunk.
ön választhat:
1. beismeri, hogy mocskos sok pénzt hajít ki az ablakon és vállalja a felelősséget
2. tolja tovább a hype-ot, mindegy, mekkorát bukott már.


hcl
(félisten)
Blog

Az azért nem meglepő, hogy nem egy monoton növekvő függvényről van szó, csak ugye ebben a beteg gazdasági környezetben a növekedés növekedésének a növekedése a lényeg, ha má' nem nő jobban, az má' katasztrófa.

[ Szerkesztve ]


makkmarce
(őstag)

a megállás csak amiatt van, mert a gyárak végtelen kapzsisága megpróbálja még mindig rámelegíteni az autósokra a 150km hatótávolságú 50 lóerős tragacsot 8 millióért.
Ennél komolyabbat árulnak kínában 3.5ért, és azt is nyereséggel. Szóval sír a szájuk, mert nem megy a lehúzás, közben az elmúlt 3-4 évben minden rekordot megdöntő bevételei voltak az autógyáraknak. Nincs itt semmi látnivaló, csak normalizálódik a piac, mert az emberek nem hülyék.


atus72
(senior tag)

"Ennél komolyabbat árulnak kínában 3.5ért, és azt is nyereséggel"
ezt mire alapozod?


makkmarce
(őstag)

hogy kínában olcsóbban adják a villanyautókat?
még a tesla és a vw is milliókkal olcsóbban adja, ott van verseny.
botrány is volt belőle, hogy egy vw kereskedő vissza importált kocsikat :)


azbest
(félisten)
Blog

azért tartalmilag is van különbség a kínai belpiacos és az európai autók közt. Már csak azért is, mert itt biztonsági szempontokat sok törvény megszabja, amit be is tartatnak.
Az igaz, hogy vastag az árrés európában, mert itt kisebb forgalom mellett, kevés munkával szokás a magasabb fizetést megtermelni. Ezt pedig úgy lehet, hogy ha a kereskedőé az autó árának fele. És persze itt telenyomják minden gagyi csellentyűvel, hogy arra hivatkozva indokolják a felárat.

Egyébként a megállás is inkább a kevésbé jó gyártók autóit érinti. És a válságtól rettegő cégek és bankok miatt, a magas hitelkamatok és hitelfelvétel gyakori elutasítása miatt csökken úgy általában a forgalom - valsz nem csak az elektromos autóké.
Vagy esetleg a legolcsóbb autók felé tolódik el.


gondolom dec végén járt le, azért volt kiugró érték, januárban meg alacsonyabb.

[ Szerkesztve ]


makkmarce
(őstag)

Mivel a kínai piacos vw-t simán sikerült forgalomba hozniuk, tehát nem, nem rosszabbak.
Ahogy a kínában gyártott tesla se rosszabb, mint az amerikai vagy európai, mégis milliókkal olcsóbbak(a kínai piacon). Régen amerikában csinálta ugyanezt a BMW. Az USA piacos BMW 30%-al volt olcsóbb, mint itt az EU-ban, ahol gyártották (tehát még oda is kellett vinni, le is kellett vámolni :) ).

Abban viszont igazad van, hogy a nagyon magas kamatok miatt biztos, hogy van egy érzékelhetőbb visszaesés, de ebből pont kifele megyünk(vagy hát európa nagyobbik része).

[ Szerkesztve ]


Busterftw
(veterán)

A vaskos allamit tamogatasokrol nem is beszelve, konkretan ez a strategia mar evtizedek ota. A cegek felveszik a lovet, legyartanak XY kocsit/termeket majd szepen lelepnek a piacrol. Tele van az orszag ilyen "EV" temetokkel:


makkmarce
(őstag)

trükközni mindenhol tudnak :)


Busterftw
(veterán)

EU-ban csak a VAT atlagosan 10%-al nagyobb, mar emiatt dragabbak.


azbest
(félisten)
Blog

ez nem kifejezetten ev, csak most erre divat mutogatni. Kínában rendszeres, hogy valamit felhájpolnak, begyűjtenek egy csomó pénzt, majd lelépnek és ott marad a csődbe ment cég és a gagyi eszközpark. Legyen az panelház vagy bicikli- vagy autómegosztás.

