Projektor topic - TV & Audió fórum

üzenetek

hozzászólások


Atomgeszi
(veterán)

Ott a képen az eredmény. Veszek egy milliós gépet, ráadásul olyat, aminek mondjuk a lencséje pacek, aztán eltorzítom a képet 20 eurós lencseelőtéttel.. :U
Nem véletlenül kerülnek közel millióba a normális lencsék.


mandju
(senior tag)

ezt nem nekem kell megmagyaráznod... nem érezted az íróniát

[ Szerkesztve ]


Joshi
(titán)

Konkrét linket nem tudsz ahol meg is lehet venni? A leírások szerint 20-30€ körül van az ára, de lehet Aliról még olcsóbb. Ha nem lenne jó akkor kidobom. :DD


devil-k
(nagyúr)
Blog

.téves

[ Szerkesztve ]


m3ss
(veterán)

koszi :R hmm ez azert beszedes, 1%-nal nem ertem miert csak 4200 korul van, amikor 10k a nativod.
ebbol kiindulva csodalkoznek, ha barmelyik lcd geppel lehetne vasznon 6-8e+ 1%-ot merni...akkor meg minek vegyek lcd gepet? :D vegen kiderul tenyleg az a hulye, aki nem vett par eve ls5-ot...

amugy most neztem egy pd cineo gepet, nem is volt olyan hangos...sztem a halkitott ventis f22 hangosabb volt. bar ugy tunt, hogy csak 1 lampa megy benne.
egy ilyen 4600 nativ kontrasztos csoda f32-ot mint ami thomasarcnak van el tudnek kepzelni magamnak :K


Vhiktor
(veterán)

Biztosan trükközve vagy alagútban vagy a lencse felé fordítva, de ezeknek semmi értelme.

Én is megmértem a jvc x550-et itthon egyszer gyorsban, az on offon kívül semmi köze ezekhez a mérésekhez. Annyira xar volt ezekhez képest hogy el sem mentettem, fel sem írtam. Emlékeim szerint az on off kontraszton kívül Zozi értékeihez közeli jött ki.

Majd nemsokára megmérem mégegyszer, úgyis újra kell kalibrálni a jvct. Aztán majd legközelebb a black velvet feltétele után mérem meg, annak hatására már így látatlanban is mondom, hogy legalább a duplájára fog növekedni sok adl, mert a fekete falakrol is rengeteg fény verődik vissza a vászonra, főleg úgy hogy nálam közel vannak a falak a vaszonhoz, a balck velvet viszont kb semmit nem ver vissza. Hatalmas lesz a különbség.

[ Szerkesztve ]


Atomgeszi
(veterán)

Úgy általánosságban írtam :)


BIGi75
(senior tag)

Szerintem nincs semmi gond a lenecse felőli méréssel, csak tudni kell milyen metódussal történt a mérés és nem összehasonlítható a vászonról történt méréssel.
Egyébként szerintem azért mérhetik optikával szemben, mert lehet fényszennyezés egy ANSI mérésnél vászon felől, a műszer beállításától függően (milyen "látószöge" van a műszernek?). Talán egyszer kipróbálom, hogy csinálok mondjuk egy szürke/piros ANSI táblát és megnézem, hogy a szürkére azt mérem-e, mint egy teli szürkénél, így kiderülne, hogy be tudom-e úgy állítani a műszert, úgy hogy ne kavarjon bele a mellete lévő piros négyzet. Ha nem, akkor szerintem egy optika felőli mérés pontosabbnak tekinthető.


Vhiktor
(veterán)

Ez mind jogos, viszont abszolút nem ad hiteles képet arról amit a vásznon látsz.
A végén meg úgyis az a fontos, a többi nem számít.

Csak akkor van értelme máshogy (nem a vásznon) mérni, ha a gépek elméleti maximumára vagyunk kiváncsiak, ami teszthez jó, csak a végén a kérdés akkor is az, hogy mi mit látunk a vásznon.
Hiába teljesít egy gép 3-szor jobban lencsével szemben mérve vagy alagútban egy másikhoz képest, ha a valóságban dedikált szobában semmivel sem nyújt többet a vásznon mint a másik gép, közben meg mondjuk kerül 3-szor annyiba.


Ijk
(nagyúr)

Sajnos teljesen szoba függő ha vászonról mérsz. Akkor működne ha minden gépet ugyanabban a moziszobában tesztelnek, de ha más oldal tesztelte a gépet már nem tudod összevetni. Viszont mondjuk fizikai korlát vászonról mérve 200:1 ANSI kontraszt 20fL mellett (nem tudom mennyi csak tippre), az is kérdés milyen lencsén mért ANSI kontraszt kell hogy ezt ténylegesen ki tudd maxolni. Lehet hogy 200:1-et tudó gép hoz 120:1-et, míg csak az képes 200:1-re ami lencsénél min. 400:1-et produkál.


