Robogó, kismotor - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Zoli bácsi
(őstag)

Hogy csináljátok ezt a sok defektet....25 éve volt defektem utóljára kb. Illetve bicajom egy időben rendszeresen defektes lett, aztán egyszer végre valaki rájött, hogy nem a bele illő belsőgumi lesz mindig beletéve. (Csepel Cruiser, ballonos gumikkal). Lett beletéve ballonosabb belső, azóta ott sem tudom mi a defekt. :)


Árpi001
(senior tag)

Úgy hogy nekem a melóhely csak oda 55 perc,13 km. Jó kis kardió.
Némileg változatos terep.
Van benne egy kevés földesút, sok aszfalt, buszsáv,és bicikliút, de egy része pl fák alatt.
Sok ott a tüske, a király dinnye...


FeniX-
(aktív tag)

Jaja, leginkább királydinnye okoz gondot, illetve - egy irányban megyünk, ha jól emlékszem Árpival - és van ipari park mellett vezető út.
Tavaly láttam ott fém-forgácsot is kiszórva.. mostanra már csak egy tenyérnyi barnaság az úton. :)
A rollerrel üvegszilánk ment bele.. bármi összejöhet.


Kjjanosj
(friss újonc)

Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy a kinai robogón, baotian 50 cc 4 ütemű, hol található a gyújtás jeladó?


sityupityu
(veterán)

Nekem meg nagyon bejött a slime. Van egy ebike-om amit csak terepen használok, és azzal muszáj volt valamit csinálni a tüskék miatt. Vétel után nem sokkal pár tekerés után haza is kellett tolnom illetve vitetnem ez miatt a biciklit. Pluszban még vihettem javíttatni a gumit, mivel eleve tömlő nélküli gumik vannak rajta gyárilag. Aztán ott javasolták a slime-ot, mind a kettőbe bele is lett öntve. Pár percen belül megszüntette a defektet amivel odavittem, pedig nem is egy sima szúrás volt, hanem egy kisebb hosszanti vágás. Azóta szedtem ki a gumiból terepen nem egy tüskét. Amíg benne volt nem is eresztett semmit és kihúzás után is csak tök rövid ideig eresztet valamit, simán tovább tudtam menni. Azt mondták, hogy kb max 1,5 évig hatásos benne a szmötyi.


FeniX-
(aktív tag)

E-rollerbe sajnos nem lehet tölteni, mert ráég a motor belső falára a hőtől.


Árpi001
(senior tag)

Nekem minden defekt javításkor rakták bele slimot tavaly.
Mégis ennyi defektem volt.
Sőt, idén az első defektem még, bőven kevesebb, mi t egy éves slimos belsőt érintett...

Szerk : ma motoroztam életemben először, váltós motoron..
Érdekes volt, bár elég zavaró hogy fingom nem vt, mikor, milyen sebesség fokozatban voltam.
Az üreset nem találtam soha meg... :K

[ Szerkesztve ]


macilaci78
(nagyúr)

Az üres kényes dolog is tud lenni. A váltó ugyanabban az olajban fut, mint a motor, ha felmelegszik a váltó, van, hogy nehezen adja az üreset. Típusa válogatja. Én a Frazer-en szívtam vele.
Azt mondja a nagykönyv, hogy a fordulatszám középső tartományában kell használni, a fordulatszámmérőt pedig látod. De ha gyakorlott autós vagy, akkor hang alapján már kb tudod, hol vagy túl magas fokozatban. A lámpához, kereszteződéshez gurulva meg úgyis taposod lefelé a fokozatokat.


Honda567
(junior tag)

Városi használatba nekem kényelmesebb a robogó nem kell váltani, volt régen Simsonom váltottam eleget. 😂 Ha kezdett kopni a kuplung lamella az is nehezen adta ki az üreset.

[ Szerkesztve ]


Zoli bácsi
(őstag)

Meg kell szokni. Persze sokat segít, ha van fokozatkijelző. Általában ahogy motorfékkel lassul vissza a motor, pakolgatom visszafele a fokozatokat.2. fokozatból már csak egy kicsit kell lefele pöccinteni, és üres. De ha álló motornál visszateszem egyesbe, onnét felfele billentve a váltót az tuti üres, régebbi motorokon is szokott lenni üres jelző (ETZ-n is volt már)
Váltásnál azt nem szeretem, ha vészfékelni kell (Elém jönnek), és satufékkel ötödikben megállok. Még elég új a mocim (2e. km) és álló helyzetben nem egyszerű visszapakolni, szoros a váltó. Segít ha mozdítok a motoron, esetleg valamelyik "beragadt" fokozatnál egy kicsit a kuplungot ráengedem, azonnal továbbmegy.
Lényeg, ha megszoksz egy gépet, nem kell figyelni, automatikusan, odafigyelés nélkül megy a váltás. :K Mondjuk kis odafigyelés nem árt, mert van hogy szúrnám 6.-ba, mikor érzem hogy pörög.....Kocsit is... :B


macilaci78
(nagyúr)

Februárban hoztam el a Hondát, de már túlvagyok a 1,5ekm-en. :D

A motoros iskolánál mondták, hogy amelyik motoron van is fokozatkijelző, annak sem szabad hinni. Viszont az üres jelzőnek működnie kell, különben megbonyolítja az indítást.


