Mazda topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


tobias88888
(őstag)

Mazda 3 BM-et vettem, mert rohadt jól néz ki és az tetszett a legjobban. Ha a logika döntött volna, i30 lett volna belőle. Az autóba mindig csak megy a pénz, mindegy a fajtája, csak a pénz mennyisége kérdés.

Fenntartásban hasonló a kettő, de 5 év múlva is lesz közöttük árban vagy 1.5m forint szóval kb 1.5-et kell csak "kidobnod" az ablakon a szebb kocsiért. Ebből jön le még az utólagos tempomat (100 ezer felett van bőven) és 100km-ként 1000Ft, szóval 1 millió alatt lesz már az.

[ Szerkesztve ]


m3tr0
(senior tag)

Nekem még mindig van egy eladó NC-m,tele minden finomsággal. :R
Fent van hahu-n is.


focvis
(veterán)

Nagyon racionálisan gondolkodva.... Suzuki Swift 1.2. 🤗

Racionálisan; NC 3 misi VS. ND 6,2 misi.
- Élményben hasonló lehet.
- A kezdeti kiadás kevesebb, mint fele az NC esetében.
- Tobias88888 jól levezette a középtávú matekot. (Különben pedig egy NB is király.)

Annak idején azért dobtam be az ND-t, mert eleinte még 5-6 misis NC-ben gondolkodtál.


Moleman
(addikt)

Kérdés, hogy hol a racionalitás határa a komforttal szemben. :D
Azt elmúlt bő fél évben csak a Swiftet használtam, autópályán is, mert 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt. Most hétvégén viszont elővettem a CX-5-öt és beletekertem 900 km-t, nagyon élveztem a csendet az autópályán. :DDD
(A derekam mondjuk nem köszönte meg, még mindig nem szeretem az ülését. :()


WasabiTrsr
(csendes tag)

Sziasztok! Par hete kerdeztem itt tipus hibakrol, persze sikerult az egyikbe belefutnom. Mazda 3 BP, nem melegszik be a motor, valoszinuleg a termosztatot helyettesito CCV a hibas.
Van esetleg valaki aki itt javíttatta? Ha igen, hol? Egyik markaszerviz azt mondta joazugy. Engem viszont baromira zavar.

[ Szerkesztve ]


rasotamas
(veterán)

Valaki nem vette meg a régi 2004-es dízelemet mostanában? JP Kecskemét számította be márciusban attól, akinek eladtam, sötétkék 5ajtós IWZ rendszámos.


Ádám16
(addikt)

Néztem, tetszik minden porcikája, de az olajfogyi miatt generálozni kéne szerintem 2-3 éven belül. Az pedig, ha jól sejtem, nincs meg 1M Ft alatt most. Ettől függetlenül írni fogok beletettem a kalapba, és jelentkezek, ha a holnapi NC offos és az ND-t nem érzem annyival jobbnak.

tobias88888: teljesen igazad van. Ettől függetlenül fogom vezetni a sima NC-t holnap, hétvégén valószínűleg az ND-t, és azt is ráteszem a mérlegre, mennyi különbséget érzek köztük.

focvis: NB már túl koros, és mindegyik rohad, de durván, vagy hamarosan fog. Sajnos ezt tapasztaltam. Formára is inkább az újabbak jönnek már be számomra. :)

"Annak idején azért dobtam be az ND-t, mert eleinte még 5-6 misis NC-ben gondolkodtál."
Igen, így is van. Onnan már inkább ND-t vennék. Viszont jött szembe egy konkrét hirdetés, ami rendesen megkavarta az állóvizet.
Nem sokkal csúnyább + ad kevesebbet szerintem egy NC 1.8 az FL 2.0-tól, és 30e km-rel ezelőtt volt generálozva a motorja. Ha ez a hirdetés nem lenne, nem fájna a fejem ennyire. :D

[ Szerkesztve ]


m3tr0
(senior tag)

Hát nálam 3 éve van és ugyanannyi az olajfogyás.
Ettől függetlenül értem amit írsz, a generál meg egy olajlehúzó gyűrű csere,meg csapágysor csere ha már ott van, én mást nem cserélnék és ez max. 400 ezer.
Akik 800 ezer- 1 milliós árakat írnak,azokat finoman szólva lehúzták.
A fenti összegből Lexus GS450h motorját rakattam rendbe...


tobias88888
(őstag)

NC-nél kérdezz rá a váltóolaj cserére mert 170k-nál már elvileg nem árt, lehet hogy nem lesz valami szuper a váltás különben (bár talán ott 100ezernél írta még a manual)

[ Szerkesztve ]


nyepi
(tag)

Nem joazugy.
A motor legyen üzemmeleg. Neki az a jó.
Meg télen pl. nem lesz fűtésed? Meg kell csinálni. Semmi extra nincs benne, csak nem olcsó. :(


tobias88888
(őstag)

Végre én is megoldottam a csomagtér világítást. Hamis égő, 4db 36os COB, 18AWG 3M kábel, pár sorkapocs.


mmdms
(addikt)

Neki mar van vizhofok mutatoja?


