Mazda topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


piny
(tag)

Megjött a cucc: https://www.aliexpress.com/item/1005004918870504.html (mazda 2in1 wireless). A beszerelés kb. 1 óra volt (fw-t nem kellett frissítenem).
Első indítás után megvolt minden a menüben, semmi gond nem volt. Mondjuk amikor először néztem végig a menüket, a gyári navi-nál kiakadt (ugrált a kép, mintha rossz térkép lett volna mögötte, és semmire nem reagált), de egy újraindítás után minden jó.
Csak Android Auto-val próbáltam, CarPlay-el nem. BT-n csatlakozik (figyelni kell, hogy nem csak az autóra, hanem erre az eszközre is csatlakozni kell a telefonnal).
Mükődik, teszi a dolgát :)
Waze rendszeresen behülyül (ez imho inkább az Android Auto sara, nem az eszközé), de Gmaps stabilan megy (Spotify is, Teams is, többi nem nagyon próbáltam még).

[ Szerkesztve ]


tobias88888
(őstag)

"fogyaszthat kb 20-25 wattot" - Ezt esetleg kimérted? Kb csak amazonon találtam infót róla mennyit fogyaszthat, az alapján 1.5W egy darab 48as, szóval inkább 10W a 6 együtt.


Moleman
(addikt)

Ez más fajta led. Mérni nem mértem, de nekem 5050-es van, annak az adatlapjáról vettem a fogyasztást, de az amazon is 5 wattot ír rá.
6 éve vettem, azóta már biztosan vannak hatékonyabb ledek, amik tudják ugyanezt a fényerőt harmadakkora fogyasztással.


tobias88888
(őstag)

Mazda3 2017 manuális váltónál 150e km-nél váltó olajat akarok cseréltetni, érzésre sem olyan jó. Manual 180ezret ír szóval már bőven kellett volna (környezetvédelem miatt fölé lőnek), csak nemrég vettem a kocsit. Van tapasztalat öblítéses technológiával? Megéri a felárat manuálisnál?

[ Szerkesztve ]


Villa7
(tag)

Minden olajcsere megéri.


tobias88888
(őstag)

Ezt értem, nem az olajcsere a kérdés. A kérdés hogy a nyomásos technológia megéri -e a sima leeresztéshez képest.


Ádám16
(addikt)

Régen itt azt a választ kaptam, hogy a tömítéseknek árthat a nagynyomás.
Én cseréltettem sima leeresztősen, és következő motorolajcserénél kérek újra váltóolajcserét is.


f4lcon
(őstag)

valaki talált már alin 2024-es térképeket?
az előző SD kártya, amit vettem 2022 Q4 térképekkel jött tavaly valamikor


pető bá'
(őstag)
Blog

sziasztok,

Úgy néz ki, hogy hamarosan a tulajdonosa leszek egy 2014-es 2.0 120LE Mazda 3-nak, Revolution Top felszereltséggel - de Android Auto / Carplay nélkül :( .

Átfutottam a kommenteket, megvan az Ali-s link, a kérdésem az lenne, hogy stabilitás szempontjából van-e különbség a wired/wireless között?
Waze+Spotify-t használok (jelenleg egy 7" Pio AA/Carplay fejjel gond nélkül), de láttam tapasztalatokat a topikban, hogy ezekkel néha gond van - van esetleg modul ami kevésbé ajánlott?
Wireless mennyire stabil? Hajlok afelé, hogy ha már veszek, akkor legyen wireless képes, de alapvetően vezetékkel használnám, szóval ha instabil vagy gond van vele, akkor nem erőltetném.
Vagy ha több adapter is elérhető, van érdemi különbség? (mintha mindenki ugyanazt linkelte volna, de már nem vagyok benne biztos)

Illetve megnéztem a beépítős videót - nem áll távol tőlem az ilyesmi, (a 2005 Swiftbe kicsit könnyebb szívvel építettem be a 2din-es fejet), de valahogy nem szívesen esnék neki a (nekem új) kocsinak, kb az egész középkonzolt le kell bontani.. foglalkozik esetleg valaki ilyen beépítéssel (főként Székesfehérvár, de Veszprém-Győr-Érd-Bp is jó)? vagy annyira basic, hogy sima hifi-s műhelyek is elvállalják? Vagy annyira plug&play, hogy csak csináld magad megy? :D
Még legalább 2 hét mire átveszem, majd dobok be képet, de a modult megrendelném előre, hogy legyen ideje ideérni :)


ZeroX92P
(tag)

Nem kell hozzá lebontani, le lehet de fölös, be lehet húzni a kábelt mellette, kábel és hely is van bőven.