Zoli bácsi
(őstag)

Nekem ez az első fokozat kijelzős motorom. Nem rossz dolog, főleg amíg szokja az ember az új gépet. Mindig jól mutatott, soha nem adott hibás jelzést. Ritkán behúzott kuplungnál gurulva nem jelzi ki a fokozatot, de megjavul ha kiengedem a kuplungot.

Te dolgozni jársz a géppel, megy bele a kilóméter. Nekem hobbi gép. Mennék vele többet, de asszony is jönne mindig velem, úgyhogy múltkor Tihany is autós kirándulás lett. Jeli arborétumba elvitt a Micrájával..... :)
Nekem megvan a tudat, hogy kimegyek, ott egy motor, leveszem róla a ponyvát, pöcc-röff, tele a tank, mehetek. Nem megyek, de a tudat.....Ha nem állna ott egy motor, hiányozna. :D

Most azt találtam ki, átruccanok a távoli Ausztriába. Ja, Pomogyi határ 12km. ;]
Megnézem a Fertő tavat sógoréknál.
Mi kell hozzá hogy kimenjek? Rendszámos motor. Küldött a biztosító valami zöld kártyát, amit ki lehet nyomtatni, ezt kinyomtatom.Meg kell még "H" betű is? Az jó ha a dobozra ragasztom?
Szerk: Na, közben megtaláltam. Uniós országba nem kell a "H" betű. [link]
Beteszem, hátha mást is érdekel. Reméljük, nem lépnek ki az osztrákok az unióból míg kint vagyok. ;]

[ Szerkesztve ]


macilaci78
(nagyúr)

Miért nem viszed az asszonyt is motorral?
Én is beterveztem motoros tréninget kimondottan utassal, ahol engem és az asszonyt is kiokítják.

Felségjelzés jópár éve van már a rendszámon is, elég a kgfb-t igazoló ződkártya.
Külföldi nyaralásra szoktam még utasbiztosítást kötni a kocsira szóló kiegészítéssel. Hozzák haza, ha lerobban, illetve ne legyen anyagi csőd, hogy itthon temessenek el.


skyrush7
(aktív tag)

Sziasztok!
Szlovákiába át lehet menni 50-es, rendszám nélküli robogóval? Mi a jelenlegi szabályozás?
(Adásvételi, kötelező biztosítás van)

[ Szerkesztve ]


Zoli bácsi
(őstag)

Keresgéltem Google keresővel, hát, nem igazán találtam biztos választ. Totálbike cikkből részlet:
"A rigások már jártak Szlovákiában, de nem küldték őket haza, igaz, nem is találkoztak rendőrrel" A cikk: [link]

Amit találtam, még, Szlovákiában elvileg a Babetta jellegű, pedálos betekerős gépekre nem kell rendszám. Robogókra igen.
Szerintem nem tisztázott a helyzet. Ha nem muszáj, ne menj ki robogóval. Amúgy saját véleményem, attól függ mi lesz ha megállít a rendőr, hogy mennyire magyarellenes....Bocsi, szubjektív vélemény, de nem kitalált. :((
Ha mégis kimész, ragassz rá "H" betűt, legyen biztosítási papír, láthatósági mellény, eü csomag, adásvételi papírok. Csökkentsd a beleköthető dolgok számát. :D

macilaci78: Nem erőltetem, annyira nincs oda érte.


skyrush7
(aktív tag)

Szia!
Köszönöm a választ, azért kérdeztem rá, mert én is sajnos csak ennyit találtam. Én is azt érzem hogy nem kéne, de hátha van valaki a fórumon aki ismeri a szabályozást.


