Motoros topic - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Micsurin
(nagyúr)
Blog

CB: Vízpumpa, feszszab (van utángyártott, hazai kisipari, és másik típusról való is ami általában már nem szokta feladni a harcot), a vezérműláncfeszítő patron szeret még 10-20 ezrenként szórakozni de azt sokszor elég kiszedni visszatekerni majd újra betenni nem mindig kell új.(Okát ne kérdezd angol és magyar csoportban is elég sokat jelezték nem kellett új.) A gyári kipufogók mind elrohadnak (CBF nem érintett már) mert kicsit feljebb került a víznek szánt lyuk mint kellett volna és megáll a víz és a pára belül -> hegesztési varratok mentén szépen dobja majd a festéket. 97 előtt a dobfék hajlamos ritmikusan ütni ez általában felszabályozható / javíttatható nem para. Nem hiba, csak tény (ER5, GS500 is érintett) olyan puha az eleje mint a bűn ha picit sportosabb vagy érdemes tenni bele progresszív rugókat. Mintha egy másik motoron ülnél. HA bukócsöves a gép, vigyázz a Hella és a HEED nem ér le sem a gyári de több utángyártott keretre panaszkodtak, hogy hamarabb lekarcol mint a lábtartó. Legfontosabb talán nem tudom olvastad e pár hete a kuplung témát vannak rezonancia csökkentő rugók, ezek be vannak nittelve(?) ha elfáradnak akkor hajlamos kiengedett kuplung mellett a motor ritmikusan csörögni. Ha a kuplungot behúzod elmúlik a hang, ez nem kóros csak egy jelenség ezzel még egy jó darabig elvagy.(50-60 ezer körül szokott előjönni a zörej a megfigyelések alapján.) Egyébként elég kiforrott típus még ha összeszedve aggasztónak is tűnnek a dolgok. 97 előtt dobfékkel szerelték őket és Nissin elsővel, ha tudsz keress 97 utánit (PC32) azokat már elől hátul brembo tárcsával szerelték.
Itt az ülés alatti kis rekeszt mindenképpen megemlíteném, két 1,5l-es vizet elnyel a másik kettőben nincs ekkora tároló. :D

ER: Primer lánc a hajtásban, ha nyúlik a motor csörög. Általában lenyomja az árát mert nem tudják / félnek mi csörög. A német fórum alapján elég sokat elmennek zörögve különösebb gond nélkül és a csere sem egy egetverő költség.
Vízpumpa szeret ereszteni elvileg ehhez van módosított tömítés. A hátsó lengéscsillapítok nem a legerősebbek hajlamosak picit görbülni és így szorulni -> van nagyon jó árban utángyártott. Feszszabályzó többen írták és szinte biztos, hogy ha megpusztul és tovább használják kinyomja a fordulatszámmérőt a feszszab cseréje nem egy hű de össze ellenben egy óracsoport cserével. A CB-hez mérten sokkal erősebbek a mechanikus zörejek engem zavart. (4/4 esetében is lehetett hallani őket) Ennek hátul mindenképpen dobféke lesz évjárattól függetlenül. Keskeny, nagyon keskeny a CB és a GS-hez képest.

Mire vettem kipróbáltam 4 ER5-öt és 2 CB-t + két haverom GS500-át. Ha választanom kéne biztosan CB500-ra lőnék újra esetleg ha beleférne (nekem nem fért bele, A2 miatt fontos volt a 25kw-os folytás az pedig az árazásban látszik) CBF500. ER5-ösök jók de a CB sokkal testesebb motorosabb ráülve és még ha nevetséges is de azt a 7 lóerőt és pér Nm-t megérezni. A GS500-at meg ha rákeresel mindent megtalálsz szerintem róla igazi népmotor itthon is nem rossz sőt, néztem őket anno de az említett kettő szerintem minden téren jobb.
GS < ER (dob fék ellenére is) < CB.

Ha még valami eszembe jut a talált linkekkel megfigyelésekkel kapcsolatban dobok PÜ-t.
Ha CB-t vagy CBF-et vennél, az angol FB csopiba lépj be. Ott a magyarral ellentétben van fogalmuk arról mivel is motoroznak.

Amúgy van japán motor a 90-es évek végéről és 2000-res évek elejéről ahol a vízpumpa és a feszszab nem tényként kezelt probléma forrás? :DDD

üzenetek