Motoros topic - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


7
(addikt)
Blog

Téma összefoglaló elérhető: [link]

Az előző fejezet: [link]

Flashback tapasztalatai külföldről származó motor mo.-i forgalomba helyezéséről:

"Külföldről behozott jármű, forgalombahelyezése magyarországon
Az árak 2008-asok!
Elöljáróban annyit hogy nem kell megijedni a dologtól, kb 3-4 napot kell rászánni meg egy kis papírmunka, de jól lehet járni a végén. A magyarországi árakhoz képest kb 20-40%-al olcsóbban, papírozással együtt.
Ugye az első dolog a motor vétele. Ezt intézhezjük itthon is, sokan foglalkoznak behozatallal. Vagy ha van kint ismerős akkor akár onnan is hozhatjuk. Már átírásnál figyelni kell. Mert ha már magyarországi tulajdonostól vesszük akkor átírást is kell fizetnünk! De a legtöbb kereskedő el tudja intézni a közvetítést. Bevett szokás hogy a motor már itt van az országban, de a papírjai még nincsenek itt, csak fénymásolatot kapunk. (én csak egy faxot kaptam a motor papírjairól amiből az alvázszámot is alig lehetett kiolvasni) Ez esetben úgy hozzuk a járművet hogy az összeg egy részét a külföldi papírok kézbesítése után fizetjük ki. (Célszerű annyit visszatartani hogy még pályamotornak vagy alkatrésznek el tudjuk adni, és kijöjjünk nullszaldósra ) Bár a legtöbb "kereskedő" korrekt ilyen szempontból és a papírmunkával nem szoktak szőrözni hiszen ő neki is romlana az üzlete.

Papírok
Kell egy két nyelvű adásvételi szerződés:

Olasz-magyar:
[link]

A motor forgalmija. Olasz esetén kétfélével talákozhatsz:
[link]
[link]

Forgalomból kivonási papír:
[link]

Érdemes egy külön mappában gyüjtögetni a papírokat mert gyülni fog és a végére egy 2 cm-es tömb össze fog jönni.

A forgalombahelyezés menete

Motorvásárlás, Okmányiroda
Miután megvan a motor az első dolgunk az okmányiroda. Származás ellenörzési kérelem. Ide csak a motor papírjait vigyük. Időt spórolhatunk ha telefonon egyeztetünk időpontot az okmányirodával vagy a neten http://www.magyarorszag.hu-n. Fénymásolatokat is el szoktak fogadni. Itt 8400 jó magyar forintot fogunk otthagyni. Származás ellenörzést postán küldik általában 1-2 hét míg postaládánkban találjuk a papírt. Ahogy itt végeztünk rögtön foglaljunk egy helyet műszaki vizsgára, egyedi forgalomba helyezésre! Érdeklődjünk a környékünkön hol csinálnak ilyet! (én a Ideálisan kb. 14-18 napra a származás ellenörzési kérelem napjától.
Ez idő alatt készítsük fel a motort műszaki vizsgára. Fékek, izzók mindenképpen legyenek rendben. Meg persze előtte azért takarítsuk le alaposan (alvázszám, motorszám környékén főleg), szeretik ők is a tiszta motort. Hangal/kipufogóval nem szoktak foglalkozni. (Nekem csak pályán használható Yosi volt fent )
Számoljuk regadót (lásd lentebb), és kötelező biztosítást http://biztositas.hu !

Műszaki vizsga
Ide kellenek az eredeti papírok meg persze a motor is. Én a Vas Gereben utcába vittem a gépet (1195 Bp., Vas Gereben u. 2-4. TEL: 06-1-348-2060). Itt ki kell tölteni egy szép papírt a a forgalmid alapján, előtte érdemes tájékozódni hogy mi hol van a forgalmin. Ha valamiben nem vagy biztos: http://www.sztaki.hu/. Miután kitöltöttük a papírt leadjuk, átnézik. Majd mehetünk sorbanállni a motorunkal a vizsgaállomáson. Itt csinálnak egy pár fényképet róla. Ellenörzik a motor/alvázszámokat. Beviszik a rendszerebe az adatokat, majd ellenörzik fényjelző berendezéseket és a fékeket. Nagyából ennyiből áll a vizsga. Utánna a kasszánál kifizetünk 33200Ft-ot. Megkapjuk a müszaki papírjait. A legközelebbi eredetvizsga állomást hívjuk fel és foglaljunk helyet a VÁMolás utánra. Majd az okmányirodát és itt is foglaljunk egy pozíciót az eredvizsgálat (kb egy óra) utánn úgy hogy még kényelmesen odaérjünk.

