Mazda topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


sutszi
(veterán)
Blog

Szerintem Jazz-el jobban jársz. :DDD


Petyyyyy
(addikt)
Blog

Sziasztok!

Segítségetek kérném. Érkezett egy Mazda 323 BJ 1.6 takarításra és észrevettem hogy kis híján üres a kiegyenlítő tartály. Ha jól látom talán zöld folyadék van benne - és itt kérnék helpet.
Milyen folyadék való bele eredetileg?

Csak piros fagyálló van itthon és ha jól emlékszem, nem kifizetődő a nem odaillőt tölteni.


Petyyyyy
(addikt)
Blog

PS.: a tartályba világítva inkább sárgás a szín.


Uher
(aktív tag)

Kupakon nincs irva a specifikacio?


sutszi
(veterán)
Blog

Valóban nem. Ráadásul keverni sem.

Ott válik ketté, hogy alu vagy vas blokkos...


hoffman_
(nagyúr)

sziasztok,

ledobtam a cégeseket 10 év után és lassan szükségem lesz egy megbízható családi kombira, 6-6.5M kerettel. Mondeotól indultam a megszokás miatt, néztem Passatot is, végül a Mazda 6-nál kötöttem ki. az ár is szempont, de főleg az, hogy "nagyköbcentis" benzines, tehát nem a szokásos 1.5 kifacsartturbódízel automata, 170-200LE körül alig van a többiből és nagy a márka markup is.

egy Sport 2.5i-t Revolution Top kivitelt nézegetek, szigorúan kombi
2016Q4
100e km
192LE, 6-os Tipronic
vezetett számlás szervizek

ahogy nézem, ez a szívó benzin egy jól kiforrott darab, a fogyasztása sem vészes és megfelelő törődéssel, szervizzel jó sokáig elmehet. ha még nem a hengerlekapcsolós, akkor még annyira se problémás hosszútávon. a váltó igényelhet odafigyelést, de elvileg az is egy masszív darab.

a navija elég döcögős, ezt túlélem, de arról van tapasztalat, hogy van ezekre még frissítés bármilyen? használható 8-10+ évesen vajon?

esetleg vélemény, egyéb rész, ami nyűgös lehet? még olvasgatom a topicot, de addig is tudnátok tippet adni, hol nézzek utána típushibáknak? köszi előre is :)

[ Szerkesztve ]


focvis
(veterán)

Szia!
Szerintem abban már MZD Connect / Mazda Connect van (így néz ki: [kép] ). Azt emberi költségek mellett fel lehet okosítani Android Auto / Car Play képesre, attól fogva online fut a Waze vagy a Google Maps.

A rozsdának néznék utána alaposan.


Uyuarasy
(tag)

Hello,

a gyari infotainment szerintem uj koraban is reginek szamitott, viszont gyarilag van benne (vagy par tiz ezres raforditassal megoldhato) a vezetekes Android Auto/Carplay. Magara a fejegysegre par honapja is jott ki frissites, a gyari navi is egeszen rendben van, en custom AA-val kezdtem (MZD-AIO), aztan talan tavaly valtottam CP-re, ez mar doccenes nelkul megy. Az erinto kijelzo le lett tiltva valamelyik frissitesben talan 20km/h felett, eleinte furcsa volt de eleg jo a fizikai joystick vagy a hangvezerles.

Az enyem iden lesz 8 eves, nem 159e km korul volt benne amikor vettuk, most lesz 242e, semmilyen hibaja nem volt eddig. Eleinte tobb idom volt aztan kicsit tobbet foglalkoztam vele mint kellett volna (nevetseges csomagterizzo helyett normalis LED-szalag hatra, csomagterelvalaszto halok, kuszob- es labtervilagitas, elol-hatul dashcam, teleszkopos gepteto tartok, stb.), de a normal fenntartasahoz tankolni kell meg a kopo/fogyo dolgokat adott idonkent cserelni es "ki megy a vilagbol" :D

Viszonylag egyszeru a konstrukcio (ezert is valasztottuk ezt), 3000rpm felett indul meg, vezetesi stilustol fugg a fogyasztas, ha jobban taposod akkor visszavalt kettot es lehet vele elozni is :) Neha erdemes magas fordulaton menni vele, a szivoszelepek nyakan kicsit kokszosodhat ha sokat megy varosban, de nem veszes igazabol az sem.

