Vicc. 5-7M-ért esetleg.
Vagy ez már a Great Reset?
hozzászólások
consono
(nagyúr)
5-7 misiért már csak a Yaris kategóriája van, vagy az sem, abba nem fér bele a család, főleg nem felcuccolva. Nekem ideális lenne, mert 150 km-nél többet egyben nem nagyon autózunk évi egy, két alkalomnál többször és a 3008-ba épp csak beférünk 4-en a kutyával, ráadásul ahogy nőnek a gyerekek egyre több hely kell Ja és itthon is van vagy 10 töltőpont 2-3 kilométeren belül és a munkahelyemen is tudnék tölteni. Már csak annyi a bibi, hogy nem akarok autóra költeni 16-18 milliót...
Füleske
(addikt)
Nem tudom, hogy az 5-7M - val mire gondolsz. A Dacia Spring fapadosan 8+. Ennél csak drágábbak vannak, pl. VW E-up 12+, Kia Niro EV 16+.
bear_
(aktív tag)
Ekkora hatótávval ez max kisáruszállítónak jó az agglomerációba.
Noukoum
(veterán)
Sajnos még értelmet sem adnak pedig sokakra ráférne.
ugye nem lehet a hátsó ajtó lendületes kinyitásával tőből kitörni a töltőkábelt?
tomcat78
(őstag)
Végre némi infó róla, hogy hogyan viselkedik úton
Kis helyesbítés: egy nyugodt autó mondjuk gyorsul 8 mp környékén, közepesen szar futóművel. Kanyar vadászatra az is alkalmatlan, de legalább lámpánál meg lehet mutatni. Max nem megy.... Ez meg lehet, hogy komfortos..... De nem nyugodt, hanem lomha
Nem mellesleg: igazából nem értem a gyártókat. Az ilyen autók- szerintem- annyira szűk réteget tudnak lázba hozni, hogy nem látom minek kell ebbe energiát tenni. Ha már zöld, meg stb.... Kár energiát pazarolni a fejlesztésére is. Vagy reszelgethetnék kicsit tovább, hogy ne egy maroknyi embert érdekeljen.
Ez nem családi (istenments...) hanem futár/cégautó, céókettőre recskázó menedzsmenttel megáldott vállalatoknak (ahol persze a menedzsment különgéppel repked, de az ugye nem számít).
[ Szerkesztve ]
egyszer kaptam egy próbaútra egy corsa-e-t. namost ha ennek a menetdinamikája a corsa-e-hez képest is szerény, akkor az elég gyászos történet...
tomcat78
(őstag)
Az a baj, hogy arra is van jobb alternatíva. Ez olyan..... Semmilyen. Nem igazán látom, azt a piaci hézagot, amit ezzel az izével be akartak tömni. Nagynak kicsi, kicsinek nagy, hatótáv a nullához konvergál. Jó megközelítés lehet(ne) a "másodlagos" autó. De ez a méretéhez képest még annak is túl kompromisszumos. Mert városban..... Ahol az emberek inkább vesznek kisautókat. Egy város vége táblán túl meg életképtelen.... Bepakolom a családot, majd 70-80km-ként megállok rátölteni? Ugyanmár.... Ez egy sz@rhalom....
dave987
(aktív tag)
Hát ugye nagy energia nem kellett a fejlesztésére. A lényeg még mindig a furgon belsőégésű motorral. Kibélelik a belsejét, beledobják a konszern egyen elektromos hajtását és már kész is. 😀
consono
(nagyúr)
Az ugye megvan, hogy már nincs belsőégésű verzió a Rifterből? Még ha az alap az is...
[ Szerkesztve ]
tomcat78
(őstag)
Attól ez még nem igazán életképes.... Szerintem elég sok- és élhető - alternatíva létezik. Hacsak valaki nem gerjed ennek a formájára ( ami... nincs)
consono
(nagyúr)
Persze, hogy van elég alternatíva és egyre több is lesz Csak legyen töltő, meg fizetőképes kereslet. Én mondjuk nagyon szeretem a Peugeot iCockpit megoldását, a kicsi kormánnyal (két éve egy 3008-ast nyúzok), a formát meg feláldoznám a praktikum oltárán. Nekem a 150-170km/töltés bőven életképes megoldás, ezzel a havi mamalátogatás is beleférne különösebb spórolás nélkül, melózni bőven sok is lenne. Bár azt bevallom, hogy kívülről a Citroen és a Toyota féltestvér is jobban tetszik
[ Szerkesztve ]
Polarstar
(nagyúr)
Egy új Multiplát a népnek! Dolgozzák meg az eredeti 1958-as terveket.
[link]
dave987
(aktív tag)
Hát Rifterből nincs. De a furgon változat neve Partner, amiből még lehet választani belsőégésűvel.
Dehát ződ!!!4!44 Nem kell gépjárműadót fizetni meg #ingyentankolsz ércsedmán
[ Szerkesztve ]
SzikiSanyi
(újonc)
Mikor lesz már paradigmaváltás az autóiparban? Mikor jönnek rá, hogy nem kell egy típusból több kategória? Elég csak egy, de abban legyen minden, amit bele tudnak pakolni, 8-12 milla között. Aki meg luxust akar, annak szikrázzanak a gyémántok a kocsijában! Máris 60 milla, ha a kormányoszlopot azzal rakatja ki!
Ez így a termékmanagement szégyene!
Hallosz
(senior tag)
Az autós tulajdonságai gyengék, hozzá egy mosógépmotor meg egy szerény akkumulátor, mindezt egy lakótelepi garzon áráért. Na, ha ettől nem szoksz át a tömegközlekedésre, akkor semmitől . . .
