Modellvasút topic - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Batman2
(őstag)

Szevasz

Egyáltalán nem bonyolult az analog irányítás sem, és ott ráadsául több apró trükköt lehet akár házilag is megoldani.
Az alap az, hogy van egy billentyűsor (pl. ''TT zongora''), amivel a szakaszokat tudom kapcsolni és van egy adag nyomógombos kapcsolósor, amivel pedig kettessével a váltók állíthatóak egyik, vagy másik állásba.
A jelzőlámpáknál pedig az egyirányú hatásosságot, pl. egyenirányító válgány oldja meg és egy nyomógomb megnyomásával már zöldre is váltható.

Ez számomra sokkal érdekesebb,.mint a készen kapott digitális rendszer, amivel nem kell máe semmit foglalkozni, csak játszani.

Nekem az a játék, hogy folyamatosan alakítom és új elektronikai megoldásokat találok ki és közben mindíg egy kicsit játszom is az egésszel.

Természetesen van a digitális rendszernek is érdekessége, de számomra leginkább akkor, ha én alakítom azt ki, ami szándékomban is áll.

Üdv.:


Longjohn
(csendes tag)

Igen igen! Az analóg rendszerben az a szép, hogy magad valósítod meg a saját kis ötleteidet. Én a TT modul asztalra teljesen házilag gyártottam a vezérlést is.Igaz, hogy még csak az első modul üzemel, de rajta vagyok a másikon is. A vonatokat vezérlő elektronikák is házi készítésűek, egy közös trafó, pályakörönként egy-egy elektronika potival a sebesség szabályzáshoz, váltó kapcsolóval az irányváltáshoz, a jelzők és váltók vezérléséhez műszerkapcsolókat és nyomógombokat alkalmaztam. Gusztusosabb mint a kapcsolópultok. Plusz egyszerűbb a kezelés, mert a pálya vágányrajzába a megfelelő helyekre beépíti az ember a kapcsolókat a vezérlőpulton és egy a MÁV Domino rendszeréhez hasonló vezérlése lesz kinézetre. Van itt rajtam kívül TT fan? Nincs véletlenül valakinek egy TT méretű BR-118 mozdonya ami romos működésképtelen, stb. A kaszni kellene. Mindenkinek ajánlom, hogy minél több cuccot próbáljon meg házilag elkészíteni. Egyrészt sikerélmény, másrészt a felszabaduló összegeken lehet házilag el nem készíthető dolgokat vásárolni.


Longjohn
(csendes tag)

Terepasztal kérdés. El kell döntened egy fontos kérdést. Fővonali, vagy mellék vonali asztalt építesz? Ez mindjárt tisztázza a helyigény kérdését. Mivel van egy Taurusod gondolom fővonal. Akkor csinálj kétvágányú fővonalat. Ott egyszerre legalább kettő vonat mozoghat, mindjárt látványosabb a dolog.


Aaron14
(őstag)

Igazából a fővonal aztjelentené ,hogy lenne egy hosszú oda-vissza sínrész és egyik részenis és másik részen is megállók, vagy hogy? Valami ilyesmi az jó lenne.
Szobámba nem férne be mert nagyon kicis de van padlás esetleg ,ami padlószőnyeges és szépen meg van csinálva és tiszta is.
Fú mire ez kiépül ,ahogy fogalmazott egy vasútmodell fan szószerint egy jobbkategóriájú személygépkcosit lehetne vásárolni.
Perzse ha kézileg is csinál valamit az ember az nagyon jó dolog, de én biztos nem értenék hozzá sajna és ha tönkretenném sok pnézem bánná :U

Na most megyek is ,mert holnap első nap az új suliban aztán 7-kor kelek már várom ,hogy megismerjem az új osztálytársakat :) Természetesen Roco-s órarendet viszek ha megtalálom amit hoztam Pestről :)


Batman2
(őstag)

Hi

Ja, ez teljesen igaz !
Sajnos BR118-asom egyáltalán nincsen. :O
De azért ne panaszkodjak, mert mostmár mindent számolva van 11db mozdonyunk, az már jó szám ! :)
Jelenleg még nincs is elég szakasz hozzá, hogy mindegyiket fel tudjam tenni ! :D
Egyel kevesebb van, mint mozdony, de még úgysem lenne átmenő válgány, úgyhogy legalább +3-at kell még létrehoznom.
Ez elvileg nem lesz probléma, mert úgyis tervezés alatt van egy hegyi állomás rész, ahol pont 3 szakaszt gondoltam kialakítani.

sajnos a nemrég vett négy mozdony közül az egyiknek egy kerékpárja annyira kajlán megy és a műanyag is féloldalasan kikopott valszeg emiatt, hogy jelenleg nem igazán élvezhető a használata, de nagybátyjám is rajta van a dolgon és ki tudja talán pótolni a hiányt és a kereket helyre tenni.
Ez történetesen egy NOHAB, amiből már van egy tökéletesen működő példány.