Az ilyen felvételek sokszor régi, már nem létező, elferdített dolgot most történőnek beállító mesékről szólnak. 30 milliós város mellett pár ezer autó az semmi.
Pl fact check [link]

és nem százezrek vannak egy mezőn, hanem százak és ezrek max. [link]

[ Szerkesztve ]


Busterftw
(veterán)

Ilyen mertekben EU-ban aztan nem.
Legalabbis en ilyen tobb szazezer EV autokat tartalmazo temetokrol nem tudok az EU teruleten.


bambano
(titán)
Blog

ezek nem ev gyártók ev temetői, hanem autómegosztó szolgáltatások autói. jobb esetben már kiszolgálták az idejüket.


bambano
(titán)
Blog

"Egyébként a megállás is inkább a kevésbé jó gyártók autóit érinti.": mint pl. a tesla, aki mostanában durván csökkentette az autója árát?


hcl
(félisten)
Blog

De az meg nem túlárazott volt?


Cassi
(senior tag)

"A projekt 902 millió euró támogatást kap."

Pontosabban: a német adófizetők 902 millió eurót tolnak a svéd akkugyárba a pénzecskéjükből.


azbest
(félisten)
Blog

a tesla adja el a legtöbb tisztán elektromos autót. A byd tudja megelőzni úgy, hogy a hibrideket is belszámolják. Méghozzá szép vastag árréssel adja el. Míg a többi gyártónál a közvetítő díler 50-100% árrést rátesz, a gyártó pedig örül, ha nem veszteséges nagyon. A magyar áraknál még az is játszik, hogy vagy 15-20%-ot hintázik a forint árfolyama le-fel.

[ Szerkesztve ]


Busterftw
(veterán)

De, ezek EV autok, a mennyiseget az automegoszto cegek generaltak, de teljesen mindegy, mert ezeket ugyanugy legyartottak, az elv ugyanaz.
Allami tamogatasokkal megtomve uj startupok hoztak ki az EV-ket majd hagytak ott.

A 2000 evek vegen a report szerint az allam 8600dollart adott autonkent.

"the cars were likely deserted after the ride-hailing companies that owned them failed, or because they were about to become obsolete as automakers rolled out EV after EV with better features and longer driving ranges."

[ Szerkesztve ]


Avicularia
(veterán)

Northvolts konkrétan nemrég 1 milliárd ft-ot vesztett minden legyártott akksin. 23 decemberi cikk [link] Deepl. el lefordítható.
Utolsó negyedévben 162 elektromos autónak elég akkumulátort gyártottak. A veszteség 31 millió svéd korona aksiként (1.07 milliárd forint)
Más probléma [link]

[ Szerkesztve ]


makkmarce
(őstag)

Az autómegosztó rendelt 5000 autót, mondjuk 150.000km-es futásteljesítményre, olyan akkukkal, amik mondjuk nettó 150km-t elmennek városban. (ez ugye 1000 töltés).
Tönkrementek bennük az akkuk, vacakolni nem akartak velük, kivitték őket a mezőre.
Eladni nem lehet, mert degradálódott az akku. Gyártani már nem gyártják, a cég meg lecserélte a flottát az újra. Eldobható mosógépek, eldobták őket.


makkmarce
(őstag)

Tehát a fejlesztési költséget elosztották a prototípusok számával :)
szerintem kezdjünk el gyártani mondjuk fröccsöntött kanalat, öntsünk ki ötöt, és akkor 1 műanyag kanál 2 millió forint :)
semmi értelme annak, amit írsz.


Avicularia
(veterán)

Nem én írom, a cikk írja, olvasd el.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

De attól még, hogy valaki meghackelte az állami támogatást, nem feltétlen lesz rossz az elektromos autó.


Busterftw
(veterán)

Ezt írtam én is.
EU-ban ilyen nincs.


Busterftw
(veterán)

Viszont érthető, hogy a támogatásokkal együtt miért lett legyártva ennyi és miért adják olcsóbban.


cami][us
(senior tag)
Blog

Már csak azért is, mert itt biztonsági szempontokat sok törvény megszabja, amit be is tartatnak.