VÁM
Jelenleg hatályos regisztrációs adó mértéke: [link] Törjön le a keze aki azt a képletet kitalálta Itt az én példám:
93.03.02-es 750-es > alapösszeg: 180.000FT > Csökkentőt tényező a vámolás napján: 0,82 > 180.000*(1-0,82)=32400. Ami összeg kijön a közelítőleg jó. Én 34000Ft-ot fizettem.
Pesten a csepeli kirendeltségre kell menni. (1211 Budapest, Petróleum u. 4. Tel.: 277-54-34) Ide csak a papírok kellenek. Viszont 10ezer forint ellenében az ott lévő kiscég elintézi nekünk a papírmunkát. Megkimél minket 3 db papír kitöltésétől, és 2-3 óra várakozástól. Ha az olcsóbb utat választjuk akkor először igényelnünk kell egy VPID számot. (Legyen minden papírból egy fénymásolatunk, mert azt is fognak kérni!) Majd ezzel a számmal egy másik ablaknál a regisztrációs adó összegét meghatározzák. Adnak egy papírt majd el kell fáradnunk az OTP-bankba itt lehet befizetni a regadót. Ahol kapunk róla egy szép 2 oldalas bizonylatot. Vissza a VÁMhoz, leadjuk a bizonylatot. Majd kiállítják a szép zöld regadó bizonylatot. Itt ennyi volt a dolgunk.

Eredet vizsga, Rendszám!!!
A mai napunk szaladgálós lesz, papírokat és a motort előkészíteni, érdemes egy szabadnapot kivenni erre a "jeles" alkalomra. Kezdjük a már lefoglalt időpontunkkal az eredetvizsgálatnál. (Ami már a harmadik a sorban! Kiakasztó ez a rendszer ) Természtesen ide kell a motor. Valószínűleg fel fogják ajánlani hogy helyben is köthetünk biztosítást, de ne tegyük, mert úgysem fogunk tudni! Ha végeztünk irány az okmányiroda! Ide már csak a papírok kellenek.
Kezdjük el a forgalombahelyezés menetét. Majd kérdezik a biztosítás kötvényszámát, ami ugye még nincs, de addig nem is lesz amíg a motor forgalmi nem lesz, de az meg addig nem lesz amíg biztosítás nincs. Huh. Érdekes szituáció... A már kinézett biztosítást menjünk el megkötni, vagyis csak ajánlatot kérni, mert annak a száma kell az okmányirodának. Tehát érdemes valami közeli irodát kinézni. Ahogy ezzel végeztünk menjünk vissza az okmányirodába. Itt ki kell fizetnünk sorrendben: rendszám- 4200FT, törzsk. - 6000Ft, forgalmi- 6000, matrica a rendszámra - 450. Majd megkapjuk végre a rendszámunkat! De még vissza kell mennünk a biztosítást kötő irodába hogy érvényesítsék a kötelezőt a forgalmink alapján. Ha ez megvan és az idő is szép hazafelé vegyünk egy rendszámkeretet a motorunkra és guruljunk a már Magyarországon is hivatalosan forgalombahelyezett járművünkel!
Széles utat! Sok baleset, és hatóság MENTES kilométert!
MOD: persze a VÁM-nál egy fénymásolatot 100FT-ét csinálnak..."

[ Módosította: radi8tor ]


Prof01
(veterán)

Új topic, hurrá! :)

(#50240) boogie84 :
Nekem a régebbi piros-szürke jobban tetszett. Ezt a festést kissé komolytalannak, gyerekesnek tartom. :)

[ Szerkesztve ]


boogie84
(addikt)

Az újak láttán mindig elgondolkozom h jaj de jó lenne egy frissebb modell. Ráülök a kicsikémre, és azt mondom nem kell másik. :B

(#6) Integra: Én is vettem rá pálya idomot, meg + oldalidomot gyárit, de fel sem tettem. Vigyázok rá. :K

[ Szerkesztve ]


Integra
(titán)

az a baj ezekkel a színekkel, hogy 2 hétig fasza, aztán meg hamar rájössz, hogy túl feltűnő és valmai szolídabbat szeretnél:) és ha van egy kis esze az embernek, hamar lekapja róla a gyári idomzatot, nagggyon drága törni:DDD


TayRol
(veterán)
Blog

Alig talaltam ide. Ennyit dumaltunk mar?:)

boogie84: kiraly ez a narancs 600-as. de erdemes Intire hallgatni, o tapasztalatbol beszel. :P :DDD

[ Szerkesztve ]


Integra
(titán)

mármint vettél gyári idomot amit nem tettél fel?