Motanában a pálya alakítása mellett a világítós személykocsik LEDes, stabilizált tápegységes megoldásán dolgozom.
Már három kocsi át van alakítva, gyönyörűen egyenletesen világítanak és még megállás után is nehány másodpercig, amíg a kondiban van szufla. :)
Az eredeti ízzós, ygakorlatilag nem is látszott, hogy van benne. :D

Jó munkát mindenkinek !

Üdv:


Aaron14
(őstag)

UP a topicnak!
Szülinapom közeledtével elkéne már lassan döntenem ,hogy mit is akarok ,de mostanság nem nagyon modellezek:/
Az is lehet ,nemfogom bővíteni ,de ha látok egy jó képet egy jó terepasztalról vagy egy jó kis kiállítást megnézek mindig kedvet kapok hozzá én is.


brownus
(veterán)

53. Nemzetközi Vasútmodell- kiállítás és Verseny

A Magyar Vasútmodellezők és Vasútbarátok Országos Egyesülete az idei évben is megrendezi a - sorrendben az 53. - Nemzetközi Vasútmodell- kiállítást és Versenyt a Közlekedési Múzeumban (Bp. XIV., Városligeti krt. 11.). A kiállítás szeptember 29-én 11:00 órakor nyílik és október 15-ig – hétfő kivételével - naponta 10:00-17:45 óráig tekinthető meg. A nemzetközi verseny szeptember 27-én és 28-án kerül megrendezésre.
A versennyel és kiállítással kapcsolatos kérdésekben szívesen áll rendelkezésre Lakatos Béla főtitkár (tel.: 73-22).


Batman2
(őstag)

Hi

Az alábbi információt minden vasútbarát és modellező figylemébe ajánlom:

2006-ban is megrendezzük a Vasútmodell kiállítást és versenyt a Közlekedési
Múzeumban. Az esemény pontos időpontja 2006. szeptember 29-október 15.


Ez a szokásos őszi vasútmodell és terepasztal kiállítás, ami eddig a PeCsa épületében volt, Budapesten
.
Gyertek minél többen, ez tényleg színvonalas kiállítás szokott lenni !

Üdv.:

[Szerkesztve]


Aaron14
(őstag)

Sziasztok!!!

Szombaton megyek fel Pestre és bevásárolok vasútmodellből:)
Na most télleg nem tudom még mit tervezgessek. Taurus-hoz fővonalat ajánlottatok és az tisztára pontosan milyen hosszú pályát jelentene ami úgy jó is? hmm?

[Szerkesztve]


Aaron14
(őstag)

UP! a topicnak


Batman2
(őstag)

Hi

Mi is voltunk fenn szombaton a kiállításon.

sajnos, ahogy sejtettem, a hely itt sokkal kisebb. mint a Pecsa épületében volt, így sokkal alacsonyabb lett a színvonala is a kiállításnak. Persze azért így is vagy négy órát töltöttünk ott.

Nem vásároltam mozdony, mert a használtak elég romosak voltak, mindegyiknek voltak komolyabb hibái, ha jobban megnéztük, illetve volt egy-két jobb, ritka példány is, azok meg már drágák voltak. NOHABot néztünk, abból volt vagy öt példány is hazsnált, de a jobb állapotúaknak sem volt tapadókerekük, még csak tapadógyűrüjük sem. Úgy meg nem érnek semmit, mert megcsúsznak.
Volt viszont egy új gyártású, Tillig TT NOHAB, az nagyon szép volt, de drága is, 30 E Ft.

A pályákban az volt a jó, hogy mindegyik más felépítésű és más van rajtuk jobban kidolgozva, így mindegyik magában is érdekes.

Azt udtam meg, hogy jövő júnuis vége-julius elején Veresegyházán lesz egy nagyobb modellvasút kiállítás, ahova meghívják a most innen hely hiányában kimaradt embereket és lesznek külföldi kiállítók is.
A neten is meg lesz található állítólag, mindenkinek ajánlom majd figyelmibe, hogy keresse, de én is jelzem, ha megtudtam valamit.

Jó építést és kollekció bővítést mindenkinek !

Üdv.:


Aaron14
(őstag)

Szerintem nagyon gyenge volt a kiállítás és ami eddig a Petőfi Csarnokban volt az se volt egy színvonal. Ausztriában Bécsben is szokott lenni évente modellvasútkiállítás. Na az színvonal. Ott télleg olyan terepasztalok vannak ,hogy ámulsz. És minőségből építettek ,mert amiket itt láttam azok hááát... Na mind1
Nekem ez a véleményem.


Batman2
(őstag)

Hi

Igazad van, de ne felejtsd el, hogy Magyarországon vagyunk, itt, főképpen az emberek pénze és rendszerint ideje is sokkal kevesebb, ez is látszik nyilván ezeken a terepasztalokon. Kétségtelen, voltak némelyiken komolyabb hiányosságok is, melyek részben igénytelenségből is adódhattak, vagy csak egyszerűen nem figyeletek rá eléggé.
Számomra már szinte az is zavaró, ha valami teljesen ki van dolgozva, mert az már unalmassá válik, ott már nincs mit újitani.

