nVIDIA Geforce-osok baráti köre - Lokál fórum

üzenetek

hozzászólások


Elmör
(senior tag)
Blog

Sziasztok!

Ma végre kialudtam magam és végre a falon is jó időt mutatnak az órák (nem állítottam át a múltkor) :C
a kis PC kuckót is kitakarítottam, egyelőre úgy nézem, hogy minden bírja a strapát, bár a VGA "fan stop" ledje lehet megadta magát, mert nem világít soha, pedig áll a venti sokszor. Na de ez legyen a legnagyobb gond.

1 hónapja végre átvehettem az új kocsimat, Hyundai i30N performance, performance kékben. Azóta majdnem 2400km-nél tartunk, 1600-nál volt olajcsere, "potom" 34 ezer Ft-ot kért a márkaszervíz: 5 liter Shell Helix ultra 0W-30-as olaj (23K), olajszűrőért (3.5K) és a munkadíjért (7K). Egyelőre úgy érzem jó választás volt a kocsi, kényelmes, csendes, ha kell megy is, sok az elektronika, de legalább megfogja a kocsit ha kicsit merészebben veszi az ember a kanyarokat. Egyenesben nem megy úgy, mint anno a Civicem, de ez érthető is, 1429kg@275ló vs. 1190kg@324ló, a súly azért ott van rendesen, de talán emiatt is stabilabb, 240-nél sem volt olyan érzésem, hogy lerepülünk az útról, csak kicsit tovább kell várni, míg eléri a sebességet, olyan 210-ig megy jól, utána kezd elfogyni. A nyomaték az brutális, 350Nm már 1800rpm-től, így nem kell halálra forgatni, a lóerő csúcs 6000-nél van, de én úgy érzem, hogy 6500-nál még húz, pedig ott már ejtenie kellene, váltásjelző is ott kezd el villogni, addig csak megjelennek a csíkok egymás után. A biztonsági berendezések közül a sávtartót és az éberség figyelőt kikapcsoltam, mert idegesítettek, főleg a sávtartó, ami mindkét iránynál csipog ha közel mentem a széléhez, az éberség figyelővel meg nem tudtam kiegyezni, Szentgotthárd-Nagykanizsa út közben már jelzett, hogy álljak meg pihenni, nagyjából 100km után. Azért ennyire hamar nem szoktam. :DD
Fogyim nagyjából 10.5-11.5 literre állt be, kb Civic is ennyit evett. Kicsit szélesebb az autó,így a garázsba álláskor nagyon figyelni kell, mert a kapukeret közel van, kb. 2-2cm-em van a tükörnél és amikor állok ki már rögtön sípol a tolató radar, de a tolató kamera képe rohadt nagy segítség és örülök, hogy van benne, a magasabb padkát is meg lehet látni benne, azóta tök pontosan tudok parkolni. ;]
Egyedül ami hiányzik belőle az a hang, mármint kifelé van hangja a kipuffnak ha úgy van beállítva, de bent nem hallani szinte semmit, annyira le van szigetelve. Ha valaki áll a kocsi mellett felhúzott ablaknál csak a szájmozgást látom, de semmit nem hallok abból amit mond és néha hallgatnám kicsit a kipuffot, de lehúzott hátsó ablakkal meg 70 felett már ilyen szélcsapkodós hang van, olyan huppogós, nem lehet megmaradni úgy.
Úgyhogy ha jövök szembe akkor lehet integetni! A képen már a téli szettel van a kocsi.

üzenetek