A valtoolajat hivatalosan nem kell cserelni, masok szerint pedig nyilvan kell, foleg ha az elettartam alatt nem a garanciaido veget ertjuk... Ezt van aki geppel csereli, en inkabb a gyari protokoll szerint tobbszor leengedtem es ujratoltottem, ott a szuro cserehez a teknot is le kell venni, az egy kicsit macerasabb, de szinten meg tudja ugrani barmelyik szerviz vagy egy lelkes tulaj aknaval es dugokulcsokkal.

Vannak akik kulon szoktak alvaz- es uregvedoz(tet)ni, az enyemen van valami vekony atlatszo reteg gyarilag es inkabb lemosom parszor telen is, szemmel lathatoan nem kezdte meg ki a rozsda (bar az inkabb az elso generaciokra volt jellemzo).

Egy negativumot tudok felhozni, az mondjuk eleg szubjektiv, de hiaba a bor ules, ezekben meg nincs ulesszelloztetes, ami elegge tud hianyozni nyaron, meg ezzel utolag nem sok mindent lehet kezdeni. Talan 2020/21 korul jelent meg a Mazdaknal, csak az a szeria mar bonyolodott motorikusan is...

Tipushibara egyet tudok mondani, hogy a tukorbehajto motornal van egy muanyag fogaskerek, nagy eso/mosas utan van hogy beazik es nem hajtja be a tukrot, van akinel le is daralta a fogait. Alirol par ezer forint egy erosebb fogaskerek, vagy en azt szoktam csinalni hogy olyankor 1-2 napig nem csukogatom a tukrot, szepen kiszarad es ujra mukodik rendesen.

Ha van meg kerdesed irj nyugodtan, sok sikert a kereseshez!
(mar lehet jobb a helyzet, de en par eve eleg sokaig vadasztam a megfelelo Revo Top peldanyra, vegul Wuppertalban sikerult talalni egy hibatlan autot, szerencsere nem volt surgos es nem ugrottunk bele a kompromisszumos darabokba)

#6567 focvis talan 2014-tol mar nem a sullyesztett kijelzos verziok mentek, 2016 kozepetol pedig mar volt GJ facelift is, majd jott a GL (MZD szempontjabol ugyanaz, csak szebb lett a belter is)
Mazda 6 2017 Interior - YouTube

[ Szerkesztve ]


snorbi82
(senior tag)

Én navi frissítést ebay-ről vettem 14.000 Ft volt. Tökéletes friss térkép. Aliról meg vettem egy drágább USB aljzatot így vezeték nélkül meg CarPlay (AndroidAuto). Váltó előtti részhez, meg vettem egy QI töltős részt szintén Aliról. (így még +5 LE is lett az autóban :D )


tobias88888
(őstag)

"nevetseges csomagterizzo helyett normalis LED-szalag hatra" - Mazda 3-nál ezt én is nézegettem de a biztosíték/vezeték valami 5W-ra van belőve. Te hol találtál olyan szalagot ami keveset fogyaszt de erősebb mint a lámpa? Vagy fölé mentél a biztosítéknak?

[ Szerkesztve ]


f4lcon
(őstag)

alin is van frissítés, én ezt vettem tavaly: [link] $24 volt (kb 8500 forint)
lassan itt az ideje újat venni, amit vettem az 2022 Q4 térképekkel jött


Moleman
(addikt)

Bírja az, 7.5 ampernél kisebb biztosíték nincs sehol az autóban, tehát kitapétázhatod az egész csomagtartót led szalaggal, akkor is bírni fogja.