Madball
(csendes tag)

Az én véleményem az, hogy nem mehetsz ki vele, mivel nem felel meg az ottani szabályozásnak. Ahol az autósoknak kötelező télen a téli gumi, ott sem mentség, hogy itthon nem az.
El kell fogadni, hogy a rendszám nélküli gépjárművek használhatósága korlátozott..


sityupityu
(veterán)

Kb 4-5 éve mi rendszeresen jártunk még át robogókkal (ráadásul nem is voltak teljesen gyáriak), de soha sem kötöttek belénk, pedig nem egyszer mentünk el rendőrök mellett is. Nem ismerem én sem a pontos szabályozást ezzel kapcsolatban, mi is gondolkodtunk nem egyszer ezen. Aztán úgy voltunk vele, hogy tojunk rá (nem követendő példa), sokszor átmentünk (Esztergomi vagyok). Annyit megcsináltunk, hogy a biztosítási papírokat kinyomtattuk (ugye a csekket azt nem fogadják ennyi) és ennyi.
Pedig van ismerősöm aki a túloldalon korábban rendőr volt, de az sem tudott egyértelmű választ adni. Azt mondta, hogy ha nagyjából a határ mentén maradunk, nem megyünk nagyon észak fele, akkor nem fognak belénk kötni amikor igazoltatásra kerül a sor. Ugye nagy többségben magyarok laknak az országgal határos részen, így a helyi rendőrök nagy része is magyar származású. Persze hallottam már pont az ellenkezőjét is nem egy esetben, de nekem nincsenek rossz tapasztalataim az ottani hatósággal. Legalább is motorozás terén. Mi nagymotorral is rengeteget járunk át, soha sem volt gondunk a rendőrökkel.
Inkább az autókra vannak jobban ráállva véleményem szerint.
Pont van is egy eset, amikor az egyik cimborámmal kb 1-2 évvel ezelőtt Komáromba mentünk kocsival végig a szlovák oldalon és kiszedtek minket. A havernak nem volt kinyomtatva a biztosítási papír, meg is vágták érte.
Tehát a lényeg, hogy én sem tudom a választ, de mi simán átmentünk. :DDD
Viszont ha kicsit jobban átgondolom a dolgot attól függetlenül, hogy nekünk sosem volt bajunk ebből mégis azt mondom, hogy szerintem sem teljesen szabályos a dolog. :N

[ Szerkesztve ]


Árpi001
(senior tag)

Menj nyugodtan.
Aztán majd írd meg mi volt, hogy mi ne járjunk majd úgy. ;]


sityupityu
(veterán)

:DD


Honda567
(junior tag)

[link] Most indultak el kb 1hete Afrikába Babettával
rendszám van a motorokon több országon át mennek gondolom büntetés lenne a vége ha Rendszám nincs.
Egyik országba útdij matricát nem akartak nekik adni mert biciklinek nézték a babettat.


d@vee
(őstag)
Blog

Babettával Afrikáig...ezt már nem tiszta fej szülte :D
Még egy kismocis túrát én is letolnék itt magyarországon belül, na de Afrikáig...


Zoli bácsi
(őstag)

Szoci motorok közül egyedül egy gyári állapotúra felújított Simsonnal mernék ekkora túrának indulni. Volt Babetta az ismeretségi körben pár darab, nem voltak megbízhatók. Az erőátvitellel kínlódtak sokat, valami röpsúlyos szerkezet volt benne, ha jól emlékezem.
A régi, nagy kerekű piros meg sárga Babetták még jobban bírták, a modernebb szériák, a kisebb kerekűek (Zöld és piros volt belőlük) gyengébb konstrukciók voltak. Sokan vettek asszonykának, aztán ment a pajta végébe, minap hirdettek egyet alig több mint ezer kilóméterrel. :) Nyomott áron, nem olyan jó hírű mint a Simson. :D


skyrush7
(aktív tag)

Inkább maradjon balladai homály. :R


KTMHobby3
(tag)

Nem érted a lényeget!
Egy ilyen gyenge géppel elmenni Afrikába, az az igazi kihívás. Nagyon nagy bátorság kell hozzá, meg alapos felkészülés. Ez olyan, mint megmászni a föld legmagasabb csúcsát. Persze, talán nincs életveszély, de minden tiszteletem az Övék.


macilaci78
(nagyúr)

Szeretem a jó kávét. - Mokka sok az egyben instant kávé. :D
Ilyen jó motorolajat szerintem a korabeli gépek nemigen láttak.

KTMHobby3: igazad van, de azért amennyire lehet, igyekszik biztosra menni. Kb egy másik motorra való alkatrészt visz magával. :DDD

[ Szerkesztve ]


Honda567
(junior tag)

Ez nem az első külföldi útjuk Babettával voltak már a magas Tátrában, Großglockner-en nem semmi a két öreg én nem mernék neki vágni még robogóval sem. :D


Honda567
(junior tag)

Egyik videóban mondja hogy a motor tönkre ment külföldön volt náluk egy tartalék blokk bele dobták és mentek tovább. Afrika túra készülő videóba is magyarázta visznek több fogaskereket, alkatrészeket legyen miből javítani út közbe.


