Projektor topic - TV & Audió fórum

üzenetek

hozzászólások


Khaosz55
(addikt)

Persze, de szemre simán észreveszed, ha pl van jó fekete szinted van de szinte semmi fehér.
Úgy fogalmazok ha két projektornak nagyon hasonló az ADL képessége, akkor sokkal jobban tetszik annak a képe aminek jobb a fekete szintje. Pont ahogy Viktor írta, amikor elsőnek láttam Oled Tv-t akkor a jó fekete adta a wow érzést, nem az hogy a fehér hány nit-tel világít.


BIGi75
(senior tag)

Igen, az alagutas mérések már valóban csak az elméleti számokra jók.
Viszont, ha egy ANSI-nál a fehér négyzetről közvetlenül jut fény a szenzorra (ALR-nél gondolom kevésbé, de de egy normál 160 fokos látószögű vászonról szerintem lehetséges), mikor feketét mérünk akkor az is csak egy sacc/kb-nak tekinthető, jelentősen lerontva a kapott értékeket (még azt is megkockáztatom, hogy vászonról mérésnél nagyobb vászonnál jobb ANSI-t kaphatunk ideális környezetben, mert a méret miatt távolabb vannak a négyzetek egymástól). Ezért gondoltam, hogy egy színes ANSI táblával ellenőrizhető lenne a szenzorra jutó esetleges "szennyezés" a szomszédos négyzetekről.
Optika felé történő mérésnél ez elkerülhető, de szoba ugyan úgy benne van a mérésben ha a vászon előtt van a műszer, csak a vászon gain értéke nincs, az meg tudtommal nincs hatással a kontrasztra.
Ne érts félre, nem vitatkozni szeretnék, hiszen laikus vagyok (lehet tök hülyeség amiket írok), csak próbálom megérteni, miért mérnek többen is az optika felé.


Khaosz55
(addikt)

Igen, de egy sötét résznél (nem teljesen fekete) a fekete szint dominál, jobban észre veszed a kimosott feketét mind hogy a fehér mennyire fehér.


Vhiktor
(veterán)

Természetesen van ráció abban amit írsz, de pontosan lehet tudni a műszerek fov-ját és el lehet őket úgy helyezni, hogy ez ne számítson.


m3ss
(veterán)

amugy hogy mertetek 21:9 vaszonnal az adl-t? atraktatok kisebb kepszelessegre 16:9-ben? mert a mintak 16:9-ben vannak.


Ijk
(nagyúr)

Azért 8fL alatti fényerőnél zavarna a fehér szint is, főleg ha egy dinamikus, de még kellemes 20fL-ről váltasz. Nyilván jellemzőbb projektoroknál hogy a natív kontrasztod nem lépi meg az 1000:1-et, mint a gyenge fényerő, mai olcsóbb DLP-ket tekntve. ANSI sem igazán technológiai probléma ma már, ha jól tudom régebben voltak LCD-k ebben gyengék. De azért mégis a szakik dinamikusabbnak mondják egy magas ANSI-ra képes csúcs DLP képét szemben egy modern LCD-vel, szóval azért is mondtam hogy hiába húz egyfajta határt a szoba visszaverődése, mégis számít milyen a gép ANSI képessége, attól függetlenül hogy mindegyiké már 200:1 fölött van lencsénél mérve.


Khaosz55
(addikt)

Én a saját tapasztalatomra hagyatkozom. Voltam olyan "szakembernél-kereskedőnél" aki egy órán keresztül próbált meggyőzni milyen zseniális a kép közben meg a fekete szint olyan volt mintha fekete pólót hipóval mostad volna ki. Innentől kezdve hiába van benne James webb űrteleszkóp szintű optika... Végig hallgattam, de a párom már 2 perc után oda súgta nekem, hogy ez egy fos. Hidd el ő aztán marhán nem tudja mi az ADL meg Ansi meg lumen..... Azt látja melyik kép a jobb és ehhez nem kell szakemberek lenni, mert mi fogjuk nézni, nem a szakember.
Azt akarom csak ezzel mondani, hogy mindenkinek más a fontos nekem meg ez, de nem csak kizárólag.


M@trixfan
(addikt)

Visszatérő referencia a Projectiondream oldal statisztikája a filmek világossági szintjéről:
90% of all movie pictures have a brightness below 20%
80% of all movie pictures have a brightness below 13%
50% of all movie pictures have a brightness below 5%
The average brightness/ADL of all analyzed movies is 8%

Mikor először találkoztam vele nekem is “eye opener” volt mennyire alacsony ADL szinttel rendelkeznek a filmek. Persze ha az ember belegondol a teli fehér képernyőhöz viszonyítva akkor logikus. Számomra az erős natív kontraszt a legfontosabb egy elfogadható ANSI mellett.

Referencia plazmához mérten viszont a DLP mozgása és spektruma áll hozzám legközelebb. Ivánéknál anno volt “kifutó akcióban” egy natív szélesvásznú DLP. Mozgás nagyságrendekkel jobb volt 24p filmeken mint egy VW290. Optikailag is brutál éles volt a kép. Persze itt-ott minimális szivárvány beugrott, de semmi vészes. Színek plasztikussága pazar volt és a kontraszt DLP-hez képest kimagasló. Már-már gondolkodtam erősen, de az “akciós ár” is kettesel kezdődött és ennyiért egy kicsit mélyebb fekete ráfért volna.

