Mazda topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


smerch
(tag)

Nagy a dilemma, rosszul emlékeztem. 2012-es évjárat és egyébként 2.2 GTA. A volt főnökömé. 10 ezrenként hordta mazda szervizbe. Semmilyen műszaki baja nem volt. 218e km körül van benne. Ha ezzel járt dolgozni akkor napi kb 100km -t hajtotta. Mennyi lenne a reális ára amire azt lehet mondani hogy megéri?

[ Szerkesztve ]


Uher
(aktív tag)

Tudni kene, hogy az injektor-dpf-egr-lendkerek-motortartobak-vezermulanc csokorbol mi volt mar cserelve


MaXing
(csendes tag)

Köszönöm szépen, akkor cseréltetni fogom azt is. Egyelőre maradnék a hivatalos márkaszerviznél, de eddig csupa pozitív dolgokat olvastam az Alsónémedis csapatról is.

Még egy kérdésem lenne: 3 hete cseréltek olajat, és az olaj összesen eddig 500km -t futott. Valóban szükséges lehet újra kicserélni a fentebb leírt szerviz után? Nem kis összeg az olajcsere, és bár nem vagyok hozzáértő, nem gondolnám, hogy ki kellene cserélni szűrőkkel együtt megint mindent.


smerch
(tag)

azt mondja nála semmit... a dpf szűrő telítettségét nézeti évente, mindig üres. 1,8-ért adná az autót.


nyepi
(tag)

Szia!

Az olajszivattyú láncnak semmi köze a szívósorhoz.
Próbálj meg utána járni, hogy mikor volt utoljára szívósor takarítva. Én még nem találkoztam láncszakadással, de előfordul. Neked kell eldöntened, hogy kicsit még csúsztatod-e vagy sem. Nehéz megmondani, hogy mennyit megy el, mert 150 k-s és 150 k-s futásteljesítmény között különbség van. Amiatt lenne érdemes megcsinálni, mert a lánccseréhez le kell venni a szelepfedelet, ahhoz pedig ki kell venni az injektorokat. És az injektor alatti tömítések miatt van sok gond ezekkel a motorokkal. A lánccal is, nem a szívósor miatt. Én a Te helyedben először a lánccal kezdenék, és csak később a szívósorral. Azzal elég akkor foglalkozni, ha dobja rá a hibát.


#6897WasabiTrsr
Ilyen tényleg van? Ha odamész, hogy csináljátok, meg akkor azt mondják, hogy attól sem lesz jó, nem csináljuk meg? Nem pénzből élnek? Ez röhej. :(
Keress egy olyan szervízt ahol kicserélik.
Sima 2.0 PE?


#6895smerch
Én erre azt mondanám, hogy vállalható. Ha olyan autót keresel, amin semmi rozsda ne legyen, akkor sokáig fogsz keresgélni és zsebbe kell nyúlni.
Ez még átmegy így műszakin. Azért a lengőkarokon, futóműkereten van anyag, az nem rohad csak úgy el. A küszöbök, sárvédő ívek, padlólemez legyen rohadás mentes, mert azok 1-es lemezek. Ott könnyen lesz lyuk. Ha azok jók, akkor szerintem ennek még elég egy alvázvédelem és ebben az állapotában megfogható a dolog.


Uher
(aktív tag)

Nem tudom mit neznek, de olyan nincs hogy mindig ures. Ha mas fennalo baja nincs(atnezetni azert nem art) azaz a 1.8 jo ar, legyen melle meg egy nagyobb osszeg amit nem sajnalsz rakolteni ha kelleni fog.


smerch
(tag)

Köszi az infókat mindenkinek. Még alszok rá 1-et. Elektronikus szervizkönyve van. Gondolom az se hátrány. Téli -nyári gumi, külön alufelnin ill. mindene működik.


tobias88888
(őstag)

Elektromos Mazda szervizkönyvbe melyik szervizek jogosultak beleírni? Váltó olajat cseréltetném most, de az M3 szerviz kicsit borsos tud lenni :D


SzaboZE
(addikt)

Minden mazda szerviz "jogosult" nem értem a kérdést. Ha nem márkaszervizbe viszed, ott nyilván nem tudnak belefirkálni.


tobias88888
(őstag)

Független szervizre gondoltam, de akkor azok nem.

Mazda szervizeket amúgy hol lehet megnézni? Az app most nekem azt írja hogy "Verify Ownership!", szóval az kizárva.


