Robogó, kismotor - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


ngabor2
(nagyúr)
Blog

Idézet a Jog R adataiból:
Üzemanyagtank kapacitás 5,5 liter
Olajtank kapacitás 1,4 liter
Tehát elég ''sima'', ''4-ütemű'' benzint tankolni, és utána a keverés in situ intéződik? Vagy ez az olaj valami mást ken? Én is csodálkoztam ezen az 5000km-en.

Másrészt a kuplung. Úgy látom, röpsúlyos. Mennyire megbízható tapasztalatok alapján?


Cargo
(tag)

Hát az a tzr 50es az nem gyenge. Nem akar valaki megdobni egy olyannal? :D Egyébként a jog az tökéletesen alkalmas arra hogy ásványvizet vagy valamit a lábad közé tegyél. (az már más kérdés hogy a lábad nem biztos hogy olyan kényelmesen oda fog férni. A benzin az máég könnyebb én a teszkóba van hol vettem ilyen piros 5 literes műanyag benzines ka nnát az befér simán a csomagtartóba is. Igaz hogy más nem nagyon fér mellé.


Cargo
(tag)

Hát én is meglepődtem ezen az olaj cserén mer az enyémből is tünik el mint a pinty. Néha olyan érzésem van hogy ez a motor egy éhes etióp család reinkarnációja.


Yaye
(őstag)
Blog

Pontosan, a sima benyához az olajtartályból keveri magának a keveréket. Ha kiiktatod az olajozását, akkor lehet bele tankolni egyből keveréket is, és akkor az olajjal nem kell foglalkozni.
Aztán van még váltóolaj (legalábbis az enyémben biztos), az más téma, azt tényleg cserélni kell, de szerintem az elég sokat kibír (autóban sem szokás sűrűn cserélgetni).

Minden automata robinak röpsúlyos a kuplungja (tudtommal legalábbis). Megbízhatónak megbízható, max az elhasználódás során elkezd csúszni. Ezt onnan lehet látni hogy nem megy föl a lejtőn :D Nekem ennyi a tapasztalatom :)


Yaye
(őstag)
Blog

Persze hogy tűnik el, az lenne a baj ha nem tűnne :) Mindazonáltal az a 6 liter erősen sok. Szerintem egy szervizben semmi perc alatt beállítanák (hacsak nem olyan kopott hogy átlátni a henger és a dugó között :DDD ).


ngabor2
(nagyúr)
Blog

Köszi. Akkor oszlott egy kicsit a köd:D


Janesz
(őstag)

ne kereskedésből hanem kéz alól vegyél jog-ot!!!
amikor én vettem az enyémet a kereskedésekben a full ratyi került 180-190-be (festés gumik ilyesmik csere) és én kéz alól vettem 150-ért az enyémet...

amúgy meg higyj nekem és ne vegyél honda dio zx-et!!
haverom (BECMAN) aki mellesleg streetfighter versenyek főistene ajánlotta és a lelkemre kötötte anno,hogy csak és kizárólag jog-ot vegyek én meg is fogadtam a tanácsát és miután felültem egy dio zx-re megértettem miről beszélt!!
egyedüli hátránya a yamaháknak a kotyogós teleszkóp!! amúgy haver jog-jában 50000 km van és még eredeti a főtengelycsapágy!!

aki meg azt mondja,hogy a jog-ja vagy bármilyen (dio zx sephia zz)-je 1,5l körül eszik az hazudik!! az én jog-om tuning nélkül 3 liter körül 70-es hengerrel és full tuninggal pedig 4-5 liter körül evett!!


ngabor2
(nagyúr)
Blog

Igazából zsírújat szeretnék venni (részletre...), hátha az mégis keveset eszik. Arra gondoltam, hogy jóidőben ezzel járnék be dolgozni (napi zsenge 2x35km). Lehet, hogy drágább lenne, mint a bérlet (ami amúgy is megvan), de gyorsabb, nem kell másra várni, akkor indulok, amikor akarok.

A tárolási lehetőség meg azért volna jó, mert ''néha'' szoktam bevásárolni is, akkor meg egyszerűbb oda pakolni, mint nagy málhát venni a hátamra.


Yaye
(őstag)
Blog

Reklám :) :

Én is részletre vettem, munkába járásra, ezért csak az új jöhetett szóba. A Scara 50 bruttó 350, de adnak hozzá 25k tesco-s utalványt, szóval csak 325k. Nem tudom van-e egyáltalán új robi ennél olcsóbban (kivéve a Keeway-t és társait).
Nincs sisaktartója (a nagykerekűeknek többnyire nincs, vagy csak nagyon pici), de az árban benne van egy hátsó ''doboz'' (zárható, levehető), ami nagyobb mint bármelyik sisaktartó, én is mindig abba vásárolok be (de sokszor csak földobom a szatyrot a lábtartóhoz, van direkt erre a célra egy szatyorfül-tartó kampója). Nem csúcstechnika, nagyon hagyományos dolgokból áll, de épp ezért állítólag jól bírja a strapát és a szar utakat (utóbbit nem utolsósorban a nagy kerekei miatt).
Nekem tetszik benne hogy a kistestűekhez képest motorszerűen néz ki az úton, így talán jobban elfogadnak a forgalom teljesjogú szereplőjének. Tervezem még rá egy nagy szélvédő beszerzését, ősszel jól fog jönni. [l][/l]
Fojtás nélkül 60-65 a csúcssebessége, napi 70 km-hez én már biztos megtuningolnám egy picikét, legalább egy 70cc-s készlettel.
Szerintem jól is néz ki, diszkrét kis retro-dizájn. :)


ngabor2
(nagyúr)
Blog

Ez milyen gyártmány? Hol? stb... Kicsit bővebben tudnál mondani róla valamit?


