üzenetek

hozzászólások


Emericus Max
(tag)

És te jártál?
Évente 35 üzleti utam volt külföldre az utóbbi 10 évben, beleértve EU kb. összes országát, USA, Dél-Amerika, Ázsia stb.
Amcsik kb. semennyire nem várják a cyber-truck-ot. De miért is várnák, a legtöbbjüknek már van min. 2 pick-up otthon. Töltő meg amcsiban sincs túl sok. Nyugat-Európában több van, de messze nem elég. Amcsi cégnek dolgozom, rendszeresen járok ki. Soha egyetlen amcsi kollégám nem mondta, hogy venne elektromos autót... Benya olcsó, meg van mindenhol.
Szóval nem tudom honnan veszed, amiket írsz, de valószínűleg nem a valóságból, vagy maximum USA-nak olyan részén járhattál, ami vmi full gazdag környék lehet.
De nem baj, otthonülő szakértő is kell. Ebben az országban sok van.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Neki Teslája van ha nem tudnád.


#52931072
(senior tag)

Az is valami? 23 éves suzuki, olajcsere 10ezer, vezérműszíj csere 15, ( csináld magad kit) motort vettem bele 65ért a vaterán, futárral küldték, egy hétvégén kicseréltem. Mondtam a páromnak, nézd csak, most már olyan, mint egy tízéves. :DDD
Ma már nem gyártanak sem olcsó, sem tartós járművet. A koncepció, hogy akinek nincs 15 milkája villanyautóra, az gazdagék szerint járjon gyalog ( mert annak valszeg normális bringára sem bukja) szarjanak sünt a teszla hátsó üllésén!


LurkerSheik
(senior tag)

Így tovább :K


Foglalt név
(addikt)

A M3P egész jól megy 120-ig. Utána már csak utazol benne. A Plaid még 200-ról is büntet, szerintem ez a meggyőző benne, nem is a 0-100.


Rowon
(veterán)
Blog

"Mondtam a páromnak, nézd csak, most már olyan, mint egy tízéves. :DDD"

:DDD :DDD :DDD :DDD Na, szerintem ezzel többet tettél a környezetvédelemért, mint egy Teslával.


Noukoum
(veterán)

Szegény fideszes magyarnak nem adnak árstoppos új autót, állítsuk meg prüsszelt.


LurkerSheik
(senior tag)

Ja a használt cuccok amiket veszel bele is csak úgy megterem.
Valaki azt is megvette újonnan.

Teslában meg nem kell olajat és szíjat cserélni.
újkènt az se volt olcsó egy kisszuziba.

Kicsit szegény az aki egy Tesla-t egy Szuszkával hasonlít.


Noukoum
(veterán)

Meg mennyire jó még több (tíz)ezer liter üzemanyagot elhasználni a használt suzukiba, annyira környezetbarát az elektromos autóhoz képest hogy csak na.


Rowon
(veterán)
Blog

Nem a két modellt hasonlítja össze, hanem a fenntartási költségeket, lentebb már leírtam, hogy azt is kifizeted előre, sőt. A Teslán nem kell gumit centíroztatni, futóművet állíttatni, kopó alkatrészeket cserélni? Abba csak be kell ülni és 5 év alatt szétfingatni? Nemá...

Ha a villanyautókat nem kell szervizelni, akkor miért élnek ebből már egyre többen??? [link]


Sirus86
(tag)
Blog

Es pofogi azt majd pl. Visonta ki, amit nem helyben egetsz el, vagy az atom hulladek. Nehez dio ez.


Noukoum
(veterán)

Amivel együtt is ezerszer jobb mint a belsőégésű. Egyáltalán nem nehéz dió ez, csak az emberek tájékozatlanok meg buták.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Nehéz ezzel általános igazságot kimondani.

A villanyautóknak sem úgy terem az áram...

Egyelőre en meg nem talalkoztam olyan összehasonlítással, ahol nem csak azt nézik mi jön vagy nem jön ki a kipufogón...

Hanem azt is nézik, hogy a szükséges energia előállítása mekkora környezeti terhelés.

Ha a villanyautók töltése 1/1 megújuló energiaforrasból jönne, akkor oke, de ilyen sem lesz.

Szóval nem mondanám, hogy az emberek buták, de egy új jármű környezeti terhelése sem csekêly.

Nem lebutázni kell egymást. Az az egyszerűbb.

Hanem fontos lenne a teljeskörű információk beszerzése, de ez az autógyártóknak sem érdeke.

Kapásból kihagytunk tisztább üzemeket, LPG, dízel+LPG ( amit persze nálunk kapásból tiltanak, Ausztráliában pedig komolyabban gondolják), ahol annyira el lehet tolni az arányokat, hogy a gázolaj csak begyújtasnyi mennyiség.

Szerintem a hidrogénben is van potenciál.

Természetesen nem azt állítom, hogy ezek jobbak, de pl. egy LPG üzemű autó kifejezetten tiszta üzemű.

De vannak érdekes írások ezzel kapcsolatban. [link]

De teszem offba.

Ha van a témával kapcsolatban linked, hogy miért ezeregyszer jobb az elektromos, természetesen jöhet, én butának érzem így magam, viszont nagyon szívesen edukálódok, ha neked van ilyen tudás a birtokodban.