KoVee84
(senior tag)

Váltóolaj cserét minek akarod beíratni a szervízkönyvbe? Kapsz róla számlát, mikor eladod, majd megmutatod. Nálam legalábbis fel sem merült, hogy szakszervízben csináltassam, mar csak azért sem, mert az erre szakosodott szervizek, sokkal jobbak ebben.


tobias88888
(őstag)

Most kerestem, de nem találtam kifejezetten váltóolajcserére szakosodott szervizt. Mondjuk nem is gondoltam hogy keresnem kellett volna manuális váltó esetén, ott mit lehet elrontani szakszervizben?


MaXing
(csendes tag)

Köszönöm szépen a tanácsot, akkor utánajárok, hogy mikor volt utoljára szívósor tisztításon (már ha volt). Az olajcserés kérdésemre esetleg van még valami hasznos tanács? Érdemes egy szívósor tisztítás után lecserélni minden szűrővel együtt az 500km -t futott olajat?


Villa7
(tag)

ha igazoltan le lett cserélve stb. akkor nem kell.


KoVee84
(senior tag)

Jah bocs, azt hittem automata :R


MaXing
(csendes tag)

Köszönöm szépen a segítséget!

Sikerült úgy felejtenem a belső világítást, és csontra lemerült az akkumulátor. Töltés előtt le kell vennem a sarukat, vagy mehet rá így is a töltő? Ha leveszem a sarukat, akkor bizonyos beállítások resetelődnek?


Villa7
(tag)

töltheted.
Ablakokat kell újra tanítani stb ha leveszed, de nem kell


focvis
(veterán)

Nem szoktam lekötni az akkut. Pozitív a pozitív pólusra. Negatív csati vagy a dedikált negatív töltőpontra (VW-nél van ilyen, Mazda 6-osnál passz), vagy a motorblokkra csiptetve, így nem lesz baj.
Nekem még a gyári akku van, tekerős cellakupakokkal, azokat illik kilazítani. A [kép] jobb felső sarkában látszik, hogy mire gondolok.

Ha lekötöm az akksit, nálam minden elszáll az infotainmentből (telefonszámok, rádióadók).


Moleman
(addikt)

Én ide szoktam rakni a negatív csatlakozót, de régen közvetlenül az akkura raktam, úgy sem volt probléma.


MaXing
(csendes tag)

Rámértem az akksira, jelenleg 4,1 volton áll, és a szuper intelligens töltő nem tud kezdeni vele semmit, 10 perc után errort kapok. Bikázással próbálkozhatok, nem okoz problémát? (Mazda 6 2.2D 2013)


tobias88888
(őstag)

Szerintem nem, ha jól csinálod persze. Akkumulátor kapacitás ajánlott hogy hasonló legyen, de nekem azért sikerült anno egy 40Ah-s Fiestáról is beindítani a 65ös Start-Stop-os Mazda3-ast.

[ Szerkesztve ]


pető bá'
(őstag)
Blog

sziasztok,

A mai napon át is vettem a gépjárművet (2014, Revolution 2.0 120hp):


Egyelőre nagyon teccik :B

Elsőre csak az usb töltési sebessége lepett meg, szinten sem tudta tartani az S23-at, pedig csak BT-n ment róla zene, tehát még a kijelző is ki volt kapcsolva - ez normális? Ti hogy töltitek a telefont a kocsiban? Szivargyújtóról?
Mert a másik bajom, h vettem egy Baseus gyorstöltőt, de mintha nem érintkezne rendesen, mert semmit sem csinál (másik kocsiban teszteltem, maga a cucc működik). Ha használtok szivargyújtós töltőt, akkor milyet? :D


Moleman
(addikt)

A szivargyújtós megoldás nem az igazi, kb minden aljzat és minden csatlakozó más, nem megbízható. Arról nem is beszélve, hogy eléggé útban van. :D
Én 10 éve ilyen USB tápokat használok mindenre, telefonhoz is, menetrögzítő kamerákhoz is, a biztosítéktáblából kap áramot egy extra biztosítékkal. Tényleg jó, 2A fölött tölt minden telefont.

#6920 MaXing
A bikázástól nemigen lesz baja, de az akksi biztosan cserés lesz, ha egyszer 10V alá esett, már nem valószínű, hogy újra életre tudod kelteni.

[ Szerkesztve ]


tobias88888
(őstag)

Carplay / android auto upgrade. Ott van "gyors" töltés

üzenetek