piny
(tag)

Szia!
Pár hozzászólással ezelőtt írtam, hogy én milyet rendeltem. Ezzel nekem kb. semmi gondom nem volt még (napi szinten használom), wireless módban. Ami gondom volt/van, az nem az adapter hibája (néha kiakad a rádió app amit használok, illetve a waze fagyogat).
Beépítés simán ment, nem volt vele extra szívás. Nyugisan kell csinálni, nem kell kapkodni 😉


tobias88888
(őstag)

Abszolút Basic, nincs olyan dolog ami könnyen torik. Az igazi macera az a kabelkotegeles hogy szép legyen (én nem vezetnem mellette) . Ne felejtsd, előbb OS update, csak utána mehet be az új usb.

[ Szerkesztve ]


mmdms
(addikt)

120 lovas benyas 3-as vezermulancara tenyleg nincs km periodus? Altalaban meddig szoktak elfutni a gyariak? Mar 167knal jarok, erdemes most a valtoolajjal egyutt lecsereltetni?


tobias88888
(őstag)

Nincs. Külföldi fórumon volt aki 250ezer km-el kérdezte hogy mikor kellhet cserélni mert nincs vele gondja. Nem érdemes cserélni, korai


ZeroX92P
(tag)

A kesztyűtartó felé gyönyörűen ki lehet húzni lefelé a kardánboxba, nem kell hozzá szétbombázni az egészet.


sutszi
(veterán)
Blog

Ezeket már sokkal korábbi évjáratoknál is akkor szokták cserélni amikor kezd nyúlni és kezd becsörögni... Amíg ez nincs, addig kvázi nincs baja. Kapja az olajat és nincs gond...
Az én 2005-öm lassan 280K-ba forog és mostanában kezdek hallani hideg indításnál zörgést. Szerintem ez már most az lesz.


pető bá'
(őstag)
Blog

köszi a válaszokat (a többieknek is), akkor még átnézem, hogy kevesebb bontással hogy kivitelezhető.. de mindenesetre megnyugtató, hogy nem sérülékenyek a rögzítő fülek :)

már olvasgatom a Mazda 3 fb csoportos doksikat a sw részről is, attól kevésbé félek :)


mmdms
(addikt)

Koszi mindenkinek a tanacsokat, akkor kapasbol nem csereltetem.
Van lehetoseg a lanc es feszito allapotat valahogy ellenorizni? Passaton a szijat konnyen szemreveteleztek.


Ádám16
(addikt)

Teljes mértékben agypéniszem van bizonytalanság miatt, ezért újból kérdezek.

NCFL-re javaslatotok hatására is már azt mondtam, ráfizetek, és legyen inkább ND.
6.5-ért van hirdetve egy ND 1.5 (ismerősömé), azt szerintem 6.2-ért el tudnám hozni.

Viszont!

Ma velem egy városban lett hirdetve egy fekete sima NC 1.8-as motorral, 170000 km, 2007es, Challenge változat (base, de klíma van!).
Kaszni kezdett rozsdásodni, de fotók alapján olcsón/könnyen kezelhető. Ismert mechanikai hibája nincs, nem ázik be.
Motorja 30e km-rel ezelőtt volt felújítva:
Hengerfej- Nyomáspróba - Szelepek csiszolása - Szelepszár szimeringek cseréje - Tömítés csere - Síkolás - Gyűrűsor komplett cseréje - Vezérműlánc csere feszítővel együtt - EGR szelep alatti tömítés csere - Hajtókar csapágyak cseréje.

Az ND több, mint 2x ennyibe kerül, és nem hiszem, hogy 2x ekkora élményt is adna. Nyilván újabb, de drágább a fenntartása jelentősen -ahogy írtátok-, és nekem szerintem egy NC is elég lenne.
Volt NB-m, igazából azzal is totál jól elvoltam. Esetleg utólag egy tempomatot kapna az NC, mert napi használatra lesz áprilistól októberig használva országúton.

Emellett az a helyzet, hogy nem akarok azzal foglalkozni, hogy szerelőhöz/kasznishoz/fényezőhöz hordjam az autót jóval nagyobb rendszerességgel, mint ahogy egy ND-t hordanék.
Az NC 8,5, míg az ND 6,5-et fogyaszt átlagban. Szerintem azt a +3m Ft-ot fenntartásban, üzemanyagban soha nem hozná vissza az ND így sem.

De az ND tetszik igazán. Ezért baromi nehéz.

Racionálisan gondolkodva, ti mit lépnétek?

üzenetek