Cargo
(tag)

Hy ha jól tudom akkor az aprilia scarabeo-ról irt. 1ébként jövőhét pénteken viszem a szervízbe. De addig nem tok robizni. :O


Yaye
(őstag)
Blog

Pár hsz-el följebb (itt: Bővebben: link) már szóltam róla. Aprilia.
Részletek: Bővebben: link
A Hold utcában van az Aprilia szalon, velem nagyon készséges és informatív volt a srác akivel dumáltam. 24 hónap hitelre vettem, havi kb 14k a részlet, 70k-t fizettem előre (kb ennyivel drágább, mintha megvennéd 350k készpénzért). Az összes papír beszerzése után kb 2-3 nap míg a bank elbírálja a hitelt, és amint megküldte a visszajelzést, már mehettem is a gépért. Helyben megcsinálták nekem a kötelező biztosítást is. Mint említettem, nagyon egyszerű szerkezet, nincs rajta semmi műszaki extra. Kézi szivatós, karburátotos, 2ütemű, léghűtéses, önindítós+berúgókaros, elöl tárcsa- hátul dobfékes, 16-os kerekekkel, kb 90 kg. Az enyémen annyi érdekesség van hogy nem volt benne fojtás (holott még az alvázszám alapján is kellett volna legyen benne), és van rajta hátsó lábtartó (ami elvileg extra, ráadásul szabálytalan 2 utast vinni rajta), valamint az említett hátsó box.
A kasztni kivitele helyenként kicsit spártai, az idomok illeszkedése egy-két helyen finoman szólva nem hajszálpontos, de ez úgy láttam hogy darabról darabra némileg változó.
Így másfél hónap nyüstölés után alapvetően elégedett vagyok a választással.

Létezik különben ugyanez a kasztni 100 köbcentis változatban is, és volt ditech-es (befecskendezős), ami nagyon keveset fogyasztott és nagyon jól ment, de ez a változat már nem kapható.


[Szerkesztve]


Yaye
(őstag)
Blog

Áh, én két hétig nem ülhettem rá, mert a márkaszerviz ekkora határidővel tudott időpontot adni az 500as revízióra, én meg már túlléptem az 500at mikor észbekaptam és bejelentkeztem :)

Ja, még annyit hogy a gyári fojtást (ha van) az első revíziónál a márkaszerviz 7k pénzért készségesen és szakszerűen eltávolítja :) (ez több helyen is van a gépben, és vágással és hegesztéssel is jár, nem csak két mozdulat)

[Szerkesztve]


ngabor2
(nagyúr)
Blog

Hogy őszinte legyek, nekem nem teccik... A Jog R, vagy a Neo's nekem jobban bejön. Bizonyára az árukat nézve kevésbé tetszene, de egyszercsak összejön rá a keret...:C


Cargo
(tag)

HIdd el nekem az hogy nemteccik csak addig lesz mig rá nem ülsz. A motorozásban (legalábbis nekem) nem az a lényeg hogy miylen motoron űlsz. Imádom a jogomat habár előszőr nem teccett amikor megkaptam. (nem egy gilera runner)


ngabor2
(nagyúr)
Blog

Vagy én értelek félre, vagy te értettél félre. a Jog és a Neo's tetszik, a Scara nem igazán. De ez már valóban ízlés kérdése.


Yaye
(őstag)
Blog

Márpedig az nem árt ha tetszik már az elején (és ez szinte mindennel így van). Az mindig sokat segít a kisebb csalódások elviselésében, hiszen ''de legalább királyul néz ki'' :)
Nekem ezek a ''sportos'' robogók nem jönnek be annyira, inkább a klasszik stílus. Yamahából én a Slidert nézegettem, az olyan kis bájosan otromba :) (csak hát az árcédula épp nem fért be a pénztárcámba)

Jelszavaink valának: mindenki alá neki tetsző robit!

[Szerkesztve]


Cargo
(tag)

Szerintem nem értettelek félre. Nah mind1. Ezúton gratulálok magamnak az 1000. hozzászólásomhoz... :DD :C :D (ami már pár hónapja megesett volna de a piacot nem számolja)


neongorack
(senior tag)
Blog

Vajh a Malaguti F12 Phantom-nak hány littyós a tankja? Érdekel mert számolok és kéne a pontos méret!


Cargo
(tag)

Szerintem 5 liter. De a konkurens fórumon árul valaki ilyen robogót (aszem) őt érdemes megkérdezni erről.

üzenetek