Általánosságban én is a minél mélyebb feketeszint híve vagyok, az adja a kontrasztot. Minden HDR és egyéb fas**ág sallang ezután jöhet csak. Azért azt nagyon sajnálom, hogy erre ment el az ipar ami most van. Mostani “frame by frame” feldolgozással és processzorokkal olyan íriszeket lehetne csinálni, hogy csak na!


Cseneles
(őstag)

21:9 viszont a mintak a vaszon feluletere esnek 21:9 eseten is.


m3ss
(veterán)

ja ok

[ Szerkesztve ]


szepi0808
(senior tag)

Csak úgy rákerestem és a mérések is mutatják, hogy húz el a Sony ANSI kontrasztban a JVC-től. Gyakorlatban is ezt lehet látni, hogy minél világosabb a kép, annál dinamikusabb a képe a Sony-nak és fordítva, minél sötétebb, annál feketébb a JVC-nek.
Aztán ki-ki döntse el maga, hogy kinek mi ér többet. De érdekes kérdés az is, hogy egy átlagos filmben mennyivel több a 2% alatti és feletti ADL jelenetek?
https://www.avsforum.com/threads/sony-vpl-gtz380.3164159/page-7?post_id=60433513&nested_view=1&sortby=oldest#post-60433513


szepi0808
(senior tag)

Ezzel én is így vagyok, nagyon jól leírtad. Ha jön a fekete, akkor jön a fekete leves is és az számomra is nagyon illúzió romboló tud lenni.


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

ja nezegetem en is egy ideje a W2000rol feljebb valtasi opciokat, gyakorlatilag a hard requirement az, hogy a feketeszintje (lesotetitve) nem lehet rosszabb.

meglepoen szukiti a lehetseges upgradeket. erre jon a throw, a hang, a fenyero, az uniformitas (factory ertekekkel is), meg lehetoleg LEDet akarok 4Kval, es maris kb egy kotegnyi megoldas marad.


Khaosz55
(addikt)

Ezen még az NX9 van ha jól tudom a NZ-9 lényegesen jobb, de még 8 is. Nem mintha lenne keret a NZ9-re.


Khaosz55
(addikt)

Volt W2000-em az árkategóriájában nagyon jó kis kép, marhanagy thow-wal. Hasonló throw hiányzik a mostani JVC/Sony gépekből. Értem, hogy nagyrészt dedikált szobába szánják, de rengeteg user a nappaliban használja, ott meg nem mindenkinek van 5-6méter távolsága.


mandju
(senior tag)

Így van. A múltkor írtam, hogy a Sony ANSI-ban előnyben volt. Aztán jött az NZ8 és az NZ9 a high contrast block-kal. Ez nagy előrelépés volt a régebbi szériákhoz képest. Nekem több osztrák, német ismerősöm váltott NZ9-re, mert végre megközelítették/elérték egyidejű kontrasztban egy jó DLP szintjét.


gyraph
(tag)

Sziasztok.

Vettem egy Benq W2710i projectort. Ha a hozzá kapott QS02-es android TV dongle-t használom, csak a HDR10 képmód elérhető, mindegy neki, hogy SDR vagy HDR tartalmat streamelek róla. Magyarán az összes youtube video a HDR10 képbeállításait kapja.
Ha a playstation5-öt bekapcsolom, akkor is csak HDR10 képmód van rajta, teljesen mindegy, hogy az adott játék támogatja, vagy sem /mindegy, hogy Ps5 menuben “only if available”-re állítom a HDR-t).
Lg Oled tv-m akkor vált HDR módba, ha az adott tartalom amit lejátszok, az HDR. Az egyetlen lehetőség ha a HDMI EDID menuben átteszem a HDMI source-t enhanced-ről normal-ra, de így meg HDR nincs egyáltalán. Minden megtekintett youtube video előtt nekem kéne manuálisan kapcsolgatni? A nem HDR tartalmakhoz nem tudom használni az SDR módokat? Ez így normális?
Előre is köszönöm a segítséget!

[ Szerkesztve ]


Vhiktor
(veterán)

Nem normális. Adaptív hdr kell, tehát csak akkor vált hdrbe ha a tartalom is az.
Milyen kepmodban van a projektor. Néz szét a beallitasai között.


gyraph
(tag)

A projector amint bedugom a PS5-öt, azonnal HDR10 képmódba vált, tehát nem elérhető sem cinema, sem sport, sem bright room, isf bright, isf dark etc., csak HDR10. Emelett elérhető a Filmmaker mód, ami isteni lenne, ezért vettem ezt a projectort, de a range így is HDR marad. Ha a PS5 HDMI Edid-et leveszem, akkor jönnek elő az SDR képmódok, de akkor értelemszerűen HDR nincs.
Az android dongle is csak akkor vált le HDR10-ről, ha a dongle beállításaiban átváltok YCbCr422 12-bit ről YCbCr420 8bit-re. Ez így élhetetlen.
Mi lehet a gond? Köszi a segítséget!


Vhiktor
(veterán)

Szokott lenne olyan beallitas hogy dinamika tartományt egyeztetése, nem tudom fejből hogy ennél van e ilyen. Itt lehet választani hogy auto: jelnek megfelelően vagy fixen sdr vagy fixen hdr.

üzenetek