Robogó, kismotor - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


ngabor2
(nagyúr)
Blog

Összefoglaló

[ Módosította: 7 ]


Batman
(őstag)
Blog

Általános topicja nincs de van nagy motoros topic.


Motion_Blur
(félisten)

Nekem is van egy Suzuki 50cm3-is robogóm, elcsúszott a keverési arány (ette az olajat, erőtlen volt), és már olyan szinten elkoptak a dugattyúk, és a dugattyúgyűrűk, hogy nem lehet beindítani, kompresszió nuku. Jelenleg szerelőnél várja a szebb napokat:D


ngabor2
(nagyúr)
Blog

Úgy érzem, a robogó, bár beletartozik a motorok közé, azért valamelyest speciálisabb téma.


mayerlaci
(senior tag)

De akkor lehetne Cross motoros tura motoros gyorsasági motoros topic is.:)

Midn1 Neongorack-ebben a témában a specialista.


Motion_Blur
(félisten)

Nem kell papír a vásárlásnál (gondolom tulajtól vennéd), simán adás-vételi két tanúval. Utána köss rá biztosítást (1500/fé év) mert ezt nézik először a yardok. Rendszám nem kell;)

[Szerkesztve]


ngabor2
(nagyúr)
Blog

Lehetne. Miért nem csinál az, akit érdekel? Neongorack-nak felhívom a figyelmét a topikra...


ngabor2
(nagyúr)
Blog

Kérdezek egy hülyeséget, ne kövezzetek meg! Létezik olyan, hogy dízel üzemű robogó? Amit eddig láttam, az leginkább 2-ütemű volt, esetleg elvétve 4-ütemű, de mind benzines. A dízel olcsóbb, de gondolom vannak (technikai) hátrányai (a robogók esetén). Ha van ilyen robogó, milyen típusú? Ha nincs, mi az oka, hogy nem csinálnak?


joe69
(senior tag)

nincs, 50 cc-s dizellel sokra mennenk:D

a benzines is alig fogyaszt


wedlock
(tag)

A dízel üzemet a robogóknál az izzitási folyamatok miatt nem vezették be,legjobb tudomásom szerint.(Régebben olvastam valahol kisérleteket erről).Amúgy is pl az asszony yamaha jog-ja fogyaszt 1,2 litert százon,szóval a dízel mármár felesleges mértékü spórolás lenne


Gh0sT
(addikt)

Megosztom én is azt a kevéske tapasztalatom, amim van.

Most már több mint 10 éve nyúzok egy Suzuki robógot. Az utóbbi időben annyira nem aktívan, de régebben mindennapos közelkedési eszköznek számított nálam. Nem mai darabról van szó, ha jól tudom, akkor már ''nagykorú''. :) Ennek ellenére kifogástalanul működik és felveszi a versenyt szinte minden téren a mai modern darabokkal. Igazából talán a design és a hang, ami az újabb modelleknél erősebb.

Szóval: ha elromlik, akkor nem tudod megjavítani. Szétszedni gyakorlatilag lehetetlen a szükséges szerszámok nélkül. Ha valamit cserélni kell, akkor szerelő. Bár ha valaki vásárol, akkor jó eséllyel tudja, hogy bizony erre kell számítani. A meghibásodási százalék nálam nagyon kicsi volt. Általában tavasszal az első néhány használat során szoktak jelentkezni a fő problémák. Nálam általánosnak mondható a berugókar illetve az irányjelzők meghibásodása. Egyébként lehet, hogy ez csak erre a típusra jellemző betegség. :) Amit nagyon nehéz volt megszokni az a motor súlya: igen könnyű. Nagy szélben illetve magasabb sebességnél vigyázni kell, mert könnyű vele borulni. Mivel a kormány rész súlya sem túl meggyőző, így az egykeréken indulás általános az első pár alkalomnál. Viszont kétség kívül kényelmes. Amolyan ''úrimotorozást''' lehet vele produkálni. Csak húzod a gázt és megy. :)


Hellas
(senior tag)

Olyan keveset???Az enyém megeszik vagy 4et.:O:O:O:O:(((:(((

[Szerkesztve]


wedlock
(tag)

Pedig a mienk már 10 éves is elmult,és a külsérelmi nyomokon kívül semmi baja.Ahogy számolgattuk,városban 1,2-1,5 lityó körül alakul a fogyasztása.Szerintem a tiedet nézesd meg egy szervizzel,rosszul van beállitva a karburátor


joe69
(senior tag)

a 4 az nagyon sok 50-esnek, irany a szerviz


spirit007
(senior tag)
Blog

Nekem is van egy , ma már üzemképtelen Suzuki Ran-om . Konténerben jött vmi távolkeleti országból - tehát használtan - és úgy emléxem 35 ropi volt '94-ben . 5 évig használtam , ezalatt volt gyűrűcsere , meg egy csomó fémmunka az esztergályos ismerősömnél (főtengely,ékszíjtárcsa stb)
Röviden : szerelhetetlen . Akkoriban meg azt sem tudták egyáltalán mi a gyík ez , nemhogy értett volna valaki hozzá ...alkatrész meg csak kisiparossal készíttetve .
Viszont lehetett vele villogni :) mivel nálunk akkoriban kb. 3 db robogó volt a városban (Miskolc)


spirit007
(senior tag)
Blog

Függ ám a vezetési stílustól is !
Az enyém is eljárt 2,5 literrel , de digitális üzemmódban 4-et simán bevert ;)


Drótszamár
(őstag)

digitális:F

Padlógáz, satufék, padlógáz, satufék.... ?


Motion_Blur
(félisten)

Nekem olyan 3 litert evett (még anno, amikor faszán ment), hosszú távon is elég sokat mentem vele, olyan 60km/h-nál ehetett vagy 1,5-t;)


spirit007
(senior tag)
Blog

Ehem ;]


neongorack
(senior tag)
Blog

Végre nyílt egy ilyen topic is :R!
Én is pont most akarok venni robogót....nemsokára mert tegnap volt a ballagásom és arra is pénz jött!

Én Malaguti F12 Phantom-ot vagy Honda dio ZX-et akarok venni, de egyéb is jöhet csak ne legyen gagyusz.....itt zegen van egy faszi aki robogókkal foglalkozik és olaszból hozatja őket...szépen kipofozza , lefesti.....szervizmunka és eladja jóáron!
Egy Yamaha Aerox-ot adott 280k-ért úgy hogy újrafestette az idomokat meg kicserélte a szűrőt meg ami még szar volt rajta azt szervizelte....
Meg volt egy F12 is de akkor még nem volt semennyi pénzem :O

Meg majd ha meglesz a robogóm akkor malosi kipufogórendszerre akarok gyűjteni!

üzenetek