Djuree
(félisten)

nah az új totyik, mindenki tiszta lappal kezdhet :C
de hol a 2-es 3-as hsz? már tisztogatott egy modi? :DDD

[ Szerkesztve ]


boogie84
(addikt)

Vettem hozzá pályaidomot, úgy volt h lesz egyedi festés a motoron. Azóta is T.bányán lapul volt m.társamnál aki airbrush-al szokott mókázni.
+ Vettem rá gyári oldal idomot amin volt kifúrva lyuk a bukógombának. Hogy ne a gyári kelljen kifúrni. Azóta a gomba a garázsban idomok mellette.


Integra
(titán)

nem kapkodod el :DDD
most ragasztottam fel a karbon dekliket, végre ez is kész. már csak első sárvédő csere, csak nem tudok szegecselni
jó erős ecet szaga van ennek a bs polimernek, be is szédültem most egy picit tőle, pedig van levegő a garázsban.. :)

[ Szerkesztve ]


Integra
(titán)

természetesen az is miattam van:DDD


TayRol
(veterán)
Blog

le is fes(te)ted, vagy egyelore marad feher?


Integra
(titán)

marad teljesen fehér, ha nem fehér után kajtattam volna, már korábban beszerezhettem volna feketét is. csak a feketét később veszik észre, a fehér láthatóan biztonságosabb. amúgy majdnem fekete lett, ez volt náluk is az utolsó fehér, a többi már fekete.. úgy tűnik most abból a granulátumból van pár hajónyi a kínaiaknak... :DDD
ja és most már ragaszthatok rá bevásárló listát, hogy motul, meg metzeler, meg abus, meg shoei meg tokikó, meg a kis magyar-német zászlóm is :)
de ha ezt is összetöröm, a következő idom már gyorscsatos pályaidom lesz és kész, noha most már megvan a beszállító erre is. azzal az idommal sokkal könnyebb és gyorsabb szerelni. csak fényszóróra és indexre kell vágatva legyártatnom. ja meg nem akarok műanyag lócát, nekem érzékeny a popóm, kell a hokedli szivacs:D

[ Szerkesztve ]


TayRol
(veterán)
Blog

azert jol fog kinezni szerintem. :K mar csak egy hereld dob+rendszer kell es kesz a pályageped.:D


joamilestoné
(addikt)
Blog

Már épp rászántam magam augusztus közepén, hogy leteszem az A kat. jogsit, erre egy ismerősöm fia meghalt motoron. Egész kis kora óta motorozott, mindig ésszel, egy barom autós nem adta meg neki az elsőbbséget. :(

Motorozás elhalasztva, azt hiszem nem vagyok elég tökös csávó ehhez.


Integra
(titán)

nem akarok dobot cserélni. ha valaki megdob egy teljes titan rendszerrel leömlővel kezdve, akkor persze felrakom, de nem akarok ilyenekre költeni. tudod mibe kerül egy kurva kanapé?!?!?! :(( :DDD


TayRol
(veterán)
Blog

igen, en is most vettem lakast.:DDD


boogie84
(addikt)

Miért kell rendszer? Ha szép hangot akarsz akk elég a végdob is. A Yoshi szépen szól! :K


Integra
(titán)

mert a hang önmagában nem érdekel. nagyon szép hangja van a blokknak, mikor elkezd 9ezertől vonyítani. az autómon sincsen dob, ami elnyomná a motor visítását mikor tol a szelepvezérlés nagy bütyökre és meglódul 9ezerbe. ezeknek a blokkoknak így van szép hangjuk. egy zajos kipuff elnyomná. én ezt szeretem, nem azt hogy a halott is felkel a sírjában. ez nem érdekel. csak akkor raknék ilyet fel alapvetően, ha valóban az egész egységet szolgálná. akkor viszont kell hozzá komplett leömlő, nagyobb airbox, póverkommander, és az egészet összeprogramozni padon.. különben csak a füldugón keresztül lesz több zaj a fejemben :)
pedig egy szép karbon/titán vég nagyon dögös szerintem is.

