üzenetek

hozzászólások


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Én az akkukban bízom, a Xiaomi verdája év végén jön 800 km hatótávval. Amit még kell fejleszteni, h minél kisebb helyre beférjen az akku és persze legyen könnyebb is, és persze biztonságosabb is. És a 15 perc töltés legyen már alap. De legyen már olcsóbb is. Ennyi. :)


Emericus Max
(tag)

hallottam már ezt az érvelést sokszor.
DE könyörgöm, azért ne hasonlítsuk már a lovaskocsiról való átálláshoz az belső-égésű motorokról a villanyautóra átállást...
Ég és föld a különbség minden szempontból.
Te most komolyan az élő-állattal való vontatást hasonlítod az akár sok-száz lóerős dízel/benzin üzemű gépjárművekről való elektromos átállásra?
Nem gondolom, hogy az elektromos üzemre való átállás akkora szemléletbeli különbség lenne. De te gondolatmenetedet követve, akkor csak végül is ki kell várni azt a 30-40 évet, amíg az átállás teljes lesz?
Hát jó, ha megélem, akkor Isten-bizony kivárom ;]
A mai formában ez még sajnos nem egy igazán élhető alternatíva.


forumpista
(tag)

Nézd, ahogy írod belsőégésű autóról átállni elektromosra sokkal kisebb különbség mint lóról autóra.

Mégis, azt mondjátok hogy bár lóról át tudtunk állni autóra, de belsőégésű autóról átállni elektromos autóra az lehetetlen...
Olyat viszont nem mondtok hogy akkor lóról átállni autóra legalább 100x annyira lehetetlen aztán mégis sikerült...

Egyébként igen, a teljes átálláshoz kell legalább 30-40 év. De valahol el kell kezdeni, olyat remélem senki nem gondol hogy majd Magyarországon egyik nap van 4 millió belsőégésü, másnap meg hirtelen 4 millió elektromos...

Továbbá, ahogy mondtam az elektromos már mai is teljesen élhető alternativa egy csomó embernek. Itt a gond inkább csak az hogy a magyar csoró, nem tudja megvenni. Mint ahogy az új belsőégésüt sem.

És persze tény, valóban nem mindenkinek alternativa az elektromos, de továbbra is van nekik belsőégésű.

Ellenben ha annyi forintom lenne ahány embertől hallottam hogy ő minden nap 1000 km-ert vezet egy seggel és kiderül hogy hazudik és mégsem kerüli meg évente a Földet 7-8szor, akkor már milliomos lennék.

[ Szerkesztve ]


Rowon
(veterán)
Blog

"Mégis, azt mondjátok hogy bár lóról át tudtunk állni autóra, de belsőégésű autóról átállni elektromos autóra az lehetetlen..."

Én nem ezt írtam, hanem azt, hogy nem térül meg a befektetés.


forumpista
(tag)

Mármint milyen befektetés?


Foglalt név
(addikt)

Nem tudom milyen helyeken mozogsz, de inkább az utolsó bekezdésed tűnik valótlannak. Miután elég sokan dolgoznak a bérek miatt nyugaton az 1000km-es napi út teljesen valósnak tűnik, de kétlem, hogy bárki állítaná, hogy nap, mint nap teszi meg.


forumpista
(tag)

En csak annyit mondanek hogy valami 4 millio auto van forgalomban az orszagban es az atlagos futasteljesitmeny evi 16 ezer km.

Szoval most vagy az van hogy mindenki nemetbe ingazik masfel havonta 1x, es a koztes 60 napban be sem inditja az autojat, vagy 3-3.5 millio auto soha nincs beinditva csak rohad az udvaron, de a maradek felmillio naponta megjarja a Bp-Stuttgart utat.

Vagy ami sokkal valoszinubb hogy ennek a 4 millio autonak a jo 90% napi 30-60 kmert megy, es csak a par szazaleka az ami rendszeresen hetente vagy surubben tolja az 1000 kmert egyhuzamban.

En erre tippelnek, es valoban ennek a par szazaleknak nem jo az e-auto a maga 300-400 kmeres hatotavjaval.
Maradek 90+%nak meg mar most is tokeletes lenne ha meg tudna venni es lenne kiepitett toltoallomasrendszer, ahogy nyugaton.


Füleske
(addikt)

Tudatlanságod már-már komikus.
Nem láttál még műanyag alufelni burkolatot, ami a légellenállást hivatott csökkenteni. Ok, nem foglalkozol villanyautókkal, meg nem is kötelező ezt feltenni, opció egyes villanyautóknál.
De ez mindent visz: "A Volvokról meg ne is beszéljünk... Na azok autók, ezek a távol-nyugati elemes talicskák meg fosok."
:DDD
A kínai tulajdonú Volvo pár hónapon belül nem gyárt dízelt, 2030 - tól meg csak tisztán elektromost. Jó reggelt. :)) [link]


Gyok2
(aktív tag)

Elárulod, hogy a kmer, az milyen mértékegység?