KTMHobby3
(tag)

Olvastam már korábbi ilyen túráról, nem csak egy másik motorra való alkatrészt vittek magukkal, hanem egy furgon is kísérte a túrát. Az akkor is egy komoly teljesítmény volt, egy ennyire "szép" kismotortól.
Én szurkolok a sikeres vállalkozáshoz, mert ez egy igazi kihívás.
Tudom ez sokak számára őrültség, de nekem tetszik.


macilaci78
(nagyúr)

Megnéztem a videót, amíg győzi alkatrésszel, addig megy a Babetta.


macilaci78
(nagyúr)

Unatkozó kisnyugdíjas. ;]


mumtaz
(senior tag)

Babettáztam sokat. 207-essel és 210-el is.
A 207-es volt az igazi Babetta, amiből viszont volt a nagy és a kis kerekű is. A kis kerekű az, amin volt rendes rugózás. A nagy kerekűnek csak az ülése rugózott. A blokkjuk ugyanaz.
A 207 és a 210 között volt a nagy különbség. Gyakorlatilag csak a kerekük volt teljesen ugyanaz, semmi más. A 210-es volt a kétsebességes kerek lámpás.
207-esből volt főként sárga és piros is. 210-esből volt sok szín, de főleg zöld és piros.
A 207-esben röpsúlyos volt a kuplung, a 210-esben viszont röpsúlyos volt a váltás is. Eléggé túl bonyolították az egészet. Technikai oldalról a váltó egy szabadon futós megoldás volt lassító áttétellel. Ez volt az első fokozat. A röpsúlyok, ha kimentek, akkor azokon keresztül valósult meg az áttétel és ez volt a második fokozat. Jól működött, amíg jól működött, de állandó bajok voltak vele. A végáttétel ebben már egy bordásszíj volt, ami néha nem nagyon bírta a váltásokat, aztán elszakadt. Baj volt a röpsúlyokkal is.
Tényleg jó ötlet volt, csak szerintem soha nem végeztek vele tartós tesztet a gyárban. Meg a röpsúlyoknál nem volt sem állítási lehetőség, sem rugó mondjuk hasonlóan a robogók kuplungjához. Jó lett volna, mert akkor azzal lehetett volna játszani, hogy mikor váltson meg sokszor a röpsúlyos "kuplung" pofák odatapadtak a tárcsához és nem váltott vissza, csak amikor megállt az ember.

Szóval jó is volt, meg nem is.

Bár én mindig rendben tartottam őket. A 207-est úgy tuningoltuk, hogy a beömlő és kipufogó kiömlő lett bővítve és polírozva egy kicsit. Két személlyel is ment. :D
A 210-esemet hasonlóan meg kókányoltam. Erősebb lett. A hátsó kerék lánckerekét egyszer próba képpen lecseréltem a 207-esére. Ugyanaz volt a kerekük, csak a 210-es lánckereke sokkal nagyobb volt. A 207-es lánckerekével képes volt 65km/órára, viszont alig érte el és 50 körül váltott kettesbe. Jó lett volna, ha van a gyárinál csak picit kisebb lánckerék. Akkor jó lett volna.

Csak gondoltam, teszek némi kiegészítést. :)

[ Szerkesztve ]


Zoli bácsi
(őstag)

Hát igen, neked volt Babettád, nekem csak az ismeretségi körben. Szerencsés kamaszként én Simsont kaptam, anyám kis falusi ÁFÉSZ üzlet vezetője volt, kapcsolatokkal..... Szóval hozzáfért Simsonhoz. Akinek nem volt ismeretsége, nem akart várni, vagy nem volt zsé, annak be kellett érni Babettával, Rigával, Verhovinával, Romettel.....Ja és Jawa Mustang, de ebből nem sok volt, inkább idősebbek vették, ahogy a Babettát is.
A kiskamasz álom csúcsa a Simson volt, megbízhatóságban űrtechnika volt az előbb felsorolt gépekhez képest. Meg vitte gyári állapotban a 60 km/h sebességet, kis piszkával 70-75-öt. Persze hogy versenyeztünk, kié megy többet...... :B Tátott szájjal néztük az akkor felnőttnek látott 17-20 éveseket, akik nyargaltak az érces hangú "Peregyesekkel". Peregyes volt a nagyobb kamasz álom. (Mz TS 250/1, már szögletes hengerfejjel, és 5 sebességgel). Hogy változik a világ, a 21 lovas 250-es MZ-vel király volt akkor az ember. Nem nagyon előzték meg országúton (110-120 km/h sebességet tartósan tartotta, igaz nem volt messze a vége, meg 6 (+ :U ) litert itt bevágta), sok autó nem is nagyon lett volna képes. ;] Mostanra 21 lóerővel két keréken guruló országúti akadálynak érzem magam....... :U

üzenetek