Nem lehet olyan szigorú a szabályozás, ha olyan izék is kijöhetnek, mint a Renault zoe. ;]


hcl
(félisten)
Blog

Ha nincs a hackelés, akkor kevesebbet gyártatnak, de attól még nem lenne 0db. Nagyon nem.


makkmarce
(őstag)

Értem, csak épp demagóg a cikk állítása.
Bár üzletileg a fejlesztési költséget beleszámolják, de azt nem a prototípusokra levetítve, hanem a tervezett eladott darabszámra. A fröccsöntős példa teljesen jó. A szerszám drága, és ha nem gyártasz vele sok kanalat, akkor az 1 kanálra vetített ár drága buli lesz.

Jelenleg már rég 100usd/kwh körül van az akkuk ára, a villanymotor olcsóbb, mint a belsőégésű, váltó nem kell, kipuff, részecskeszűrő, tisztító, CO2 kvótát fizetni szintén nem kell. 7000 usd az akkupakk(70kwh), meg kell még egy inverter, ebből kivonjuk azt, ami kikerült, és max ennyi lehetne a felára egy egyszerű benzineshez képest. (talán 3000 usd, de lehet, hogy annyi sem). Ehhez képest a benzinest emelték a villanyhoz, aztán csodálkoznak, hogy akinek most nem sürgős, az már nem vesz se benzinest, se villanyt.


Cassi
(senior tag)

Pont annyi támogatást kapnak most német pénzből, hogy fedezni tudják a veszteségeiket és tovább tudjon működni a cég. Erre nincs szükség kínai akkugyárnál, de hát ugye éppen az a cél, hogy ne a csúnya kínaiak gyártsák az akkukat a germán autógyáraknak. Akkor viszont fizetni kell valakinek, ez a valaki meg egy csomó német adófizető lett most éppen.


cami][us
(senior tag)
Blog

Erre nincs szükség kínai akkugyárnál

Vannak itt páran, akik túltolják a szinofil vonalat.


adlersson
(aktív tag)
Blog

Mondjuk azért ezeket a "random külföldiek Kínából jelentenek" videókat is (nem feltétlenül ezt) érdemes fenntartásokkal kezelni. Volt már rá példa párszor, hogy a kilóra megvett nyugati YouTuberrel próbálták meg emészthetőbbé és szebbé tenni Kína dolgait a külvilág számára.

(Szerk.: A csatorna más videóit meg az egyáltalán nem pöffeszkedő címeket átfutva már kevésbé vagyok biztos annak elfogulatlanságában.)

[ Szerkesztve ]


Alaaf Pi
(aktív tag)

Ha nem jutsz tovább a prototípusnál s legyártottál ötöt, akkor a konkrét költségeket csak arra az öt darabra tudod elosztani, nem a sosemvolt elképzelésre.


makkmarce
(őstag)

igen, csak az nem gyártási, hanem fejlesztési költség.
és de, el tudod osztani a gyártandó mennyiséggel. Szerinted mikor az apple elkezdi gyártani az iphone-t, akkor az első 10 prototípus után bejelentik, hogy na, itt lenni telefon, darabja 20 millió USD?
Szóval nem, nem osztod el, mert a prototípusgyártás nem úgy működik, hogy a szalagról leesett darabokkal osztod a gyár felépítésének költségét. Ez sima fejlesztés, ott meg készülhet 1, 10, 100, 1000 prototípus is, nem releváns, hogy mennyi, mert ez egy tétel, amit úgy hívnak fejlesztés.
Ilyen ostoba hatásvadász cikkeket bármelyik gyárból elő lehetne adni, míg épp beállítják a gyártást, vagy fejlesztik a terméket, de attól még nem lesz igaz.


jerry311
(nagyúr)

A barati kor 3 villanyauto tulajdonosabol 2 tervez visszavaltani belsoegesu motorral (is) szerelt autora, amint lejar a leasing. Hibrid lesz vagy benzin/diesel.
Nem tetsizk nekik a hatotav telen amikor kell a futes, a vilagitas, es meg az akku is kevesebbet bir.

üzenetek