[ Szerkesztve ]


boogie84
(addikt)

Enyém még karbis, anno gondolkodtam h tegyek e bele sport légszűrőt, meg miegymást, azt írták rá h felejtsem el. Karbi szinkron és kész. Nem hozna bika lóerőket. Főleg ha csak egy végdobot teszek rá.
Már már így is sok a kipuf hangja, egy hosszabb út után a de jó a csend mondat elhangzik. :)

Most nézem h neked milyen géped van, tolj már fel róla pár képet. Ezek a frissebb modellek érdekelnének, na meg tapasztalatot is ha van időd firkálni. :)

[ Szerkesztve ]


TayRol
(veterán)
Blog

en ez miatt tettem vissza a gyari dobot. ill. nem volt 150ezrem pc-vel utanhangolni.


Integra
(titán)

erről beszélek :)
egy 600ast meg tuningolni, absz felesleges. mi a csudának költeni rá? kell venni akkor egy gyári ezrest és kész. hosszú távon csak ez éri meg, ha már több erő kell, ez stabil, összerakott, és megbízható. és szintén csöndes gyári dobbal :DDD
szóval inkább a frankó gumira, és biztonságra költeni a dellát, egy jobb protektorba, csizmába, sisakba mint egy kipuffba.

[ Szerkesztve ]


Djuree
(félisten)

kell az a kipuff :DDD én csak a hang miatt vettem meg, rosszabb nem lett tőle, viszont nagyon szép hangja lett, hangbuzi vagyok peppet na :DD


TayRol
(veterán)
Blog

en nagyon gondolkozom inkabb valami plusz vilagitasra még előre, mivel a xenon nem annyira rendorbarat ellenben nem bánnám ha jol látnának. de kodlampat nem akarok feltenni.:)


Integra
(titán)

próbáltad a rövidebb életű filipsz meg osram izzókat?
Gyuri: majd kinövöd:K

[ Szerkesztve ]


boogie84
(addikt)

A mellékelt ábra is jelzi a ruhában anno nem spóroltam. Meg vagyok vele elégedve! Jövőre jön egy puha michelin első gumi (pilot power 2ct, vagy ami akkor a legújabb puha lesz) + egy karbi szinkron és már most alig várom a jövő tavaszt. ;]

7végén jó időnk lesz, menjen mindenki még egy utolsót a 30 fokban! :K


Integra
(titán)

zsír :R


TayRol
(veterán)
Blog

nem tudom mire gondolsz. most osram nightbreaker van bennt, ami teljesen megfelel de a csupasz bandit vodor lampaja olyan pocsek hogy csak na. valamit ki kell talalnom, meg mielott rafanyalodom a xenonra.


Integra
(titán)

igen ezekre az engedélyes emelt teljesítményű izzókra gondolok. sajnos vagy ezek, vagy a xenon. én inkább visszaveszek a sebességből este, nem akarok rendőrökkel szívózni. max feltolom a refit mellé.


persuader
(őstag)

úgy emlékszem baja nem volt a tiédnek tőle. nem rángatott meg semmi.


persuader
(őstag)

gumiban azért sikerült spórolni úgy látom :D
A dob árán gumit veszel még jót is tudsz motorozni :D


TayRol
(veterán)
Blog

csak hosszu túrákon fáraszto volt, ennyi.
de azt hianyolom hogy az Alagutban megnyiljon elottem az ut.:)

Inti: kollegam is a refit tanacsolta. o nappal a varosban is azzal jar (r1/t-max 500 párossal). még nincs pofám hozzá.:) csak nehogy egy balesetnek kelljen tortennie ahhoz hogy elkezdjem hasznalni.

