Renault, Dacia topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


kp78
(addikt)

Eddig nekem is Peugeot-m volt, viszont Citroen-t nem szívesen vennék.
De a 207-es még pár százezerrel többe fájt volna, így lett Clio. :U


biga
(senior tag)

Egyébként ha van rá érdeklődés akkor ha van valakinek megfelelő méretű tárhelye feltöltöm a Clio (24MB) angol nyelvű szerelési dokumentációját (ábrákkal f@szán bemutatva mit hová hogyan) illetve egy hasonlót Thaliahoz (122MB), csak az több nyelven (magyarul is). (mellesleg a szerelés mindkét autónál ugyan az, alig-alig van különbség köztük, szóval a clio leírása 99%-ban jó a Thalia-hoz és fordítva). A doksik mérete miatt egyesével nem küldöm senkinek. Ha van tárhely ahogy tudom feltöltöm, ha nincs akkor nincs...


zotyesz66
(őstag)

Én is bejelentkezem, mint többszörös Renault tulajdonos.
Volt a családban egy jó kis Dacia Logan, én szerettem, nejem nem, így 2 év után lecseréltük egy Clio III dCI-re. Ez történetesen 68 lóerős, mégis lényegesen jobban megy, mint a Dacia a maga 74 lóerejével, pedig nehezebb is. Még kevés km van benne (14000), így típushibákról nem tudok nyilatkozni.
Van még egy Opel Vivaro is, amely szintén az utolsó csavarig Renault (kivéve a kormánykerék és az embléma).


zotyesz66
(őstag)

Én szeretem a Citroen-t, főleg a régieket (ID/DS a kedvenc, de a BX és az XM is bejövős), az újak közül a C6 nagyon kéne, de "kissé" drága.


kp78
(addikt)

Te nem hallasz az első ajtókból kb. 120 km/h-nál nagyobb sebességnél zizegő/zörgő hangot? Kicsit zavar, csak ilyen hidegben nincs kedvem nekiállni leszedni, de mihelyt jobb idő lesz, benézek alá. Mintha vmi patent rezegne egy túlméretes lyukban. :F


biga
(senior tag)

Hát ugye a DS, a BX meg a társai egy letünt kort képviselnek, mint írtam korábban, azok más , mai szemmel irigylésre méltő részei voltak az autóiparnak, a mai Citroeneknek ahhoz (remélhetőlegy csak egyelőre) semm9 közük. Azok idejében még nem is volt a PSA konszern tagja, sőt, még a PSA sem jött létre ;) Ja, a C6 nekem is tetszik, de nagycsaládos emberként ez a legutolsó szempont egy autónál :)


The DJ
(addikt)
Blog

Jé, idetartozom én is.
Ezüstmetál Thalia 1.4 :)


nat
(senior tag)

Sajna a francia autóknál az elektronika nem a legjobb. :O
Volt nekem Citromom is a Renault előtt csak az gyújtással voltak gondok.A Renaultnál a trafó majdnem minden típusnál szarakszik. :Y
Tegnap cseréltem trafót de az egész ünnepet végigszenvedtem vele. :W


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

R19 volt öt évig, most Berlingo van, eddig nem panaszkodom, hatalmas a hely és olcsó volt, a Logannál meg jobban is tetszik.


biga
(senior tag)

Az első ajtókban elvben nics semmi, ami sebességfüggően zörögne. Van azonban az ajtónál valami, ami bizony tipikusan Clio/Thalia betegség és főleg autópályán szokott előjönni 120-as tempónál vagy afelett: a szélvédő 2 oldalán lévő gumicsík hajlamos nagy sebességnél leválni, ez mielőtt elrepülne gyakran ad nagy sebességnél ciripelő hangot (erre én már direkt figyelek, ha a legelején is tudtam volna, akkor nem hagyom el azt a szalagot 130-nál egy erősebb szembeszélnél :D Jó vicc egyébként, mikor hirtelen leszakad és tovalibben - általában egy csattanás kiséretében - az autópálya felé ;) ) Nézd meg azt! Ha felül kezd egy kicsit lifegni a gumi, akkor próbáld visszapattintani a helyére (nagy valószínűséggel nem fog sikerülni, mert azért lifeg, mert nem tart a fül), vagy valami erősebb ragasztóval fogd meg. Ha valaki mégis elhagyná (ahogy olvasom egyébként a többi Clio-s/Thalia-s fórumot ez nem csak velem történt meg, többen jelezték a problémát, és a szervíz előtt sem ismeretlen a dolog), azt óva intem a hivatalos szervízben való vásárlástól, mert hivatalosan az a gumi nincs magában, csak a teljes gumikéderkészlettel együtt valami horror 16e Ft körüli áron akarták rámsózni. Egy bontóban 1-2e Ft-ból megkapod és egy pillanat alatt felszerelhető sk is.