[ Szerkesztve ]


Foglalt név
(addikt)

Azok buták, akik elhiszik, hogy ez egyszerű. Ennyit megengedek magamnak.
Az energiát előállítod valahol, szállítod, tárolod. Minden lépésnek van környezeti terhelése, vesztesége.
Én is hiányolok egy rendes összevetést, ami nem populista, "a zöldség 3 titka" szinten van.
Annyira persze nem egyszerű a dolog, mert sok "megújuló"-ról nehéz képet alkotni, hogyan skálázódik. Ami működik sufni szinten, lehet mégnagyobb kalamajkát okoz, ha azzal fedezed a teljes energiaigényt.
Aztán jön még a geopolitika és kiderül, hogy Kína, ahogy leigázta Európát, dobja az klímakérdést és az összes dodzsemes bohócot csinált magából.

[ Szerkesztve ]


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Engem kicsit aggaszt, h egy balesetben mekkorát robban egy elektromos egy benzinessel szemben, ugy értem melyik a biztonságosabb, melyik a gyúlékonyabb? :U


Rowon
(veterán)
Blog

Akit érdekel, az nézze meg Winkler Róbert videóját: [link] Szerintem abszolút hiteles megoldásokat kínál, nem csak az autózásra, hanem globálisan mindenre, amivel ténylegesen lehetne tenni a környezetvédelemért, és kifejezetten tetszik az a véleménye is, hogy az egész e-autózás részben arról szól, hogy van egy "karizmatikus hazudozó", aki a befektetőket szépen megvezeti.


LurkerSheik
(senior tag)

Tökre lesz@rom a zöld maszlagot.
az e autó a jövőnek szól.
Áramot idővel jól fogunk tudni tárolni, felhsználni (napelem) stb.
Kőolaj alapú energiával robbanómotorral ezt nem tudod kiváltani.
bioüzemanyag előállítása mégrosszabb.
Napokban láttam akkugyár roadmapet évekre előre, hogy milyen akkuk vannak tervben és bíztató az energiasűrűség növekedés.

Utóbbi években kezdtem érezni, mikor megyek egy fos Ducato, transit vagy szutyok euro 3-as Passat5 stb mögött, hogy nem lehet megmaradni mögötte úgy okádják a füstöt.
Egyszeri user pedig teliberakja a dpd, fap, katalizátor stb állapotát.

Nem érdekelnek a konzervatívok a témában, haladás párti vagyok.
Tesla pedig az e-autó iPhoneja a mögöttes hype miatt is.
Vesszen a belső égés és jöjjön az e autó!


Rowon
(veterán)
Blog

"Áramot idővel jól fogunk tudni tárolni"

Ok. Meddig kell még várni? 10-20-30 év? Több? Most kellene valami megoldás.

"Napokban láttam akkugyár roadmapet évekre előre, hogy milyen akkuk vannak tervben és bíztató az energiasűrűség növekedés."

Szeretném látni az árcéduláját egy ilyen telepnek és, hogy ki fogja megvenni? Attól, hogy a felső 10 ezer ilyen akkukat vesz magának, attól még a tömegnek a csóróbb technika fog jutni, amivel szétszennyeznek mindent. Egyszerűen nem térül meg sehol az e-autózás.

"Nem érdekelnek a konzervatívok a témában, haladás párti vagyok."

Akkor illene racionálisan is gondolkodni.

[ Szerkesztve ]


LurkerSheik
(senior tag)

Folyamatosan kapod.
Évről évre nő az e autók hatótávja.
és akkor az energia felhasználásuk ~15kwh/100km csökkentése pedig a másik oldal.

Az új technika sose a csórók játékszere jóreggelt.
az új iphone és galaxy S sem, csak elérhetőbb egy havi fizuból mint egy autó.

Mérnök vagyok, elég racionális köszike. :P
Racionalitás mellett pedig az EV mellett foglalok állást. ;)


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Mennyire vagy biztos abban, hogy ez a felhype-olt irányvonal a jövő?

Ki fog gondoskodni az elhasznált akkukról?

Mennyire lesz például jó az, ha az országba ennyi akkugyár települ, egészségügyi hatások?

És még csak a jéghegy csúcsát kapargatom, ami mellett Te a haladáspártiság miatt simán eltekintesz...

"Évről évre nő az e autók hatótávja." - Oké, de csak azért, mert a nagy és nehéz akkut viszi magával a user, miközben ki sem használja...

Mert úgy vásárol a user, hogy minél többet tudjunk, és lehet az életben nem használja ki a hatótávot...

A belsőégésűnél is persze megfigyelhető ez a jelenség, de ott is van azért egy skálázódás, hogy az általad "csóróknak" nézett emberek kisebb a teljesítményű autót vettek.

Mondjuk nehéz lesz a továbbiakban értelmes alapokra helyezni a "vitát". Hisz vannak a csórók :D meg vagy Te.

Mondjuk én is mérnök vagyok ,de egészen máshogy látom a jövőt... Ami biztos kemikáliákkal teli, mint a múlt, a jelen, és a jövő is.

[ Szerkesztve ]

üzenetek