A másik meg a mérnök, aki robbanómotorozik...


LurkerSheik
(senior tag)

Naneszemelyeskedjunkittkeremszepen.
nyelvtanar kerestetik szoljatok ha megerkezett!
elfogytak az ervek, johet a helyesiras! :DDD :C

[ Szerkesztve ]


Gyok2
(aktív tag)

Az is elkerülhette a figyelmed, hogy nem szóltam hozzá, csak pár nyilvánvaló hülyeségre reagáltam. Sajnos nem vicces...


Rowon
(veterán)
Blog

Ki beszélt az új Volvókról? A férfiak még mindig a régi, dízeles Volvókkal járnak. ;) A hormonzavaros szójafiúk meg vegyék csak az elektromosat.

[ Szerkesztve ]


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Nem értek veled 1-et. Mindkét típusnak megvan a maga előnye, hátránya. 10 év és a belső égésű motorok a múzeumok kedvenc látnivalója lesz. Nem tudnak már hova fejlődni és nem is fejlesztik már őket. És be lesznek tiltva nem kérdés. Az e-autók ható távja meg 5 évenként duplázódik. Jó lesz majd havonta egyszer tölteni. :)


Rowon
(veterán)
Blog

Ilyeneket én is ki tudok találni. Tudom, ez a 5 év múlva meg 10 év múlva dolgot gyakran hazudozzák villanyosék. Érdekes módon eltelik 5 év és megint azt mondják, hogy 5 év múlva. :U Ki érti ezt? Húzni kell a mézes madzagot.

"10 év és a belső égésű motorok a múzeumok kedvenc látnivalója lesz."

Ezt, ha nem te írtad volna le, akkor szakadtam volna a röhögéstől. De mivel te írtad le, így cringe érzésem van.

[ Szerkesztve ]


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Kicsit tulloztam a hatás kedvéért, de idő kérdése csak nem tudom pontosan 10 vagy 20. Nem vagyok Nostradamus de a tech világban jók a megérzéseim.
És a cringe szót nem ismertem. Tényleg.

[ Szerkesztve ]


Sirus86
(tag)
Blog

Kizart, hogy 10 ev mulva a belsoegesuek eltunnenek. Pl mezogazdasagban nincsen alternativa meg, illetve fuvarozasban sem, illetve a specialis nagygepeknek sincsen meg. Belsoegesu velunk marad meg, mint a lovaskocsi is.


Rowon
(veterán)
Blog

Én ismerem, de nem szeretem használni. Ki nem állhatom, amikor a magyar keverik az angollal, kivétel persze a honosított szavak, amiknek nincs magyar megfelelőjük. De felejtsük is el...

Egyébként én is szeretném azt, hogy korán reggel felkelek a városban, kinyitom az ablakot és nem a szmog szaga csapja meg az orromat, hanem valami más, valami régi, amit mostanában nem éreztem. A friss levegő. De ez szerintem jelenleg olyan messze van a megvalósíthatóságtól, mint Makó Jeruzsálemtől, legalábbis belátható időn belül és ez nem csak az autózás miatt van így. Ott van az ipar, az erőművek, a tömegközlekedés, a szárazföldi áruszállítás, stb.

[ Szerkesztve ]


forumpista
(tag)

Szivesen ha megvalaszolod azt a kerdest elobb, hogy
a, nem tudsz magyarul es igy nem erted a magyar internetes szlenget amit egy telefonon potyognek be gyorsan es roviditve?
b, vagy mar nem allsz a szellemi kapacitasod csucspontjan ezert okoz nehezseget a szoveg feldolgozasa a megadott kontextusban?


Gyok2
(aktív tag)

Látom az irónia sem megy jobban, de ha esetleg megmondod, mennyivel rövidebb a kmer, mint a km, akkor azt még díjazom...

[ Szerkesztve ]


LurkerSheik
(senior tag)

Az is elkerülhette a figyelmed, hogy nem szóltam hozzá, csak pár nyilvánvaló hülyeségre reagáltam. Sajnos nem vicces...

Irónia mi?!
Legalább vállalnád, hogy csak kötekedni jársz errefelé :)


Füleske
(addikt)

Nagyon egyszerűen megoldható a belső égésűek gyors kivezetése. Lásd Norvégia. Persze, lovas kocsi szinten (OT rendszámmal) maradhatnak, de az már marginális mennyiség. Évek óta nem láttam lovaskocsit, ahogy pl. Trabantot sem.

#92 Rowon: Az igazi férfiak még mindig Trabanttal járnak, a dízel Volvo a hanyatló nyugati fertő ópiuma. (Vágási Feri, 1990)


Mr.Silkó
(veterán)

Remek hangulatú, szellemes cikk lett. :)

üzenetek