PH!antasy F1 - Klánok, Ligák, Versenyek fórum

üzenetek

hozzászólások


#70869248
(nagyúr)

üdv csapat :)
Eddig egy Hamilton-s ligában voltam (mivel már tavaly is), de idén annyira felhígult hogy kiléptem.



(addikt)

Amúgy ha jól tudom lehetsz egyszerre több ligában is, csak miattunk nem kellett volna kilépj Hamiéktól.


#70869248
(nagyúr)

Nem tudom,..túl sok lett a Hamilton drukker és már nem érzem szükségét hogy reklámozzam :D
A tavalyi évben csak mókából játszottam, tag lettem a ligában, és úgy gondoltam maradok..pláne mert drukker is vagyok :D De néha kicsit gáz, az is ahogy felhígult a Lewis drukkerek csoportja, meg az ellendrukkerek szekálása is.
A PH!-t meg szeretem, szimeztem is PH-s ligában, Gladiatus-t is PH-s ligában nyomtam, szal akkor legyen ez is az...bár meg kell mondjam ahogy megvan a:
Hamilton-Alonso-Red Bull-Mercedes-Force India már nem fogom tovább variálni :D


#70869248
(nagyúr)

sokszor jobban megéri ülni a pénzen mint elkölteni...pl. a kis csapatoknál.
Teszem azt én most Di Grassi-t le akarnám cserélni, mindjárt buknék 670 ezret az eladáson (5%), azaz olyan versenyzőre éri meg lecserélni, aki minimum 18 ponttal többet hoz nekem egy versenyen.
Ehhez a 12. helyről kell rajtolnia és a 12. helyen kell befutnia..és nem szabad hogy üsse egyik csapatomat se, mert ha ott is el kell adnom ez miatt, akkor az még egyszer 5% bukó.
...
..a versenyzőben nagyobb a kockázat, de ott lehet előrelépni az időmérő miatt,...a kisebb csapatoknak esélyük sincs pontot szerezni az időmérőn, hisz csak az első 10 kap.

Ezért aztán sztem 2-3 milliókat nem mindig van értelme elkölteni, hisz amúgy is cserélni fogod, de nem biztos hogy addig visszahozza az árát.
Mondjuk az bosszantó hogy sokszor pár tízezer hiányzik, vagy 1-2 százezer egy jó üzlethez..:)


Qorthral
(őstag)
Blog

Okos gondolatmenet.
De azért vegyük figyelembe, hogy nem feltétlenül 1 versenyen kell behoznia a cserének az árát. :)

Pl ha lecseréled Di Grassit Glockra, azzal buksz félmilliót az eladásnál és másik 1et mert ennyivel drágább Glock. De a 30 pont ami ezt Neked kitermeli úgy is összejöhet, ha csak versenyenként 10et hoz pluszban Glock. Nyílván annak nem sok értelme van, hogy X->Y csere után a következő versenyen Y->Z cserét csinálj, mert folyton buksz az eladásokkal, ebben teljesen igazad van :)


#70869248
(nagyúr)

Glock nem jó...reálisan nézve nem hoz Di Grassi-n 10 pontot versenyenként. Glock-nak a 19. hely időmérőn ami elérhető, ha minden kis csapatot elver....az 3 pont időmérőn ha Di Grassi kiesik vagy 24. ..azaz nem szerez pontot, egyszerűen az autókban is van másfél másodperc különbség a kis csapatok között, szal hiába gyengébb mondjuk Di Grassi mint Glock, nem nagyon ékelődik be közéjük senki...most az utolsó futamon igen, de ez az időmérő sokaknak bekavart (Ferrari-McLaren), erre nem jó alapozni.
Futamon sok minden történhet, de ahhoz célba kell érni...ezt pedig az autó sem garantálja egyenlőre.

Szal Glock nem hoz futamonként 10 pontot Di Grassi-n...és Glock nem maradhat meg 4-5 futamig mint versenyző mert akkor valami rosszul működik, vagy nagy pechszériád van hogy a húzóágak nem hozzák a pénzt.

Trulli, Glock ezért is volt veszélyes, mivel mélyen képességeik alatti technikát vezetnek, ezért (nálam) nagyobb kockázati tényezők.
Di Grassi, Chandhok, újoncok, be akarják hozni az autót, Kovalainen szintén ez a tipus, az autóban meg sztem úgy sincs annyi hogy rizikós vezetéssel nagyot tudjanak előrelépni.
...bár a Lotus és a Virgin közt már alakul valami, de még ott is inkább a technika sebessége dominál jobban, mint az egyéni teljesítmény.

Akire érdemes lehet váltani Di Grassi-t, az egy Torro Rosso-s versenyző, vagy Rubens a Williams-szel, és persze bármelyik Force India-s.
De itt már az számít hogy mi van a csapatok közé beválasztva, pl. a Force India mindkét versenyzője jó, így ők csapatnak is jók, a Williams és a Torro Rosso közt is az kell hogy döntsön, hogy melyiket rakjam csapatba és melyik egyéni teljesítményében bízom.

Szal az amit mondasz tök igaz az első 12-ben, de pl. Glock esetében illetve a hátsó régiókban már nem biztos hogy megéri befektetni 3-4 milliót, de még talán 2 millás különbséget sem..sztem persze.

[ Szerkesztve ]


Qorthral
(őstag)
Blog

Félreértettél, Glock és a 10 pont mindössze példa volt, nem meggyőződés :)
(Először oda is akartam írni, hogy természetesen tudom, hogy nem hoz futamonként +10 pontot Glock. Szemléltetés mindössze.)