MaXing
(csendes tag)

Üdv Mindenkinek!

Nemrégiben vásároltam egy 2013 -as Mazda 6 2.2 CD150 -es autót, amiben 144e km van jelenleg, és hosszú távokon lett használva. Az autó végig márkaszervizben volt szervizelve, ezt a dokumentumok is igazolják. A korábbi tulaj rendkívül korrekt módon tájékoztatott arról, hogy a szervizben azt mondták neki, hogy a típusnál 150e km -nél esedékes egy olajpumpa láncszett csere, ami fél millió forintos tétel. Megkérdeztem egy másik márkaszervizt is, hogy náluk mennyibe kerülne ez a jellegű munka. Ők azt mondták, hogy a lánccsere nem szükséges, elegendő csak a szívótorok tisztitása ok-okozati összefüggés miatt. A lánccal véleményük szerint ilyen alacsony futásnál semmi gond sincsen. A tisztítás ára hasonló árfekvésű, mint maga a lánccsere. Jelenleg elég tanácstalan vagyok, mert úgy gondolom, hogy a szívótorok tisztítása logikus, és szükséges lehet (ezzel mindkét szerviz egyébként egyetért), de a lánccsere talán kidobott fél millió forint lenne plusszba, ahogy a második szerviz mondta. Valaki esetleg tudna bármi infóval szolgálni -akár tapasztalatból-, ami segíthet a döntés meghozatalában?


Uher
(aktív tag)

Kell az olajpumpa lanc csere. Szerelot (en) izsakon es alsonemediben tudok ajanlani.

[ Szerkesztve ]


smerch
(tag)

Sziasztok. Nézegetek egy mazda 3-at (2011)
Véleményetek szerint ez a rozsda mennyire gáz?


Uher
(aktív tag)

En abbol azt vagy annyit latok, hogy nem veszes, de amikor a hatso futomuvet lell allitani, akkor azok a csavarok egyreszt bele fognak torni, masreszt akkor mar levennem az egeszet es egy csiszolas festes parost biztos csinalnek rajta.


WasabiTrsr
(csendes tag)

En egyetertek, ha tudsz olyan szervizt ahol megcsinaljak, kerlek szolj, mert eddig a Zakar azt mondta joazugy, ja es, azt is mondtak, hogy hiaba csinaljak meg ugyanugy elromlik. :D Bar lehet ok is megcsinaljak, ha nyomogatom okat.

Neten utanaolvasva amugy, van egy frissitett alkatresz, es az mar nem romlik el, de lehet ez az info Mo-ra meg nem jutott el.

#6892 mmdms: Igen, van vizhofok jelzo, es tegnap pl 55-75 fokozott mozgott palyan / varosban.

[ Szerkesztve ]


sutszi
(veterán)
Blog

Én ezt elengedném a helyedben... mondom ezt úgy, hogy az enyém kicsit durvább...kb tudom mit nem vennék már meg.


tobias88888
(őstag)

Hát, egy 13 éves autóhoz képest szerintem nem rossz. Egy szerelő persze megmondja 20-30 ezerért mikor teljesen átnézi, de ránézésre a legtöbb csak felületi.

Esetleg a Milyen autót vegyek? csoport? Ott van nem egy rozsdáról szóló komment + biztosan segítenek. Pl itt egy 2018as mazda...

[ Szerkesztve ]


sutszi
(veterán)
Blog

Gergőke példája is azt mutatja, hogy át kell vizsgáltatni alá kell nézni mindegy milyen fiatal egy autó...

2019-ben mondtak nekem 500K-t lakatos munkára... alap hangon... és azt mondták durvább is lehet... hagytam a fenébe... az autó akkori értékének kb fele volt ez...
Volt egy csomó képem az állapotfelmérésről... Ha ezt a fentit rendesen lecsiszolják...passziválják és alvázvédővel lefújják...az jelenleg biztos hogy rengeteg pénz. HA pedig nem foglalkozol vele, az csak sokkal rosszabb lesz később. Ezért mondom ez a fenti kép már foglalkozós kategória, de ha meg akarod csináltatni, akkor kinyílik a pénztárca.

üzenetek