Polarstar
(nagyúr)
Olyan gépjármű forradalom kellene most is, mint ami a franciáknál a CV2 és az olaszoknál a FIAT 500 idejében lezajlott. Kicsi, olcsó és megvehető, olcsón fenntartható kocsik cserélhetik le a nagy, nehéz, költséges kocsikat. De a rohadt nagy luxus és kényelem mindent maga alá rendel.
Nagyvonalakban akkor lenne szerintem értelme, ha városban only elektronyhajtás...
70-100km-es pakk legyen benne, és ámen.. Mellette egy kisköbcentis szívóbenzin, 1.2 ideges mondjuk a kínálatból.
@Polarstar: Olajválság meghozhatja még. Ott vannak az életveszélyes mopedautók, ha koporsót akar az ember... Én feltalálnám újra a kettő darab lábunkat, mert az evolúció során majd lehet lábatlanná válik a jövőember...
[ Szerkesztve ]
SzikiSanyi
(újonc)
Szerintem - hangsúlyozom: szerintem - ami olcsó és sok van belőle, tulajdonképpen bárki meg tudja venni. Már ha egyáltalán meg kell venni! És ez itt a lényeg -> biztos, hogy kell birtokolnom? Nem lenne elég, ha hívok egyet, vagy beleülök egybe a parkolóba?
Így van, egyáltalán nem "biztos". Az ember mérje fel a valós szükségleteit: hol él, hol dolgozik, kell-e nehezen mozgatható, néha extrém igényességű embereket (=idős, gyerek, rokkant) szállítani-ellátni. Mennyi embert és mennyi árut kell mozgatni = ez ki is adja, hogy van-e saját járműre szükség és ha van, milyenre.
ncc1701
(veterán)
Addíg, amíg 2-3 tonnás suvokra van igény, addig nem lesznek nagyon olcsó kis autók.
Bizony. Medián órabérben számolva is durván elszálltak az árak - és nem csak Mo.-on.
dajkapeter
(senior tag)
Hááát.... "a legolcsóbb Activa Pack esetén 17,3 millió forint" -> Volvo V60 fapadosan 15 890 000 HUF. Ha lenne ennyim (már nem lenne) , akkor egyértelmű melyiket választanám. De a Ford Tourneo Connect Sport 2.0, 102 LE felextrázva 15,5 milla. Hát....
k-adi
(nagyúr)
Hát igen, ez még a feléért is vicc lenne, de így meg ársávon belül duplán
BReal
(addikt)
Úgy pontosíts, hogy egy kisvárosi lakótelepi garzon. Ilyen szegedi, győri, debreceni stb. garzonokat sajnos nem kapsz ennyiért, Pestről ne is beszéljünk.
BReal
(addikt)
Nem csak Magyarországon drágultak , de messze itt drágult MINDEN a legjobban - így az autók ára is. Ennek az okát egy amőba is tudja, azt most ne feszegessük. Elég megnézni egy bolti bevásárlást: bármelyik random nyugati országban közel annyiért lehozható, mint itthon. Németországban jelenleg kemény 6%-kal drágább a benzin, a dízel pedig azonos áron van, mint itthon. Stb.
[ Szerkesztve ]
Noukoum
(veterán)
Nem mintha a magyar embereket annyira érdekelné a valóság.
A rendszer sebessége is dadogós, a görgetés és az érintésérzékelés is két generációval régebbi
Egyszeruen nem ertem ezt a dolgot. Kb ezzel akarjak eladni az autot es megse tudnak 2022-ben olyan UI-t irni ami ne akadjon? Komolyan nem vagom miert csinaljak ezt. Azert ez nem egy holdra szallas nehezsegu problema kellene legyen...
consono
(nagyúr)
A holdra szállás egész számítási kapacitása bőven belefér egy mai alsó kategóriás telefonba Node a viccet félretéve az a csoda, hogy van egyáltalán bármi, mert egy halom gyártó a chip hiány miatt nem is szállít, ha kérsz Android Auto/Car Play-t a kocsidba...Kollégám talán a Skodánál futott ebbe bele. Amúgy meg tényleg leragadtak kicsit hardverileg az autó gyártók, de a napi használatban ez messze nem annyira zavaró : én a Peugeot 3008-ban, ahol ~ ugyan ez a rendszer fut beállítottam az első heten mindent, azóta az óra átállítást leszámítva én csak a Car Play-t látom...
az autó fejlesztése hosszú idő. a fejlesztési ciklus elején kiválasztják a hardvert, és az marad akkor is, ha közben a samsung 4-6 galaxy generációt is kidob.
Szoftverrol beszelunk. Azt meg csak optimalizalni kell(ene).
consono
(nagyúr)
Hát ha a hardver ennyit tud, akkor lehet próbálkozni... PS3-ra sem tudsz PS4 játékot optimalizálni. A Tesla itt egyértelműen előnyben van mindenkivel szemben...
olyan processzorokat tesznek az autóba, amik a telefonodban 10 éve voltak újak. meg olyan kijelzőt, meg olyan érintésvezérlést, stb.
és ha egyszer elkészült a szoftver, azt sokáig tesztelik és nem nyúlnak bele, ha készen van.
Noukoum
(veterán)
Mert kicsi a felülete, nem gazdaságos jelenleg. De vannak olyan modellek aminél kérhető.
Igen, ezt sokan elpuffogtatják, hogy "optimalizálni kéne " és minden frankó.
Ezeréves vasra ha akarsz egy értelmes UI-t, ott nem segít az optimalizáció sem.
Azért dadog, mert nincs alatta rendes vas.
@moma: Mert a napelem hatékonysága olyan kicsi, hogy sokra nem mész vele... Illetve azt tudni kell, hogy a napelem is degradálódik.
[ Szerkesztve ]