[ Szerkesztve ]


boogie84
(addikt)

Az a 2. gumi ami a gép életében rajta van (elöl). Ezért óvatosabban megyek vele, tudom h már nem mai gyerek! Ezért terveztem h idén még jó lesz, jövőre akár még bírná, de új lesz rajta. Hátul pilot road 2 2ct van. Azzal semmi baj! :N

[ Szerkesztve ]


Integra
(titán)

én bunkó izé vagyok tudom, de mivel a gyártók a mai napig sportmotorba nem szerelnek dupla tompítottat költségcsökkentés miatt, ezért marad a refi a tompított mellé :F igyekszem a bűntudatom azzal csökkenteni, hogy jól bemagyarázom magamnak, hogy mivel motoron megy a refi és csak 1 van belőle és mivel gyorsabb és gyorsan váltok irányt, ezért minimálisan vakítja el a szembe jövőt, vagy aki mögött megyek, kevésbé zavaró neki. viszont azt már tapasztaltam többször, hogy bizony a refivel igenis hamarabb észrevesznek.

a jelenlegi hatályos szabályok szerint szabály ellenes és mivel ennek ellenére így járok sokszor, bunkó vagyok. vagy nevezhetjük másképp is, szóval érted.

[ Szerkesztve ]


TayRol
(veterán)
Blog

nemtudom, hogy ez bunkosag kerdese-e...
egyszer nemreg reggel veletlenul felkapcsoltam a Lanchid kornyeken es nem ertettem hogy mig beertem Budan a melohelyre miert enged el mindenki. szoval azert van eredmenye.
a dupla tompitott raadasul meg jol is nezne ki.


shiNIN
(tag)

Én nem. Minek kanapé? Az ülőbútorokat és az ágyakat kapjuk a házzal, de nem kérjük, minek az, csak foglalják a helyet és beléjük lehet ütközni :P
Ha lenne egy felesleges szobánk, maradhatna a nappali, de ágy akkor se kéne.

Nekem tetszik a narancs-szürke CBR, pont kellően feltűnő. Teresa bezzeg a szürkeségével és hangtalanságával szinte észrevehetetlen... Cili legalább króm-fekete-metálbordó, nekem bejön, bár a krómot annyira nem szeretem, még ha cruiser is a jámbor. Ma letörölgettem szegénykét, hogy a karcai ellenére nézzen ki valahogy.
Mentem ha 25 km-t, hát ilyen időben este már brutális. Kell új plexi, amint lehet. S új kabát is, ez lyukas, a belseje meg szétszakadt s a karjánál folyton elenged a tépőzár, úgyhogy mindenütt befúj a szél. Esőben különösen jó. Alvarónak nadrág kell és sisak, Cilinek pedig ígértem egy tanktáskát az esésünk után.
Úgyhogy fogunk egy motorosboltot, mielőtt túráznánk, bár most úgyse érünk rá.

A tompított most jobbnak tűnik, mint volt, majd megnézem sötétben egy emberrel holnap, hogy valóban ez-e a helyzet. A reflektor használhatatlan, mint mindig, tökéletes sötétségben hagyja az utat.
Holnap érdekes lesz a töksötétben Cili fényeivel és sötétített sisakplexivel, amit fel se hajthatok, mert túl szeles most a motor :)

[ Szerkesztve ]


Integra
(titán)

miért nem kerítesz egy viszonylag fiatal hornetet vagy hasonló bringát? kellően észrevesznek vele már, alacsony költségek, és alattad igazából az olajcserén más nem lesz, mert mire elkoptatnád a féket, addigra a motor is elkopik :K


shiNIN
(tag)

De nekem van motorom... Alvarónak is. Emiatt csak szimpatizálunk az idei cbr125-tel, de mindig megállapítjuk, hogy nem kell az nekünk, csak a szervízekkor rossz egy motorral, de az többnyire nem tart sokáig. Alvaro kicsit szeretne egy Sportstert is :D
De ha nekem lenne másik, az olyasmi lenne, mint Teresa, mert az bejön. De belőle minek kettő.
Szóval egyelőre ez van. Igazából egyelőre túrázni kéne és megtanulni motorozni, arra pedig jó a sajátom is :)

A fékbetétet nemtom, Ciliegia eszi a féket rendesen, pedig nem is szoktam fékezni, vagy akkoriban még igen...? Hmm. Kicsi felületű van elől, azért kopik. Legutóbb 8 ezret bírt. Alvaro 30 ezrenként cserél fékbetétet. Pontosabban nem ő személyesen, de ez mindegy most.