Nekem 6 db féltenyérnyi led panel (panelenként 48 db 5050) van a gyári izzó helyére kötve, fogyaszthat kb 20-25 wattot, de az még mindig csak 2 amper. [kép]

[ Szerkesztve ]


Uyuarasy
(tag)

Olvastam kulfoldi forumokon hogy paran kiutottek az RBCM-et csere kozben, szoval inkabb alatta maradtam plusz a regi izzo helyere kotottem be egy fesz. szabalyzo aramkort biztositekkal.
Ebbol a szalagbol ragasztottam fel metert, nincs normalis elotte-utana fotom de szemmel lathato volt a javulas... :D


UberMutant
(őstag)

nekem egy aprót szikrázott a vezeték, amikor bénéztam és huss nincs többé világítás a csomagtartóban. 2014 m3

ha valakinek van ötlete, merre van a biztosíték szívesen veszem az iránymutatást.


Petyyyyy
(addikt)
Blog

Nem láttam rajta, csak a figyelmeztetést. A radiátor teli van, úgyhogy nincs ok pánikra. Jeleztem a gazdájának azért.


gyuri81
(veterán)
Blog

"Aliról meg vettem egy drágább USB aljzatot így vezeték nélkül meg CarPlay (AndroidAuto)"

Ehhez nem kell egy külön kábelt behúzni a fejegységhez?


snorbi82
(senior tag)

Igen be kell húzni!


hoffman_
(nagyúr)

nagyon köszönöm a részletes beszámolód és tapasztalatokat, nem számítottam ilyen alapos infó csomagra :R

én a Ford Sync3-at és a VW infotainment rendszereket használtam sokat, ezektől sem estem hasra soha, igazán jót nem láttam még átlag autóban. a CarPlay infó nagyon hasznos, ha azt tudja, pont mint elég.

nyilván még nézegetem az infókat, de ez alapján akkor jól sikerült meghatároznom, hogy milyen típust is keresek. van most egy, ami tetszik, ahogy írtam, de egyáltalán nem sietek. nyilván a felszereltség és külső ennél stimmel. még az is lehet, hogy ha megnézem, akkor minden más is rendben, az előlélet is, de nem akarom elsietni, nem létszüksélet még tavasszal. egyedül km-ben lehetne kevesebb, de ez nyilván egyenes arányban van az árral.

az általad említett hibák, ha tényleg ennyivel meg lehet úszni középtávon, akkor egész barátiak. amivel még találkoztam fórumokon máshol is, Mazda vonalon, az a rozsdásodás, ahogy írod is, de ez is megosztó. ez már komolyabb tünet, még nézegetem a 2016-2018 vonalat, hátha találok még konkrétabb tapasztalatokat. ez az alvázvédőzés nekem ingoványos talaj, ehhez semmit nem konyítok, de ha érdemes és elejét lehet / kell venni, akkor ez még bőven vállalható kompromisszum első olvasásra. nem vagyok az a bütykölős típus, illetve ez nem igaz, sok vackot megcsinálok, de az autó és a telefon pont nem ilyen, azt használni szeretem, nem piszkálni :D

nyilván a legalaposabb szemle után is maradhat bent valami nem várt probléma az előző használatból, de attól éppenséggel nem félek, hogy nálam fog kokszosodni egy motor bármennyire is : )

+ #6567, focvis
köszönöm neked is, remek hír, a CarPlay teljesen kielégítő feature.

[ Szerkesztve ]


gyuri81
(veterán)
Blog

Kérhetek egy linket hozzá, hogy mit is vettél pontosan?


Uyuarasy
(tag)

Nincs mit, orulok ha hasznos volt :) Ha lesznek szimpatikus peldanyok erdemes hozzaerto ismerossel menni, hogy volt-e szetszedve vagy van-e olajfolyas/gyanusan tiszta a motorter, stb. Par patent levetelevel pedig be lehet nezni az elso kerekek mogott a kuszobhoz, ott ossze tud gyulni eleg sok sar meg falevel es ha soha nem takaritotta az elozo tulaj onnan konnyebben megindul a rozsda. Aztan atlagos szervizekben is par tiz ezer forint egy allapotfelmeres/atvizsgalas, az nem koltseg ahhoz kepest hogy milyen oraberek es alkatreszarak vannak…

üzenetek