Egy szóval (de lehet, hogy több lesz ;] ) én azért értékelem az itteni emberek munkáját is, nem mellesleg a mi terepasztalunk is messze nem egyteljesen kidolgozott valami, egyrészt pénzem sincs annyi és időben is rendesen szűkében vagyok, de azért igyekszem és számomra így is érdekes, ez a lényeg, pedig nem vagyok igénytelen ember. :)

Üdv.:


Aaron14
(őstag)

Sziasztok!!!

Ma voltam Pesten és sajnálattal hallottam ,hogy a Roco megszűntette a régi sínrendszerét. Ezért kénytelen voltam vásárolni az újabb szériából ,ami perse ágyazat nélküli ,mert az ágyazatas sokkal drágább és gagyi plussz még nem is kapható itthon.
Szóval most egyik része ágyazattal van a másik ágyazat nélkül és ezt összehoztam. Remélem ezzel később nem lesz gondom.
Most így elég sok kérdés merült fel bennem. Vásároltam 92cm hosszú Roco flexibilis síndarabokat és azt nem értem ,hogy miért nincs hagyva a csatalkozónak hely? Tehát ,hogy jobban érthető legyen ,amivel összeillesztem a két síndarabot. Akkor mégis ,hogy fogom összeilleszteni? Vagy ezt nekem kell valahogy megoldani?
Most a többit már nem tudom, kicsit fárasztó napjaim voltak. Szóval ,ha segítenétek annak örülnék:):)

Előre is kösz!


Aaron14
(őstag)

UP!


Ramius
(őstag)

Kecskeméten vasútmodell kiállítás van.
Nemtom meddig tart még :)


Batman2
(őstag)

Szevasz

Láttam én is boltban ezt a hosszú egyenes, egybesint, ha jól emlékszem, az új T profilos. Gondolom Te is erre gondoltál !
Azt nem telejesen értem, hogy mi is a problémád, de nem is igazán ismerem ezt az új típust, mert nekem a terepasztalban csak réhi U profilú sinek vannak, egyedül 2 darab váltóm van, ami ilyen új rendszerű.

Azért ha bőveben megosztanád a problémádat velem, hátha tudnék segíteni !

Üdv.:


Aaron14
(őstag)

A problémám a következő. Van ez a nagy hosszú 92 cntis flexibilis síndarabjaim. A fémpapucs amivel összetudnám hozni egy másik sínnel az eleve nincs rajta ,de még hely sincs kihagyva neki ,hogy rátudjam dugni ,mert a talpazat végig rajta van a sínen. Tehát a fémpapucs beleütközik a talpazatba. Remélem így érthető.
Mik ezek az új T profilos meg U profilos sínek, vagy ez mit jelent?
Amúgy nem vagyok teljesen 100%-osan biztos abban ,hogy amiket vásároltam sínegységek, azok az új szériából jöttek ,mert ami az interneten volt kiírva sorozatszám az nem egyezett meg a sín alján lévővel. Vagy ez régiónként változhat?
Egy nagy flexibilis sínegység volt 600FT a Modell és Hobby boltban a Lurdy-házban- Idén még ők a hivatalos importőrök.Vagy mik.
Válaszaidat és türelmed előre is köszi :)


Batman2
(őstag)

Hi

Itt egy sematikus kép a két sín típusról [link] .
Én a régebbit használom, annak az a hátránya, hogy egy idő mulva lekopik a járófelületről az ón réteg és megrozsdál, nem érintkezik.
Ekkor már gyakorlatilag használhatatlan.

Az új típus előnye, hogy tömör rézből van, amiről, ha le is kopik a felületi -feltételezem- króm réteg, akkor is réz van a felszínen, ami még mindíg rendesen érintkezik és nem roszdál.
Ezentúl a járgányok kerekeit sem ívesen koptatja, hanem lapos felszínnel, mivel lapos a fleülete és így a nagyobb felszín miatt lasabb is a kopás.

Arra nem emlékszem hírtelen, hogy a két darab, új sínes váltómon a csatoló lemez hogy van rátéve, de majd megnézem és megmondom !

Üdv.:


Aaron14
(őstag)

Köszi a válaszokat. :)
De ha jól értelmezem akkor ,te még mindig nem érted én mire gondolok.
CSAK a flexibilis síneknél van ez a gond. A többinél rendesen van csal a flexibilisnél nincs. :)
A másik ,az hogy honnan tudom ,hogy amiket vásároltam sínek azok, most az új típusú ROCO -ból vannak? A sínszámok régiónként változnak vagy országonként?
Később az nem okoz gondot vagy esztétikai vagy valamilyen gondot ,hogy egy megadott pontol egy megadott pontig műanyag ágyazatos lesz a sín és a másik része ,eg szórt köves?

üzenetek