[ Szerkesztve ]


persuader
(őstag)

aquilla 250?


geree@bl
(aktív tag)

Valaki tud fehérváron olyan boltot, ahol lehet beszerezni sityak alá maszkot?
Vagy olyan helyet ahol gyorsan kihozzák fehérvárra rendeléssel?

[ Szerkesztve ]


Integra
(titán)

milyen maszkot pontosan? teljes csukját? vagy sisak légzés terelőt?


geree@bl
(aktív tag)

Teljeset. Nem akarom a sisakot teleizzadni, meg mégiscsak könnyebb mosni :)


Integra
(titán)

forcefield balaclava
elég sok motoros boltban kapni már a márkát. ez a legjobb.


doc
(veterán)
Blog

ha sima, egyszeru maszk kell, itt a PH-n is arul valaki az aprohirdetesek kozott, en is tole vettem, azota is remekul szuperal
igaz, a Louisban valamivel olcsobb, de onnan sokaig tart mig hozzad er, meg addigra mar olcso sem lesz :DDD


geree@bl
(aktív tag)

Esetleg fehérvári boltot tudsz mondani?

Tegnap voltam pesten, de ez nem volt eszembe :S

doc: Köszi, rákeresek :R

[ Szerkesztve ]


Integra
(titán)

sajnos azt nem tudok mondani, pesti kölök vagyok:DDD
menj el a hivatalos kereskedésekbe, a honda szinte minden kereskedésben tart forcefield-et, szerintem a yamaha is, talán a kawa és a szuzi is. meglepődnék ha nem találnál egyikben.

[ Szerkesztve ]


geree@bl
(aktív tag)

Pesten könnyű.. ott majdnem egymás hátán vannak :D


Tüzi
(addikt)
Blog

Ezt mondom (még előző hsz-hez). Egyszer áll meg, de akkor megáll. Addig viszont nagyon megy, és nem áll meg :)


.mf
(veterán)

"de mivel a gyártók a mai napig sportmotorba nem szerelnek dupla tompítottat költségcsökkentés miatt"

vagy inkább "mivel a gyártók manapság sportmotorba nem szerelnek dupla tompítottat költségcsökkentés miatt" ;] Az enyémnek még mindkét szeme világít.

"igyekszem a bűntudatom azzal csökkenteni, hogy jól bemagyarázom magamnak, hogy mivel motoron megy a refi és csak 1 van belőle és mivel gyorsabb és gyorsan váltok irányt, ezért minimálisan vakítja el a szembe jövőt, vagy aki mögött megyek, kevésbé zavaró neki."

szerintem pedig lóf@szt sem csökkenti az, hogy gyorsabb vagy és gyorsabban váltanál irányt, amíg egyenesen szembe vagy mögötte mész, addig ugyanúgy elvakítod, és szerintem igenis bunkóság.

Engem néha az is rohadtul szokott zavarni, ha valaki szürkületkor-este rámhúzódik, s ugyan csak tompított van bekapcsolva, de az a visszapillantókból pont a szemembe süt, s még rosszabbul látom az utat

shiNIN: "Holnap érdekes lesz a töksötétben Cili fényeivel és sötétített sisakplexivel, amit fel se hajthatok, mert túl szeles most a motor :)"

Kalandosnak ígérkezik :DDD

Btw. nem is meséltem még, hogy jártam múlt pénteken
szóval mentem fel a Mátrába, egész délután csavarogtam és szerpentinezgettem, majd már kellőképp kifáradva értem vissza a szállásra, s lepihentem. Kora este felkeltett az éhség, hogy ideje megkeresni az éttermet. Kinéztem az ablakon, azt hittem áramszünet van, annyira sötét Mátraháza. Negyed kilencre értem az étteremhez, nyolcig volt papír szerint nyitva... minden zárva, sehol senki... nahátakkor nincs más hátra, mint előre, motor elő, s megyek kajáért, akár Gyöngyösig is, ha kell... kicsit neccesnek éreztem előtte, éjszaka nem szeretek motorozni, meg most pláne éhes és fáradt is vagyok, meg itt már könnyen lehetnek állatok az utakon (nem átvitt értelemben), de ehhez képest kiválóan láttam a refivel, s talán jobban is mentem, mint nappal, hajtott az éhség :DDD

geree@bl: nézz meg még sí/snowboard vagy military boltokat is, ott is előfordulnak.

üzenetek