Nevek nélkül: Annyit akartam csak írni, hogy megérheti A-t B-re cserélni akkor is, ha a pillanatnyi különbséget (veszteséget) nem hozza vissza B egy verseny alatt, hanem csak 2-3 alatt.

De azt hiszem egyetértünk egyébként. Ami viszint engem jobban foglalkoztat, az az, hogy vajon érdemes-e egy komolyabb pilótát venni középszerű/gyenge csapatokkal, vagy egy erősebb istálló mellett teljesen elhanyagolni a pilótapiacot :)

Egyelőre utóbbi a taktikám, de láthatóan elég szépen szerepelnek azok is, akik a gyenge csapatok mellett jól választottak középerős versenyzőt. Bár ez mindenképp kockázatosabb játék...

[ Szerkesztve ]


hunnylander
(őstag)

Di Grassi befejezte a versenyt. :D Kis tank ide vagy oda. A Virgin már most is be tudja fejezni a futamokat, csak a kapacitás jelenleg olyan, hogy egyes pályákon nem lehetne kompromisszummenetesen versenyezni vele.


#70869248
(nagyúr)

Ez olyan hogy már 3 futam eltelt és Glock vs Di Grassi között 4 pont van. ..vagy bár a Lotus lényegesen jobb (még legalábbis) mint a HRT, a két csapat közt sincs több 4 pontnál...azaz 200 000 a pontban hozott különbség, viszont ha váltani szeretnék akkor a HRT eladása 5% + a Lotus árkülönbsége= 3.5 milla..azaz 69 pont.
Glock vs Di Grassi között jelenleg szintén 4 pont azaz 200 000 hozott haszon van Glock javára, viszont 1.2 millát buknék a cserével azaz 24 pont különbséget kellene kihoznom Glock-ból hogy pénzemnél legyek. Ahogy ezt írtad is előbb.

Egyik váltás sem jó. Szvsz kis csapatot másik kis csapatra váltani bukás, és csak azért érdemes meghozni ha zsonglőrködni kell egy jobb cél érdekében.

Amit írsz, versenyző vs csapat, az nehezen eldönthető..ez már a játék lényege.
A Maláj verseny előtt a Red Bull-t sztem egyszerűen muszáj volt megvenni, mert annyira jó áron volt köszönhetően Ausziban Vettel kiesésének, és Webber sóderágyainak, ...és a Force India is még jó áron van ahhoz képest hogy mennyit tudnak hozni.

[ Szerkesztve ]


Qorthral
(őstag)
Blog

Nem érted amit írok? :D
Felejtsd már el Glockot meg Di Grassit, vedd úgy, hogy nem írtam neveket! Eszembe nem volt senkinek azt javasolni, hogy egyiket a másikra cserélje. Értsd is amit olvasol. Csak példa volt, az elv a lényeg. Kösz :)


#70869248
(nagyúr)

:D
De szal Glock meg Di Grassi...

szerk: jóvan csak már tök jó kimenekülni a modellezős flash-s szöszölésből amibe belemásztam :D

[ Szerkesztve ]


Qorthral
(őstag)
Blog

:D

Btw abban nagyon egyetértek amit a Red Bullról írtál. Valóban must have volt a hétvége előtt, sokan meg is húztuk, bejött. Mert bár a mezőny egyik legjobb csapata, azért tudjuk jól, hogy sok a technikai zűr náluk. Kérdés mi lesz a jövőben. Akinek még nincs, az vagy nagyon cirka 5-6 millát bukva megveszi most, vagy másképp kockáztat és nem veszi meg, remélve, hogy sokat fognak bukdácsolni és így végül ő jár jól, hogy elkerülte őket ilyen drágán. Nem célm tanácsokat adni, csak meditálok :)

Aki úgy véli, hogy kiesések várhatóak, az el is adhatja, 1 futam alatt csinált kb 8-9% hasznot, majdnem 4 milliót :P Ki tudja, lehet, hogy utólag ez lesz a legokosabb húzás.


Oliverda
(félisten)
Blog

Pont ez a kiszámíthatatlanság a szépsége a játéknak na meg az F1-nek is. Mondjuk 2002-ben meg 2004-ben nem sok változatosság volt. :D Szerencsére itt most más a helyzet.


#70869248
(nagyúr)

Jogos, viszont sokat nyom a latban, hogy nem nagyon van helyette más, öt erő van sztem..ezek közt lehet variálni, illetve néha a Renault is jobban fizethet mint a Force India.
A Red Bull csak azoknak nem alap akik vagy Webber-t vagy Vettel-t akarják később versenyzőnek, mert akkor ők el fogják adni.
Én hiszek a Red Bull-ban mint az egyik domináns erőben az öt közül :D


SzalaiG
(addikt)

No mi a tuti tipp a hétvégére? :)



(addikt)

Tök mindegy mit tippelek, mert csak az számít, mire van pénzem. :)


SzalaiG
(addikt)

:K

Elég gáz, de sajna így van. Én is ezért nem váltok.


hunnylander
(őstag)

29 pontot hozott nekem az időmérő.


#70869248
(nagyúr)

Ahogy nézem nekem is, bár én most inkább a pénzre utazom mint a pontokra.
De ha holnap esik, bármi lehet. :)


hunnylander
(őstag)

De a pénzt pontokért osszák. :D

Én is szeretnék spórolni, de az se jó, ha olyan csapatban és pilótában van a pénzed, amelyeknek a gyenge teljesítmény folytán mindig esik az ára. Legutóbb csak a Torot upgradeltem FI-re, nem akartam sokat bukni túl sok csere-berével, de eddig nem nagyon jött be Liuzzi korai kiesése miatt.

üzenetek