Ami zöröghet még az ajtóban (de ez nem fog függni a sebességtől, maximum az útminőségtől :) ), az - kiviteltöl függően - a hangszóró rögzítése (ha ott van), az ablaküveget tartú U-profil (bár Clio-nál még nem hallottam, Megane-nál már hallottam ilyet elengedni, és egyszerűen beesni az üveget), és elvben a zár rudazata, de az hivatalosan össze-vissza van szivacsozva (mint szinte minden, ami az ajtón belül zöröghetne elvben). Magától szvsz a szivacsok nem nagyon engednek el, ha le kell szedni mégis, az már önmagában egy szívás :) Szóval szerintem inkább a gumikéder fog ott zörögni :D


ABnormal
(őstag)

rapidshare? nekem twingóhoz van ilyen jóságom,ha kell valakinek...

ja,tényleg 1.2-es 8 szelepes moci ugyanaz a d7f a clioban meg a twingoban is,ugye?

[ Szerkesztve ]


kp78
(addikt)

Pedig ez az ajtóból jön, de azért :R
De 100-110-ig semmi hang nincs, csak onnantól. :F
De ha rájövök, beszámolok róla.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Nekem a 19-esben amikor megvettem, feljegyezték, hogy a bal első ajtóban zörög valami. :) Úgy adtam el öt év múlva, semmi hibát nem jelentett.


plömplöm
(őstag)
Blog

hmm, gondoltam ideröffenek, mint egy kilencvenhatos kétliteres nyolcszelepes benzines rxe laguna tulajdonosa

éljenek a rönók :)


The DJ
(addikt)
Blog

Olvastam itt a tárhely témát, hogy lenne pár felpakolandó doksi és cucc. Nekem a domain címem alatt van 2 giga szabad tárhelyem, szívesen felrakom publicba amiket kell. Nem az a tar.hu meg extra féle ingyenes, adatokat letörlős tárhely, hanem rendes szerver, ha van rá igény keressetek privátban :)

MOD: Akár az összes Renault típus szervízkönyvét összegyűjthetnénk. Nekem is van valahol azt hiszem pár modellhez a Haynes féle verzióból.

[ Szerkesztve ]


biga
(senior tag)

Azok még az első szériás Lagunák voltak. Az alapozta meg a Lagunák hírnevét (amit aztán talán minden eddigi utánajövő sikeresen megtépázott :(( ). Mellesleg kb akkori fejlesztések azok a 8 szelepes motorok, amik kisebb ccm-vel ma is szolgálnak sok kisebb típusban (Twingo, Clio, Thalia, Logan,) Strapabíró, megbízható járgányok voltak. Vigyázz rá :D


nat
(senior tag)

A moci 114 lóerős?
Nekem az(megane).


Lejszi
(senior tag)
Blog

Nekem jo lenne, de nincs tárhelyem :(
MSN-en esetleg megoldhato?


plömplöm
(őstag)
Blog

hát nemtom, ha megengedhetném magamnak akkor simán vennék egy új kombi lagunát. amúgy ha törődnék a közhiedelmekkel, akkor szinte egy autóm sem lett volna még :)
igen ez még az "eredeti" laguna, de legalább nem a gyártási időszak elejéről ugye, '94-től gyártották asszem. ha nem nőnénk ki, akkor maradhatna is még, de kevés lesz benne az ülés :(

nat: igen, 114 vagy 115, nemtom, de nem is ez a lényeg, hanem hogy nem a mai szokásos ezerszelepes magasfordulatszámra hegyezett motor, simán és kényelmesen elindul másodikban aztán 40-50 között egy ötödik és aztán az jó kétszázig :)


zotyesz66
(őstag)

De, a bal első zörög, bár nem sebességfüggő, inkább random.
Zörgött még a motortartó bak is régebben, de azt megcsinálták garban, azóta az ajtó az egyetlen, ami megszólal.

üzenetek