m3ss
(veterán)

pont ugy gondolom, mint Viktor. egy tesztoldal merjen vaszonnal szemben. de egy atlagjuzernek ez semmit sem fog mondani anelkul, hogy a szobat is belevenne az egyenletbe.
meg ha moziszobaja is van, egyszer minimum lemernem, hogy mit tud maga a kornyezet. biztos vagyok benne, hogy vasznon el fog torpulni ez a kulonbseg, ami pl. itt az np5 meg az nz8/9 kozott van. ansinal azt mar tudjuk, hogy egyik sem lesz 200 folott. de valszeg 150 folott sem.
kerdes 1%-nal mekkora kulonbseg van a gepek kozott. ha en np5-rol akarnek valtani nz8/9-re pont ezt meregetnem, hogy vasznon van-e valos kulonbseg es ha igen mekkora is valojaban.


m3ss
(veterán)

sztem nem allhatsz tavol nagyon a valosagtol az ansis tippeddel. en pont ezert pedaloztam itt, hogy merjen mar vki szovetes moziszobaban, hogy lassuk nagyjabol a korlatokat. mert ebbol azert lehet kalkulalni. azert sztem z1-nel valszeg lehetne jobb adl1%-ot merni szovetes szobaban vmi uhp-s jvc-vel, vagy ujabb lezeressel. kerdes mennyivel.
en ugy gondolkozok, hogyha nem lehet 6-8e+ 1%-ot merni, hanem 4-5e korul van vhol a merheto maximum moziszobaban is, akkor nem latom sok ertelmet a komoly lcd vetitoknek, hiaba lesz 7-10e+ 0.25% adl, az <1% alatti jelenetek 10% alatt vannak, ezert en nem fizetnek sok penzt.
akkor mar egy 3-5e nativ kontrasztos f32, ls5, 9400, 12000 kategoria is jonak tunik ar/ertekben. ha meg nincs deneverbarlang, sztem eleve overkill ennel fentebb celozni.


Vhiktor
(veterán)

Véleméynem szerint akik tesztelnek, teszteljenek rendes körülmények között projektort (minimum teljesen feketére festett falak, fekete szőnyeg, stb. Ha nagyon extrém akkor fekete szövettel burkolt falak és mennyezet, de ez nagyon keveseknek van, szóval a fekete festés általánosabb).

Abban viszont telejsen egyetértek, hogy a gépek tudásának elméleti maximuma csak lencsével szemben/trükközve deríthető ki.


Vhiktor
(veterán)

Ami még fontos, hogy önmagában az ADL kontraszt véleményem szerint nem elég, kell mellé a fehér és feketeszint is, hogy egyértelmű következtetéseket lehessen levonni. Hiszen 2 gépnek lehet uyganakkora mondjuk az 1% ADL kontrasztja úgy is, hogy az egyiknek 2-szer "világosabb" a fekete szintje a másikhoz képest (meg persze a fehér fénysűrűsége is).

[ Szerkesztve ]


Khaosz55
(addikt)

Igen, nekem az első ami megragad a szemem, hogy milyen a fekete szint. Nem mindegy milyen fekete szint mellett tudja az adott kontrasztot. Persze nem kizárólag a fekete szintet nézem, de nekem ez az első legfontosabb szempont a sok közül. A jó fekete szinttől és részletektől érzem, hogy a képnek van dinamikája és ehhez mérni sem kell.


Vhiktor
(veterán)

Nem véletlen, mert erre nagyon érzékeny a szem, így a képi paraméterek közül az egyik legfontosabb a kontrazt arány/fekete szint. Ezért van az, hogy tv-knél az oled dinamikában lealáz mindent. Most már a miniled is nagyon jó. Elöttük meg mindenki plazmát vadászott, ezen okokból kifolyólag.

[ Szerkesztve ]


m3ss
(veterán)

az a baj en sajat vetitom adl meresei nincsenek mind lementve, de most megneztem a "szomszedodnal" amiket mertem amikor talalkoztunk, es erdekes modon a dlp fekete szintje 5% adl-nel mar jobb volt...:) mondjuk brutal fenyeron volt a jvc.

infocus 8602 5% adl 797:1
0.129 nit fekete, 102 nit feher
x7900 5% adl 1026:1
0.180 nit fekete, 184 nit feher
szoba eleg sotet, vilagos mennyezettel, mennyezettol vaszon vagy 1m+ tavolsagra.

majd ha meregetek ki fogom merni itthon fenyero fuggvenyeben is, kivancsi vagyok a fekete szintekre, mert nalam 15 fl-en, meg 26 fl-en is ugyanannyi volt az adl kontraszt. lehet tenyleg sotetebb a fekete 15fl-en, azert is szeretem jobban nezni az sdr-t low lampaval, mint a hdrt :F


Ijk
(nagyúr)

Azért a feketeszint mellett nem árt ha ANSI kontrasztod sem 30:1 ha már képi dinamika. Manapság a projektorral a natív kontrasztot vásárolod, a szoba kialakításával meg az ANSI-t. Mindkettő fontos.


Vhiktor
(veterán)

Ansi nem igazán fontos, nagyon kevés 50% adl jelenet van a filmekben. A Többi ADL szint sokkal fontosabb.

[ Szerkesztve ]


Ijk
(nagyúr)

Natív sem, mert kevés teljesen fekete kép van a filmekben. Nyilván a két végpont határozza meg a tartományt.

üzenetek