Konzolokról KULTURÁLT módon - Konzol játékok fórum

Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


negyven2
(veterán)

Szerkezeti felépítésben a Tango Gameworks az a Zenimax alá tartozik, a Zenimax a Microsoft Gaming alá és a Microsoft Gaming meg a Microsoft alá. A döntés végső soron az MS-n múlt, de hogy miként jutottak ide azt nem tudni. Amit lehet, hogy a stúdió felvásárlásokba és bezárásokba van beleszólása a Zenimax-nak is (hiszen a kádasért ők felelenek, minden korábbi Zenimax-es stúdió esetében, ahogyan a projectek esetében is szabad döntésük van).

És bár a tulajdonosuk az az MS, de ettől még saját költségvetéssel rendelkeznek, hasonlóan mint minden más belsős kiadó, fejlesztőcsapat. Ez így van a Sony esetében is. HA egy fejlesztő csapat csak viszi a pénzt akkor azt egy idő után be fogják zárni. Ugye Sony-nál lehetett hallani azt, hogy az év elején bejelentett költségcsökkentésben bezárásra kerülő stúdió esetében a Londoni stúdió mellett, vagy helyette még ott volt a Media Molecule csapata is. Ott is az volt a gond, hogy maga a stúdió működése veszteséges volt. Ők most egy hagyományosabb játékot csinálnak majd (állítólag nem egy új LittleBigPlanet).

Amúgy a Sony esetében az ilyen belsős kvázi függetlenebb csapat az a Bungie (még?).
Az MS-nél az átszervezés (lényegében mindegyik az Microsoft Game alá tartozik) után most 3 ilyen kiadó van. A korábbi és felvásárlott csapatokat tömörítő Xbox Game Studios, a Zenimax Media és az Activision Blizzard King. Mindháromnak vagy egy kvázi kis függetlensége, a Microsoft Game-en belül (ennek a CEO-ja Phil). Ezen kiadóknak is van saját CEO-ja.

Vagyis bár ez ugyan-úgy spekuláció, és nem változtat azon a tényen, hogy az MS-é a végső döntés, ha azt mondják, fentről hogy költséget kell csökkenteni, akkor a Zenimax mondhatja azt, hogy akkor bezárjuk pár csapatunkat. De ekkor is ha az MS úgy dönt, akkor megakadályozhatta volna a Tango bezárását. De valószínűleg (bár ez is még spekuláció), lehet tényleg annyira piros volt az a cella az excel táblázatban, hogy még egy remek Hi-Fi Rush se volt elég neki. Lehet, már a felvásárláskor eldőlt ez, de hagyták nekik az aktív fejlesztésben lévő játékaikat megjelentetni. Valószínűleg sosem tudjuk meg, hiszen más cégek esetén, ahol szintén bezárták a kvázi sikeres játékuk után az egész stúdiót.

üzenetek